کاهش وزن و تاثیر مکمل های لاغری بر آن

0 166

Weight loss and the effect of weight loss supplements on it

چاقی یا اضافه وزن یک مشکل جدی است که سلامت عمومی مردم جهان را به خطر انداخته است. طبق گزارش‌های منتشر شده از هر پنج کودک یک نفر و از هر سه بزرگسال بیش از یک نفر به این بیماری دچار هستند. در این مقاله کوشیده ایم تا شما را با مزایای کاهش وزن و تاثیر مکمل های لاغری بر آن بیشتر آشنا کنیم!

چرا چاق می شوم؟

چاقی به دلایل مختلفی به وجود می آید. گاهی اضافه‌ وزن بر اثر وجود عضلات، آب میان‏ بافتی و استخوان‏ بندی در فرد ایجاد می ‏شود و گاهی دریافت بیش از حد کالری، موجب می شود بدن آن را به عنوان چربی ذخیره ‏کند.

تجمع بیش از حد و غیرطبیعی چربی در نواحی مختلف بدن، باعث به خطر افتادن سلامتی می ‏شود. این حجم زمانی ایجاد می شود که کالری دریافتی بدن از کالری مصرفی آن بیشتر باشد. با افزایش حجم کالری مصرفی، چربی‏ ها کم کم در لابه‏ لای بافت پوست پخش شده و باعث اضافه شدن وزن کلی بدن و تغییر سایز می‏ گردد.

چاقی چه خطراتی می تواند داشته باشد؟

بیماری‌های زمینه‌ای گوناگونی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری ایسکمیک قلبی، کبد چرب، چربی خون، سیروز کبدی، سنگ کیسه صفرا، سکته، سرطان، پوکی استخوان، ناباروری و آسیب‌های روانی همگی به چاقی ارتباط دارند. علاوه بر تمامی بیماریهای ذکر شده می توان یکی از علل مرگ زود هنگام را چاقی دانست.

از دیگر مشکلات چاقی می توان به سختی و کند شدن حرکت، تنفس سخت و سنگین و نازیبایی فرم بدن اشاره نمود که همین موارد باعث می شود به اعتماد به نفس فرد آسیب رسیده و غم، ناراحتی و خشمی که در فرد ایجاد می‏ کند باعث افزایش میل به خوردن بیشتر شود.

آیا من چاق هستم؟

بهترین راه تشخیص چاقی محاسبه توده چربی بدن یا (BMI) است. شاخص توده بدنی (BMI) یک شاخص ساده برای ارزیابی نسبت وزن به قد است. تشخیص چاقی توسط این شاخص و آزمایش خون انجام می ‏گیرد. این شاخص برای طبقه بندی اضافه وزن در بزرگسالان استفاده می شود.

محاسبه توده چربی بدن یا  bmiچگونه انجام می شود؟

شاخص توده بدنی به عنوان وزن فرد به کیلوگرم تقسیم بر مربع قد به متر تعریف می ‏گردد ( وزن تقسیم بر قد). طبق این شاخص توده بدنی برای بزرگسالان در صورتی که بالاتر از 25 باشد فرد دچار اضافه وزن است و بالاتر از30 نشان دهنده چاقی و چاقی مفرط است. سن کودکان برای تعیین میزان اضافه وزن یا چاقی اهمیت دارد.

کاهش وزن و تاثیر مکمل های لاغری بر آن

حال که با چاقی و خطرات آن آشنا شدیم بهتر است به کاهش وزن فکر کنیم و فواید آن را بشناسیم:

با پیروی از برنامه غذایی اصولی به کاهش وزن و تناسب اندام خواهید رسید. با کاهش تنها ۵ یا ۱۰ درصد از وزن بدن خود، سلامت بدن را بهبود می بخشید. کاهش وزن خطر بیماری قلبی، دیابت و … را کاهش می دهد اما گاهی کاهش های ناگهانی و سریع اثرات منفی برای بدن به دنبال خواهد داشت.

۱۴ تاثیر لاغری که تا به حال نمی دانستید:

۱- بالا رفتن سطح انرژی بدن :

معمولا بیشتر افراد با شروع کاهش وزن احساس می کنند انرژی بدنشان افزایش می یابد. پس دیگر مثل گذشته با بالا رفتن از پله ها یا مقداری دویدن به سادگی از نفس نمی افتید.

