بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

0 845

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مرتب جلوی آینه می‌ایستید و صورت خود را چک می‌کنید و بر روی صورت و زیبایی خود حساس هستید و یا با دیدن ابروها و مژه های پرپشت دیگران شما هم دلتان می خواهد ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

بله یکی از معیارهای زیبایی چهره افراد، ابروهای پرپشت و خوش حالت است که باعث دوچندان شدن جذابیت چشم‌ها می‌شود. به همین دلیل است که شما نیز مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پرپشت شدن مژه و ابروی خود هستید. با این حال برخی افراد از نعمت خدادادی ابروهای پرپشت محروم هستند و عده‌ای دیگر ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شوند؛ به نحوی که این عضو زیبا، حالت طبیعی خود را از دست داده و برخی قسمت‌هایش خالی می‌شود. از طرف دیگر مژه‌ها قاب زیبایی برای چشم‌ها به شمار می‌روند که گیرایی صورت را افزایش داده و توجه دیگران را به سمت چهره فرد جلب می‌کنند.

با اینکه پرپشتی مژه ها تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی کلی چهره دارد، اما متاسفانه بسیاری از افراد به خوبی مراقب این اعضا مهم بدن که تاثیر زیادی بر زیبایی دارد، نیستند و آبرسانی آن را نادیده می‌گیرند و دچار ریزش مژه  و ابرو می‌شوند. شاید رشد مجدد و پرپشت شدن مژه و ابرو ناممکن و سخت به نظر برسد؛ اما اگر شما هم به هر دلیلی دچار ریزش ابرو و مژه شده‌اید، خبر خوب این است که روش‌هایی برای پرپشت کردن ابرو و مژه وجود دارد که باعث می شود رشد مجدد آنها تحریک شود.

ما در این مقاله ابتدا به دلایل ریزش موهای این دو عضو پرداخته و سپس به توضیح موثرترین راههای تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه می‌پردازیم.

علل و عوامل ریزش ابرو و مژه :

مژه و ابرو نیز همانند موهای سر یک چرخه طبیعی رشد را دارند؛ به این صورت که اول مرحله آناژن است، این مرحله ابتدایی ترین بخش در چرخه رشد مو است. از ابتدا تقسیم سلولی در ریشه مو انجام می شود و موی جدید شروع به رشد می کند. هم زمان با این ماجرا موی قدیمی از پوست سر خارج می شود. مرحله دوم کاتاژن است. بعد از طی فاز آناژن، دومین مرحله چرخه رشد مو آغاز می شود. حالا دیگر موها رشد نمی کنند و رشد مو متوقف شده است.

از نظر فیزیکی نیز پیاز مو دیگر کارایی قبل را ندارد و قادر به دریافت مواد مغذی نیست. پیاز مو از رگ های خونی جدا می شود و موها آماده انتقال به مرحله بعدی از چرخه رشد مو هستند. مرحله سوم فاز تلوژن است. تلوژن آخرین مرحله از چرخه رشد مو است. این فاز به مرحله استراحت مو نیز شناخته می شود. به طور عادی تا اینجا موها رشد کرده و پس از توقف رشد در انتظار ریزش هستند. موها در این مرحله از پوست جدا شده و به بیرون هدایت می شوند. ابروها و مژه ها دقیقا همین چرخه طبیعی رشد را طی می کنند.

به همین دلیل است که اغلب بعد از بیدار شدن از خواب چند تار مژه روی صورتتان می‌بینید. با این حال ریزش بیش از حد تارهای ابرو و مژه می‌تواند علامت بعضی مشکلات خفیف تا شدید در مکانیسم طبیعی بدن باشد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل ریزش ابرو و مژه می‌پردازیم.

تاثیر استرس و فشار روانی و اختلال در ریزش ابرو و مژه

قرارگرفتن در موقعیت‌های استرس زا و افزایش اضطراب، باعث بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول می‌شود. نوسانات این هورمون می‌تواند منجر به ریزش ابروها و مژه‌ها شود. البته این نوع ریزش فقط به مژه و ابرو محدود نمی شود و حتی ممکن است موهای سر نیز شروع به ریزش کنند.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی (ریمل مژه و ابرو)

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف لوازم آرایشی بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند به راحتی باعث ریزش تارموهای ابرو و مژه شود. در نتیجه شما باید در هنگام خرید محصولات آرایشی وسواس به خرج دهید و به خصوص لوازم آرایش چشم خود را از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر خریداری کنید.

