ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

0 536

خوشبختانه این روزها در سراسر جهان فرهنگ استفاده از کرم ضد آفتاب جا افتاده است. در واقع همه افراد جامعه از زن و مرد می‌دانند که برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مخرب خورشید باید از ضد آفتاب استفاده کنند. البته در کشور ایران، ضرورت استفاده از ضد آفتاب بیشتر برای خانم‌ها جا افتاد است و کمتر مردی پیدا می‌شود که از ضد آفتاب مردانه استفاده کند.

این موضوع در حالی است که آقایان، نسبت به خانم‌ها بیشتر در محیط‌های باز و در معرض دریافت اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار دارند. همین موضوع باعث شد تا ما در این مقاله در مورد ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟ و ضرورت استفاده آقایان از ضد آفتاب پرداخته و در رابطه با دلایل استفاده آقایان از ضد آفتاب صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب مردانه

همان طور که گفتیم میزان استقبال خانم‌ها از بهترین محصولات ضد آفتاب، خیلی بیشتر از آقایان است. این در حالی است که نیمی از جمعیت مردان جامعه در محیط‌های باز مشغول به فعالیت هستند. از راننده‌های تاکسی گرفته تا فروشنده‌هایی که ساعات بیشتر روز را در مغازه به سر می‌برند و سایر افرادی که بنا به ضرورت بیرون از منزل کار می‌کنند. پوست آقایان و خانم ها تفاوتهای زیادی دارد که همین تفاوت در انتخاب ضد آفتاب آقایان تاثیر می گذارد. در ادامه به تفاوت پوست آقایان و خانم ها می پردازیم:

پوست مردان و زنان چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت های زیادی در هر دو نوع پوست وجود دارد. بنابراین مراقبت های پوست خانم ها و آقایان باید بر اساس نوع آن با یکدیگر متفاوت باشد. از سوی دیگر محصولات آرایشی – بهداشتی نیز برای جنسیت های مختلف متفاوت است و به همین دلیل شما باید نوع پوست خود و تفاوت های آن را از یکدیگر بشناسید. به عنوان مثال مردان باید برای مراقبت از پوست صورت محصولات خاص استفاده می کنند، زیرا پوست آن ها تحت عملیاتی مثل شیو قرار می گیرد.

اگر چه شباهت هایی بین پوست زن و مرد وجود دارد اما تفاوت ها تعیین می کند که چه مراقبت هایی باید روی پوست آن ها انجام شود.

علت اصلی تفاوت بین پوست زنان و مردان به دلیل وجود دو متغیر عالی است که تستوسترون یکی از این متغیرهاست. تستوسترون هورمونی است که ویژگی های پوست را در مردان نسبت به زنان متمایز می کند و ساختار متفاوتی به پوست مردان می دهد که هم در صورت و هم در کل بدن، این تفاوت آشکار می شود. پوست حاوی تستوسترون چرب تر و ضخیم تر است. علت دوم تفاوت بین این دو پوست، عملکرد روزانه شیو در مردان است که فشار زیادی را به پوست وارد می کند.

به تفاوت‌های پوست خانم‌ها و آقایان توجه کنید:

ضخامت پوست مردان از زنان بیشتر است

پوست آقایان نسبت به خانم‌ها حاوی کلاژن بیشتری بوده و ۲۵% ضخیم‌تر است. به همین دلیل در بسیاری از موارد حساسیت و مشکلاتی که در پوست خانم‌ها دیده می‌شود، در آقایان نیست. همچنین علائم پیری، دیرتر روی پوست آن ها ظاهر می شود.

خانم ها معمولاً پوست نازک تری دارند که بعد از یائسگی پوستشان نازک تر هم خواهد شد. به همین دلیل محصولات ضد چروک مردانه برای پوست زنان مناسب نیست.

