کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه!

0 739

آیا به دنبال کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه هستید؟ و آیا دلیل خاصی وجود دارد که بخواهید به این سرعت وزن کم کنید؟ از دست دادن این وزن در 30 روز می تواند یک چالش بزرگ باشد، اما آیا ممکن است!

شما می توانید 10 کیلو در یک ماه کم کنید، اما فقط به این دلیل که می توانید به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. داشتن یک برنامه رژیم لاغری سریع سالم ترین جدول زمانی برای کاهش وزن (برای اکثر افراد) نیست. علاوه بر این، ممکن است در درازمدت از نظر کاهش وزن بهترین گزینه نباشد.

اگر یک رژیم غذایی سخت و برنامه تمرینی انجام دهید که به شما امکان دهد در یک ماه 10 کیلو وزن کم کنید، ممکن است در نهایت احساس گرسنگی و خستگی بیش از حد کنید. در این صورت، بهتر است با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر پیش بروید و وزنتان را کمی کندتر کم کنید و روی ایجاد یک متابولیسم قوی کار کنید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید بدون از دست دادن (زیاد) عضله، چربی از دست بدهید. به این ترتیب بدن شما به یک دستگاه کالری سوز تبدیل می شود. صرفاً انجام برخی از رژیم های غذایی معمولی، مانند عدم مصرف کربوهیدرات برای یک ماه کامل (و ورزش نکردن)، برای مدت طولانی کارساز نخواهد بود. ممکن است در ابتدا وزن کم کنید، اما پایدار نیست و پس از شروع مجدد به غذا خوردن به راحتی وزن شما به حالت قبل خودش برمی گردد.

این که مشخص کنیم در یک ماه می خواهیم چند کیلوگرم وزن کم کنیم، این یک برنامه ی قابل اجرا نیست و این که از برنامه ها یا دستورهای غذایی خاصی پیروی کنیم نیز ممکن است برای ما نتیجه بخش نباشد چرا که بدن هر شخص با دیگری متفاوت است.

آیا کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه بی خطر است؟

این سوال به مراتب بهتر است. در حالی که کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه امکان پذیر است، اما کاهش وزن خیلی سریع اغلب با متابولیسمی همراه است که موجب می شود خطراتی از جمله از دست دادن عضله، سنگ کیسه صفرا، افزایش (یا کاهش) هورمون ها و کمبودهای تغذیه ای را به دنبال داشته باشد.

کاهش وزن با سرعت پایدار و آهسته بسیار سالم تر است. این می تواند بسته به عوامل مختلفی مانند وزن، سن، جنسیت و فعالیت بدنی متفاوت باشد. اما به طور متوسط از دست دادن 1 تا 2 کیلو در هفته (500-1000 کسری کالری) یک قانون سرانگشتی خوب است. این کاهش وزن تدریجی به شما این امکان را می دهد تا مشکلات کاهش وزن سریع را از بین ببرید و آن را برای مدت طولانی حفظ کنید و این بیشتر به تغییر سبک زندگی شما بستگی دارد تا رژیم غذایی.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن با 7 نکته طلایی

اگر می خواهید وزن کم کنید و یک برنامه منظم را در پیش بگیرید، این نکات ضروری را باید رعایت کنید.

1کاهش کالری:

بدن ما برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی از کالری نیاز دارد. آنها به تولید سلول، پمپاژ خون در بدن، حفظ دمای بدن، تنفس و موارد دیگر کمک می کنند. مصرف بیش از حد کالری باعث افزایش وزن می شود. همه افراد بر اساس متابولیسم، سن و سطح فعالیت به میزان متفاوتی از کالری نیازمند هستند.

شما باید تعیین کنید که بدن شما به چه مقدار کالری نیاز دارد تا بتوانید میزان کالری مورد نیاز خود را تعیین کنید و بسوزانید و کالری اضافی دریافت نکنید تا دچار اضافه وزن نشوید.