حتی اگر لوازم آرایش‌تان را از بهترین برندها تهیه کرده باشید، معمولا بعد از چهار ماه تاریخ مصرف آن‌ها تمام می‌شود. مصرف لوازم آرایشی تاریخ گذشته ریزش بیشتر مژه و ابرو را تحریک می‌کند.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه
بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

اختلال کندن موی وسواسی

برخی از افراد به نوعی اختلال مبتلا هستند، آنها مرتب موهای خود را می کنند. این دسته از افراد نیازی غیرقابل مقاومت به کشیدن و کندن موهای خود از موی سر، مژه‌ها و ابروها دارند. بنابراین عملی کردن راهکارهای پرپشت شدن مژه و ابرو در این افراد سخت‌تر به نظر می‌رسد. از این رو لازم است این افراد قبل از انجام راهکارهایی برای پرپشت کردن مژه و ابروهای خود به پزشک مراجعه کرده و اقدام به رفتاردرمانی و در بعضی موارد دارودرمانی کنند.

مشکلات پوستی

یکی از مشکلاتی که از پرپشت شدن مژه و ابروها جلوگیری می کند، التهاب‌ها و مشکلات پوستی در نزدیکی چشم‌ها می باشد. معمولا بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و همچنین درماتیت تماسی که اغلب واکنش پوست بدن در برابر ابزار اصلاح موهای زاید است، باعث پوسته پوسته شدن و خارش این قسمت‌ها می‌شود. شما باید برای جلوگیری از ریزش بیشتر ابروهایتان به هیچ عنوان به طور مداوم پوستتان را نخارانید.

اختلالات غده تیروئید

کم کاری و پرکاری غده تیروئید هر دو می‌تواند بر ریزش ابرو و مژه موثر باشد. به ویژه افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند، دچار خشکی پوست و به تبع آن ریزش موهایشان می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر ریزش مویی نشانه اختلالات تیروئیدی نیست و تایید این اختلالات تنها با مراجعه به پزشک و آزمایش خون امکان پذیر است.

چه کارهایی برای پرپشت شدن ابرو و مژه خود انجام دهیم؟

همان طور که گفتیم، یک راه پر شدن ابرو و مژه و سرعت بخشیدن به رشدشان، مرطوب کردن و آبرسانی آن‌هاست. اکنون به این نکته می رسیم که چه کارهایی باید انجام بدهیم و یا حتی انجام ندهیم تا به پرپشت شدن و تقویت ابرو و مژه خود کمک کنیم.

به هیچ عنوان چشم‌های خود را نمالید

یکی از عادات غلط که به مژه‌ها آسیب می‌رساند و پرپشت شدن آن‌ها را به تعویق می‌اندازد، مالیدن چشم‌هاست. با این کار مژه‌های شما از ریشه کنده می‌شوند و جایگزین شدن آن‌ها مدت زمان زیادی طول می‌کشد. توجه داشته باشید که کشیدن مژه‌ها هم می‌تواند باعث ریزش آن‌ها شود. بنابراین به خصوص هنگام پاک کردن آرایشتان مراقب باشید تار موهای مژه و ابرو کنده نشوند و با ملایمت با آن‌ها برخورد کنید.

روزانه ابرو و مژه خود را شانه کنید

یکی دیگر از راه‌های پرپشت شدن مژه و ابرو شانه زدن آن‌هاست. در حقیقت این کار رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. یک برس تمیز تهیه کنید و روزانه به آرامی آن‌ها را شانه بزنید. همچنین برای اینکه ابروهایتان پرپشت شوند، حداقل به مدت 12 هفته دست به آن‌ها نزنید و از برداشتن آن‌ها با موچین، بند، اپیلاسیون یا سایر ابزار اصلاح خودداری کنید. در این حین شانه زدن ابروها علاوه بر تحریک رشد موی ابرو، باعث می‌شود که به هم ریخته به نظر نرسند.

سه بار در هفته از لایه بردار استفاده کنید

لایه برداری ناحیه ابروهای شما، فولیکول‌ها را تحریک کرده و به رشد آن‌ها کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید بعد از شستشوی ابروها، اسکراب مورد نظرتان را بر روی ابروها و پوست دور آن‌ها استفاده کنید. انگشت‌ها را به صورت حلقه‌ای روی ابروها ماساژ دهید. سپس کاملا آبکشی کنید.

