معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

0 179

کلاژن پروتئین ساختاری است که به تراکم و حجم پوست می‌افزاید و باعث می‌شود پوست صاف‌تر به نظر برسد و حالت کشیده‌تری داشته باشد. تولید کلاژن از اواسط دهه ی سوم عمر شروع به کند شدن می‌کند، اما اگر می‌خواهید آن را دوباره به پوست خود برگردانید و به بدن خود کمک کنید تا سطح کلاژن آن را افزایش دهید، وقت آن است که برخی از بهترین قرص کلاژن ساز را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین قرص کلاژن ساز بپردازیم.

کلاژن برای بدن چه می کند؟

کلاژن نه تنها برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مفید است، بلکه می تواند به بهبود سلامت مفاصل، استخوان، روده، ناخن و مو نیز کمک کند. این بدان معناست که مکمل‌های کلاژن می‌توانند به ویژه برای مقابله با علائم یائسگی و پیش از یائسگی، از درد مفاصل گرفته تا پوسته پوسته شدن ناخن‌ها، مفید باشند.

دلایل کاهش کلاژن در بدن

بدن ما با افزایش سن به تدریج کلاژن کمتری تولید می کند، اما تولید کلاژن به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، الکل زیاد و کمبود خواب و ورزش سریعتر کاهش می یابد. با افزایش سن، کلاژن در لایه‌های عمیق پوست کم کم تغییر می‌کند. قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی می تواند به فیبرهای کلاژن آسیب برساند و ضخامت و استحکام آنها را کاهش دهد و منجر به چین و چروک در سطح پوست شود.

از جمله دلایل کاهش کلاژن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مصرف زیاد مواد قندی مانند شکر، شیرینی، شکلات
  • تغییرات ژنتیکی
  • بیماری های خود ایمنی و مصرف داروهای سرکوب گر ایمنی
  • افزایش سن
  • تغذیه فقیر از مصرف آب، پروتئین و فیبر
  • مصرف داروهایی مانند داروهای افسردگی، صرع، آنتی بیوتیکها
  • عدم محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • مصرف مواد مخدر حتی سیگار

چگونه تولید کلاژن خود را افزایش دهیم؟

در بالا به مواردی که موجب کاهش کلاژن بدن می شوند اشاره کردیم در برخی موارد ما با رعایت برخی نکات مانند کاهش مصرف مواد قندی، قرار دادن فیبر و پروتئین در رژیم غذایی، قطع کردن مصرف سیگار و مشروبات الکی، استفاده از کرم های ضد آفتاب و در کل داشتن یک زندگی سالم همراه با یک رژیم غذایی سالم، به همراه ورزش روزانه می توانیم به کند شدن آن کمک کنیم. اما خبر خوب دیگر این است که راه‌های زیادی برای افزایش تولید کلاژن وجود دارد، از استفاده موضعی کرم‌ها و سرم‌های حاوی کلاژن گرفته تا نوشیدن یا خوردن آن به شکل نوشیدنی‌های پودری و یا قرص های کلاژن ساز.

آیا می توانید کلاژن بخورید؟

غذاهای حاوی کلاژن یا غذاهایی که به تولید کلاژن کمک می‌کنند، از جمله ماهی، صدف، گوشت، پرتقال، کیوی، فلفل دلمه‌ای، تخم‌مرغ و غلات کامل می باشند که البته در این زمینه تحقیقات زیادی وجود ندارد که نشان دهد خوردن کلاژن می‌تواند به طور مستقیم برای سلامت پوست یا مفاصل مفید باشد.

وقتی کلاژن در معده هضم می شود، به اسیدهای آمینه تجزیه می شود و سپس در هر جایی که بدن بیشتر به پروتئین نیاز دارد، توزیع می شود. با این حال، بسیاری از غذاهایی که از تولید کلاژن حمایت می کنند، به طور کلی به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم توصیه می شوند.