2- غذا نخورید تا لاغر شوید!

حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات، شکر و غذاهای فرآوری شده، به کاهش وزن سریع کمک می کند. در عرض چند روز پس از حذف این نوع غذاها متوجه خواهید شد که دیگر نفخ ندارید، هوس کمتری دارید و احساس سیری بیشتری می کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه میزان کالری دریافتی شما را نیز کاهش می دهد.

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند؛ آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، شیرینی ها، نوشابه ها، تنقلات، پاستا، غلات صبحانه و قندهای افزوده و غلات تصفیه شده دارای فیبر بسیار کمتری هستند و هیچ ارزشی برای سلامتی شما ندارند و در واقع باعث می شوند زودتر احساس گرسنگی کنید. این به دلیل شاخص گلیسمی بالا است. غذاهای با گلیسمی بالا به سرعت هضم و جذب می شوند و به همین دلیل است که شما در مدت کوتاهی پس از خوردن احساس گرسنگی می کنید.

3- نوشیدن آب برای لاغری:

نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن و تلاش‌های شما برای کاهش وزن ضروری است، از جمله کمک به احساس سیری و کاهش اشتها.

نوشیدن مقدار کافی آب در واقع به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. به این می‌گویند مصرف انرژی در حالت استراحت و راهی ساده برای افزایش تلاش‌های کاهش وزن شماست.

بیشتر بخوانید : کاهش وزن و تاثیر مکمل های لاغری بر آن

4- روزه متناوب:

روزه داری متناوب نه تنها یک راه موثر برای کاهش وزن است بلکه برای کاهش چربی احشایی نیز موثر است. چربی احشایی چربی است که شما نمی توانید ببینید، زیرا در اعماق بدن قرار دارد و اطراف اندام های شکمی می پیچد.

با روزه گرفتن در مدت زمان مشخص و غذا خوردن در بازه زمانی اختصاص داده شده کالری کمتری مصرف خواهید کرد و حتی متابولیسم شما را افزایش می دهد. این به رفع نیاز به کالری شماری کمک می کند. با این حال، روزه گرفتن به تنهایی نتایجی را که انتظارش را دارید به شما ارائه نمی دهد.

رایج ترین روزه متناوب 16:8 است. این به سادگی به این معنی است که شما 16 ساعت ناشتا خواهید بود و در یک بازه زمانی 8 ساعته غذا خواهید خورد. در پنجره غذا خوردن خود، باید روی خوردن غذاهای کامل، غذاهای پر فیبر و هیدراته ماندن در طول روز تمرکز کنید تا موثرتر باشد.

پروتئین یک ماده مغذی مهم است که به طور قابل توجهی به بهبود ترکیب بدن و پیشرفت کاهش وزن کمک می کند و آن راهی عالی برای کمک به روزه داری شماست. شما می توانید یک وعده غذایی با پروتئین بالا را انتخاب کنید.

5- مصرف پروتئین را افزایش دهید:

غذای غنی از پروتئین جزء ضروری هر رژیم غذایی و راهی عالی برای کاهش وزن است که به کاهش چربی شکم، حفظ متابولیسم و حفظ توده عضلانی معروف است.

اما این تمام چیزی نیست که می تواند انجام دهد.پروتئین اشتهای شما را کاهش می دهد و این باعث کاهش کالری دریافتی شما می شود.

6- فیبر بیشتری بخورید:

فیبر باعث می شود احساس سیری کنید، کالری دریافتی را با حرکت آهسته غذای هضم نشده در دستگاه گوارش کاهش می دهد و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

برخی از غذاهای پر فیبر شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه ها هستند. با افزایش مصرف روزانه فیبر به حداقل 14 گرم در روز، می توانید کاهش وزن خود را افزایش دهید.

فیبر برای انرژی استفاده نمی شود و در بدن ذخیره نمی شود، بنابراین کالری فیبر در کل کالری دریافتی روزانه شما به حساب نمی آید.

