بهترین مکمل های ریزش مو کدامند و چگونه باید مصرف کنیم ؟

0 981

همه افراد دوست دارند موهای سالم، پرپشت و ضخیم داشته باشند و از آنجایی که امروزه ریزش مو در کشورهای جهان و بین مردان و زنان شایع است، لذا پیشگیری و جلوگیری از ریزش مو اهمیت زیادی دارد و در صورتی که به موقع به فکر پرپشت شدن تارهای مو و مراقبت از آنها باشید، شاید دیگر نیازی به پیوند مو و تکنیک های مشابه آن نباشد.

نگهداری مو، امری بسیار مهم است و با استفاده از روش های شستشوی صحیح و مصرف شامپوی مناسب و استفاده از مواد غذایی و یا میوه و ویتامین های لازم جهت رشد و تقویت فولیکول های مو، براحتی می توان از ریزش مو جلوگیری کرده و موهایی سالم و زیبا داشته باشید. عوامل مختلفی مانند آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و … می تواند بر روی ضخامت و تراکم موهای سر تاثیر بگذارد.

گفته می شود که هر انسان بالغ چیزی در حدود 150000 تار مو دارد و البته ریزش مو بطور طبیعی هر روز انجام می شود. موهای سر یک چرخه طبیعی رشد را دارند؛ به این صورت که اول مرحله آناژن است، این مرحله ابتدایی ترین بخش در چرخه رشد مو است. از ابتدا تقسیم سلولی در ریشه مو انجام می شود و موی جدید شروع به رشد می کند. هم زمان با این ماجرا موی قدیمی از پوست سر خارج می شود.

بعد از طی فاز آناژن، دومین مرحله چرخه رشد مو یعنی کاتاژن آغاز می شود. حالا دیگر موها رشد نمی کنند و رشد مو متوقف شده است. از نظر فیزیکی نیز پیاز مو دیگر کارایی قبل را ندارد و قادر به دریافت مواد مغذی نیست. پیاز مو از رگ های خونی جدا می شود و موها آماده انتقال به مرحله بعدی از چرخه رشد مو هستند. فاز تلوژن آخرین مرحله از چرخه رشد مو است. این فاز به مرحله استراحت مو نیز شناخته می شود.

به طور عادی تا اینجا موها رشد کرده و پس از توقف رشد در انتظار ریزش هستند. موها در این مرحله از پوست سر جدا شده و به بیرون هدایت می شوند.

مقدار ریزش مو در برابر رویش تارهای جایگزین شده مو، ناچیز است. به این معنی که در حالت طبیعی همه انسان ها چه زن و چه مرد موهای سرشان می ریزد اما به سرعت تارهای موهای جدید رشد کرده و جایگزین آنها می شوند. اما مشکل زمانی بوجود می آید که ریزش موها به حدی شدید شود و یا رشد موهای جدید آن قدر کند و یا در برخی نواحی، متوقف می شود که موجب طاسی و یا کم پشت شدن مو در آن نواحی می شود.

ما در اطراف خود افراد بسیاری را می‌بینیم که جهت جلوگیری از ریزش موی خود به مصرف مکمل‌های تقویت مو و محصولات ضد ریزش روی آورده‌اند. اما آیا همه‌ی ما در مورد مصرف مکمل های ریزش مو اطلاعات کافی را داریم؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم در مورد علل و عوامل ریزش مو صحبت کرده و بهترین مکمل های ریزش مو را به شما معرفی نماییم.

دلایل اصلی ریزش مو کدامند؟

ریزش مو دلایل مختلفی دارد. به همین دلیل اولین قدم پیش از مصرف هر گونه مکمل و دارویی برای کاهش و یا قطع ریزش مو باید منشا ریزش موهای شما مشخص شود. پس توصیه می‌شود ابتدا با مراجعه به پزشک متخصص از نوع ریزش مویی که دارید مطلع شوید؛ سپس از انواع مکمل ها برای بهتر شدن وضعیت موها کمک بگیرید. در واقع با توجه به تنوع زیاد انواع مکمل ها، بعد از مشخص شدن نوع و منشا ریزش مو می‌توانید مفیدتر از آنها استفاده کنید. حال به انواع ریزش مو می پردازیم:

ریزش موی هورمونی

یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو خصوصا در خانم ها به دلایل مسائل هورمونی است. بارداری، منوپوز یا یائسگی، کیست و تنبلی تخمدان و استفاده از قرص های ضد بارداری از اصلی ترین عواملی است که در خانم ها باعث ریزش مو می‌شوند. تغییرات هورمونی، خواه ناشی از بارداری، یائسگی یا داروها باشد، بر میزان سبوم تولید شده در پوست سر تاثیر می گذارد. سبوم برای داشتن موهای سالم، براق و صاف، مهم است، زیرا پوست سر را تغذیه، محافظت و مرطوب می کند و کوتیکول مو را صاف می کند. اما با  کاهش تولید سبوم به دلیل تغییرات هورمونی، موها خشک و شکننده می شوند و به مرور زمان شکننده تر شده و دچار ریزش می شوند.

ریزش مویی که به دلیل این عوامل در خانم ها اتفاق می افتد با نازک شدن تدریجی ساقه مو و ریزش همراه است. همان طوری که اشاره کردیم مقدار ریزش موقعی نگران کننده است که از 100 شاخه روزانه بیشتر باشد. در مواردی مانند بارداری بعد از به دنیا آمدن نوزاد و در کمتر از یک سال وضعیت مو معمولا به حالت قبلی اش برمی‌گردد.

خبر خوب در مورد ریزش موی هورمونی این است که با مشخص شدن دلیل ریزش مو و سپس استفاده از انواع مکمل های متناسب وضعیت موها به تدریج بهتر خواهند شد.

ریزش موی استرسی 

ریزش موی استرسی یا اضطرابی یکی از انواع ریزش مو به شمار می آید که این روزها افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند. بیماری، پاندمی و ترس از آن، از دست دادن عزیزان، تغییر شرایط زندگی و… همگی از عواملی هستند که ممکن است در زندگی روزمره هر کدام از ما با آن مواجه باشیم. اما استرس چطور بر ریزش مو اثر می‌گذارد ؟

هورمون کورتیزول که به نام هورمون استرس نیز شناخته می‌شود با تخریب فولیکول های مو باعث ریزش مو در مردان و زنان شده و یا گاهی هم کورتیزول باعث خواب یا توقف رشد در موها می‌شود و به این ترتیب موها بعد از ریزش، دیگر رشد نمی‌کنند.

هر چند با استفاده از مکمل های دارویی میتوان به ریزش مو و بازگرداندن موها به حالت عادی کمک کرد اما اگر شما هم با ریزش موی اضطرابی مواجه هستید بهتر است در ابتدا عوامل استرس را برطرف نموده و از روشهایی مانند ورزش و مشاوره کمک گرفته و استرس خود را کنترل کنید. بعد از کاهش استرس سراغ مکمل های تقویت فولیکول مو و ضد ریزش مو بروید.

ریزش موی آلوپسی آندروژنیک

از مهم‌ترین هورمون‌های موثر در ریزش مو، آندروژن‌ها هستند که با آسیب به فولیکول و ریشه مو، سبب توقف رشد و ریزش موها می‌شوند. این الگوی ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نامیده می‌شود و در میان زنان و مردان شایع بوده و از اصلی‌ترین علل ریزش مو به حساب می‌آید. برای درمان این بیماری یک سری داروهای متوقف کننده چرخه تولید آندروژنی وجود دارد که تاثیر درمانی آنها برای زنان از مردان بیشتر می‌باشد.

بهترین مکمل های ریزش مو کدامند و چگونه باید مصرف کنیم ؟

ریزش موی قارچی

یکی از عوامل ریزش مو، حمله میکروارگانیسم‌های بیماری زا به فولیکول های مو است که با ایجاد عفونت باعث ریزش و آسیب موها می‌شوند. برای درمان این دسته از ریزش موها، داروهای خوراکی و موضعی تربینافین، ایتراکونازول و همچنین شامپوهای سلنیوم سولفاید توصیه می شود. درمان عفونت های قارچی حدود 6 تا 12 هفته به طول می‌انجامد. 

ریزش مو با منشا ارثی

ریزش مو به صورت ارثی، بیشتر در آقایان مشاهده می‌شود. این نوع ریزش که به نام طاسی آندروژنی نیز شناخته می‌شود الگوی مشخصی دارد؛ عقب رفتن خط مو و نازکی آن از عمومی ترین نشانه های این نوع ریزش هستند. هر چند انواع ریزش موی ارثی در خانم ها هم وجود دارد، ولی این نوع ریزش بیشتر مختص آقایان است و کاملا به کارکرد هورمون ها برمی‌گردد.