غذاهایی را مصرف کنید که به رشد مو کمک می‌کنند

یکی از بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه، مصرف غذاهایی است که رشد مو را تحریک می‌کنند. به طور کلی غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا3، ویتامین E و A و لاکتیک اسید هستند، به رشد مو کمک می‌کنند. بنابراین سعی کنید این نوع غذاها را وارد رژیم غذایی خود کنید.

ماهی سالمون، گردو، کلم بروکلی، اسفناج و کلم پیچ دارای اسیدهای چرب امگا3 هستند.

هویج، سیب زمینی شیرین، کلم پیچ و اسفناج سرشار از ویتامین A هستند.

بادام، آووکادو، گوجه فرنگی، زیتون و کلم بروکلی مقادیر زیادی ویتامین E دارند.

غذاهای غنی از بیوتین مصرف کنید

مصرف ویتامین B یا بیوتین یکی از بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه است . بنابراین لازم است غذاهای غنی از بیوتین مصرف کنید یا حداقل مکمل‌های بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بزرگسالان باید 30-25 میکروگرم ویتامین ب در روز مصرف کنند. بعضی مواد غنی از بیوتین عبارتند از:

تخم مرغ: 8 میکروگرم به ازای هر تخم مرغ

ماست: 4 میکروگرم به ازای هر لیوان (240 میلی‌لیتر)

ماهی سالمون: 5-4 میکروگرم به ازای هر اونس (110 گرم)

بادام: 14 میکروگرم به ازای 0.25 لیوان (59 میلی‌لیتر) 

جهت دیدن انواع مکمل های تقویت پوست، مو و ناخن در داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

استرس خود را کاهش دهید

همانطور که در بالا توضیح دادیم استرس یکی از عوامل اصلی ریزش موها ، ابرو و مژه می باشند پس می توان گفت: یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه های پرپشت شدن ابرو و مژه و قطع ریزش آن‌ها، کاهش استرس است. اگر استرس شما بیش از حد و خارج از کنترل شماست، با یک روان درمانگر مشورت کنید. بعضی راهکارها برای مدیریت و کاهش استرس عبارتند از: مدیتیشن، یوگا، ماساژدرمانی، صحبت با یک دوست و پیاده روی.

آرایش خود را با احتیاط پاک کنید

برای تقویت مژه راهکارهای قسمت قبلی به‌تنهایی کافی نیست بلکه مژه‌های شما به مراقبت نیز نیاز دارند. قدم اول این است که موقع شستشوی صورت و پاک‌کردنِ آرایش، بسیار ملایم و محتاط باشید. چشم‌ها را به‌شدت نمالید بلکه از ضربه‌های مکرر و آرام استفاده کنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مژه مالش شدید چشم‌ها است. در قسمت قبلی توضیح دادم که برای مراقبت از مژه بهتر است قبل از ریمل، حتماً مژه‌ها را با وازلین چرب کنید.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه
بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

با آرایش چشم نخوابید

حتی یک چرت‌زدنِ ساده در حالی که آرایش چشم دارید، آسیب زیادی به مژه‌های شما وارد می‌کند. ایجاد حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم، آکنه و برخی مشکلات پوستی دیگر از اثرات آرایش طولانی ‌مدت چشم است. به ‌مرور زمان مژه‌های شما ضعیف و شکننده خواهد شد.

استفاد از فرمژه و مژه ‌ی مصنوعی ممنوع!

بهتر است از فرمژه استفاده نکنید. خصوصاً بعد از ریمل از این ابزار خودداری نمایید چون مژه‌ی خیس مستعد ریزش است. اگر از مژه مصنوعی استفاده کردید، موقع برداشتنِ آن بسیار ملایم باشید و از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که قادر به پاک‌سازی چسب مژه هستند. اگر پاک‌سازی کامل انجام ندهید، مژه‌ی طبیعی شما خشک و شکننده خواهد شد.

محصول ویژه تقویت مژه

انواع سرم تقویت کننده مژه در سالیان اخیر مورد توجه واقع شده و افراد برای تقویت مژه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که استفاده از آن‌ها منجر به استحکام و سلامتی مژه می‌شود. ترکیبی از انواع روغن‌های طبیعی، ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی که فولیکول‌ها را تقویت نموده و باعث پرپشتی و کاهش ریزش مژه می‌شود.