بیشتر بخوانید : بهترین مکمل های بدنسازی کدامند؟

کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه
کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه

7-  ورزش کنید تا لاغر شوید!

مهم نیست که چقدر وزن کم کنید، اما اضافه کردن برخی از انواع تمرینات ورزشی برای سلامت بدن شما ضروری است، چه ورزش های هوازی، وزنه برداری، HIIT، کراس فیت یا هر ورزش دیگری. فعالیت بدنی ضربان قلب شما را افزایش می دهد، کالری بیشتری می سوزاند، به طور موثر تلاش های کاهش وزن شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند بعد از غذا احساس رضایت و سیری بیشتری داشته باشید.

تنها با 20 تا 40 دقیقه تمرین هوازی در روز، پنج بار در هفته، می توانید کاهش وزن خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. این می تواند به سادگی راه رفتن یا دویدن باشد. طناب زدن، قایقرانی و بوکس تمرینات قلبی بسیار مفیدی هستند که می توانند کاهش وزن را نیز تقویت کنند.

تمرینات مقاومتی و تمرینات HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا)، راهی عالی برای افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن برای کمک به سوزاندن کالری بیشتر هنگام ورزش و استراحت هستند. توانایی سوزاندن کالری در طول روز هنگام استراحت چیزی است که این تمرینات را حتی بهتر می کند.

دوست دارید در یک ماه چقدر کاهش وزن داشته باشید؟

من به شخصه دوست دارم خیلی سریع به کمترین وزن دلخواهم برسم ولی آیا این کاهش وزن سریع به سلامتی من آسیب نمی زند. باید بگوییم دوست داشتن کاهش سریع وزن برای همه ی افراد چاق مانند یک آرزوست و نیازمند برنامه ریزی، بخشش و فداکاری است و با همه رژیم‌های مد روز و توصیه‌های رژیمی، سخت است که بدانید چه چیزی درست است، چه چیزی موثر است و یا چه چیزی بی‌خطر است. در مورد کاهش وزن و سلامتی، قطعاً جستجو برای توصیه های قوی در اینترنت بسیار زیاد است.

اما سه چیز وجود دارد که همیشه در مورد حفظ یک زندگی سالم و دستیابی به اهداف کاهش وزن شما یکسان باقی می ماند و آن سه اصل اساسی؛ داشتن رژیم غذایی سالم و خوب، ورزش اثر بخش و خواب کافی است. بارها و بارها ثابت شده است که هر یک از اینها نقش مهمی در بهبود سلامت جسمی و روانی شما دارند.

رژیم های سریع و کوتاه مدت چه مضراتی دارند؟

رژیم‌های غذایی سریع و کوتاه‌مدت برای همه افراد مناسب نیستند و از طرفی اگر این رژیم‌ها غیراصولی باشند، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به دنبال داشته باشند. کاهش متابولیسم، کاهش سیستم ایمنی بدن، کم آبی بدن، ریزش مو، یبوست و مشکلات گوارشی، ایجاد اختلال خواب، کمبود مواد مغذی، تحریک‌پذیری و پیر شدن پوست از جمله عوارض رژیم‌های کاهش وزن سریع هستند.

معرفی چند نمونه مکمل لاغری

در کنار تمام نکاتی که در بالا ذکر شد وجود یکسری مکمل های کاهش دهنده وزن و چربی سوز بی خطر در کنار یک رژیم غذایی سالم، ورزش مناسب و برنامه ریزی شده و یک خواب خوب و کافی می تواند به شما به کاهش وزن کمک کند.

قرص برنینگ فت گلدن لایف یک مکمل گیاهی عالی برای کاهش وزن

قرص برنینگ فت گلدن لایف از طریق افزایش سوخت و ساز بدن، مصرف کالری بیشتر، کاهش اشتها و کاهش ذخایر چربی به کاهش وزنی مؤثر و بدون عارضه در کنار رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب کمک می‌کند.