ریزش مو ناشی از دکلره، رنگ و آسیب های آرایشگاهی

یکی از آسیب هایی که بسیاری از خانم ها ناخواسته به موهایشان می زنند، استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، رنگ مو، کراتین و کارهایی شبیه به این موارد است. این مواد با آسیب رساندن به بافت ساقه مو باعث خشکی بیش از حد، شکنندگی و ریزش می‌شوند.

در این موارد برای کاهش ریزش و بهبود رویش مجدد مو، بایستی علاوه بر استفاده از انواع رنگ و مواد با کیفیت از مکمل هایی مانند هیرویت، پرفکتیل و سیستین ب 6 نیز استفاده نمایید.

ریزش مو به دلیل بیماری کرونا

ریزش موی ناشی از بیماری همه گیر کرونا بسیار شایع است. ریزش مو یکی از عوارض جانبی COVID-19 است و بسیاری از افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا دچار ریزش مو شده اند. شما با استفاده از مکمل های تقویت مو می توانید فولیکولهای موی خود را که در اثر بیماری کرونا ضعیف شده اند بازسازی کنید.

ریزش مو به دلیل پوست سر ناسالم

بدون داشتن پوست سر سالم نمی توانید موهای سالمی داشته باشید. لایه برداری منظم پوست سر برای از بین بردن محصولات اضافی، چربی و پوست مرده بسیار مهم است. هنگامی که این تجمعات باقی می مانند، فولیکول ها مسدود و ملتهب می شوند. یک شستشوی سم ‌زدا مانند استفاده از سرم شفاف کننده پوست سر می‌ تواند به سرعت و به طور موثر پوست سر را پاکسازی کند.

ریزش مو به دلیل کمبود ویتامینها و مواد معدنی

زمانی که بدن فاقد ماده مغذی مانند؛ روی، آهن، ویتامین D و سلنیوم باشد، بدن آن مواد مغذی را به ارگان های دیگری که بیشتر از مو به آنها نیاز دارند هدایت می کند. ویتامین ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند. بهترین ریزمغذی ها برای رشد مو عبارتند از ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن که معمولا در قرص های ضد ریزش مو گنجانده می شوند.

برای آشنایی با بهترین مکمل های ضد ریزش مو در ادامه مقاله با ما در داروخانه آنلاین داروکار همراه باشید.

ریزش مو به دلیل رژیم غذایی نامناسب

رژیم های غذایی محدود و سنگین می تواند موهای شما را خراب کند. لازم به ذکر است که رژیم‌ های تهاجمی می ‌توانند باعث شوند که بدن پشتیبانی از عملکردهای غیرضروری مانند رشد مو را متوقف کند. سپس فولیکول وارد فاز استراحت می شود و باعث ریزش موی شدید و عدم رشد مجدد موها می شود. بسیاری از کسانی که برای لاغری از رژیم های سنگین و بدون مشاوره با پزشک، استفاده می‌کنند ممکن است با ریزش مو مواجه شوند.

گاهی مدل ریزش موها به دلیل فقر مواد غذایی ایجاد شده بسیار هم شدید است. تحقیقات نشان می ‌دهد که کمبود ویتامین ‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ ها ممکن است منجر به ریزش مو شود. از اینرو در فرمولاسیون انواع مکمل های ضد ریزش مو می توانید برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و ریزمغذی های ضروری را مشاهده کنید.

ریزش مو به دلیل بیماری خود ایمنی

برخی بیماری ها و اختلالات خود ایمنی باعث می شوند که سیستم ایمنی به بخشی از بدن حمله کند. در مورد ریزش مو، این وضعیت فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد که منجر به ریزش موی سکه ای می شود.

ریزش مو به دلیل عوامل محیطی

آلودگی، سموم، دود و حتی سیگار می‌ تواند بر رشد مو تاثیر بگذارند. هر چه پوست سر در معرض سموم بیشتری قرار گیرد، به احتمال زیاد منجر به حساسیت و ریزش مو می شود زیرا خود فولیکول آسیب می بیند.

