راههای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

0 3,804

همیشه یکی از دل نگرانی های پدر و مادرها بیمار شدن فرزندشان است. والدین تمام تلاششان را می کنند تا فرزندشان بیمار نشود اما این امری اجتناب ناپذیر است و بیماری به سراغ فرزندشان می آید.

بیمار شدن کودک در طول سال های اولیه زندگی یکی از عوامل تقویت سیستم ایمنی کودک است که با بیمار شدن کودک بدن آنتی بادی تولید می کند که این آنتی بادیهای تولید شده به جلوگیری از بیمار شدن مجدد کودک در آینده کمک می کند.

به همین دلیل است که سیستم ایمنی کودکان در سال‌های اول زندگی دائماً در حال آماده باش است. زیرا هر روز با یک عامل بیماری زای جدید (ویروس، باکتری، قارچ و…) روبرو می‌شود و باید بتواند از همان ابتدای ورود این عوامل به بدن آن‌ها را شناسایی و متوقف کند.

اما نکته قابل توجه در اینجاست که بعضی از کودکان نسبت به هم سن و سال های خودشان بیشتر دچار بیماری می شوند و یا اگر هم بیمار شوند بیماری آنها بیشتر طول می کشد.

در این مرحله دل نگرانی والدین بیشتر شده و به دنبال راه حلی برای رفع مشکل کودک خود هستند. مهمترین نکته ایی که باعث می شود کودکان بیشتر بیمار شوند و یا طول دوره بیماریشان بیشتر طول بکشد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن کودک است.

در این مقاله به چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می پردازیم و راههای مختلفی را برای تقویت سیستم دفاعی به شما ارائه می دهیم. پس با ما همراه باشید:

سیستم ایمنی بدن چیست؟

دستگاه دفاعی یا ایمنی بدن از تعدادی سدهای دفاعی تشکیل شده است. این سدها شامل پوست، پوشش مخاطی داخل بینی ، حلق و اسید موجود در دستگاه گوارش می باشد. سیستم ایمنی همچنین گلبولهای سفید ویژه ای را در اختیار دارد که در مایعات بدن گردش کرده و از بدن در برابر بیماریها محافظت می کنند.

پژوهشها نشان می دهند که رژیم غذایی که به میزان کافی حاوی ویتامین سی، بتاکاروتن و روی نباشد می تواند در کاهش توانایی دستگاه ایمنی موثر واقع شود.

متاسفانه میکروب ها در همه جا به طور فراوان وجود دارند، خصوصا در مهد کودک و مدرسه. با رفتن کودک به مهد یا مدرسه می بینیم که فرزندمان بیشتر دچار بیماری می شود. البته می توان گفت میکروب ها بخشی از زندگی هستند و نمی توان به طور کلی آن ها را از بین برد، اما برای مقابله با این میکروب ها لازم است تا سیستم ایمنی بدن کودک خود را در مقابل ویروس ها و باکتری ها تقویت کنیم.

یک کودک که سیستم ایمنی قوی دارد می تواند در مقابل بسیاری از بیماری ها مقابله کند و برعکس کودکی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد ، آسیب پذیر است و بیشتر مبتلا به سرماخوردگی ،آنفلوآنزا و سایر بیماری های جدی تر می شود .

دستگاه ایمنی ضعیف چه علائمی دارد؟

1- سرماخوردگی های مکرر

2- اضطراب و یا افسردگی

3- برخی حساسیت های غذایی

4- نیاز به مصرف مداوم آنتی بیوتیکها

5- گلودردهای مکرر

6- برخی انواع سردردهای مزمن

در صورتی که کودک یا نوجوان سه علامت از علائم فوق را داشته باشد سیستم ایمنی او نیاز به حمایت دارد و در صورتی که دارای ۵ علامت باشد نیاز به توجه ویژه خواهد داشت.

خوراکی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کدامند؟

مرکبات

لیمو، پرتقال، گریپ‌فروت و … از بهترین منابع ویتامین ‌C هستند. ویتامین C نقش اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بر عهده دارد. ویتامین C در اغلب سلول‌های سیستم دفاعی وجود دارد و نقش مهمی در بهبود آن‌ها نیز ایفا می‌کند.