جهت خرید محصولات ضد آفتاب پوست چرب و مختلط از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

غدد چربی در پوست آقایان و خانم ها

یکی دیگر از تفاوت ها این دو نوع پوست، سطح چربی پوست است. پوست مردان چربی بیشتری دارد و غده چربی آن ها بیشتر است. بنابراین تولید سبوم در پوست مردان بیشتر از خانم ها است. علاوه بر آن، پوست مردان حفره های بزرگتری دارد. غده های مردانه که از طریق تحریک آندروژنیک عمل می کنند، دو برابر، سبوم بیشتری نسبت به خانم ها تولید می کنند.

به طور کلی غدد چربی در پوست آقایان نسبت به خانم‌ها فعال‌تر است. از این رو به طور طبیعی حاوی رطوبت بیشتری است. روند پیری در مردان تدریجی‌تر است؛ یعنی علائم پیری را دیرتر از خانم‌ها نشان می‌دهند. پوست خانم‌ها تا زمان یائسگی به طور مداوم ضخامت و رطوبت را حفظ می‌کند. اما زمانی‌که با یائسه شدن با کاهش سطح استروژن مواجه می‌شود، تغییرات چشمگیری در آن رخ داده و روند پیری تسریع می‌شود.

در نتیجه مشکلاتی مثل خشکی، آکنه و لک در خانم ها بیشتر است. میزان چربی بالا باعث می شود که پوست مردان در سنین پیری سالم تر باشد.

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟
ضد آفتاب مردانه و زنانه

تفاوت هورمون های مردانه و زنانه

تستوسترون هورمون مردانه است اما در بدن زنان نیز به مقدار اندک وجود دارد. ترشح تستوسترون در بدن مردان باعث می‌شود تا ضخامت پوست آنها بیشتر از خانم‌ها باشد. بنابراین معمولا محصولات مراقبت از پوست که برای آقایان توصیه می‌شود ملایم‌تر و سبک‌تر از محصولاتی است که برای زنان تولید می‌شود.

رنگ پوست مردان نسبت به زنان تیره تر است

به طور طبیعی پوست مردان تیره‌تر از زنان است. بر این اساس می‌توان گفت که میزان محافظتی که مردان در برابر نور خورشید نیاز دارند، کمتر از زنان به حساب می‌آید. البته در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

تاثیر ریش و سبیل مردان در محافظت از پوست

پوست مردان ضخیم تر است و کلاژن بیشتری دارد و زمخت و خشن است و موی مردانه متفاوت از خانم ها و ضخیم تر از آنان است. ریش مردان در سنین 15 یا 16 سالگی رشد می کند که اول از همه در قسمت چانه است.

از این سن موهای روی قفسه سینه، بازو و ساق پا نیز افزایش پیدا می کند. موی مردانه معمولاً ضخیم تر است و در نتیجه باعث تفاوت پوست آن ها نیز خواهد شد.

می‎‌توان گفت که ریش و سبیل آقایان تا حدودی می‌تواند از پوست صورت در برابر عوامل مخربی همچون نور آفتاب محافظت به عمل آورد. این مورد هم یک دلیل دیگر است برای اینکه محصولات مراقبت از پوست آقایان سبک‌تر از خانم‌ها باشد.

پوست آقایان تیره تر از خانم ها

پوست آقایان معمولا تیره تر از پوست خانم ها است به همین دلیل پوست آقایان در برابر نور خورشید مقاوم تر است. استفاده از ضدآفتاب مردانه هم برای خانم ها مناسب نیست زیرا اثر ضدآفتاب و خواص آنتی اکسیدانی کرم های زنانه بیشتر است و ضد آفتاب مردانه و زنانه فرمول شیمیایی متفاوتی دارند و کرم ضدآفتاب زنانه میزان فاکتورهای محافظتی بالاتری دارد.

سلولیت

مطالعات نشان می دهد که بافت اتصالی در مردان قوی تر است. بنابراین تجمع چربی ها اتفاق نمی افتد و در حقیقت سلول های چربی در خانم ها بزرگتر هستند و بافت اتصالی ضعیف تر عمل می کند. محصولات مردانه خاصیت ضدسلولیت ندارند.