محلول تقویت کننده مژه سریتا

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

معرفی محصولات پرپشت کننده و تقویت کننده ابرو و مژه

سرم‌ها و تقویت‌کننده‌های رشد ابرو حاوی ویتامین‌ها و پپتیدهایی هستند که رشد ابرو را تحریک می‌کنند و معمولا بعد از یک دوره مصرف، نتایج فوق العاده‌ای رقم می‌زنند.

سرم احیا کننده ابروی سریتا

سرم احیا کننده ابروی سریتا، با فرمولاسیون ویژه ایی طراحی شده است که باعث افزایش فاز رشد مو (آناژن) و تحریک ریشه مو، رویش مجدد و افزایش ضخامت ابرو می شود.

وجود روغن کرچک در سرم احیا کننده ابروی سریتا که سرشار از ویتامین E ، پروتئین ها و اسیدهای چرب امگا 6 و 9 می باشد، اثر شگفت انگیزی در افزایش رشد و ضخامت تار ابرو و بهبود رنگ آن دارد. عصاره مفید رزماری نیز به دلیل اثربخشی موضعی گردش خون ، باعث افزایش دسترسی سلول های سازنده ریشه مو به مواد غذایی می شود. سرم احیا کننده ابرو جهت کنترل ریزش های ناشی از تغییرات هورمونی ، بیماری های خاص ، عوارض جانبی مصرف داروها و کمبود مواد معدنی در بدن کاملا اثر بخش می باشد.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

کرم تقویت کننده ابرو سریتا

کرم تقویت کننده ابرو سریتا با بهره مندی از مواد موثره گیاهانی همچون، عصاره رزماری، عصاره گزنه، عصاره نعناع فلفلی، عصاره بابونه، عصاره مریم گلی به همراه ویتامین های B5 و B6 تأثیر به سزایی در جلوگیری از ریزش ابرو داشته و باعث تقویت و ضخیم تر شدن موهای ابرو و علاوه بر آن تحریک رویش مجدد آنها می شوند.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

لوسیون تقویت کننده ابرو اورلین

لوسیون تقویت کننده ابرو اورلین با دارا بودن ویتامین های A ،K1 و ترکیبات گیاهی مؤثری مانند عصاره رزماری به عنوان یک محصول با کیفیت جهت درمان ریزش ابرو، تقویت و پرپشت کردن ابروها مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول باعث رشد مجدد ابروهای ریخته می شود و پرپشت، مستحکم و زیبا شدن ابروهای موجود را به دنبال دارد.

این لوسیون با افزایش طول عمر آناژن (مرحله رشد مو ) و کاهش چشمگیر فاز تلوژن (استراحت ریشه موی ریخته شده ) باعث تقویت ابرو شده و سبب رشد مجدد موی ابرو می شود.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا 3 میل

محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا برای افرادی که مژه و ابروهایشان نازک و کم حجم شده و به دنبال یک محصول مناسب برای افزایش طول و حجم مژه و ابروهای خود می باشند، بسیار مناسب است.

محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا، حاوی بیماتوپروست 0.03 درصد می باشد که این ماده با تاثیر بر چرخه رشد موها و افزایش مرحله رشد آن ها (فاز آناژن)، به رویش مجدد موها کمک نموده و باعث بلندتر، حجیم تر و تیره تر شدن مژه و ابروها می شود.

محلول تقویت کننده Excilia Solution به صورت یک محلول استریل موضعی به همراه تعداد کافی اپلیکاتور استریل تولید شده است تا احتمال عفونت چشم را به صفر برساند.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

محلول تقویت و رشد ابرو لامینین

محلول تقویت و رشد ابرو لامینین با بهره مندی از ترکیبات فعال، ریزش ابرو را متوقف نموده و باعث رویش مجدد ابرو و افزایش ضخامت آن شده و نمایی پر پشت به ابرو می بخشد

این محصول حاوی ترکیبات گیاهی فوق العاده ایی همچون رزماری، گزنه و ماده مؤثره کپکسیل می باشد.

