کاهش آسیب رادیکال های آزاد با مراقبت از پوست

0 46

چه عواملی باعث پیری پوست می شود؟ آیا می توانیم از پیر شدن پوستمان جلوگیری کنیم؟ سوالی که ذهن همه ی ما را درگیر می کند و از اینکه ممکن است روزی پوستی پیر و پر از چین و چروک داشته باشیم می ترسیم! شما چقدر با رادیکال های آزاد آشنایی دارید ؟ آیا می دانید یکی از عواملی که باعث پیری پوست می شود رادیکال های آزاد هستند! رادیکال‌های آزاد باعث اختلال در عملکرد سلول‌های ما می‌شوند؛ که باعث می‌شود سریع‌تر پیر شویم.

در ادامه با این عامل پیری بیشتر آشنا شده و راهکارهایی را برای کاهش آسیب رادیکال های آزاد با مراقبت از پوست بیان می کنیم:
رادیکال‌های آزاد ذرات شیمیایی کوچکی هستند که معمولاً نتیجه یک فرآیند شیمیایی التهابی هستند، آن‌ها تکه‌های باقی‌مانده ناشی از آسیب سلولی هستند که با افزایش آنها پوست ما سریعتر پیر می شود و سریعتر پیرتر به نظر می رسد.

پس چگونه رادیکال های آزاد باعث تروما می شوند؟

به طور کلی. ما نمی‌توانیم از آسیب رادیکال‌های آزاد، چه در پوست و چه در بدنمان بگریزیم، هر جا سلولی وجود داشته باشد، سلول‌هایی سالم و برخی غیر سالم خواهیم داشت. اگر پوست ما سلول‌های غیر سالم بیشتری داشته باشد، همه علائم پیری را خیلی سریع‌تر نشان می‌دهد، زیرا در اعماق بدن به طور فزاینده‌ای ملتهب، کم آب و ناکارآمد می‌شود.
رادیکال های آزاد اتم های کاملی نیستند و ناپایدار هستند.

آنها به شکار می روند تا خود را کامل کنند، و از یک اتم معمولی “بیت” می گیرند. این ممکن است آنها را طبیعی کند، اما اتم دوم اینطور نیست، بنابراین این روند رشد می‌کند و رشد می‌کند و میزان التهاب در پوست افزایش می‌یابد و به مرور زمان، بهبودی و در نتیجه تبدیل شدن دوباره به یک فرد سالم‌تر را دشوارتر می‌کند.

رادیکال آزاد چه آسیب هایی به بدن ما می زند؟

فیبر کلاژنی را تصور کنید که از اتم های بسیار زیادی تشکیل شده است. اگر یک “بیت” از یکی از اینها گرفته شود، ساختار شیمیایی الیاف را تغییر می دهد و باعث شکستگی می شود. اگر در طول سال ها، شکستگی های متعدد ایجاد شود، کلاژن ناکارآمد می شود و کیفیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. پس از آن، پوست شروع به افتادگی می‌کند و چین و چروک‌ها و پوستی ضخیم، شل و شاید زبر می‌بینید.

رادیکال های آزاد از دیواره های سلولی و DNA جدا می شوند و در نهایت باعث مرگ آن سلول می شوند. این یک فرآیند پیشرونده است و در سراسر بدن ما در هر اندامی اتفاق می افتد. این یک روند طبیعی است، اما اگر می خواهیم به آرامی پیر شویم، باید آن را کنترل کنیم. در دنیای امروز، با محصولات و مراقبت مناسب، می توانیم تا حد زیادی از آسیب رادیکال های آزاد به بدنمان جلوگیری کنیم.

به طور خلاصه، رادیکال های آزاد التهاب را در پوست ما افزایش می دهند و این باعث می شود سه چیز در طول زمان و باعث می شود پیری پوست اتفاق بیفتد:

1- عملکرد سد سلولی کاهش می‌یابد، که نحوه جریان همه مولکول‌ها به داخل و خارج سلول را مختل می‌کند. این به معنای اکسیژن و مواد مغذی کمتر در سلول است .

2- با کاهش توانایی سلول ها در حفظ آب، هیدراتاسیون پوست کاهش می یابد. آزاد شدن آب از پوست به هوا آسان تر و راحت تر می شود.

3- الیاف کلاژن توسط سلول غیر طبیعی( رادیکال آزاد ) شکسته می شوند که اساساً فیبرها را به طور فیزیکی می شکند.