۲- بهبود حافظه :

پژوهشگران سوئدی در سال ۲۰۱۳ نشان دادند که خانم ها بعد از شش ماه کاهش وزن نتایج بهتری در تست حافظه کسب می کنند. اسکن مغزی نشان می دهد فعالیت مغز پس از کاهش وزن بیشتر می شود. مطالعات نشان می دهند بین چاقی و حافظه ضعیف ارتباط وجود دارد بخصوص در خانم هایی که فرم بدنشان گلابی شکل است و بیشتر وزنشان اطراف ران و باسن است.

۳- بهبود روابط :

کاهش وزن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و احساس جذابیت می شود. اما این ثابت نمی کند که لاغری و افزایش اعتماد به نفس حتما سبب تقویت رابطه با همسرتان می شود.

۴- کاهش خطر ابتلا به سرطان :

سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب در طولانی مدت و اشعه های خورشید سبب سرطان می شود اما چاقی نیز با چندین نوع سرطان در ارتباط است. اضافه وزن و یا چاقی سبب التهاب در بدن و در نتیجه عوض شدن سلول های داخل بدن می شود. با کاهش تنها ۵ درصد از وزن بدن خود می توانید التهاب های خطرناک را کاهش دهید. تحقیقات انجام شده بر روی زنان و مردان دارای اضافه وزن نشان می دهد آنها بعد از کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان خود را همانند فردی با وزن طبیعی پایین آورده اند.

۵- درمان افسردگی و بهبود حالات روحی :

اضافه وزن سبب افسردگی می شود و گاهی اوقات برعکس افسردگی سبب افزایش وزن می شود. اما مشخص نیست که کدامیک عامل اولیه بوده است. بیشتر افراد بعد از کاهش وزن احساس خوشحالی دارند اما بعضی افراد نیز تغییری حس نمی کنند. برای درصد کمی از افراد، حتی بعد از کاهش ۴۵ کیلو هم تغییری در خلق و خو ایجاد نمی شود و به این معناست که اضافه وزن مشکل اصلی آنها نیست.

۶- تغییر طعم غذاها :

کاهش مقدار زیادی وزن در زمانی کوتاه ممکن است سبب تغییر جوانه های چشایی شود. پژوهشگران دانشگاه استنفورد دریافتند که ۸۷ درصد از بیماران تحت عمل جراحی چاقی، پس از جراحی طعم غذاها برایشان تغییر کرده است. نصف آنها طعم غذا را واضح تر و نیمی دیگر طعم غذا را کمتر احساس می کردند. در نتیجه می توان گفت آنهایی که وزن بیشتر را در مدت زمان کمتری از دست داده اند طعم غذا را کمتر احساس می کنند.

پژوهشگران می گویند به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود دلیل اصلی تغییر جوانه های چشایی چیست. در تحقیقات دیگر دریافتند سه چهارم از بیمارانی که مورد عمل جراحی چاقی قرار گرفتند بعد از عمل از غذاهای خاصی مثل گوشت و لبنیات بدشان می آمد.

۷- لذت بردن از ورزش :

افزایش وزن سبب درد مفاصل و سوزش ریه ها می شود. در حالی که فردی با وزن طبیعی چنین مشکلاتی ندارد. در کنار کاهش وزن، ورزش نیز کم کم به یکی از کارهای روزانه لذت بخش و انرژی زا برای شما تبدیل می شود. علاوه بر این، سبک تر شدن سریع تر و قوی ترتان می کند. اعتقاد بر این است که با کاهش هر نیم کیلو، دو ثانیه زودتر یک و نیم کیلومتر را می توانید بدوید.

۸- کاهش علائم آرتروز :

آیا کاهش وزن استخوان هایتان را ضعیف می کند؟ کاهش وزن با از دست دادن حجم استخوان ها همراه است اما تنها در شرایطی که رژیمی ناسالم بگیرید یا بیش از حد بخواهید وزن کم کنید. کاهش وزن درست و با برنامه ریزی دقیق، مزایایی نیز برای فرد به همراه دارد. به تازگی پژوهش ها نشان می دهند که چربی احشایی در اطراف شکم در زنان و مردان برای استخوان ها مضر است. کاهش وزن به کاهش علائم آرتروز نیز کمک می کند. هر ۵ کیلو کاهش وزن ۲۰ درصد پیشرفت آرتروز را کم می کند .