معرفی بهترین قرص کلاژن ساز
معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

فواید قرص کلاژن برای پوست چیست؟

پوست سالم معمولی دارای یک اپیدرم خوب با یک لایه کورنیفیک یا بیرونی صاف است که به عنوان یک مانع خوب در برابر آب و آسیب های محیطی عمل می کند. رنگ و تن پوست یکدست و بدون لک است. اجزایی مانند کلاژن (که استحکام پوست را فراهم می کند)، الاستین (که خاصیت ارتجاعی و برگشتی پوست را تامین می کند) و گلیکوزامینوگلیکان ها یا GAGs (که پوست را هیدراته نگه می دارند) همگی فراوان هستند.

جالب است بدانید که در زیر میکروسکوپ از چین و چروک هیچ نشانه‌ای نمی بینید. پس چه چیزی باعث می شود پوست چروکیده به نظر برسد؟ احتمالاً این یک فرآیند چند عاملی پیری درونی و پیری بیرونی است.

پیری ذاتی فرآیند پیری طبیعی است که در طول سال ها بدون توجه به تأثیرات بیرونی اتفاق می افتد. بعد از 20 سالگی، یک فرد سالانه حدود 1 درصد کمتر کلاژن در پوست تولید می کند. در نتیجه با افزایش سن، پوست نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شود. همچنین عملکرد غدد عرق و چربی کاهش یافته، تولید الاستین کمتر و تشکیل GAG کمتر است. ایجاد چین و چروک در نتیجه پیری ذاتی اجتناب ناپذیر است، اما همیشه خفیف خواهد بود.

پیری بیرونی علاوه بر پیری ذاتی در نتیجه آسیب خورشید و محیط زیست مانند استفاده از سیگار و قرار گرفتن در معرض آلودگی رخ می دهد. این فرآیندها به تنهایی یا هماهنگ، ظاهری زبر، رنگ ناهموار، لک های قهوه ای، پوست نازک و چین و چروک های عمیق به پوست می دهند.

باتوجه به صحبت های بالا میتوان گفت: حفظ سطح بالایی از کلاژن در بدن برای حمایت از سلامت ساختار و جلوگیری از علائم پیری در پوست بسیار مهم است. مصرف قرص کلاژن، داشتن یک روتین مراقبت از پوست حاوی سرم ها و کرم های حاوی کلاژن می تواند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، بهبود آبرسانی پوست، بهبود جریان خون، التیام زخم ها و جلوگیری از اسکار، جلوگیری و کاهش علائم کشش، کاهش سلولیت قابل مشاهده و کاهش لک های تیره شود.

معرفی بهترین قرص کلاژن ساز
معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

فواید قرص کلاژن برای مو چیست؟

فواید کلاژن برای مو اثرش را در پوست سر می گذارد. کلاژن فولیکول مو را احاطه کرده و تقویت می کند و باعث می شود مو را در ریشه قفل کند تا ریزش مو را به حداقل برساند و به تارها کمک کند در جای خود باقی بمانند. با پر کردن سطوح کلاژن، به ایجاد یک محیط بهینه برای رشد موی سالم کمک می کنید.

قرص کلاژن چه کمکی به ما می کند؟

علیرغم فراوانی کلاژن در بدن ما، کلاژن به یک مکمل پرفروش تبدیل شده است که ظاهراً برای بهبود مو، پوست و ناخن ها به عنوان اجزای کلیدی چشمه جوانی، تبدیل شده است. ایده مصرف قرصی که عوارض جانبی ندارد و ممکن است علائم پیری را معکوس کند برای بسیاری جذاب است.

