پوستی درخشان با سرم ‌های روشن کننده

0 105

همه ی ما خواهان پوستی شفاف و روشن با درخشش طبیعی هستیم و حقیقت این است که این امر کاملاً قابل دستیابی است. سرم‌های روشن‌کننده با مواد فعال هدفمند می‌توانند این کار را انجام دهند. اما، این سرم های روشن کننده چگونه کار می کنند؟ آیا می خواهید بدانید چگونه پوستی درخشان با سرم ‌های روشن کننده داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

یک سرم روشن کننده همان کاری را که می گوید انجام می دهد یعنی پوست را روشن می کند. به طور خاص تر، رنگ پوست را یکدست می کند، آن را روشن می کند، عیوب قابل مشاهده (از جمله لکه های تیره) را کاهش می دهد و پوست را تغذیه می کند.

پوستی درخشان با سرم ‌های روشن کننده

سرم‌ها، به‌ویژه آنهایی که برای روشن‌کردن پوست طراحی شده‌اند، می‌توانند با کاهش ظاهر لکه‌های تیره، رنگ ناهموار پوست را تغییر داده و به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند. سرم‌های روشن‌کننده معمولاً حاوی موادی مانند ویتامین C، نیاسین امید، کوجیک اسید، آربوتین یا عصاره شیرین بیان هستند که می توانند خاصیت روشن کنندگی پوست را داشته باشند. با کاهش تولید ملانین یا ترویج لایه برداری، این مواد می توانند به درخشندگی و یکنواختی پوست کمک کنند.

رنگ پوست در درجه اول توسط ژنتیک و تولید ملانین تعیین می شود و سرم ها به تنهایی نمی توانند رنگ طبیعی پوست فرد را به شدت تغییر دهند. هدف اصلی سرم های روشن کننده پوست افزایش درخشندگی طبیعی پوست، کاهش ظاهر هایپرپیگمانتاسیون و ایجاد یکنواختی پوست است.

سرم های روشن کننده از طریق سه روش مختلف به نتایج چشمگیر خود می رسند:

1- لایه برداری

پوست شما زمانی درخشان به نظر می رسد که به اندازه کافی صاف باشد که نور را منعکس کند. اما، اگر سطح پوست شما به دلیل تجمع سلول های مرده پوست ناصاف و ناهموار باشد، نور منتشر می شود و پوست شما کدر به نظر می رسد. سرم های حاوی آلفا هیدروکسی اسید، مانند اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک، یک اثر لایه برداری بسیار موثر را ارائه می دهند.

2- مهار تولید ملانین

اگر می خواهید پوست روشن تری داشته باشید، کاهش سرعت سنتز ملانین کاملا ضروری است. ملانین رنگدانه ای است که به پوست رنگ می دهد. این کار را می توان با سرم هایی انجام داد که حاوی مواد فعال کلیدی از جمله آربوتین، گلوتاتیون و اسید اسکوربیک و آسکوربیل پالمیتات هستند. آربوتین به شدت فعالیت تیروزین (آنزیم کلیدی پوست که فرآیند رنگدانه‌سازی را تسریع می‌کند) را مهار می‌کند.

گلوتاتیون درجات بالایی از عملکرد آنتی اکسیدانی را ارائه می دهد که مستقیماً فعالیت ملانین و ملانوسیت را هدف قرار می دهد و اسید اسکوربیک و آسکوربیل پالمیتات (اشکال مختلف ویتامین C) محافظت آنتی اکسیدانی را فراهم می کند و از تشکیل رادیکال های آزاد که باعث تولید ملانین می شوند و اثرات مخرب آن را معکوس می کند، جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

3- محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

بسیاری از سرم های روشن کننده حاوی موادی با SPF برای جلوگیری از تولید رنگدانه  هستند. با این حال، برای حداکثر تأثیر، توصیه می شود که از یک کرم ضد آفتاب با SPF بالا در کنار سرم روشن کننده نیز کمک بگیرید.