۹- کاهش هزینه ها :

آمارها نشان می دهند افرادی که وزن طبیعی دارند هزینه های کمتری را نسبت به افراد دارای اضافه وزن صرف مراقبت های سلامت می کنند. بیشتر این هزینه ها برای تهیه نسخه ها و راه های درمان بیماری های مزمن مصرف می شود. مطالعات نشان می دهند هزینه های درمانی سالانه یک فرد فوق العاده چاق ۹۰ درصد بیشتر از افرادی است که وزن طبیعی دارند.

۱۰- موفقیت در کار :

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که افراد لاغر بخصوص خانم ها در کسب و کارشان موفق تر هستند. کاهش وزن حتی ممکن است فرصت های شغلی جدید و بهتری را برای فرد به وجود بیاورد.

۱۱- درمان بیماری ها :

کنترل وزن بدن، فرد را از ابتلا به دیابت یا بیماری های قلبی محافظت می کند. کاهش وزن کمک می کند تا علائم و میزان داروها را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید. برای مثال کمتر داروهای چربی و فشارخون استفاده کنید و یاد می گیرید دیابت نوع دو را بدون تزریق روزانه کنترل کنید. همچنین پژوهش ها نشان می دهند کاهش وزن اجازه می دهد بیماری های مزمن مانند آسم و سوزش معده را بدون دارو ( یا با داروی کمتر ) کنترل کنید.

۱۲- بهبود خواب :

افرادی که در طول شش ماه ۵ درصد از وزن بدن خود را کاهش دهند حدود ۲۲ دقیقه بیشتر از قبل می خوابند. به تازگی پژوهشگران دریافته اند که کاهش وزن نشانه های خواب خوب را بهبود می بخشد. کاهش وزن سبب می شود در خواب راحت تر نفس بکشید و بافت های نرم کمتری راه تنفس را سد می کنند. خواب بهتر به چربی سوزی موثر کمک می کند.

۱۳- آسان شدن بارداری :

وزن مناسب برای کسانی که تصمیم به بارداری دارند بسیار اهمیت دارد. پژوهشگران در سال۲۰۰۹ دریافتند چاقی خانم ها با ناباروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک در ارتباط است. کاهش وزن کمک می کند که بارداری لذت بخش و کودکی سالم داشته باشید چون وزن مادر در طول بارداری ( و حتی قبل از آن ) با انواع شاخص های سلامت کودک مرتبط است.

۱۴- تقویت بینایی :

افرادی که از رژیم های بسیار محدود استفاده می کنند به دلیل محدودیت کالری و یا کمبود تغذیه ممکن است چشم هایشان آسیب ببیند. اما کاهش وزن اصولی کمک می کند چشمانشان از آسیب های ناشی از چاقی که شامل آسیب حاصل از دیابت نوع دو است در امان بماند. پژوهش ها نشان دادند که درصد بالایی از چربی بدن با سطح پایین آنتی اکسیدان لوتئین و زئاگزانتین در بافت شبکیه در ارتباط است. چاقی ممکن است شبکیه چشم را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اکنون که با تاثیرات کاهش وزن بر بدن آشنا شدیم بهتر است بدانیم برای کاهش وزن از کجا باید شروع کنیم؟

با 12 نکته طلایی رژیم غذایی و ورزش، برنامه کاهش وزن NHS را به بهترین شکل ممکن شروع کنید.

1- صبحانه را حذف نکنید :

نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی کند. ممکن است مواد مغذی ضروری را از دست داده و در طول روز بیشتر میان وعده بخورید زیرا احساس گرسنگی می کنید و همین امر باعث افزایش وزن می شود به جای کاهش وزن.

2- وعده های غذایی منظم بخورید :

خوردن وعده های غذایی در زمان های منظم در طول روز به سوزاندن کالری با سرعت بیشتری کمک می کند. همچنین وسوسه خوردن میان وعده های غذایی سرشار از چربی و قند را کاهش می دهد.

3- میوه و سبزی فراوان بخورید :

میوه ها و سبزیجات کم کالری و چربی و سرشار از فیبر هستند، آنها همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند.