اعتقاد بر این است که مکمل های کلاژن خوراکی به شکل قرص، پودر و برخی غذاها به طور موثرتری توسط بدن جذب می شوند و محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده اند. آنها ممکن است به عنوان پپتیدهای کلاژن یا کلاژن هیدرولیز شده فروخته شوند که اشکالی از کلاژن شکسته شده هستند که راحت تر جذب می شوند. مکمل‌های کلاژن حاوی اسیدهای آمینه، بلوک‌های سازنده پروتئین هستند و برخی نیز ممکن است حاوی مواد مغذی اضافی مرتبط با پوست و موی سالم مانند ویتامین C، بیوتین یا روی باشند.

نتایج اولیه مکمل‌های کلاژن تنها در چهار هفته قابل مشاهده است. در پایان شش هفته، فواید کلاژن برای پوست مانند نرم شدن خطوط ریز اطراف چشم و دهان، ظاهر می شود. کلاژن سلول های پوست را بازسازی می کند و به تولید اسید هیالورونیک کمک می کند. مصرف کلاژن و آب با هم برای صاف کردن خطوط از قسمت زیرین اپیدرم تاثیر بیشتری دارد.

قرص کلاژن چگونه عمل می کند؟

کلاژن نشان دهنده خانواده ای از پروتئین های موجود در بدن است که اکثر اجزای ساختاری بافت همبند ما را تامین می کند: رباط ها، تاندون ها، غضروف ها و پوست.

پروتئین های خانواده کلاژن تقریباً 33 درصد از کل پروتئین های بدن انسان را تشکیل می دهند. چندین نوع کلاژن مختلف وجود دارد، به طور دقیق 16 نوع، اما تقریباً 90٪ از کل کلاژن در بدن انسان از نوع I وIII  است.

کلاژن در بدن انسان با “مجموعه” فیبرهای کلاژن از سه اسید آمینه پرولین، گلیسین و هیدروکسی پرولین تشکیل می شود. سپس این فیبریل‌ها در گروه‌های بزرگ‌تر مانند بافت ماهیچه‌ای قرار می‌گیرند تا فیبرهای کلاژن بسازند. به این ترتیب، کلاژن ساختاری کابل مانند دارد و همین ویژگی موجب استحکام کششی زیاد آن می شود.

معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

قرص رویال کلاژن ایکس مارت یک قرص کلاژن ساز عالی است که بادارا بودن ۸۳۳ میلی گرم کلاژن از نوع هیدرولیز شده ، جهت سلامت پوست، مو و ناخن توصیه می شود. این قرص باعث افزایش آبرسانی، افزایش خاصیت ارتجاعی و استحکام، کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست می‌شود. علاوه بر آن کلاژن هیدرولیز شده در افزایش استحکام ناخن‌ها و کاهش دفعات شکستن آنها موثر است.

شرکت تولید کننده قرص رویال کلاژن ایکس مارت ادعا می کند که مصرف این قرص باعث افزایش ضخامت مو می شود. زیرا کلاژن در برابر آسیب فولیکول مو با افزایش سن مقاومت می کند و از نازک شدن مو جلوگیری می کند. موی سر از کراتین تشکیل شده است. کراتین پروتئینی است که از چند نوع اسیدآمینه ساخته می شود. که بسیاری از این اسیدهای آمینه در کلاژن هم موجود می باشد و این دلیلی برای اثبات این ادعا می باشد.

معرفی بهترین قرص کلاژن ساز
معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

مصرف قرص کلاژن ایکس مارت چقدر اهمیت دارد؟

باید این نکته را متذکر شد که جنس و ضخامت موها کاملا ارثی است و این افزایش ضخامت در افرادی است که در اثر افزایش سن، استفاده از داروها و ابتلا به برخی بیماری ها، حجم بسیاری از موی خود را از دست داده اند و یا موهایشان ضعیف و نازک شده است.

از طرفی دیگر با مصرف مکمل کلاژن میزان رشد ناخن و احتمال شکستگی ناخن کمتر می شود زیرا در ساختار ناخن کلاژن وجود دارد و وجود مقدار کافی آن در بافت ناخن موجب افزایش انعطاف پذیری و کاهش شکنندگی ناخن می شود.