نکات کاربردی

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از سرم روشن کننده خود بگیرید، باید از آن به عنوان بخشی از یک روتین مراقبت از پوست استفاده کنید. همراه با پاک کننده، تونر، کرم صورت، کرم دور چشم و ماسک (در صورت نیاز)، پوست شما درخشان به نظر می رسد. اما باید به این نکته توجه کنید که قبل از استفاده از محصول بعدی، حتما به هر محصول زمان کافی برای جذب در پوست را بدهید.

پوستی درخشان با سرم ‌های روشن کننده
پوستی درخشان با سرم‌ های روشن کننده

سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس برای شما که پوستی درخشان می خواهید!

سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس با دارا بودن ترکیبات منحصر به فرد سبب کاهش چروک و لک پوست می شود و موجب افزایش شفافیت و مقاومت پوست در برابر آسیب رادیکال ها آزاد می گردد.

سرم ویتامین C برایت مکس با داشتن ۲۵ درصد ویتامین سی با خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده‌هایی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، محافظت می‌کند.

سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس با خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب و روشن کنندگی و با استفاده از تکنولوژی لیپوزوم مقادیر بالایی ویتامین ث را با حداکثر اثربخشی به لایه‌های عمیق‌تر پوست منتقل می‌کند. ویتامین ث با ممانعت از سنتز ملانین و افزایش سنتز کلاژن خواص روشن کنندگی و ضدچروک اثبات شده‌ای دارد.

همچنین ویتامین C، ترنگزامیک اسید و فرولیک اسید با فراهم آوردن محافظت آنتی اکسیدانی قوی، مانع از تخریب کلاژن پوست گردیده و موجب از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست شده و به بهبود خطوط ریز و چروک‌های پوست نیز کمک می‌کند. استفاده از این محصول برای انواع پوست به ویژه افراد با پوست چرب توصیه می‌شود

سرم ویتامین C برایت مکس با دارا بودن ویتامین C به فرم پایدار (در لیپوزوم) با علائم پیری پوست نظیر چروک و لک، خستگی و استرس مقابله می کند و رطوبت، شادابی و شفافیت را برای پوست های کدر به ارمغان می آورد.

چگونه سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس را مصرف کنیم؟

روزانه یک تا دو بار سرم را بر روی پوست تمیز صورت بزنید و آنرا به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

نکات قابل توجه در هنگام استفاده از سرم برایت مکس :

سعی کنید از تماس محصول با چشم‌ها خودداری کنید و در صورت تماس، چشم‌ها را با مقداری آب بشویید.

در صورتی که در هنگام استفاده از سرم برایت مکس دچار حساسیت پوستی مانند خارش یا قرمزی و التهاب شدید، مصرف را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. سرم را در مکان خشک و خنک، دور از نور مستقیم و دور از دسترس کودکان نگهداری شود. از استعمال سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس در داخل چشم‌ها، سطوح مخاطی و زخم‌های باز خودداری فرمایید.

کوتاه سخن:

برای روشن سازی و شفاف کردن پوست تیره روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن روش ها استفاده از سرم های روشن کننده است که در این میان سرم ویتامین سی 25 درصد برایت مکس یکی از بهترین سرم های روشن کننده پوست است.

در کنار استفاده از محصولات روشن کننده، ما به شما توصیه می کنیم برای داشتن پوستی زیبا و شفاف و روشن در کنار روتین روزانه مراقبت از پوست با یک متخصص پوست مشورت کنید تا شما را از نظر درونی و بیرونی مورد ارزیابی قرار دهد و محصولات یا درمان های مناسب و متناسب با نگرانی های پوست شما را توصیه کند.

در صورتی که در مورد داشتن پوستی درخشان با سرم ‌های روشن کننده پرسشی دارید در ذیل همین مقاله آنرا مطرح کنید تا دکتر داروساز یا کارشناسان پوست و مو داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند.(سربلند و پیروز باشید.)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.