مصرف موضعی رزماری گردش خون را بهبود می بخشد که به علت اثرات مشخص تحریکی روی پوست، سبب تغذیه بهتر فولیکول مو و تحریک رشد مو می شود.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

کرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو لاناریا

کرم تقویت کننده و ضد ریزش ابرو لاناریا با مهارآنزیم 5- آلفاردوکتاز موجب کنترل ریزش ابرو و نازک شدن ابروها شده و با تحریک فولیکول‌های ابرو، ضخامت و پرپشتی را به ابروهای شما هدیه می دهد.

این محصول با فرمولاسیون کاملا گیاهی حاوی شی باتر، روغن های آرگان، کالاندولا، جوجوبا و عصاره های گیاهی نعناع فلفلی، دم اسب، بورداک، گزنه، رزماری، مریم گلی و همچنین ویتامین E و پروویتامین B5 برای ابروهای رنگ شده، تیغ زده و تتو شده مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

ژل تثبیت کننده ابرو سریتا

ژل تثبیت کننده ابرو سریتا دارای خاصیت حجم دهندگی، حالت دهندگی و لیفت کننده موهای ابرو می باشد که حالت ابرو را تا 24 ساعت حفظ کرده و آرایش صورت شما را تکمیل می‌کند.

ماندگاری بالای این ژل از بهم ریختگی ابروها در طول روز جلوگیری می کند و آنها را مرتب و لیفت شده نگه می دارد.

این محصول حاوی ویتامین B5، ویتامین E و عصاره آلوئه ورا است که باعث ترمیم و رطوبت رسانی پوست می شود.

بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه

سوالات متداول در زمینه پرپشت و تقویت کردن مژه

چرا مژه ها سفید می شوند؟

بیشترین دلیل آن به ژنتیک شما برمی‌گردد. علاوه بر این کم‌خونی، کمبود ویتامین B12 و کمبود مس هم می‌تواند باعث سفیدی مو در قسمتی از بدن شما مانند مژه‌ها شود. تقریبا هیچ راهی غیر از استفاده از لوازم آرایشی مانند ریمل وجود ندارد که مژه‌های سفید شده به رنگ طبیعی خود برگردند. اما اگر چند تار مژه شما سفید شده، می‌توانید با مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین‌های گروه B هستند و همچنین سبوس برنج تا حد زیادی از سفیدتر شدن موهای‌تان جلوگیری کنید.

چرا مژه هایم می ریزند؟

ریزش مژه تا حدی طبیعی و مربوط به چرخه رویش مو در بدن است؛ اما اگر ریزش بیش از حد مژه دارید، این اتفاق ممکن است به دلیل التهاب‌ها و عفونت‌ها، برخی تومورهای لبه پلک، بیماری‌های داخلی و کمبود مواد مغذی و شایع‌تر از همه میزان استرس‌های وارده به فرد و عوارض جانبی برخی داروها باشد.

بهترین روغن برای تقویت مژه کدام است؟

برای رشد مژه‌های خود از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن یک آب‌رسان و تقویت کننده‌ی طبیعی مژه است و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

آیا ریزش هر روزه‌ی مژه‌ها طبیعی است؟

بله، دوره ریزش مژه‌ها با مو فرقی ندارند و به‌صورت روزانه دچار ریزش می‌شوند. به‌صورت متوسط، از دست دادن روزی 1 الی 4 عدد مژه کاملاً طبیعی است.

آیا اکستنشن مژه به مژه‌های طبیعی آسیب می‌زند؟

استفاده از فناوری‌های جدید باعث شده که اکستنشن مژه ایمن‌تر از گذشته باشد. بنابراین اگر هر از چند گاهی از این روش استفاده کنید، آسیبی ایجاد نخواهد شد. اما اکستنشن مداوم مژه‌ها باعث ریزش مژه‌های طبیعی شما خواهد شد.

کوتاه سخن

در مقاله بهترین راه های تقویت و پرپشت شدن ابرو و مژه در مورد دلایل مختلف ریزش ابرو و مژه صحبت کردیم. همچنین محصولات موثر در پرپشت شدن ابرو و مژه را برای شما همراهان داروخانه آنلاین داروکار معرفی نمودیم. امیدواریم که بتوانید با استفاده از این روش‌ها به پرپشت شدن ابرو و مژه های خود کمک نموده و به نتیجه دلخواه خود برسید. مانند همیشه، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه عوارض احتمالی مشورت با پزشک را فراموش نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.