فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

0 1,074

گاهی مواقع احساس می کنید پوستتان تیره شده است و یا احساس سنگینی می کنید. در این مواقع بهتر است از یک لایه بردار استفاده نموده و پوست خود را سبک کنید. شما به منظور حذف سلول‌های مرده پوست خود و جهت لایه برداری می‌توانید از ترکیبی به نام آلفا هیدروکسی اسید (AHA) استفاده کنید.

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) به گروهی از اسیدها اطلاق می‌شود که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و مواد غذایی وجود دارد. بیشتر افراد برای کاهش لکه‌های تیره پوست یا هایپرپیگمانتاسیون و همچنین محو کردن اسکارهای پوستی به سراغ محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید می‌روند. در این مقاله ما در مورد اینکه دقیقا آلفا هیدروکسی اسید چیست؟ و چه استفاده هایی دارد؟ اطلاعات جامع‌تری به شما خواهیم داد.

آلفا هیدروکسی اسید (AHA) چیست؟

آلفا هیدروکسی اسیدها گروهی از اسیدها هستند که از گیاهان و حیوانات به دست می‌آیند و در محصولات مراقبت از پوست به دلیل خاصیت ضد پیری استفاده می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که آنها برای بهبود آکنه، اسکار، هایپرپیگمانتاسیون و ملاسما مفید هستند. سه نوع اسید لایه بردار وجود دارد: آلفا هیدروکسی اسید (AHA)، بتا هیدروکسی اسید (BHAs) و پلی هیدروکسی اسید (PHAs) . در بین آنها، آلفا هیدروکسی اسیدها جزء ملایم‌ترین اسیدهای لایه بردار است که به راحتی جذب پوست می‌شوند.

آلفا هیدروکسی اسید دارای چندین نوع اسید است که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، از جمله آنها می‌توان به سیتریک، لاکتیک، مالیک، گلیکولیک و تارتاریک اسید اشاره کرد.

گلیکولیک اسید نوعی اسید است که به دلیل نفوذ در لایه های رویی پوست، اغلب در محصولات ضد پیری استفاده می‌شود. گلیکولیک اسید از نیشکر به دست می‌آید و یک لایه بردار عالی است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

اسید لاکتیک از لاکتوز موجود در شیر ساخته شده است و به دلیل اثرات ضد پیری آن استفاده گسترده‌ای دارد. اسید لاکتیک برای افرادی که پوست حساس‌تری دارند به دلیل ملایم بودن، مناسب تر است.

اسید سیتریک از مرکبات به دست می‌آید. اسید سیتریک به خنثی کردن سطح pH پوست کمک می‌کند، به همین دلیل است که اغلب در سرم‌ها و تونرها استفاده می‌شود.

اسید تارتاریک از عصاره انگور ساخته شده است و اغلب برای بهبود آکنه و علائم پیری بر اثر نور خورشید (نور فرابنفش) استفاده می‌شود.

اسید مالیک از اسیدهای سیب به دست می‌آید و در واقع ترکیبی از اسیدهای آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید است.

آلفا هیدروکسی اسید (AHA) چه فوایدی برای پوست دارد؟

اکنون می خواهیم ببینیم آلفا هیدروکسی اسید چه فوایدی برای پوست ما دارد:

لایه برداری ملایم پوست به کمک آ چ آ

مهم‌ترین کاربرد AHA در درجه اول لایه‌برداری پوست می باشد. هنگام لایه‌برداری پوست سلول‌های رویی پوست که در واقع مرده هستند، از بین می‌روند و راه برای تولید سلول‌های جدید پوست باز می‌شود.

با بالا رفتن سن، چرخه سلولی طبیعی پوست کند شده و در نتیجه تعداد سلول‌های مرده پوست افزایش می‌یابد. با افزایش سلول های مرده، پوست کدر به نظر می رشد.

همچنین تجمع سلول‌های مرده پوست در سطح پوست، منجر به مسدود شدن منافذ پوست شده و تشکیل آکنه می‌کند. مزیت اصلی آلفا هیدروکسی اسیدها، در از بین بردن لایه بیرونی پوست مرده است و موجب می شود پوست ظاهری صاف‌تر، یکدست‌تر و شفاف‌تر داشته باشد.