یک مکمل خوب برای جلوگیری از ریزش مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بعد از شناسایی علل و عوامل ریزش مو باید مطابق با نوع ریزش مو از مکمل های تقویت کننده مو و ضد ریزش مو استفاده کنیم. اما قبل از آن باید ببینیم یک مکمل خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

مواد تشکیل دهنده یک مکمل به عملکرد اصلی آن اشاره کرده که به نوبه خود نتایج قابل مشاهده ای را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در حالی که برخی از مکمل ها حاوی آداپتوژن های کاهش دهنده استرس هستند تا تغییرات مربوط به استرس را کاهش دهند، برخی دیگر با ویتامین ها و موادی که باعث کاهش التهاب می شوند، فرموله شده اند. یک مکمل خوب و کامل شامل ترکیبی از مواد ذکر شده در زیر است:

آداپتوژن ها

به سختی می توانید مکمل مو بدون آداپتوژن (گیاهانی که به کنترل استرس کمک می کنند) پیدا کنید. آشواگاندا و عصاره نخل اره ای آداپتوژن های محبوبی هستند که از ریزش موی ناشی از استرس جلوگیری نموده و به وضوح ذهنی کمک می کنند.

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین های A ،B ،C،D و E باید بر روی برچسب هر مکمل ظاهر شوند. زیرا ویتامین B به رشد موهای جدید و ویتامین E به کاهش آسیب های ناشی از محیط کمک می کند. ویتامین C نیز که یک آنتی اکسیدان است که برای تشکیل کراتین و کلاژن مهم است. کمبود ویتامین D شایع است و یکی از دلایل ریزش مو است، بنابراین بسیار مهم است که در فرمولاسیون مکمل ها این ویتامین ها گنجانده شود.

ویتامین ها، مواد معدنی ضروری مانند آهن، سلنیوم، منیزیم و روی مواد اساسی هستند که باید در لیست مواد تشکیل دهنده مکمل ضد ریزش موی شما وجود داشته باشند.

بیوتین

بیوتین یکی از ترکیبات بسیار مهم است که به تقویت مو کمک می کند و از سستی و شکنندگی ریشه مو جلوگیری می کند. فقط مصرف بیوتین برای تحریک رشد موی سالم کافی نیست (مگر اینکه واقعا کمبود بیوتین داشته باشید، که اکثر مردم اینطور نیستند). بیوتین زمانی که در کنار سایر مواد تحریک کننده رشد مو استفاده شود، بهترین عملکرد را دارد.

برای آشنایی بیشتر با بیوتین و تاثیر آن بر ریزش مو کلیک کنید.

کلاژن

کلاژن که برای سلامت پوست ضروری است، حاوی اسیدهای آمینه ای است که به افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست سر کمک می کند. اسیدهای آمینه موجود در کلاژن برای موهای سالم ضروری هستند و به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و کوچک سازی فولیکول ها کمک می کنند.

بیشتر بخوانید : کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن

مسدود کننده های DHT

دی هیدروتستوسترون (DHT) هورمونی است که از تستوسترون به دست می آید و با طاسی به خصوص در مردان مرتبط است. دی اچ تی که در داخل فولیکول ‌های مو تولید می‌ شود، می‌ تواند در محل تولید با مواد مناسب مانند چای سبز، رزماری، کافئین، نخل اره ‌ای و روغن تخم کدو و همچنین فیناستراید مسدود شود.

اسیدهای چرب

امگا ۳، ۶ و ۹ اسیدهای چرب حیاتی هستند که باید در رژیم غذایی و مکمل ها برای داشتن موی ضخیم استفاده کنید. این اسیدهای چرب برای حمایت در سطح سلولی کار می کنند. برای جذب بهتر، سعی کنید اسیدهای چرب و امگا خود را با غذا مصرف کنید. امگا همچنین برای ترمیم و عملکرد بهتر اعصاب و عضلات ضروری است.

برای خرید محصولات حاوی امگا 3 در داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

اسید هیالورونیک  (HA)

اسید هیالورونیک باعث تحرک، استحکام مفاصل و آبرسانی به سلول های پوست می شود و به بهبود سلامت پوست سر کمک می کند.

