سریعترین راه درمان آنفولانزا

0 103

ابتلا به آنفولانزا می تواند منجر به علائمی مانند تب، خستگی یا لرز شود. درمان های طبیعی و خانگی می توانند برخی از علائم را تسکین دهند، با این حال، هیچ درمان قطعی برای آنفولانزا وجود ندارد و باید بیماری دوره ی خود را طی کند تا علائم آنفولانزا از بین برود.

آنفولانزا (یا آنفلوآنزا) توسط یک ویروس ایجاد می شود. انواع مختلفی از ویروس ها می توانند شما را به آنفولانزا مبتلا کنند. در حالی که هیچ درمانی برای آنفولانزا وجود ندارد، اما خبر خوب این است که راهکارهایی وجود دارد که ممکن است به کاهش علائم آنفولانزا کمک کند. آنها همچنین ممکن است به کاهش مدت زمان ابتلا به آنفولانزا نیز کمک کنند.

سریعترین راه درمان آنفولانزا

اگر خودتان یا اطرافیانتان به آنفولانزا مبتلا شده اید این چند راه آسان می تواند سریعترین راه درمان آنفولانزا برای شما باشد.

1- کاهش علائم آنفولانزا با استراحت کافی:

مراقب علائم آنفولانزای خود باشید. در روز اولی که علائم را مشاهده کردید، با محل کار یا مدرسه خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که چند روزی به آنجا نمی روید. شما مریض هستید و مریضی شما بسیار مسری! از زمان استراحت استفاده کنید و به بدن خود استراحت دهید. روی مبل بچرخید و زمانی را صرف مطالعه یا تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید یا زمانی را به چرت زدن در حالی که بدنتان با ویروس می‌جنگد، بگذرانید.

2- کاهش علائم آنفولانزا با نوشیدن مایعات فراوان:

حتما بیشتر مایعات بخورید، لازم نیست همه اینها آب باشد. زیرا آب میوه ها، نوشیدنی های غنی شده و سوپ های حاوی آبگوشت (مانند سوپ مرغ) نیز مایعات به حساب می آیند. آنها سیستم تنفسی شما را هیدراته نگه می دارند و به تبدیل آن مخاط بد و غلیظ به مایعی رقیق کمک می کنند که می توانید با سرفه و تف کردن بیرون بیاورید.

3- کاهش علائم آنفولانزا با درمان درد و تب:

وقتی تب می کنید یعنی بدن شما برای مبارزه با ویروس آنفولانزا گرما را افزایش داده است. شما می توانید با مشورت پزشک از داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن و… استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هرگز به افراد کمتر از 19 سال آسپرین ندهید زیرا این مورد با وضعیتی به نام سندرم ری مرتبط است، که یک بیماری جدی است و می تواند به مغز و کبد آسیب برساند.

در کنار استفاده از داروها برای پایین آوردن تب می توان از روش های خانگی مانند پاشویه کردن با مخلوط آب و سرکه ولرم نیز کمک گرفت.

4- بهبود علائم آنفولانزا با مراقب از سرفه ها:

یکی از آزار دهنده ترین مراحل بیماری آنفولانزا سرفه است که ممکن است تا مدتها باقی بماند و شخص را اذیت کند. درمان های بدون نسخه می تواند سرفه های شما را آرام کند. برای مثال یک خلط آور را امتحان کنید، که مخاط را به مایع تبدیل می کند تا بتوانید آن را با سرفه بیرون کنید. توجه داشته باشید که به کودکان زیر 4 سال داروهای سرفه یا سرماخوردگی بدون نسخه ندهید.

5- کاهش علائم آنفولانزا با دوش آب گرم:

با در بسته در حمام بنشینید، دوش آب گرم را باز نگه دارید تا حمام پر از بخار شود سپس کمی دور از اب نشسته و هوا را استنشاق کنید.

6- استفاده از دستگاه بخور برای کاهش علائم آنفولانزا:

اگر هوای خانه شما خشک است، یک مرطوب کننده هوا مانند دستگاه بخور سرد می تواند آن را مرطوب کند تا به کاهش احساس خفگی و سرفه کمک کند. توجه داشته باشید از دستگاه بخور گرم استفاده نکنید زیرا می تواند باعث رشد باکتری ها و کپک ها شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد کپک، دستگاه بخور خود را تمیز نگه دارید.

7-برای کاهش علائم آنفولانزا قرص های مکیدنی را امتحان کنید:

مکیدن قرص های تسکین دهنده گلوی خراشیده را مرطوب و پوشش می دهد و سرفه شما را نیز آرام می کند. علاوه بر قرص های مکیدنی شما میتوانید از انواع قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید.

خرید انلاین و مستقیم: مولتی ویتامین های مینرال

8- برای کاهش علائم آنفولانزا از سرم شستشو استفاده کنید:

قطره یا اسپری بینی سالین بدون نسخه در هر داروخانه ای موجود است. چند قطره از آن را در یک سوراخ بینی بریزید و به آرامی مخاط و نمک را بیرون بیاورید. این روند را از طرف دیگر تکرار کنید تا هر دو از حالت انسداد خارج شوند.