با لایه‌برداری سلول‌های قدیمی پوست، آلفا هیدروکسی اسیدها راه را برای تکثیر و رشد سلول‌های جدید پوست باز می‌کنند. همچنین، آلفا هیدروکسی اسیدها تولید کلاژن را تحریک می‌کنند.(کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد.)

هر چه غلظت آلفا هیدروکسی اسیدها بیشتر باشد، اثرات لایه برداری قوی‌تری دارد. با این حال، در استفاده از محصولات حاوی درصد بسیار بالای آلفا هیدروکسی اسید مراقب باشید زیرا به علت اثرات لایه‌برداری بسیار قوی، می‌توانند علاوه بر آسیب پوستی، باعث حساسیت پوستی نیز شوند. لذا باید با احتیاط مصرف شوند.

بهبود بافت پوست با استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها

لایه‌بردارهای اسیدی مانند  AHA‌ها می‌توانند مشکل زبری و پوسته پوسته شدن پوست را بدون ایجاد تحریک از بین ببرند. در این صورت با لایه برداری پوست خشکی پوست، لک‌ها و کراتوز پیلاریس (اختلال پوست مرغی) کاهش خواهد یافت.

کاهش هیپرپیگمانتاسیون، ملاسما با استفاده از AHA

شما می توانید از لایه بردارهای حاوی AHA برای از بین بردن تیرگی پوست در بعضی از نواحی آن (هایپرپیگمانتاسیون) کمک بگیرید. علت اصلی بروز هیپرپیگمانتاسیون تولید بیش از حد ملانین (رنگدانه پوست) است. همچنین اگر لک صورت بر اثر افزایش سن یا آسیب نور خورشید بوده یا ملاسما باشد، باز هم از لایه بردارهای AHA می‌توان بهره گرفت.

البته افراد با پوست تیره باید به این نکته توجه داشته باشند که آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند نقاط تیره‌ای را به وجود آورده و تناژ پوست را تغییر دهند. اگر نگران بروز این مشکل هستید، قبل از استفاده از محصولات حاوی آ اچ آ با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست
فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

فواید آلفا هیدروکسی اسید برای جوش و آکنه

تجمع سلول‌های مرده پوست، منافذ پوست را بسته و باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود. آلفا هیدروکسی اسید با لایه برداری پوست و حذف سلول‌های مرده از روی پوست در درمان و جلوگیری از بروز آکنه موثر است. احتمال بروز جوش زمانی افزایش می‌یابد که منافذ پوست با ترکیبی از سلول‌های مرده، چربی (سبوم) و باکتری‌ها مسدود شوند. آلفا هیدروکسی اسیدها فقط مخصوص صورت نیستند. در قسمت‌های دیگری از بدن خود مثل سینه یا کمر هم اگر جوش دارید، می‌توانید از محصولات حاوی AHA استفاده نمایید.

کاهش منافذ باز در پوست های مستعد آکنه

افرادی که پوست مستعد آکنه دارند در بسیاری از موارد با مشکل باز شدن بیش از اندازه منافذ پوست روبرو هستند. AHA ها ممکن است بتوانند به کاهش اندازه منافذ بزرگ روی پوست کمک کنند.

افزایش کلاژن سازی در پوست با AHA ها

کلاژن نوعی پروتئین است که به حفظ سلامت پوست شما کمک کرده و در جوان‌سازی پوست نقش موثری دارد. با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. عواملی همچون نور مضر خورشید نیز باعث می‌شوند تا تخریب کلاژن سریع‌تر صورت بگیرد. این مسئله باعث افتادگی پوست و شل شدن آن می‌شود.

کلاژن در لایه میانی پوست یعنی درم قرار دارد. وقتی اپیدرم که لایه بالایی پوست است با استفاده از محصولات حاوی آ اچ آ برداشته می‌شود، این امکان به‌وجود می‌آید که این محصولات بتوانند به تقویت تولید کلاژن کمک کنند. پس آلفا هیدروکسی اسید از این طریق هم می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کند.