تعریق بیشتر پوست آقایان

پوست مردان پرمو و احتمال ازدیاد باکتری در آن بیشتر است و در مقایسه با زنان بیشتر عرق می کنند و بوی عرقشان تند تر و ماندگارتر است بنابراین محصولات خوشبوکننده مردانه قوی تر و با بوی تندتر است.

جهت خرید محصولات ضدتعریق و خوشبو کننده بدن آقایان و خانم ها از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

حساس نبودن پوست آقایان

پوست مردان مانند پوست زنان حساس نیست و در برابر تهاجمات خارجی مانند پوست خانم ها سریع قرمز و ملتهب نمی شود. به همین خاطر اگر زنان از برخی محصولات مردانه استفاده کنند، پوست حساس آنها ممکن است ملتهب گردد.

دیرتر پیر شدن پوست اقایان!

علائم پیری مثل چین و چروک در پوست مردان دیرتر ظاهر می شود اما چین و چروک در آن ها شدیدتر و عمقی تر است و پف زیر چشم و تیرگی در خانم ها بیشتر است. پوست آن ها نیز افتادگی بیشتری پیدا می کند، زیرا توده عضلانی آن ها کمتر است و ظاهر خسته را به چشمشان خواهد داد.

کلاژن سازی بیشتر پوست اقایان

همان طور که پیش تر هم گفتیم، کلاژن سازی پوست مردان تا حد زیادی بیشتر است. در نتیجه پوست آن ها فشرده تر و سفت تر به نظر می رسد. این ماده کم کم با بالا رفتن سن، به صورت تدریجی کاهش پیدا می کند که این پروسه در خانم ها متفاوت است.

از آن جا که پوست مردان ضخیم تر از خانم ها می باشد، اولین چین و چروک ها بین سنین 35 تا 40 سالگی برای مردان اتفاق می افتد اما این ترک ها برای خانم ها بین سنین 30 تا 35 سالگی رخ می دهد و پوست آنها چندین سال سریع تر از پوست مردان پیر می شود. بنابراین مصرف محصولات ضد چروک مردانه کارایی کافی برای تحریک ساخت کلاژن در پوست زنان و پیشگیری از بروز چین و چروک را ندارد. 

تفاوت ضد آفتاب مردانه و زنانه در چیست؟

فرمول ساخت ضد آفتاب آقایان با خانم‌ها متفاوت به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید برای خرید ضد آفتاب مردانه یا زنانه اقدام کنید، نکات زیر را باید در نظر بگیرید و از تفاوت هایی که بین آنها وجود دارد آگاه باشید:

ضد آفتاب آقایان سبک تر است

گفتیم که پوست آقایان به طور طبیعی از پوست خانم‌ها ضخیم‌تر است. بنابراین در ساخت ضد آفتاب برای آقایان از ترکیبات سبک‌تری استفاده می‌شود تا با ویژگی پوست آنها سازگاری بیشتری داشته باشد. اما در ضد آفتاب زنانه معمولا از ترکیباتی استفاده می‌شود که اثر محافظتی بیشتری در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید دارند. پوست خانم‌ها نسبت به آقایان ظریف‌تر و نازک‌تر بوده و حساسیت بیشتری در مورد آن وجود دارد چون احتمال بروز مشکلات پوستی در پوست بانوان بیشتر است.

ضد آفتاب آقایان معمولا فاقد چربی است

رطوبت و چربی در پوست مردان نسبت به زنان بیشتر است. بنابراین اکثرا کرم‌های ضد آفتابی که در داروخانه‌ها مخصوص آقایان به فروش می‌رسند، فاقد چربی هستند. ضد آفتاب فاقد چربی در جلوگیری از بروز جوش و آکنه می‌تواند موثر بوده و از باز شدن بیش از حد منافذ پوست نیز پیشگیری به عمل آورد.