کراتین

کراتین یک پروتئین طبیعی در مو است که به موهای ضعیف و آسیب دیده استحکام و قوام می بخشد و در عین حال باعث رشد مو می شود. کراتین موجود در مکمل ها به موهای آسیب دیده استحکام بخشیده و در عین حال باعث تقویت و رشد مو می شود.

پروتئین

پروتئین بلوک ساختمانی مو است و به طور چشمگیری بر سرعت رشد موها تاثیر می ‌گذارد. برخی از مکمل های مو حاوی اسیدهای آمینه (کوچکترین واحد پروتئین) هستند، اما بهتر است ابتدا پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بهترین مکمل های ریزش مو کدامند و چگونه باید مصرف کنیم ؟

زینک

در حالی که روی یا زینک یک عنصر کمیاب است، برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مانند متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین، چربی و همچنین تجزیه سایر ریز مغذی ها ضروری است. تجزیه و استفاده از این مواد مغذی برای رشد مو ضروری است. بخصوص پروتئین که موهای ما از آن ساخته شده است.

کمبود روی بسیار رایج است و سطوح پایین آن می تواند باعث ریزش مو شود. مطالعات نشان می دهد که برخی از اشکال ریزش مو با سطوح پایین روی مرتبط است که مکمل ها می توانند به اصلاح آن کمک کنند.

ویتامین دی

منابع خوب ویتامین دی شامل ماهی چرب، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و البته نور آفتاب است. این ویتامین به ایجاد فولیکول های موی جدید کمک می کند.

ویتامین سی

ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است و به موها درخشندگی تحسین برانگیز می بخشد. منابع خوب این ویتامین عبارتند از پرتقال، فلفل قرمز و سبز، توت فرنگی و کلم بروکلی.

متیل سوفونیل متان (MSM)

متیل سوفونیل متان (MSM) شکلی از گوگرد است که در بسیاری از غذاها یافت می شود و برای ساخت پروتئین های مو مورد نیاز است. به دلیل فرار بودن، به راحتی با پختن از بین می رود، به همین دلیل است که مصرف مکمل آن می تواند مفید باشد.

سیلیس (عصاره دم اسب یا بامبو)

نقش سیلیس برای سلامت مو بسیار حائز اهمیت است. این ترکیب به تعادل هورمون های زنانه کمک می کند که یکی از بزرگترین عوامل ریزش مو و نازک شدن موها است. سیلیس قطعا به جلوگیری از نازک شدن مو، بازگرداندن شادابی به موها کمک می‌ کند و ریزش مو را برطرف کند. سیلیس همچنین نقش کلیدی در تغذیه مو دارد زیرا بسیاری از مواد مغذی را به اجزای محیطی بدن، یعنی مو منتقل می کند.

بهترین مکمل های ریزش مو کدامند و چگونه باید مصرف کنیم ؟

اگر شما نیز قصد دارید که از این مکمل های ریزش مو استفاده کنید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید چرا که ما قصد داریم بهترین مکمل های ضد ریزش مو را به شما معرفی کنیم.

کپسول هیرویت هلث اید ۳۰ عدد

هیرویت به‌خاطر وجود ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌باشد. اگر دوست دارید موهایی پرپشت، ضخیم و شاداب داشته باشید، هیرویت با تقویت فولیکول‌های مو، این رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. برای مصرف صحیح هیرویت، کافی است هر روز یک عدد کپسول را همراه با صبحانه خود میل کنید.

بهترین مکمل های ریزش مو
بهترین مکمل های تقویت کننده مو

قرص ریجن دایت اسی، غذای مو

ریجن دایت بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو می‌باشد. اگر از این دارو به مدت ۶ ماه به طور منظم استفاده کنید، سلامتی و رشد فولیکول‌های موی شما تقویت می‌شود. ریجن دایت برای افرادی که به ماهی یا صدف حساسیت دارند، مناسب نیست و زنان باردار و شیرده هم باید از مصرف آن اجتناب کنند.

بهترین مکمل های ریزش مو
بهترین قرص ضد ریزش مو

قرص هیر ایکس خانم ها ویواتیون 60 عدد

قرص هیر ایکس خانم ها ویواتیون دارای یک فرمول پیشرفته و توسعه یافته بوده که با دارا بودن کلاژن، آمینو اسید و ویتامین‌ها موجب حفظ سلامت و رنگ مو خانم‌ها می‌شود.