سبزی‌ها

هویج، چغندر، سیب‌زمینی شیرین، بروکلی، کلم‌، گل‌کلم، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، مارچوبه، کاهو پیچ، کدو، ملون و … همگی سرشار از ویتامین‌های حیاتی و املاح معدنی هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آهن، ویتامین A، ویتامین ‌E، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در این سبزی‌ها به مقدار فراوان وجود دارند.

مغزها و دانه‌ها

انواع مختلف دانه‌ها مثل تخم کدو، تخم آفتابگردان، بذر کتان و… همگی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. با خوردن انواع مغزها و دانه‌ها، ویتامین E، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ بدن افزایش می‌یابند.

میوه‌های رنگی

بشقاب میوه فرزند خود را تنها به سیب، موز و پرتقال محدود نکنید. هر قدر که رنگ میوه‌ها تیره‌تر باشد، ارزش غذایی آنها بالاتر خواهد بود. بنابراین، با خیال راحت از انواع توت، خربزه، انار، هلو و غیره برای پر کردن بشقاب میوه و تقویت سیستم ایمنی کودک  استفاده کنید.

غلات سبوس‌دار

به جای آنکه فقط از نان‌های گندم یا آرد گندم استفاده کنید، سعی کنید نانی بخرید که از غلات سبوس‌دار تهیه شده باشد. این نان‌ها از فیبر بیشتری برخوردارند و نیازهای غذایی کودکان را بهتر تامین می‌کنند.

تخم مرغ

مصرف تخم مرغ در حالت پخته، آب پز و نیمرو بسیار مفید است. تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. حتی زرده تخم مرغ نیز حاوی ویتامین‌ها و مواد آلی ضروری برای کودکان می‌باشد

ماهی سالمون (قزل آلا)

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به رشد مغز و توسعه بینایی کمک کرده و مزایای بسیاری در راستای سلامت جسمانی عرضه می‌کنند.

سیر و پیاز

با وجود اینکه خوردن سیر و پیاز باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند، اما نقش قابل توجهی در مبارزه با باکتری هلیکوباکتر پیلوری در معده دارند. ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری در هند بسیار رایج است؛ از این رو، به کودکان توصیه می‌شود که به همراه غذا سیر و پیاز بخورند و پس از صرف غذا از دهان‌شویه و مسواک برای رفع بوی بد دهان استفاده کنند. به این صورت می‌توان کودکان را به رعایت بهداشت دهان و دندان نیز عادت داد.

مصرف پروبیوتیک

پروبیوتیک ها یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی کودکان هستند چون این مواد، سیستم ایمنی کودک را به باکتری های خوب مجهز می کند. پروبیوتیک ها متشکل از باکتری های زنده ای هستند که در محیط روده رشد می کنند. 90 درصد سیستم ایمنی در روده قرار دارد، بنابراین وقتی باکتری های زنده در روده رشد می کنند، سیستم ایمنی بدن کودکان تقویت می شود و عملکرد آن بهبود می یابد.

اطفال و کودکان می توانند از پروبیوتیک استفاده کنند. بنابراین مصرف برخی پروبیوتیک ها برای کودکان و اطفال بسیار مناسب و مطلوب است. این پروبیوتیک ها شامل خوراکی های غنی از پروتئین مثل ماست می باشد.

باکتری‌های خوب موجود در ماست مانع از سلطه باکتری‌های مضر در معده می‌شوند؛ از این رو، از ابتلای کودکان به عفونت معده جلوگیری کرده و به آنها کمک می‌کنند سالم بمانند.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کدامند؟

در مورد رژیم غذایی مناسب جهت بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن صحبت کردیم اکنون به موارد دیگری در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می پردازیم.

خواب کافی

خواب یکی از مهمترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان است. در طول خواب، بدن ترمیم می شود اما در طول این مدت، بدن با تولید گلبول های سفید به جنگ با عفونت و میکروب ها می رود. بی خوابی باعث افت گلبول های سفید می شود که بدون این گلبول ها، بدن در معرض بیماری قرار می گیرد.