کرم ضد آفتاب مردانه بی رنگ است

تفاوت ضد آفتاب زنانه و مردانه را در رنگ محصول نیز می‌توان دانست. کرم ضد آفتاب آقایان به صورت بی‌رنگ تولید می‌شود. آقایان اغلب مایل نیستند تا ضد آفتاب آنها نقش آرایشی روی پوستشان داشته و رنگ پوست را تغییر دهد. بنابراین در حالت کلی ضد آفتاب مخصوص آقایان توسط شرکت‌های سازنده بی‌رنگ تولید می‌شود و حالت کرم‌ پودری ندارد. اما ضد آفتاب رنگی برای خانم‌ها به وفور به تولید رسیده و طرفداران زیادی هم دارد.

جهت خرید ضد آفتاب پوست حساس از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

آیا SPF ضد آفتاب مردان و زنان متفاوت است؟

خیر؛ از لحاظ فاکتور حفاظتی یا همان SPF هیچ فرقی بین ضد آفتاب مردانه و زنانه وجود ندارد. به طور کلی به همه خانم‌ها و آقایان توصیه می‌شود از ضد آفتابی استفاده کنند که حداقل فاکتور حفاظتی در آن ۳۰ باشد. میزان ای پی اف در ضد آفتاب‌های مردانه متنوع است و می‌تواند ۳۰، ۴۰، ۵۰ یا حتی بیشتر باشد.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای آقایان

در مورد تفاوت پوست آقایان و خانم ها و ضد آفتاب آنها صحبت کردیم. خانم‌ها اغلب عادت دارند که آرایش کنند و استفاده از مرطوب کننده نیز در روتین پوستی آنها قرار دارد. اما بسیاری از آقایان نسبت به سلامت پوست خود حساس نبوده و کمتر به استفاده از محصولات مراقبت از پوست رغبت نشان می‌دهند.

اگرچه در حالت کلی پوست مردان مقاوم‌تر از پوست زنان است اما دلیل نمی‌شود که در برابر نور آفتاب به یک محافظ قوی نیاز نداشته باشند. در کشور ما خانم‌ها از پوششی استفاده می‌کنند که دست‌ها، پاها و گردن آنها را به خوبی می‌پوشاند و مانع از رسیدن آسیب نور خورشید می‌شود. اما پوست بدن آقایان به دلیل پوشش کمتر، بیشتر در معرض اشعه UV قرار می‌گیرد.

آقایان به ویژه آنهایی که پوست روشن‌تری دارند، بیشتر از زنان به سرطان پوست، از جمله ملانوم مبتلا می‌شوند. ملانوم کشنده‌ترین نوع سرطان پوست به شمار می‌آید. استفاده منظم از ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. استفاده از ضد آفتاب همچنین می‌تواند در کاهش بروز چین و چروک و لک‌های پوستی موثر بوده و در جوان ماندن پوست موثر باشد. بهتر است خانم‌ها و آقایان از ضد آفتابی استفاده کنند که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • SPF  آن حداقل ۳۰ باشد تا بتواند ۹۷% از اشعه فرا بنفش را خنثی کند.
  • برچسب طیف گسترده داشته باشد. یعنی هم در برابر اشعه UVA و هم UVB از پوست محافظت کند.
  • ضد آب بوده و در برابر تعریق و شستشو مقاوم باشد تا اثر آن زود از بین نرود.
  • علامت PA روی آن وجود داشته باشد تا میزان محافظت در برابر اشعه UVA را نشان دهد. هرچه تعداد علامت‌های مثبت جلوی PA  بیشتر باشد یعنی محافظت بیشتری را به عمل خواهد آورد.
ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟
ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

آیا آقایان می توانند از ضد آفتاب خانم ها استفاده کنند؟

با توجه به فرق‌هایی که بین پوست خانم‌ها با آقایان وجود دارد، متخصصان پوست توصیه می‌کنند که آقایان از ضد آفتاب‌های مخصوص خود که به راحتی در داروخانه‌ها یافت می‌شود، استفاده کنند. این ضد آفتاب‌ها ترکیبات سبک‌تری نسبت به ضد آفتاب زنانه داشته و اغلب فاقد چربی هستند تا از آکنه پیشگیری کنند.