قرص روکش دار برنینگ فت یک محصول عالی گیاهی جهت کاهش اشتها و کاهش وزن است. برنینگ فت حاوی ترکیبات گارسینیا، هیدروکسی سیتریک اسید (HCA)، جیمنما، کولئوس، کرومیوم، ویتامین B6، کولین، اینوزیتول می باشد که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

میوه استوایی گارسینیا، گیاه کولئوس و جیمنما موجود در ترکیبات قرص برنینگ فت گلدن لایف نقش مهمی در افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش بافت چربی و کنترل اشتها دارد.

همچنین ویتامین ب 6 و کرومیوم موجود نیز نقش مهمی در کاهش اشتها و مهار میل به شیرینی جات ایفا می‌کنند. کولین و اینوزیتول نیز به انتقال چربی‌ها به کبد و سوختن آنها کمک می‌کنند.

این قرص چربی سوز تحت لیسانس شرکت وایتکس (گلدن لایف) استرالیا و در شرکت درمان یاب دارو تولید و بسته بندی می‌شود.

چگونه قرص برنینگ فت گلدن لایف را مصرف کنیم؟

نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی اصلی یک عدد قرص میل شود.

کپسول ردوکسا نوتراکس، 60 عدد

کپسول ردوکسا نوتراکس به واسطه ی دارا بودن ترکیبات موثر و با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و همچنین کاهش اشتهای کاذب، موجب تنظیم وزن و کاهش وزن می‌شود.

کپسول ردوکسا نوتراکس حاوی مراتریم برگرفته از عصاره دو گیاه اسفرانتوس ایندیکوس و پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا است و نقش بسزایی در کاهش اشتها و میل به پرخوری دارد. بدین صورت مصرف این فراورده رفع چاقی افراد دارای اضافه وزن را به دنبال داشته و اثر آن در دو هفته بعد از مصرف به صورت قابل توجهی مشاهده می‌شود.

روش مصرف کپسول ردوکسا نوتراکس  :

روزانه ۲ بار، صبح و شب، هر بار یک عدد کپسول و یا طبق دستور پزشک، ۳۰ دقیقه قبل از غذا با یک لیوان آب مصرف شود.

کپسول اسلیم می نچرال ورلد

کپسول اسلیم می نچرال ورلد حاوی عصاره پنج گیاه و یک ریز مغذی است که بافت چربی بدن را کاهش می دهد و اشتها را کنترل می کند.

با پیشرفت زندگی ماشینی و کم تحرکی، روز به روز بر تعداد بیماران قلبی – عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان ها، آرتروز و … افزوده می شود. عامل اصلی بسیاری از این بیماریها چاقی و اضافه وزن است. بشر همواره در صدد پیدا کردن راهکار، جهت پایین آوردن وزن خود بوده و هست.

کپسول اسلیم می نچرال ورلد با بهره گیری از فرمولاسیون ویژه ایی که دارد باعث کنترل اشتها و همچنین کاهش بافت چربی می شود. علاوه برآن این فرآورده در تنظیم سوخت و ساز قندها و کاهش میل به شیرینی و کنترل قند بسیار مؤثر است.

روش مصرف کپسول اسلیم می نچرال ورلد :

۱عدد صبح و ۱ عدد عصر میل شود.

قرص لاغری هزال سینا فرآور

قرص لاغری هزال – سینا فرآور حاوی زیره سیاه، مرزنجوش، سداب، زنیان، رازیانه، اشق، لاک مغسول می باشد که به عنوان یک محصول کاملا طبیعی و گیاهی، بدون هیچ آسیبی، علاوه بر تناسب اندام به عنوان یک داروی تقویت کننده معده، کاهنده کلسترول و تری گلیسیرید نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این داروی گیاهی برای افرادی که دارای کبد چرب هستند مفید است.