به تاخیر انداختن پیری با استفاده از AHA

یکی از فواید AHA برای پوست کاهش علائم پیری پوست است. افزایش سن، نور خورشید، استرس، تغذیه و آلودگی‌ها از جمله دلایل سرعت گرفتن بروز علائم پیری هستند. آلفا هیدروکسی اسید کمک می‌کند چین و چروک و خطوط ظریف پوست را کاهش دهید و جوانی و زیبایی را به پوست برگردانید. پس برای رفع چروک پیشانی قدرت این ماده را دست کم نگیرید.

محصول حاوی آلفا هیدروکسی با لایه برداری پوست سلول‌های مرده انباشته شده روی سطح پوست را حذف می‌کند و سبب افزایش گردش خون در پوست می‌شود. سپس پوست کلاژن بیشتری تولید می‌کند، الاستینه آن افزایش پیدا می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست بهبود می‌یابد.

آلفا هیدروکسی اسید آسیب UV را کاهش می‌دهد

آلفا هیدروکسی اسیدها اغلب برای کاهش لکه‌های خورشیدی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش (UV) ایجاد می‌شوند، استفاده می‌گردد. این لکه‌ها در صورت شما، به خصوص گونه‌ها، بینی، پیشانی، سینه و دست‌ها رایج هستند. تغییر رنگ یا لکه‌های تیره توسط اسیدهای آلفا هیدروکسی بهبود می‌یابد زیرا باعث افزایش گردش سلولی پوست می‌شوند و اجازه می‌دهند سلول‌های جدید و یکنواخت رنگدانه‌دار پوست به سطح پوست بیایند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید با ادامه این مقاله در مجله داروکار همراه ما باشید.

نحوه استفاده از AHA در محصولات مراقبت از پوست

AHA‌ها می‌توانند در محصولاتی مانند؛ پاک‌کننده‌ها، تونرها یا تونیک‌ها، پدهای صورت، سرم‌های پوستی و مرطوب کننده‌ها وجود داشته باشند.

برخی از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید بعد از استفاده باید از روی پوست شسته شوند اما بعضی دیگر نیاز است تا مدت زمان مشخصی روی پوست بمانند. غلظت AHA می‌تواند بر قدرت اثرگذاری محصول تاثیر بگذارد. به گفته متخصصان پوست قبل از انتخاب محصولات حاوی آ اچ آ و نوع لایه‌بردار بهتر است نوع پوست خود را مشخص کنید. در این زمینه بهتر است از متخصصین پوست داروخانه آنلاین داروکار کمک بگیرید. نحوه استفاده از محصول حاوی آلفا هیدروکسی اسید باید با توجه به دستور پزشک یا دستوری که روی جلد محصول درج شده است، صورت گیرد.

اگر پاک کننده ها و یا شوینده ها حاویAHA  باشند، ۳۰ ثانیه باید آن را روی پوست ماساژ داده و بعد با آب ولرم بشویید. بعد هم باید مرطوب کننده بزنید. اما اگر آ اچ آ در لایه بردار باشد، برای استفاده از آن ابتدا پوست باید تمیز شود و بعد محصول مورد نظر چند دقیقه روی پوست بماند. هر هفته یا ۲ هفته یکبار می‌توان از لایه‌بردارهای حاوی اسید گلیکولیک استفاده نمود.

آیا در کنار استفاده از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

دقت کنید که تمام آلفا هیدروکسی اسیدها به دلیل ماهیت اسیدی خود، پوست را در برابر صدمات ناشی از نور خورشید آسیب‌پذیرتر می‌کنند. بعد از استفاده از یک محصول حاوی AHA ، پوست شما به مدت ۷ روز در برابر نور خورشید حساس‌تر خواهد بود. بنابراین ضروری است که هنگام استفاده از هر نوع آلفا هیدروکسی اسید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