چگونه از ضد آفتاب آقایان استفاده کنیم؟

قبل از اینکه از ضد آفتاب استفاده کنیم باید بدانیم چگونه و چه زمانی از آن استفاده کنیم:

قبل از خروج از منزل، ضد آفتاب بزنید

یکی از اشتباه‌های رایج در زمینه استفاده از ضد آفتاب این است که افراد، کرم را در آخرین لحظه و نزدیک به زمان خروج از منزل به پوست خود می‌زنند. این کار یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا مواد موجود در کرم ضد آفتاب باید فرصت کافی برای جذب روی پوست داشته باشند. در واقع زمان لازم است که این ترکیبات بتوانند پوست را برای مواجهه با امواج مخرب و مضر خورشید آماده کنند. اگر این فرصت را از پوستتان دریغ کنید، زحمتتان بی‌فایده خواهد بود.

با این توضیحات حتماً متوجه شده‌اید که باید ضد آفتاب آقایان را حدود ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، روی پوست خود بزنید. با این کار یک تیر و دو نشان می‌زنید. به عبارت دیگر نه‌تنها به سلامت پوست خود کمک می‌کنید، بلکه با استفاده درست از محصول، پول خود را نیز دور نمی‌ریزید.

فقط روی صورت خود کرم نزنید

توجه داشته باشید که وقتی از منزل خارج می‌شوید، کدام قسمت‌های پوستتان در معرض نور خورشید هستند. روی همه این قسمت‌ها باید کرم ضد آفتاب بزنید. پس سعی کنید ضد آفتاب آقایان را به تمامی نقاط بدن که در معرض تابش نور خورشید هستند، را بزنید. این نقاط شامل پوست صورت، گردن، پشت دست و لاله گوش است. البته فراموش نکنید که در مواقعی که تیشرت یا بلوز آستین‌کوتاه بر تن دارید، از آرنج تا کف دست خود را به میزان کافی با کرم بپوشانید.

ساعات پیک تابش نور خورشید بیرون نروید

در هر نقطه از کره زمین که باشید در یک بازه زمانی مشخص، تابش نور خورشید بیشتر از بقیه ساعات روز است. در کشور ایران این ساعت بین ۱۲ ظهر تا ۴ عصر متغیر است. در این ساعات سعی کنید در منزل یا محیط سربسته بمانید. به عبارت دیگر تا ضرورتی ایجاب نکرده است، از منزل خارج نشوید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در این ساعات خورشید با همه توان خود بر زمین می‌تابد و موج بیشتری از اشعه‌های مضر به بدن شما می‌رسد.

جهت خرید ضد آفتاب پوست خشک از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

استفاده ازSPF مناسب

همان طور که در بالا اشاره کردیم، عبارت SPF یک عبارت اختصاری است که به میزان فاکتور حفاظتی نور خورشید در محصول اشاره می‌کند. در کنار این عبارت معمولاً اعداد مختلفی مانند ۱۰، ۱۵، ۲۵، ۳۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ ذکر شده است. بسته به اینکه نوع پوست شما چیست و میزان واکنش آن در مقابل نور خورشید چقدر است، باید از درصد مشخصی از این فاکتور استفاده کنید.

برای مثال افرادی که پوست حساس دارند، لازم است از SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنند. برای افراد با پوست معمولی و در شرایط آب ‌و هوایی معمولی، عدد ۳۰ کفایت می‌کند. پس ضد آفتاب پوست خود را بشناسید و از محصول متناسب با آن استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که صرف اینکه دوست یا فامیلتان از محصولی راضی بوده، کافی نیست. لازم است برای تشخیص این موضوع با متخصص پوست مشورت کنید.

کرم ضد آفتابتان را تمدید کنید

ضد آفتاب خود را حدوداً هر دو ساعت یک‌بار تمدید کنید. در واقع اگر بهترین کرم ضد آفتاب را نیز بخرید و از میزان SPF آن نیز مطمئن باشید و قبل از خروج از منزل و به میزان کافی از آن استفاده کنید؛ ولی آن را تمدید نکنید، زحمت و هزینه خود را به حدر داده‌اید. ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب نهایتاً تا دو ساعت می‌توانند از پوست شما مراقبت کنند و بعد از این مدت لازم است تجدید شوند.