کاهش آسیب رادیکال های آزاد با مراقبت از پوست

چه چیزهایی باعث افزایش رادیکال های آزاد پوست می شوند؟

• استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب
• رژیم غذایی نامناسب و الکل
• نفوذ UV نور خورشید
• سبک زندگی پرمشغله
• سیگار و مواد مخدر
• فشار و استرس
• آلودگی هوا
• بیماری
• بارداری

چگونه متوجه آسیب رادیکال های آزاد در پوستمان شویم؟

رادیکال های آزاد هنگامی که با روند طبیعی پیری ترکیب می شود، پوست شما کدر، ضخیم و بی روح با رنگ های ناهموار، لکه ها، رنگدانه ها و خطوط ظریف و چین و چروک به نظر می رسد و درخشش دوست داشتنی یک پوست جوان از بین خواهد رفت!

با حذف یا کاهش منابع فعالیت رادیکال های آزاد، مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی، روند پیری در پوست کند می شود. هرچه ترومای بیشتری را از بین ببرید، سریعتر بهبود چشمگیری را در پوست خود مشاهده و احساس خواهید کرد. به همین دلیل است که درمانگران و متخصصان پوست همیشه تاکید دارند که از ضد آفتاب به عنوان بخشی از ملزومات روزانه خود استفاده کنید. در پایان مقاله ما به معرفی تعدادی از ضد آفتاب های خوب می پردازیم.

کاهش آسیب رادیکال های آزاد با مراقبت از پوست

کاهش آسیب رادیکال های آزاد با مراقبت از پوست

موثرترین رژیم مراقبت از پوست، رژیمی است که تمام محصولات مراقبت را در بر می گیرد، با این حال انتخاب محصولاتی که التهاب را افزایش ندهند به همان اندازه مهم است. گاهی اوقات ما با حسن نیت سرم ویتامین C را انتخاب می کنیم، اما آن را به خانه می بریم بدون آنکه بدانیم حاوی پارابن یا SLS است.

اگرچه پوست ما به ویتامین C نیاز دارد، اما در این حالت، اثربخشی آن با آسیبی که ترکیبات نامناسب وارد می کنند، خنثی می شود. یک قدم به جلو، دو قدم به عقب.

بنابراین، برای کندتر شدن پیری و حفظ پوست سالم در حین پیری، باید روی مواد تشکیل دهنده، خلوص و همچنین توانایی هر یک از محصولات مراقبت از پوست، تا جایی که می توانیم باید تمرکز کنیم.

آبرسانی پوست یکی از راههای مبارزه با رادیکال های آزاد است. پوستی که هیدراته ضعیفی دارد پوستی است که نمی تواند به درستی عمل کند، چه برسد به اینکه تغییر کند! در نهایت، ترکیبات محصولات آبرسان باید به گونه ایی باشند که به لایه‌های عمیق‌تر پوست نیز نفوذ کنند و پوست را هیدراته کنند.

بیشتر بخوانید: محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد

ملزومات مراقبت از پوست برای کاهش آسیب رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیری پوست:

یک پاک‌کننده عالی بر پایه اسید لاکتیک یا آنزیم‌ها برای آبرسانی و التیام بخشیدن به لایه‌های بالایی پوست، می‌تواند نقش محافظتی خود را ایفا کند (تقریباً همه پاک‌کننده‌های ما در این دسته قرار می‌گیرند).
آنتی اکسیدان های موضعی برای تغذیه پوست شما، به ویژه ویتامین C
محصول مراقبت از پوست ویتامین A برای کاهش تحریک و بازسازی سلول ها

هر روز بدون توجه به اینکه کجا هستید یا آب و هوا چه وضعیتی دارد ضد آفتاب بزنید. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را محدود کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست بدون مواد شیمیایی، برای کاهش التهاب و ضربه‌ای که در حال رخ دادن است، مانند فاکتورهای رشد، پپتیدها و سلول‌های بنیادی.

و به همان اندازه مهم؛ مراقب مسائل مربوط به سبک زندگی باشید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید و همانطور که انجام می دهید، به تمام فعالیت های شلوغی که هر روز روی پوست شما اتفاق می افتد فکر کنید.

چگونه متوجه آسیب رادیکال های آزاد در پوستمان شویم؟
ملزومات مراقبت از پوست برای کاهش آسیب رادیکال آزاد

پیشنهاد داروخانه آنلاین داروکار استفاده از کرم های ضد آفتاب برای کاهش آسیب رادیکال های آزاد بر پوست است.

کرم ضد آفتاب و ضد لک امونی SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک امونی بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود. به جرات میتوان گفت که این محصول می تواند به زیبایی پوست کمک فراوانی کند.