ورزش منظم

ورزش، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی کودکان محسوب می شود. ورزش می تواند میزان سرماخوردگی را تا 67 درصد کاهش دهد. مطالعات نشان می دهند؛ افرادی که ورزش می کنند، کمتر دچار عفونت های تنفسی می شوند و حتی اگر به سرماخوردگی مبتلا شوند، این سرماخوردگی بسیار خفیف و جزئی بوده و در کوتاه مدت بهبود می یابد.

پارک رفتن حتی در فصول پاییز و زمستان، پیاده روی خانوادگی، گرگم به هوا و توپ بازی در حیاط، رفتن به مراکز خرید و تشویق کودکان به قدم زدن و شنا کردن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان کمک کند.

بیرون رفتن

بیشتر والدین از بیرون بردن کودکشان در فصل زمستان بسیار نگران می شوند. اما حقیقت این است که بیرون رفتن همیشه مساوی با سرماخوردگی نیست. در واقع در بیشتر ایالت های اسکاندیناوی، والدین نوزادشان را در طول ماه های سرد زمستان به بیرون از منزل می برند و معتقدند که این یکی از بهترین تقویت کننده های طبیعی برای سیستم ایمنی آنها می باشد. به طبیعت و فضاهای سبز بروید و اوقات خود را در این نقاط سپری کنید، در هوای تازه نفس بکشید و به اطراف خود توجه کنید.

به حداقل رساندن مصرف قند

قند تصفیه شده در بدن، بسیار سخت و مقاوم است. باکتری در محیط های اسیدی و حاوی قند رشد می کنند. زیاده روی در مصرف قند می تواند سلامت روده را به خطر بیاندازد و این برای سیستم ایمنی بسیار بد است چون روده جایگاه اصلی سیستم ایمنی است. قند موجب التهاب در کل بدن می شود.

به همین دلایل، بهتر است از مصرف قندهای فراوری شده اجتناب کنید. اگر کودکان عاشق خوراکی های شیرین هستند، یکی از این دسرها را امتحان کنید و به آنها بدهید: کلوچه گردویی بدون غلات، مینی کیک شکلاتی، دسر کدوتنبل.

برای آشنایی با روش های افزایش وزن کودکان کلیک کنید.

آفتاب روزانه و هوای آزاد

طبیعت برای تقویت سیستم ایمنی کودک بسیار عالی است. به این ترتیب، بدن و ذهن را تقویت میکند. نور خورشید ویتامینD  مورد نیاز بدن را تامین می کند واین ویتامین تاثیر مستقیم بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. کسانیکه کمبود ویتامین D دارند بیشتر دچار بیمار می شوند.

فقدان ویتامین D با بیماریهای آسم، سرطان، بیماریهای مختلف اتوایمیون و حساسیت به عفونت ارتباط دارد. قدم زدن در نور خورشید به مدت ۲۰ دقیقه در روز بهترین دریافت این ویتامین است.

علاوه بر این، هوای تازه صبح زود برای بدن و ذهن فرزند خوب است. فرزند خود را برای پیاده روی در هوای آزاد به پارک ببرید. اجازه دهید کودک بدود، بپرد و برقصد، حتی روی چمنها پا برهنه راه برود.

نقش محبت در تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

آیا باورتان می شود عشق و محبت سیستم ایمنی بدن کودکتان را تقویت می‌کند. کودک شما نیاز به هدایا و اسباب بازیهای گران قیمت ندارد. کودک به محبت و داشتن یک زندگی شاد و امن نیاز دارد.

احساسات مثبت و شاد برای تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن اثرگذار است. برای نشان دادن عشق خود به کودک او را در آغوش گرفته، ماساژ دهید، فرزند خود را ببوسید و با او وقت گذرانی و بازی کنید.

هر روز حداقل یک وعده غذایی را با او بخورید و با او در مورد فعالیت های روزانه صحبت کنید.کارهایی که به کودک استرس وارد می کند سیستم ایمنی بدن او را ضعیف کرده و کودک در مقابل بیماریها نمی تواند مقاومت کند.