9- برای کاهش علائم آنفولانزا مصرف زینک خود را افزایش دهید:

ماده معدنی روی یا زینک برای سیستم ایمنی بدن شما مهم است. این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا گلبول های سفید خونی که با میکروب مبارزه می کنند بسازد. تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. روی به بدن شما کمک می کند تا با ویروس آنفولانزا مبارزه کند و ممکن است سرعت تکثیر آن را کاهش دهد.

در فصل آنفولانزا سریعترین راه درمان آنفولانزا استفاده از مکمل روی یا مولتی ویتامین با روی است. شما به طور معمول می توانید مقدار زیادی روی را از یک رژیم غذایی متعادل روزانه یا مصرف مکمل ها دریافت کنید. گوشت قرمز، عدس، نخود، لوبیا ، آجیل ، لبنیات و تخم مرغ غذاهای سرشار از روی می باشند.

می توانید مکمل های روی را به صورت آنلاین خرید کنید.

10- برای کاهش علائم آنفولانزا چای گیاهی بنوشید:

چندین گیاه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی طبیعی هستند. بادیان ستاره ای، ادویه ای ستاره ای شکل است که به طور سنتی از آن اسلتامیویر استخراج می شد.
اوسلتامیویر فسفات (که بیشتر به عنوان تامیفلو شناخته می شود) یک داروی تجویزی است که برای تسریع بهبودی یا جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا استفاده می شود. خواص ضد ویروسی آن در برابر برخی از انواع ویروس آنفولانزا موثر است. سایر گیاهان و چای های برگ سبز نیز دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی هستند.

یک چای گیاهی می تواند سریعترین راه درمان آنفولانزا باشد و به بدن شما در مبارزه با ویروس آنفولانزا کمک کند. یک نوشیدنی گیاهی گرم نیز گلو و سینوس های شما را تسکین می دهد.
شما می توانید یک چای گیاهی ضد آنفولانزا با بادیان ستاره ای و گیاهان دیگری مانند چای سبز یا سیاه، زردچوبه، زنجبیل تازه یا خشک، سیر تازه و میخک ها را همراه با عسل در نظر بگیرید.
دمنوش های گیاهی را با عسل خالص شیرین کنید. عسل، ژل رویال و سایر محصولات زنبور عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی طبیعی هستند.

سریعترین راه درمان آنفولانزا
واکسن آنفلوآنزا بزنید

11- واکسن آنفلولانزا بزنید:

واکسن‌های آنفولانزا، واکسن‌هایی هستند که در برابر ویروس آنفولانزا از شما محافظت می کنند. واکسن‌ آنفولانزا معمولاً در بازو، تزریق می‌شوند.
واکسیناسیون برای جلوگیری از آنفولانزا و عوارض بالقوه جدی آن به ویژه برای افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض جدی آنفولانزا هستند، مهم است. فهرست کاملی از فاکتورهای سن و سلامتی که باعث افزایش خطر می شوند در افراد در معرض خطر بالاتر ابتلا به عوارض مرتبط با آنفولانزا موجود است.

واکسن های مختلف آنفلوانزا (آنفولانزا) برای استفاده در افراد در گروه های سنی مختلف تایید شده است. علاوه بر این، برخی از واکسن ها برای گروه های خاصی از افراد توصیه نمی شود. عواملی که می توانند مناسب بودن فرد برای واکسیناسیون یا واکسیناسیون با واکسن خاص را تعیین کنند، عبارتند از سن، سلامت (حال و گذشته) و هرگونه حساسیت به واکسن آنفولانزا یا اجزای آن است.
اما مهمترین چیز برای استفاده از واکسن این است که همه افراد ۶ ماهه و بالاتر باید هر سال واکسن آنفولانزا دریافت کنند. اگر در مورد اینکه چه نوع واکسنی و درچه فصلی باید تزریق کنید سوالی دارید، می توانید با داروخانه آنلاین داروکار تماس بگیرید تا دکتر داروساز شما را راهنمایی کند.

واکسن آنفولانزا برای کودکان

زدن واکسن آنفولانزا برای همه افراد خانواده ایده خوبی است و به جلوگیری از بیماری کودکان و والدین کمک می کند. همه افراد ۶ ماهه و بالاتر باید قبل از شروع هر فصل آنفولانزا واکسینه شوند، به استثنای تعداد کمی از افراد.

برخی از افراد بیشتر در معرض مشکلات سلامتی ناشی از آنفولانزا هستند، مانند افراد مسن، زنان باردار، نوزادان و افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسم یا دیابت. دریافت واکسن آنفولانزا برای آنها و کسانی که با آنها زندگی می کنند بسیار مهم است.