4- فعالیت خود را بیشتر کنید :

کلید کاهش وزن و حفظ آن، ورزش و فعالیت است. ورزش علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی دارد، می‌تواند به سوزاندن کالری‌های اضافی بدن که از طریق رژیم غذایی از بین نمی روند، کمک کند.

5- مقدار زیادی آب بنوشید :

بهترین نوشیدنی که هیچ تاثیری بر افزایش وزن ندارد آب است. انتخاب نوشیدنی های سالم بخش مهمی از داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.

بسیاری از نوشابه ها، از جمله نوشیدنی های پودری فوری و شکلات داغ، قند زیادی دارند. غذاها و نوشیدنی هایی که قند بالایی دارند اغلب کالری بالایی دارند و داشتن کالری بیش از حد می تواند احتمال افزایش وزن شما را افزایش دهد.

برخی از نوشیدنی های انرژی زا هم قند و هم کافئین بالایی دارند. بررسی برچسب‌های تغذیه‌ای روی نوشابه‌ها مانند آب میوه‌ها و نوشابه‌های گازدار می‌تواند به شما در انتخاب سالم‌تر کمک کند.

ما باید 6 تا 8 فنجان یا لیوان مایع در روز بنوشیم. آب، شیر کم‌چرب و نوشیدنی‌های بدون قند، از جمله چای و قهوه، همه مهم هستند.

6- غذاهای با فیبر بالا بخورید :

غذاهای حاوی مقدار زیادی فیبر می توانند به شما کمک کنند احساس سیری داشته باشید که این برای کاهش وزن عالی است. فیبر در غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، جو دوسر، نان سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی و لوبیا، نخود و عدس یافت می شود.

7 برچسب مواد غذایی را بخوانید :

دانستن نحوه خواندن برچسب‌های مواد غذایی می‌تواند به شما در انتخاب گزینه‌های سالم‌تر کمک کند. از اطلاعات کالری استفاده کنید تا بفهمید که چگونه یک غذای خاص در میزان کالری روزانه شما در برنامه کاهش وزن قرار می گیرد.

8- از بشقاب کوچکتر استفاده کنید :

استفاده از بشقاب های کوچکتر می تواند به شما در خوردن وعده های کوچکتر کمک کند. با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر، ممکن است بتوانید به تدریج به خوردن وعده های کوچکتر بدون گرسنگی عادت کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز بگوید که سیر است، بنابراین به آرامی غذا بخورید و قبل از اینکه احساس سیری کنید، دست از غذا خوردن بکشید.

9- غذاها را ممنوع نکنید :

هیچ غذایی را در برنامه کاهش وزن خود ممنوع نکنید، به خصوص آنهایی که دوست دارید. ممنوع کردن غذاها فقط باعث می شود که هوس بیشتری نسبت به خوردن آنها داشته باشید. هیچ دلیلی وجود ندارد که تا زمانی که مقدار کالری روزانه خود را رعایت می کنید، نتوانید از غذای دوست داشتنی خود گاه به گاه لذت ببرید.

10- غذاهای ناسالم را ذخیره نکنید :

برای جلوگیری از وسوسه، غذاهای ناسالم مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشیدنی های گازدار شیرین را در خانه ذخیره نکنید. در عوض، تنقلات سالم مانند میوه، کیک جو دوسر، ذرت بو داده بدون نمک یا شیرین نشده و آب میوه را انتخاب کنید.

11- مصرف الکل را کاهش دهید :

یک لیوان الکل استاندارد می تواند به اندازه یک تکه شکلات کالری داشته باشد. با گذشت زمان، نوشیدن بیش از حد به راحتی می تواند موجب افزایش وزن شود.

12- برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید :

سعی کنید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که میزان کالری خود را رعایت می کنید. ممکن است تهیه یک لیست خرید هفتگی برای شما مفید باشد.