تاثیر رعایت بهداشت در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

رعایت بهداشت علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بیماری ها را به حداقل رسانده و مانع ورود میکروب به بدن می شود. اولین چیزی که شما باید به کودک خود آموزش دهید روش مناسب شستن دست است. این عادت ساده باعث میشود عفونت وارد بدن نشده و درصد ابتلا به آنفولانزا کاهش یابد. به کودک خود آموزش بدهید که دست خود را هر روز با صابون و آب گرم به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشوید.

پس از بازی، پس از خارج شدن از مدرسه، پس از وارد شدن به خانه، پس از بازی با حیوانات خانگی و قبل از غذا خوردن موقع شستن دستهاست.

عادات بهداشتی خوب؛ مانند مسواک زدن دندان ها دو بار در روز، پوشیدن لباس تمیز و حمام روزانه را نیز به او بیاموزید. همچنین، به کودک آموزش بدهید که وقتی عطسه و سرفه می‌کند یک دستمال جلوی دهانش قرار دهد. ناخنهای کودک را هر چند وقت یکبار چک کنید تا تمیز باشد و بلند نشود. همینطور، می بایست خانه و محل بازی کودک همیشه تمیز باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

مواد مغذی و ویتامین‌های زیر در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش اساسی دارند:

افزایش سطح روی (زینک)

مطالعات نشان می‌دهند کمبود روی موجب نقص سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل مصرف روی (زینک) به بدن در تولید سلول های T که بخشی از سیستم ایمنی است، کمک می کند. زینک علاوه بر افزایش قدرت گلبول‌های سفید و افزایش ایمنی بدن، در بسیاری از واکنش‌های حیاتی و مهم بدن نیز دخالت دارد.

بنابراین انتخاب بهترین شربت زینک پلاس برای کودکان برای افزایش ایمنی آن ها نیز موثر خواهد بود. خوراکی های غنی از روی شامل نخود، دانه ها، تخمه کدو، بادام هندی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده است.

مصرف ویتامین D

در سیستم ایمنی بدن سلول‌های لنفوسیت T و لنفوسیت کشنده طبیعی (NK) مسئول اصلی مبارزه با ویروس‌ها و عوامل سرطانی در بدن هستند. ویتامین D باعث افزایش تولید لنفوسیت T و در نتیجه تقویت حملات سیستم ایمنی در برابر ویروس‌ها می‌شود.

همچنین این ویتامین در مبارزه با ویروس‌های تنفسی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. هنگامی که بدن مورد حمله باکتری ها و میکروب ها قرار می گیرد، مصرف ویتامین دی موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. بهترین منابع ویتامین دی نور آفتاب است. قطره ویتامین دی غالبا برای نوزادان شیرخوار توصیه می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

تاثیر ویتامین A بر سلامت سیستم دفاعی بدن

ویتامین Aیکی دیگر از ویتامین هایی است که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. کمبود ویتامین A، سلامت و ایمنی مجاری تنفسی را به خطر می اندازد. مجرای تنفسی، اولین جایی است که در تماس با باکتری ها و میکروب ها بوده و مورد حمله آنها قرار می گیرد.

بنابراین بهتر است از کافی بودن سطح ویتامین Aدر بدن کودکتان اطمینان حاصل کنید. این ویتامین که در میوه‌ها و سبزیجاتی از جمله زردآلو، سیب زمینی، هویچ، کلم پیچ، اسفناج و … دیده می‌شود، نقش موثری در افزایش لنفوسیت‌ها (گلبول‌های سفید مبارز علیه ویروس‌ها) دارند.

چگونه کم خونی کودکان را درمان کنیم. کلیک کنید.

ویتامین C

اسکوربیک اسید یا ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی عملکرد سیستم ایمنی را نیز خنثی می‌کند. این ویتامین در تشکیل آنتی بادی‌های مبارزه کننده با عفونت‌ها نقش دارد. ویتامین C در مرکبات، گوجه، فلفل دلمه‌ای و… یافت می‌شود.

ویتامین E

گلبول‌های سفید از نوع لفنوسیت کشنده (NK) به طور مستقیم با ویروس‌ها وارد حمله شده و یا ترشح آنزیم‌های خاصی، آن‌ها را از بین می‌برند. کمبود ویتامین Eدر بدن باعث کمبود این نوع از گلبول‌های سفید شده و بدن را در برابر ویروس‌ها ناتوان می‌کند.