این موضوع هنگام پیاده‌روی، قدم زدن در کنار ساحل، شنا و هنگام انجام ورزش‌های آبی بسیار واجب‌تر می‌شود؛ زیرا آب باعث می‌شود کرم زودتر از روی صورتتان پاک شود. برای رسیدن به این هدف کافی است همیشه بهترین کرم ضد آفتاب خود را به همراه داشته باشید تا به محض سررسیدن زمانش، آن را تمدید کرده و از پوست خود در برابر نور خورشید و عوارض بعد از آن محافظت کنید.

معرفی سه نمونه از کرم های ضد آفتاب آقایان

اکنون که با تمام ویژگی های ضد آفتاب آقایان آشنا شدید به معرفی سه نمونه از کرم های ضد آفتاب آقایان می پردازیم:

کرم ضد آفتاب آقایان سی گل SPF55

کرم ضد آفتاب آقایان سی گل SPF55 از پوست آقایان در برابر تمام طول موج‌های ماورا بنفش و مادون قرمز در زمانی طولانی تر محافظت می کند.

از ویژگی‌های کرم ضد آفتاب آقایان سی گل فاقد چربی بودن، بی‌رنگ بودن و نامرئی بودن آن است که برای پوست آقایان و حتی بانوان انتخابی ایده‌آل می باشد.

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

کرم ضد آفتاب مدیسان مناسب آقایان SPF60

کرم ضد آفتاب مدیسان مناسب آقایان SPF60 از پوست آقایان در برابر تمام طول موج‌های ماورا بنفش و مادون قرمز در زمانی طولانی تر محافظت می کند.

این محصول فاقد چربی و غیر کومدون‌زا است و بدون باقی گذاشتن چربی اضافی، هیچ اثر سفیدی و براقی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند به همین دلیل برای استفاده آقایان بسیار مناسب می باشد.

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

کرم ضد آفتاب آقایان هیدرودرم SPF35

کرم ضد آفتاب آقایان هیدرودرم SPF35 حاوی بازتاب دهنده های فیزیکی و جاذب های شیمیایی نور خورشید می باشد که از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش نورخورشید (UVA و UVB) به طور کامل محافظت می کند.

بازتاب‌دهنده‌های فیزیکی نور خورشید مانند تیتانیوم‌دی‌اکساید به همراه سایر جاذب‌های پرتوهای ماورای بنفش در این محصول به گونه ایی انتخاب شده است که حفاظت کاملی را در برابر کلیه طول موج‌های اشعه ماورای بنفش نور خورشید ایجاد می‌نمایند.

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

سوالات متداول

من به عنوان یک آقا اصلا دوست ندارم ضدآفتاب بزنم چون رو پوستم مشخصه، آیا می‌توانم ضد افتاب نزنم؟

دوست عزیز عوارض آفتاب مثل؛ سوختگی و لک و چروک برای شما هم وجود داره برای اینکه از زدن ضدافتاب روی پوستت حس سبکی، بی رنگی و تجربه کنی این مدلها را ما به شما پیشنهاد می کنیم:

ضدافتاب فیوژن واتر بیکن

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

لوسیون ضد آفتاب درمایونیک SPF50

ضد آفتاب مردانه و زنانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

کوتاه سخن

در این مقاله با تفاوت های پوست آقایان و خانم ها و همچنین تفاوت ضدآفتاب مردانه آشنا شدیم. نظر شما در رابطه با آقایان و استفاده از کرم ضد آفتاب آنها چیست؟ آیا در ایران نیز به روزی می‌رسیم که آقایان در کنار خرید بهترین عطر خود، یک کرم ضد آفتاب عالی نیز تهیه کنند؟

در صورتی که در مورد مقاله بالا نظر یا سوالی دارید در ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا کارشناسان پوست داروخانه آنلاین داروکار پاسخ گوی شما همراهان باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.