چگونگی کاهش وزن و تاثیر مکمل های لاغری بر آن ؟

بعد از اینکه با مزایای کاهش وزن اشنا شدیم به این سوال می رسیم که در کنار رعایت میزان کالری روزانه برای کمک به کاهش وزن، آیا می توانیم از مکمل های کاهش دهنده وزن استفاده کنیم؟

متأسفانه، کاهش وزن برای برخی افراد سخت تر است و نیاز به روش های تکمیلی دارد. از جمله این روش ها استفاده از برخی مکمل هاست که علاوه بر مفید بودن برای سلامت جسمی، باعث کاهش وزن نیز می شود. در این مطلب به ۶ نوع از بهترین انواع مکمل های کاهش وزن اشاره می کنیم:

روغن ماهی :

روغن ماهی علاوه بر تقویت پوست و کاهش مشکلات قلبی – عروقی، به دلیل دارا بودن اسید دوکوهگزائنوئیک، مانع از شکل گیری سلول های جدید چربی می شود و به بدن اجازه سوزاندن چربی موجود را می دهد و در نهایت منجر به کاهش وزن می شود. مطالعات نشان داده است داوطلبانی که طی ۶ هفته هر روز روغن ماهی مصرف کردند، حدود یک کیلوگرم چربی بدن خود را از دست دادند و حدود نیم کیلوگرم عضله به دست آوردند.

از سوی دیگر دلایل زیادی نشان می دهند، مصرف مکمل ماهی بر روی میزان سراتونین تأثیر گذاشته ودر نتیجه فرد به مدت طولانی تری احساس سیری می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به آسانی به انرژی تبدیل می شود و برای سلامت کل بدن نیز بسیار مفید می باشد.

پروتئین :

با اینکه پودر پروتئین تأیید شده وزارت بهداشت در اصل برای ورزشکاران تولید شده است، اما از آن جا که باعث کاهش وزن می شود، مردم عادی نیز به می تواننند از آن استفاده کنند. برای هضم پروتئین نسبت به غذاهای دیگر به انرژی بیشتری نیاز است و این یعنی مصرف آن سوخت و ساز را افزایش داده و در نتیجه بدن چربی بیشتری می سوزاند. بنابراین مصرف پروتئین کمک می کند تا طی روز، کالری بیشتری مصرف کنید.

از سوی دیگر هضم پروتئین کندتر انجام می شود و به همین دلیل فرد به مدت طولانی، احساس سیری می کند. مصرف پروتئین، توده عضله را افزایش داده و به کاهش سریع وزن کمک می کند. علاوه بر اثرات پروتئین بر کاهش وزن مصرف آن باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش درد عضلات پس از ورزش می شود.

کافئین :

مصرف میزان محدود کافئین، باعث تحریک سیستم مرکزی عصبی و بهبود عملکرد قلب، عضله ها و رگ های خون و کاهش وزن می شود. اما افراط در مصرف آن منجر به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن می شود. کافئین با افزایش دادن میزان متابولیسم بدن و بهبود بخشیدن میزان انرژی، موجب سوزاندن کالری بیشتر در بدن می شود. در این شرایط حتی هنگام استراحت میزان انرژی که بدن می سوزاند، افزایش می یابد. با هضم کافئین، سلول های چربی مقداری از محتویات خود را رها کرده تا از طریق لیپولیز، چربی به انرژی تبدیل شود.

چای سبز :

نوشیدن چند فنجان چای سبز در روز باعث کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می شود. مصرف چای سبز باعث افزایش کوتاه مدت اما چشمگیر میزان متابولیسم می شود که حتی در هنگام استراحت، بدن به چربی سوزی خود ادامه می دهد. نتیجه این چربی سوزی در قسمت احشایی آشکارتر است. چای سبز علاوه بر کمک به کاهش وزن، خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش داده، با بیماری آلزایمر مقابله می کند و از رشد غده های سرطانی در مثانه، سینه، ریه و معده مبارزه می کند.

CLA :

CLA یا اسید لینولیک در فرآورده های لبنی، گوشت بوقلمون و گوشت گاو وجود دارد و مصرف مکمل های آن باعث افزایش توده عضلانی می شود. از آن جا که عضله بیشتر از چربی، کالری می سوزاند، بدن به طور روزانه چربی ذخیره شده را دفع می کند. علاوه بر چربی سوزی، اسید لینولیک در کاهش میزان کلسترول و مقاومت انسولین و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری ها نقش دارد.

فیبر:

برای خیلی از افراد یکی از سخت ترین قسمت های رژیم گرفتن، پرهیز از خوردن مواد غذایی چرب و شیرین است. اما با مصرف مکمل های فیبردار تخلیه معده به کندی صورت گرفته و باعث کاهش اشتها می شود.