نوزادان کمتر از 6 ماه نمی توانند این واکسن را دریافت کنند. اما اگر والدین، سایر مراقبان و فرزندان بزرگتر خانواده واکسن بزنند نوزادان، محافظت خواهند شد. این مهم است زیرا نوزادانی که به آنفولانزا مبتلا می شوند بیشتر از بچه های بزرگتر دچار مشکلات جدی می شوند.
اگر کودک شما تا به حال واکنش آلرژیک جدی به واکسن آنفولانزا داشته یا به سندرم گیلن باره مبتلا است، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا واکسن همچنان توصیه می شود یا خیر؟

بیشتر بخوانید: درمان سرماخوردگی کودکان

سریعترین راه درمان آنفولانزا
واکسن آنفولانزا برای کودکان

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

ویروس ها باعث آنفولانزا و سرماخوردگی می شوند. هر دو نوع عفونت می توانند باعث تب شوند. ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا علائم مشابهی ایجاد می کنند. تفاوت اصلی بین آنفولانزا و سرماخوردگی به مدت زمان و شروع علائم بر میگردد.

علائم انفولانزا به طور ناگهانی شروع می شود و به طور معمول شدید است. آنفولانزا می تواند یک تا دو هفته طول بکشد اما علائم سرماخوردگی معمولاً خفیف‌تر هستند. ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

بیشتر بخوانید: بهترین درمان سرماخوردگی

در صورت ابتلا به انفولانزا چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر با پزشک مشورت کنید:

• درد در صورت یا پیشانی همراه با مخاط غلیظ زرد یا سبز برای بیش از یک هفته
• درجه حرارت 100.4 فارنهایت یا بالاتر در یک نوزاد کمتر از 3 ماه
• دمای بالاتر از 102 فارنهایت در کودکان بزرگتر یا بزرگسالان
• گرفتگی صدا، گلودرد، یا سرفه ای که از بین نمی رود
• علائمی که بدتر می شوند یا از بین نمی روند
• گوش درد یا ترشح عفونی از گوش
• خس خس سینه
• تنگی نفس
• استفراغ

پیشنهاد داروخانه آنلاین داروکار کمک گرفتن از مکمل ها برای سریعترین راه درمان آنفولانزا

شربت برون کلد هلث اید
شربت برون کلد هلث اید متشکل از روغن اسانس نعناع فلفلی، روغن رازیانه، تنتور فلفل دلمه، روغن ریشه زنجبیل و عصاره گل میخک یک محصول کاملا گیاهی می باشد که با تقویت سیستم ایمنی به بهبود علائم سرماخودرگی و آنفولانزا و همچنین درمان سرفه و گلودرد کمک می‌کند.

قرص کلد بایو فایت گرین نیچر

قرص کلد بایو فایت گرین نیچر با تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود عفونت‌های ریه کمک نموده و در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی همچون آنفولانزا و کرونا می‌تواند موثر واقع شود.
به هنگام سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری کرونا و همچنین پیشگیری از بیماری کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی می‌توانید از قرص کلد بایو فایت گرین نیچر استفاده نمایید. این قرص هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل مصرف است.

هنگامی که اولین نشانه‌های بیماری را در خود احساس نمودید، بهتر است که خوردن این قرص را شروع کنید. به یاد داشته باشید که معمولا بیماری‌ها زمانی به سراغ فرد می‌آید که سیستم ایمنی وی ضعیف باشد. پس برای پیشگیری از بیماری‌ها بهترین روش افزایش توان سیستم ایمنی است.

کپسول دیپ لانگ ساپورت گرین نیچر

کپسول دیپ لانگ ساپورت گرین نیچر با ترکیبات گیاهی و با پاکسازی ریه از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، علاوه بر تسکین سرفه، از سیستم تنفسی محافظت می کند.
مصرف این محصول برای افزایش ایمنی سلول‌های بافت ریه و همچنین پاکسازی این اندام از عفونت‌های ویروسی و باکتریایی و ضد سرفه بسیار موثر است. همچنین دیپ لانگ ساپورت جهت رفع عفونت‌های ناشی از مصرف سیگار کاربرد دارد.

یکی از مواد موثر به کار برده شده در این مکمل آندروگرافیس پانیکولاتا است که در سرکوب عفونت نقش موثری دارد.

همچنین از دیگر خواص این گیاه، توانایی جلوگیری از رشد ویروس و باکتری بوده و به ریه برای افزایش قدرت دفاعی خود در برابر عوامل محرک بیرونی کمک می‌کند.
مصرف این فراورده با دارا بودن گیاه اکیناسه از تکثیر ویروس‌های مختلف ریه مانند آنفولانزا جلوگیری نموده و مانع تکثیر DNA آن‌ها می‌شود.

کوتاه سخن:

در بیشتر موارد آنفولانزا، احتمالاً نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. در خانه بمانید و آن را به محل کار یا مدرسه خود منتقل نکنید. سالانه واکسن آنفولانزا بزنید، مایعات بنوشید و استراحت کنید.درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش علائم کمک کنند تا بتوانید در زمان ابتلا به آنفولانزا راحت‌تر باشید و راحت‌تر استراحت کنید.

در صورتی که در مورد مقاله ” سریعترین راه درمان آنفولانزا “پرسشی دارید در ذیل همین مقاله در قسمت کامنت ها بنویسید تا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروزو سربلند باشید)

منبع:
https://www.webmd.com/cold-and-flu/coping-with-flu
https://www.healthline.com/health/natural-flu-remedies#takeaway

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.