قرص هیر ایکس خانم ها ویوا تیون  یک مکمل غذایی جهت حمایت بهتر از موهای بانوان فرموله شده است.

قرص هیر ایکس دارای بیوتین، روی و سلنیوم می باشد که به حفظ موهای سالم کمک می‌نمایند و در حفظ رنگ مو نقش موثری دارند.

MSM ( متیل سولفونیل متان) و PABA ( پارا آمینو بنزوئیک اسید) موجود در ترکیبات این محصول برای بدن خواص بی‌شماری دارند. به همین دلیل از هیرایکس ویوا تیون اضافه بر تمرکز برای تقویت سلامت مو، جهت حفظ سلامت عمومی بدن نیز مصرف می‌شود.

بهترین مکمل های ریزش مو
بهترین قرص ضد ریزش مو

قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون 60 عدد

قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون سرشار از ویتامین B1, B2, B3, B6, B7 ,B9 ,B12,E, C، آهن، مس، زینک، سلنیوم، ید و اسید های آمینه، جهت سلامت و تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و حفظ رنگ مو در آقایان فرموله شده است.

استفاده روزانه از این محصول می‌تواند سلامت موها را تضمین کند.

بهترین مکمل های ریزش مو
بهترین قرص ضد ریزش مو

کپسول هیر اکتیواتور سان لایف ۳۰ عدد

کپسول هیر اکتیواتور سان لایف سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها و موا معدنی ضروری می باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و به افزایش ضخامت، استحکام و درخشندگی تارهای مو کمک می کند.

کپسول هیر اکتیواتور سان لایف سرشار از آنتی اکسیدان است که از سلول های ریشه مو در برابر استرس، آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید و سایر آسیب های محیطی محافظت کرده و در حفظ سلامت پوست و مو بسیار موثر است.

ترکیبات تاثیرگذار موجود در کپسول هیر اکتیواتور سان لایف به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش خود را در سلامت مو ایفا نموده و علاوه بر این می توانند تاثیر یکدیگر را نیز تقویت نمایند.

بهترین مکمل های ریزش مو

کپسول فورس کپ زنانه ناتیریس 60 عددی

کپسول فورس کپ زنانه ناتیریس با دارا بودن ترکیبات موثر همچون؛ سیلیکون غنی شده(عصاره گیاه دم اسب)، گیاه سویا، مس، ویتامین‌های گروه B، فولیک اسید و اسیدهای آمینه ضروری بدن یک محصول ایده آل جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو، افزایش حجم مو و سفید شدن مو مخصوص خانم‌های بالای ۴۵ سال می باشد.

بهترین مکمل های ریزش مو
بهترین مکمل های تقویت کننده مو

کپسول تقویت کننده مو ادونس فرمولا هیرتامین 30 عدد

کپسول تقویت کننده مو ادونس فرمولا هیرتامین با بهره گیری از ترکیبات گیاهی و کاملا موثر، مولتی ویتامینی بسیار قوی و مشهور برای تارهای مو است که علاوه بر تقویت استحکام ریشه و ساقه مو، از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین مکمل های ریزش مو

قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس

قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس حاوی زینک سولفات، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین  B12، ویتامین C و کلسیم دی-پنتوتنیت، یکی از بهترین مکمل هایی است که به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می کند و همچنین برای جلوگیری از ریزش مو و رشد و استحکام ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قرص رینفولتیل فارمالایف، تقویت مو

قرص رینفولتیل فارمالایف با دارا بودن عصاره های گیاهی، ویتامین ها و مینرال ها به عنوان یک مکمل ویژه، جهت بهبود سلامت عمومی بدن، تقویت پیاز و ریشه مو و کنترل کننده ریزش مو در آقایان و بانوان تهیه و تولید شده است.

ویال ضد ریزش مو رینفولتیل فارمالایف مخصوص خانم ها

ویال ضد ریزش مو رینفولتیل فارمالایف مخصوص خانم ها یک محلول گیاهی فوق العاده می باشد که با فعال کردن مجدد رویش مو و تقویت کننده فولیکول موها، از ریزش موی سر بانوان جلوگیری نموده و موجب ضخامت موها نیز خواهد شد. 

قرص سیستین B6 زینک نیل

قرص سیستین B6 زینک نیل فارمد از ترکیب ال-سیستین، ویتامین B6، آرژینین و روی تشکیل شده است. این مکمل علاوه بر درمان ریزش مو برای افرادی که دارای ناخن‌های شکننده‌ای هستند بسیار مفید است.