تاثیر قرص کلاژن ایکس مارت بر پوست

قرص رویال کلاژن ایکس مارت یک مکمل محبوب است که سلامت پوست شما را بهبود می‌بخشد. کلاژن به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا به یکدیگر بچسبند و باعث استحکام و خاصیت ارتجاعی آن شوند. محصولات حاوی پروتئین کلاژن چین و چروک‌های روی پوست را کاهش می‌دهد. تولید کلاژن با افزایش سن در بدن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل است که مصرف قرص کلاژن ساز ایکس مارت به شما پیشنهاد می‌شود.

ضخیم شدن مو با قرص کلاژن ایکس مارت

تحقیقات نشان داده است که مکمل‌های حاوی کلاژن مانند مکمل رویال کلاژن ایکس مارت پروتئین‌های سازنده مو را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به موهای بلندتر و ضخیم تر شود. قرص رویال کلاژن با مبارزه با آسیب فولیکول‌ها، جلوگیری از نازک شدن ناشی از افزایش سن و فراهم کردن بلوک‌های سازنده مو، به ضخیم شدن موها کمک می‌کند. بهترین نوع کلاژن برای مو، کلاژن دریایی است که از نوع یک کلاژن است.

معرفی بهترین قرص کلاژن ساز
معرفی بهترین قرص کلاژن ساز

تاثیر قرص کلاژن ایکس مارت بر ناخن ها

با استفاده از کلاژن و مکمل‌های حاوی کلاژن رشد ناخن‌ها تا ۱۲ درصد افزایش پیدا می‌کند و فرکانس شکستگی ناخن‌ها را تا ۴۲ درصد کاهش می‌دهد. مصرف رویال کلاژن ممکن است با جلوگیری از شکنندگی، استحکام ناخن‌های شما را افزایش دهد. ناخن‌های عالی و زیبا نشان دهنده این است که بدن شما دارای میزان کافی کلاژن است و سلامت کلی خوبی در سایر قسمت‌های بدنتان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن

روزانه چه تعداد از قرص کلاژن ایکس مارت مصرف کنیم؟

مقدار توصیه شده مصرف کلاژن طبق مطالعات ۲.۵ تا ۱۰ گرم است که قرص رویال کلاژن ایکس مارت تنها ۸۳۳ گرم کلاژن را داراست و توصیه می شود برای افزایش بازدهی روزانه ۲ عدد قرص مصرف شود.

نکات قابل توجه در هنگام مصرف قرص کلاژن ایکس مارت :

قرص ایکس مارت را دور از دسترس اطفال، در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از رطوبت نگهداری کنید. در دوران بارداری و شیردهی با دستور پزشک مصرف نمایند.

در صورتی که دچار بیماری خاصی هستید و یا داروهای خاصی را مصرف می کنید قبل از مصرف این مکمل با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در هنگام مصرف در صورتی که دوز مصرفی را فراموش کردید در نوبت بعد از افزایش آن خوداری نمایید . از مصرف مکمل های تاریخ گذشت خوداری کنید. تاکنون هیچ گونه تداخل دارویی برای این مکمل گزارش نشده است.

کوتاه سخن :

در مقاله “معرفی بهترین قرص کلاژن ساز” در مورد کلاژن و فواید آن صحبت کردیم و شما را با ویژگی های قرص رویال کلاژن ایکس مارت آشنا کردیم.

بدن انسان با ترکیب دو اسید آمینه پرولین و گلیسین کلاژن را می‌سازد. همچنین با مصرف مکمل‌های کلاژن می‌توانید این پروتئین را به بدن خود برسانید زیرا با افزایش سن سطح کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. مصرف مکمل‌های کلاژن می توانند از افتادگی و چین و چروک پوست، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها جلوگیری کنند.

در صورتی که در مورد مقاله بالا پرسیش داشتید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروز و سربلند باشید)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.