انواع آ اچ آ در رفع صدمات آشکار و پنهان ناشی از اشعه فرابنفش خورشید مؤثر هستند. اما اگر در کنار استفاده از آن‌ها، روزانه، از ضد آفتاب استفاده نکنید ممکن است تأثیرات مثبت‌شان از بین رفته و علاوه بر آن به آسیب‌های بیش‌تری نیز دچار شوید.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست
فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

چقدر طول می کشد تا AHA اثر کند؟

در بیشتر موارد حتی بعد از اولین باری که از AHA استفاده می‌کنید می‌توانید اثرات مصرف آنها را ببینید. اما اگر می‌خواهید محصولات حاوی این ترکیبات به عنوان مثال روی جوان‌سازی پوست یا از بین بردن لک‌های شما تاثیر داشته باشند، حداقل ۱۲ هفته (۳ ماه) باید به مصرف ادامه دهید.

استفاده از محصولات حاوی آ اچ آ معمولا هر روز توصیه نمی‌شود. حتی بعضی از متخصصان مصرف یک روز در میان را هم زیاد می‌دانند. در این زمینه حتما با پزشک مشورت کنید.

نحوه استفاده از کرم آ اچ آ

آلفا هیدروکسی اسیدها در غلظت ۱۰ درصد یا کم‌تر و در فرم لوسیون، کرم یا پدهای تخصصی مراقبت از پوست، در صورت استعمال صحیح و طبق دستورالعمل، برای اکثریت افراد ایمن هستند.

در برخی از افراد، آ اچ آ ها می‌توانند پوست را در برابر نور خورشید بسیار آسیب‌پذیر کنند. هنگام مصرف محصولات حاوی AHA ، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.

از لایه‌بردارهای صورت، لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی غلظت بالاتر از ۱۰ درصد آلفا هیدروکسی اسیدها می‌بایست فقط و فقط تحت نظر متخصص پوست استفاده شود. آلفا هیدروکسی اسیدها همچنین می‌توانند با افزایش ضخامت لایه‌های زیرین پوست، باعث سفت‌شدن پوست شوند.

دستورالعمل در هنگام استفاده از اسیدهای هیدروکسی برای اولین بار وجود دارد:

1- آهسته شروع کنید.

به طور کلی، هنگام استفاده از اسیدها، همیشه محافظه کار باشید و با مقدار کم در فاصله زمانی متناسب استفاده کنید. اگر پوست شما کشش داشت مصرف را بیشتر کنید.

2- تست حساسیت

یک آزمایش خانگی انجام دهید! مقدار کمی بر روی بازو و پس از آن در پیشانی ( که در آن پوست صورت ضخیم تر است ) بمالید و نتیجه را مشاهده کنید تا ببیند پوست شما چگونه پاسخ خواهد داد.

3- از یک کرم ضد آفتاب روزانه استفاده کنید.

مطالعات نشان می دهد که هنگام مصرف AHA پوست در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش عکس العمل نشان می دهد.

4- با دکتر خود مشورت کنید

قبل از مصرف محصولی که دارای AHA می باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

5- اگر باردار هستید، مراقب باشید

قبل از اینکه AHA را استفاده کنید، با پزشک متخصص زنان خود صحبت کنید. برخی اسیدها، به ویژه اسید سالیسیلیک، ممکن است برای شما مضر باشد.

روش مصرف محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید

برای استفاده از محصولات لایه‌بردار مبتنی بر آلفا هیدروکسی اسیدها، حتماً مطابق با دستورالعمل مصرف آن، از محصول استفاده نمایید تا بهترین کارایی را همراه با کمترین عوارض جانبی بدست بیاورید. بطور کلی در مصرف آلفا هیدروکسی اسید توصیه می‌شود:

  • شوینده‌ها را با استفاده از حرکات دایره‌ای کوچک روی پوست بمالید
  • بگذارید کرم به مدت 30 ثانیه بر روی پوست بماند تا کمی جذب شود
  • سپس ناحیه مورد نظر را با آب ولرم آبکشی نمایید
  • پوست را به ملایمت خشک کرده (البته اگر بگذارید پوست خود خشک شود بهتر است)
  • بعد از استفاده، از کرم‌ها یا محصولات مرطوب کننده استفاده نمایید