امگا۳

اسیدهای چرب امگا۳ که در روغن ماهی، دانه‌های کتان، کلم بروکسل، گل کلم و… یافت می‌شود، در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش موثری دارند. این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از سلول‌های دفاعی بدن محافظت می‌کنند.

برای اطلاع بیشتر از مزایای امگا 3 کلیک کنید.

فولیک اسید و B12

ویتامین B9 یا فولیک اسید و ویتامین B12 هر دو در فرایند بلوغ گلبول‌های سفید و قرمز در مغز استخوان نقش دارند. کمبود این دو ویتامین از گروه B در بدن کودکان نه تنها باعث بروز کم خونی می‌شود، بلکه فرایند بلوغ گلبول‌های سفید خون را نیز دچار مشکل می‌کند. در نتیجه سیستم ایمنی سربازهای ضعیفی خواهد داشت.

بهترین مکمل های دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

تا اینجای متن گفتیم که بدن کودکان برای افزایش ایمنی به چه مواد مغذی و ویتامین‌هایی نیاز دارد. همچنین گفتیم که قبل از خرید مکمل های تقویت ایمنی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

حال، می‌خواهیم چندتا از بهترین محصولات تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید:

شربت مولتی ویتامین و مینرال + رویال ژلی، رویال ویت، رها

شربت مولتی ویتامین و مینرال + رویال ژلی، رویال – ویت، رها حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد. همچنین 75 میلی گرم رویال ژلی نیز در هر 5 میلی لیتر آن موجود است که به رشد بهتر کودکان کمک می‌کند. مصرف این محصول پس از 2 سالگی برای کودکانی که با مشکل کمبود اشتها و کمبود وزن مواجه هستند، پیشنهاد می شود.

این دسته ازکودکان با مصرف این فرآورده می‌توانند اشتهای بهتری داشته باشند و در نتیجه وزنشان افزایش یابد. استفاده از عطر و طعم میوه‌های استوایی در این محصول سبب شده تا کودک را به خود جلب کرده و سبب رضایت کودک از مصرف این فرآورده شود. این فرآورده جهت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نیز به دلیل ترکیبات خوبی که دارد بسیار مناسب است.

شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک پلاس یوروویتال با ترکیبات ویتامین های گروهB (B1 ،B2 ،B6 ،B12)، زینک 5 میلی گرم، پنتوتنیک اسید، فولیک اسید، بیوتین و نیاسین فرموله شده است که یک مکمل مفید برای رفع کمبود زینک در بدن می باشد.

شربت زینک پلاس یوروویتال برای بهبود سلامت، پوست و مو و همچنین تقویت سیستم ایمنی تأثیر بسزایی دارد و با تولید انرژی در بدن، کسالت‌های روزانه را برطرف ساخته و سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشد.

شربت زینک پلاس فیشر کیندر، 200 میلی لیتر

شربت زینک پلاس فیشر کیندر با دارا بودن ترکیبات موثر، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد جسمی و ذهنی کودکان و نوجوانان می شود.

شربت زینک پلاس فیشر کیندر حاوی روی (زینک)، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن های کودکان کمک شایانی می کند.

این محصول سرشار از زینک، ویتامین های B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ ،B۶ ،B۸ ،B۹ ،B۱۲ و ویتامین C است و با طعم پرتقال به بازار عرضه شده که کودکان آن را دوست دارند.

شربت ایمیونیس ویتابیوتیکس، تقویت سیستم ایمنی

شربت ایمیونس یا ایمیونیس با یک فرمول عالی و منحصر به فرد از ریزمغذی های ضروری جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش اشتها و بالا بردن سطح انرژی فرآوری شده است. این محصول شامل آنتی اکسیدان های قوی و مؤثر جهت حفاظت از عملکرد بهینه سیستم ایمنی و محافظت طولانی مدت از سلول ها است.