محصول لاغری هزال برای افرادی که اضافه وزن دارند، چربی خون بالایی دارند، کبد چرب دارند، اشتهای زیادی دارند و تمامی افرادی که مایل هستند بدون آسیب و با حفظ سلامتی، وزن خود را کاهش دهند کاملا مناسب می باشد. در واقع می توان گفت این فرآورده همزمان با کاهش وزن، پاکسازی‌های بسیار مفیدی را نیز برای بدن به همراه خواهند داشت.

روش مصرف قرص لاغری هزال سینا فرآور :

روزانه ۲ عدد قرص هزال نیم ساعت قبل از نهار و شام میل شود. همچنین بهتر است در طول روز 2 تا 3 لیوان عرق زیره نیز مصرف شود.

توصیه می شود قرص هزال را به همراه آب زیاد مصرف کنید تا از دهیدره شدن بدن جلوگیری شود. استفاده از قرص لاغری هزال تا دو ماه طبق دوز توصیه شده عارضه خاصی به دنبال نخواهد داشت، اما برای مصرف بیش از 3 ماه این محصول می بایست با پزشک مشورت کنید.

کپسول لاغری سیمواسلیم سیمرغ دارو عطار

کپسول لاغری سیمواسلیم عطار با دارا بودن عصاره سرکه سیب و برگ چای سبز یک مکمل ایده آل جهت کاهش اشتها، کاهش وزن، لاغری و ایجاد تناسب اندام موثر است.

چای سبز و سرکه سیب موجود در ترکیبات کپسول لاغری سیمو اسلیم کالری و سوخت و ساز چربی بدن را افزایش دهد.

اثرات سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب دارای اثرات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است. ترکیب فعال و اصلی سرکه سیب اسید استیک بوده که نارنجی رنگ و بوی قوی دارد. سرکه سیب فواید زیادی برای بدن دارد از جمله کاهش وزن، کاهش میزان کلسترول، کاهش قند خون و بهبود نشانه‌های دیابت دارد. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که سرکه سیب احساس سیری در فرد ایجاد نموده و با افزایش سطح کلسترول خوب بدن، موجب کاهش کلسترول بد و چربی خون می شود.

اثرات چای سبز برای لاغری

چای سبز به عنوان یک نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان بوده که علاوه بر مبارزه با سرطان، نوشیدن آن چربی سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. کافئین و ترکیبات تیانین چای سبز ممکن است به اثر کاهش وزن کمک کنند. کافئین موجود در چای سبز باعث افزایش انرژی مصرفی سلول‌ها در زمان استراحت شده، کالری و سوخت و ساز چربی بدن را افزایش داده و نقش زیادی در بهبود اثر لاغری دارد. اثر کافئین در مصرف انرژی و سوخت و ساز چربی توسط هر دو مکانیزم سمپاتیک و غیر سمپاتیک تعدیل می‌شود.

روش مصرف کپسول سیمو اسلیم سیمرغ :

یک عدد کپسول دو بار در روز همراه با غذا و یا با مشورت پزشک مصرف شود.

کوتاه سخن:

کاهش وزن سریع چیزی هست که خیلی از افراد چاق به دنبال آن هستند ولی این افراد باید به این نکته توجه داشتند باشند که کاهش وزن سریع می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای سلامتی شخص داشته باشد. اما داشتن یک برنامه ی منظم، پیوسته و آهسته در کاهش وزن می تواند شما را به آرزوی کاهش وزن برساند. در کنار داشتن برنامه منظم کاهش وزن شما می توانید از مکمل های کاهش وزن و چربی سوزی کمک بگیرید.

در صورتی که در مورد مقاله “ کاهش وزن 10 کیلویی در یک ماه “پرسشی دارید می توانید در قسمت کامنت ها آن را بنویسید تا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروز و سربلند باشید)

منبع:

https://www.setforset.com/blogs/news/lose-20-pounds-in-a-month
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.