خطرات و عوارض جانبی آلفا هیدروکسی اسید

محققان پیشنهاد می‌کنند که برخی از عوارض جانبی بالقوه آلفا هیدروکسی اسید وجود دارد که قبل از استفاده باید از آنها آگاه بود. عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ورم
  • تاول‌ها
  • سوزش
  • خارش (خارش پوست)
فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست
فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

سوالات رایج درباره استفاده از محصولات حاوی AHA

استفاده از AHA همراه با ویتامین C مجاز است؟

برخی تلاش می‌کنند، بدون داشتن اطلاعات و علم کافی دست به ترکیب مواد مختلف بزنند و محصولی قوی برای مراقبت از پوست خود بسازند، اما اگر می‌خواهید ویتامین C و AHA را با هم ترکیب کنید، باید بگوییم بهتر است دست نگهدارید.

از آنجایی که ویتامین C خود نیز اثر لایه برداری دارد، ما معمولاً ترکیب این دو را توصیه نمی‌کنیم. جدا از تحریک احتمالی پوست، این دو ماده می‌توانند در ترکیب با یکدیگر خنثی شوند و در حقیقت شما محصولی را استفاده می‌کنید که تاثیر بر پوست نخواهند داشت.

آیا باید پس از اسید آلفا هیدروکسی از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

توصیه می‌شود بعد از مصرف محصول حاوی AHA برای پوست از مرطوب کننده هم استفاده کنید. مرطوب کننده می‌تواند تحریک پوستی ناشی از AHA را به حداقل برساند. از کرم‌ها و مرطوب کننده‌های حاوی سرامید، پترولاتوم، اسید هیالورونیک و گلیسرین جهت آبرسانی و تسکین پوست استفاده کنید.

کدام محصول آلفا هیدروکسی اسید پوست را به آفتاب حساس می‌کند؟

فرقی نمی‌کند کدام AHA را برای پوست خود تهیه کردید و استفاده می‌کنید، در هر صورت اثرات لایه بردار قوی مانند AHA پوست را نسبت به آفتاب حساس‌تر می‌کند. برای جلوگیری از سوختگی، لکه‌های ناشی از افزایش سن و افزایش خطر سرطان پوست، هر روز صبح از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

معرفی بهترین محصولات حاوی AHA برای سلامت پوست

همانطور که قول داده بودیم در این مقاله به شما بهترین محصولات حاوی AHA با دوزهای مختلف را معرفی می کنیم. این محصولات در زمینه درمان چروک، لایه برداری، روشن کنندگی پوست و درمان جوشهای زیر پوستی موثر می باشد.

کرم لایه بردار 15 درصد AHA لایسل مدل آلفاسل 30 میلی لیتر

کرم لایه بردار 15 درصد AHA لایسل با از بین بردن لایه‌های مرده پوست، کاهش چین و چروک‌ها و یک دست شدن رنگ پوست به جوانسازی و زیبایی پوست کمک شایانی می نماید.

کرم لایه بردار آ اچ آ 15 درصد آلفاسل لایسل به عنوان بخشی از درمان روزانه پوست و با استفاده از آلفاهیدروکسی اسید به عنوان یک لایه بردار قوی در ترکیبات خود جهت افزایش چشمگیر توانایی طبیعی پوست برای بازسازی خود فرموله شده تا باعث ایجاد پوستی سالمتر و جوانتر شود.

در کل می توان گفت: کرم لایه بردار لایسل برای جوش ، منافذ باز ، تمیز کردن پوست و کراتینه پوست بسیار مفید است.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15 درصد آردن مناسب پوست های چرب و جوشدار

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15 درصد آردن بعنوان یک لایه بردار قوی، ضد چروک و مرطوب کننده عمل کرده و فاقد هر گونه روغن معدنی یا گیاهی بوده و برای پوست های چرب و دارای جوش مناسب می باشد.