لک ها گاهی به سبب افزایش تولید ملانین در پوست به وجود می ایند که عمدتاً به عوامل خارجی نظیر اشعه های مضر آفتاب، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامعتبر و همچنین تغییرات هورمونی مرتبط با سن و بارداری ناشی می شوند. ضد آفتاب امونی با ترکیبات خاص خود، می تواند پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کرده و در عین حال کاهش تولید ملانین را تسهیل کند و زیبایی و سلامتی را به پوست هدیه دهد.

علاوه بر موارد بیان شده این محصول می تواند به بهبود رنگ پوست و ترمیم لک های پوست کمک کند و در نتیجه، پوست را صاف و روشن تر سازد. محصول معرفی شده با داشتن مواد مرطوب کننده، پوست شما نرم و مرطوب کند؛ از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به عدم ایجاد لکه‌های سفید روی پوست و چربی بر روی پوست پس از استفاده اشاره کرد.

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک بیکن SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک بیکن با SPF50 محصولی ویژه می باشد که علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر نورخورشید به دلیل داشتن کرم پودر معایب پوست را نیز پوشش می دهد.

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک بیکن، بسیار سبک بوده و پوششی یکدست و ماندگار بر روی پوست ایجاد می کند. دوام بسیار بالای این محصول باعث می شود بدون نیاز به تمدید تا 8 ساعت بر روی پوست ماندگار باشد.

فیلتر های ضد آفتاب UVA و UVB این کرم از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت نموده و از ایجاد لک های ناشی از نور خورشید جلوگیری خواهد کرد.

وجود 4% اسید هیالورونیک در ترکیبات ضدآفتاب بیکن منجر به آبرسانی عمیق پوست می شود. این محصول مخصوص پوست های خشک بوده و با حفظ رطوبت پوست در طول روز از خشک شدن پوست جلوگیری نموده و باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

کرم ضد آفتاب رنگی بیکن، مناسب پوست چرب SPF50

کرم‌های ضد آفتاب یکی از پرکاربرد ترین و مهم‌ ترین لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد که در طول روز با آن‌ سر و کار داریم. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب علاوه بر جلوگیری از تأثیرات مخرب اشعه های مضر نور خورشید، در جلوگیری و درمان لکه‌های پوستی ناشی از پیری زودرس نیز مؤثر است.

کرم ضد آفتاب رنگی بیکن، مناسب پوست چرب با SPF50 یک ضد‌آفتاب قوی دارای خاصیت آنتی باکتریال برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب می‌باشد.

این محصول با کیفیت با دارا بودن ۴% هیالورونیک اسید، پوست را تا 24 ساعت آبرسانی می کند. بعلاوه با داشتن آنتی اکسیدان قوی مانع از جذب آلودگی می شود.

از بارزترین ویژگی های این کرم دارا بودن فیلترهای ضد آب است که مناسب برای سولار و برنزه کردن پوست می باشد.

کرم ضد آفتاب و ضد چروک ورونیک SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد چروک ورونیک SPF50 علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، موجب کاهش چروک، سفتی و استحکام پوست نیز می‌شود.

کرم ضد آفتاب و ضد چروک ورونیک با ترکیبات موثر و طبیعی خود، محافظت بسیار زیادی از پوست در برابر اشعه‌های ماورا بنفش، مادون قرمز و نور مرئی ایجاد می‌نماید.

بعلاوه این محصولِ بهبود دهنده، به کمک عوامل ضد چروک و ترکیبات منحصر به فرد خود موجب تقویت اثر ضد UVA می‌شود.

همچنین وجود یک ترکیب آنتی اکسیدان در ترکیبات این کرم باعث شده است تا از پوست در برابر عوامل آسیب زای محیطی و آلودگی ها محافظت نماید.

خوشبختانه برند ورونیک از جدیدترین و موثرترین ترکیبات ۱۰۰% طبیعی در تولیدات خود استفاده می‌نماید. از این رو محصولات این برند وگان هستند و فاقد پارابن، ترکیبات به دست آمده از حیوانات، سولفات و روغن‌های مینرال می باشند.

اگر به کمک بیشتری نیاز دارید یا می خواهید مشاوره شخصی در مورد اینکه کدام محصولات مراقبت از پوست برای شما بهترین هستند، می توانید پرسش های خود را از کارشناسان پوست و مو و دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار بپرسید.

منبع:

https://www.theskincareclinic.com.au/free-radicals/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.