همچنین ایمیونس تأمین کننده مواد معدنی حیاتی مثل روی و سلنیوم می باشد که عامل حذف مواد شیمیایی مضر و رادیکال های آزاد از بدن می شود. ایمیونس یک شربت مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن، در بیماران قبل و بعد از جراحی، در بیماری های مزمن مثل دیابت و بیماری های قلبی – عروقی، جهت جلوگیری از ابتلا به عفونت ها و بهبود بینایی بسیار مفید و مؤثر است. این شربت را هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند مصرف نمایند. شربت ایمیونیس ویتابیوتیکس کاربردهای زیادی دارد. اما مهم‌ترین علت استفاده از آن، به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن است.

شربت مولتی ویتامین لیکوئید، ویواکیدز

شربت مولتی ویتامین لیکوئید، ویواکیدز با فرمولاسیون منحصر به فرد خود به رشد و حفظ سلامتی کودکان کمک کرده، سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می کند، بدن کودک را از ابتلا به بیماری ها محافظت می کند، باعث رشد و استحکام استخوان ها و مفاصل و زیبایی درخشندگی دندان های کودکان می شود، از کم خونی پیش گیری کرده و قدرت تمرکز را در کودکان افزایش می دهد و به بهبود عملکرد سیستم مغز و اعصاب کودکان کمک می کند.

شربت مولتی ویتامین لیکوئید ویواکیدز به‌ عنوان مکمل غذایی در کودکان، زنان باردار، افراد دچار سوء تغذیه یا دارای علائم کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. شربت مولتی ویتامین ویواکیدز مخصوص کودکان و نوجوانان فرموله شده است.

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز با ترکیبی از ویتامین A، ویتامینD3، ویتامین C، ویتامینE، ویتامین B1، ویتامین B2، نیاسین، پانتوتنیک اسید، ویتامین B6، ویتامینB12، فولیک اسید و بیوتین فرموله شده است و نقش مهمی در رشد و سلامت کودکان ایفا می کند.

این محصول تمام نیازهای بدن کودک را به مواد مغذی و ویتامین ها برطرف می سازد.

قطره اولترا ویتامین D3 ویتابیوتیکس

قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 ویتابیوتیکس حاوی 1000 واحد ویتامین D3 می باشد که جهت استحکام و تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی بدن و همچنین برای رشد و تقویت بدن کودکان و نوزادان بسیار مفید می باشد.

این محصول به دلیل دارا بودن ویتامین D3 باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می‌شود. قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 ویتا بیوتیکس بدون مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی می باشد.

کوتاه سخن

تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن جامعه امروزی، سبب شده تا سلامت افراد جامعه مورد تهدید قرار گرفته که در این راستا، آگاه سازی و آموزش افراد برای داشتن سبک زندگی سالم و همچنین داشتن الگوی مناسب تغذیه ای و رعایت آن، از مهمترین ضروریات می باشد.

لازمه داشتن یک جامعه سالم و تندرست، علاوه بر پیروی از الگوهای تغذیه ای مناسب توسط افراد جامعه، داشتن شرایط زندگی مناسب و سبک زندگی سالم نیز تأثیرگذار است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد در دهه های اخیر نقش تغذیه بر سلامت و اهمیت آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بسیار تأثیر گذار بوده و روند چاقی و بیماری های مزمن متعدد ناشی از آن در سرتاسر دنیا و در همه گروه‌های سنی، بویژه در کودکان و نوجوانان افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

با توجه به نکات بیان شده، حفظ سلامت و شادابی کودکان و نوجوانان به سادگی گذشته نیست و متأسفانه رژیم های غذایی متداول معمولا قادر به تأمین ریز مغذی های لازم از جمله ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن نیستند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که به مدد آنها می‌توانید احتمال بروز برخی بیماری‌ها را درکودکتان کاهش دهید اما این مسئله به این معنا نیست که با استفاده از این راه‌ها می‌توان مانع از بروز بیماری‌هایی همچون کرونا و آنفلوانزا شد. با این حال با ارتقاء سیستم ایمنی بدن کودکتان می‌توانید از سلامت آن بیشتر اطمینان داشته باشید.

پزشکان فعال داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی سوالات شما در مورد مقاله بالا هستند. در صورتی که سوالی در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان دارید در ذیل این مقاله می توانید آن را درج کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.