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15% آردن مناسب پوست های چرب و جوشدار (Ardene) با از بین بردن لایه شاخی و سلول های مرده پوست، لایه های جوان و تازه زیرین را نمایان نموده و باعث بی رنگ نمودن تدریجی لک های قهوه ای پوست و جای جوش می شود.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست
فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

کرم لایه بردار% AHA 15 درماتیپیک 30 میلی لیتر

کرم لایه بردار% AHA 15 درماتیپیک با ترکیبات موثر خود به عنوان یک لایه بردار، ضد چروک، سفت کننده و استحکام بخش بافت پوست عمل نموده و برای انواع پوست مناسب می باشد.

کرم لایه بردار AHA ۱۵ درصد درماتیپیک با ترکیبی از آلفا هیدروکسی اسید فرموله شده است که تاثیر چشمگیری در کاهش علائم قابل رویت پیری دارد. لایه بردارهای درماتیپیک  برای کاهش چین و چروک پوست ، کراتینه و منافذ باز پوست و روشن شدن پوست بسیار کاربرد دارند.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

لوسیون لایه بردارحاوی AHA ریچموند

لوسیون لایه بردار حاوی AHA ریچموند روشن کننده و رفع لایه های شاخی قسمتهای تیره پوست را بر عهده داشته و چربی پوست را تنظیم نموده و جوش های ناشی از اصلاح و اپیلاسیون را برطرف می کند.

این محصول جوش های سرسیاه و سرسفید را درمان نموده، منافذ بسته پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده، و با افزایش رطوبت پوست، جوانی، طراوت و شادابی را به پوست هدیه می دهد.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

کرم لایه بردار AHA مدیلن مناسب انواع پوست ۵۰ میلی لیتر

کرم لایه بردار AHA مدیلن حاوی 10% آلفا هیدروکسی اسید می باشد که به صورت کمپلکسی از چند میوه، ساختمان پوست را شفاف و ظریف کرده و فرایند لایه برداری از اپیدرم را انجام می دهد.

کرم لایه بردار AHA مدیلن روشن کننده، جوانساز پوست، تحریک کننده تولید سلول های جدید و افزایش رطوبت پوست را نیز به همراه دارد.

کرم لایه بردار مدیلن جهت رفع کراتینه پوست و درمان لک و جوش مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

کرم لایه بردار AHA 10% درماتیپیک

کرم لایه بردار AHA 10% درماتیپیک با ترکیبی از آلفا هیدروکسی اسیدهای معروف، در غلظت مناسب و PH متعادل، ضمن تضمین سازگاری با هر نوع پوست، کاهش چشمگیری در علائم قابل رویت پیری ایجاد می‌کند.

وجود ترکیبات ضد التهاب، التیام بخش و آنتی اکسیدان، اثربخشی این محصول را بیشتر نموده و حساسیت را به حداقل می‌رساند.

اسید گلیکولیک محبوب ترین آلفا هیدروکسی اسید محصولات پوستی می باشد که به دلیل خاصیت اسیدیته و قدرت نفوذ بالا به عنوان یک لایه بردار عالی شاخته شده است.

فواید آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای پوست

کوتاه سخن

آلفا هیدروکسی اسید چیست؟ گروهی از اسیدها هستند که در مواد غذایی یافت شده و معمولا از آنها به دلیل خاصیت لایه‌برداری در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. AHA ها می‌توانند به بهبود بافت پوست کمک کرده، لک‌های تیره را کاهش دهند و با پیری پوست مبارزه نمایند. اگر از آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده می‌کنید، مصرف ضد آفتاب را هرگز و هرگز فراموش نکنید.

AHA ها رنگ پوست را روشن تر می کنند و مشکلات پوستی را برطرف می کنند. با توجه به خاصیت روشن کنندگی بهتر است افرادی با پوست تیره با احتیاط از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا هر نوع لایه بردار دیگری استفاده کنند؛ زیرا این محصولات می توانند باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ پوست در آن ها شوند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف AHA با یک متخصص پوست مشورت کنید.

در صورتی که در مورد مقاله بالا نیاز به مشاوره دارید می توانید سوالات خود را در ذیل همین مقاله با کارشناسان پوست و مو در داروخانه آنلاین داروکار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.