جهت خرید قرص سیستین B6 زینک نیل کلیک کنید.

در کنار مکمل های معرفی شده می توانید از شامپو ها ، لوسیون ، سرم و محلول های ضد ریزش مو نیز بهره ببرید.جهت خرید این دسته محصولات از سایت داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

چگونه باید مکمل های ریزش مو را مصرف کنیم؟

حال که با انواع مکمل آشنا شدیم باید ببنیم چگونه و چه مدت باید این مکمل ها را مصرف کنیم ؟

باید به این نکته توجه کنیم که با مصرف مکمل‌های تقویت مو یک شبه نمی‌توانیم موهایمان را پرپشت و زیبا کنیم. به طور کلی موهای انسان در هر ماه بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر رشد دارد بنابراین اگر برای افزایش رشد مو و یا پرپشتی موها قصد استفاده از مکمل‌های غذایی را دارید، باید بدانید که مدت‌ها طول می‌کشد تا نتیجه نهایی مشاهده شود.

شما در صورتی مجاز به مصرف مکمل‌های مو هستید که ریزش موهای شما به دلیل کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد. در این صورت از زمانی‌که مصرف مکمل را آغاز می‌کنید تا زمانی که اثر آن به وضوح مشاهده شود، به طور متوسط ۱ الی ۳ ماه طول می‌کشد.

بنابراین می‌توان گفت دوره مصرف مکمل های ریزش مو حدودا ۳ ماه است. برخی از افراد ممکن است در همان ماه اول به نتیجه دلخواه خود برسند اما بهتر است جهت تداوم درمان مصرف مکمل را تا ۳ ماه همچنان ادامه بدهند. پس از ۳ ماه اگر ریزش مو همچنان ادامه داشت باز هم می‌توان مصرف مکمل را زیر نظر پزشک ادامه داد زیرا احتمالا کمبود مواد مغذی هنوز جبران نشده است.

پس از اینکه درمان کامل شد، اگر تغذیه و سبک زندگی شما سالم باشد، ممکن است دیگر هیچ وقت لازم نباشد تا از مکمل استفاده کنید. اما چنانچه ریزش موی شما دوباره آغاز شود باز هم می‌توان مصرف مکمل مو را شروع کرد. توجه داشته باشید که همیشه بهتر است پس از ۳ ماه مصرف، فاصله‌ای چند ماهه بین مصرف مجدد مکمل قرار دهید تا با عوارض جانبی مکمل‌ها روبرو نشوید.

اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بدن شما به مکمل نیاز نداشته باشد، مصرف آن نه تنها اثری ندارد بلکه حتی ممکن است عوارض جانبی نیز پدید آورد. شرط اول برای مصرف مکمل این است که ریزش موی شما به کمبود مواد مغذی مرتبط باشد.

بهترین زمان مصرف مکمل های ریزش مو

بهترین زمان مصرف مکمل‌های ریزش مو بستگی به نوع مکمل و ترکیبات موجود در آن دارد. مثلا اگر مکملی که شما استفاده می‌کنید فقط شامل ویتامین‌های گروه B و یا بیوتین است، بهترین زمان مصرف در حالتی است که شما ناشتا هستید زیرا این گروه از ویتامین‌ها محلول در آب هستند و مصرف آنها به این شکل جذب بهتری دارد.

کوتاه سخن

در این مطلب به بررسی علل و عوامل ریزش مو و استفاده از مکمل ها و دوره مصرف مکمل های ریزش مو پرداختیم و اشاره کردیم که محققان مصرف حداقل ۳ ماه را برای مکمل مو ضروری می‌دانند و بسیاری از افراد پیش از این زمان به نتیجه مطلوب خود نخواهند رسید. دقت داشته باشید که پیش از مصرف مکمل‌های ضد ریزش حتما عامل ریزش وی خود را زیر نظر پزشک بررسی کنید و تنها در صورت لزوم برای خرید مکمل های تقویت مو اقدام نمایید.

در صورتی که در مورد ریزش مو و استفاده از مکمل ها سوالی دارید می توانید در ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو در داروخانه آنلاین داروکار پاسخ گوی شما عزیزان باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.