در صورت مصرف مکمل های فیبر، مصرف آن باید تدریجی و با میزان زیاد آب باشد تا دچار یبوست نشوید. البته مصرف مکمل تنها در صورتی مفید است که قصد کاهش وزن سریع دارید، در غیر این صورت داشتن یک برنامه غذایی سالم و ورزش منظم بهترین راهکار برای کاهش وزن است.

به‌طورکلی این گروه از مکمل‌های لاغری و چربی سوز از سه طریق زیر به شما کمک می‌کنند:
  • کاهش اشتها
  • کاهش جذب برخی از مواد مغذی نظیر چربی‌ها
  • افزایش متابولیسم بدن و سرعت سوزاندن چربی
آیا مکمل های لاغری به تنهایی به کاهش وزن کمک می کنند؟

استفاده از هر یک از سه گروه مکمل چربی سوز و لاغری (کاهش اشتها، کاهش جذب مواد غذایی و چربی سوزی )، عوارض خاصی به همراه نداره و از طرفی در کاهش وزن و لاغری کمک می کند. در صورتی که  تصمیم به کاهش وزن گرفته اید چهار گام زیر را رعایت کنید:

گام اول : پیروی از رژیم غذایی صحیح

گام دوم : داشتن فعالیت منظم روزانه

گام سوم : استفاده از مکمل‌های چربی سوزی

گام چهارم : دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی

در ادامه با تعدادی از مکمل های لاغری بیشتر آشنا می شویم در صورتیکه می‌خواهید با مکمل های بیشتری آشنا شوید می توانید به داروخانه آنلاین داروکار مراجعه نمایید.

انواع مکمل های لاغری و مکانیسم عمل آنها

قرص برنینگ فت گلدن لایف :

قرص برنینگ فت گلدن لایف از طریق افزایش سوخت و ساز بدن، مصرف کالری بیشتر، کاهش اشتها و کاهش ذخایر چربی به کاهش وزنی مؤثر و بدون عارضه در کنار رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب کمک می‌کند.

قرص روکش دار برنینگ فت یک محصول بسیار عالی گیاهی تحت لیسانس استرالیا جهت کاهش اشتها و کاهش وزن تهیه و تولید شده است. ترکیبات موجود در این قرص شامل میوه استوایی گارسینیا، گیاه کولئوس و جیمنما است که نقش مهمی در افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش بافت چربی و کنترل

اشتها دارد. ویتامین ب 6 و کرومیوم موجود نیز نقش مهمی در کاهش اشتها و مهار میل به شیرینی جات ایفا می‌کنند. کولین و اینوزیتول نیز به انتقال چربی‌ها به کبد و سوختن آنها کمک می‌کنند.

سافت ژل سی ال ای 1000 میلی گرم برونسون :

سافت ژل سی ال ای 1000 میلی گرم برونسون با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش توده چربی، موجب افزایش متابولیسم پایه بدن شده و جهت کاهش بافت چربی و کاهش وزن به خصوص در ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سی ال ای بر کاهش وزن تأثیر ملایمی داشته و اثر آن بیشتر در کاهش توده چربی می باشد. به این صورت که با کاهش توانایی ذخیره سازی چربی در سلول‌ها، از جذب چربی‌های غذایی در جریان خون جلوگیری نموده و چربی بدن و عضلات را کاهش می‌دهد. همچنین این محصول سلول‌های چربی موجود را کوچک کرده و از تشکیل سلول‌های چربی جدید ممانعت می‌نماید. سافت ژل سی ال ای(CLA) که شکل تغییر یافته LA یا همان اسید چرب امگا ۳ است خاصیت ضد سرطان و آنتی کاتابولیک بسیار قوی نیز دارد. به همین دلیل مصرف آن سیستم ایمنی بدن را ارتقا داده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌نماید.

کپسول کربوسلیم هلث اید :

کپسول کربوسلیم هلث اید حاوی ترکیبات موثر در لاغری (عصاره لوبیای سفید، چای سبز و کروم) است که با مهار جذب کربوهیدرات‌ها، افزایش متابولیسم چربی‌ها و کاهش اشتها منجر به کاهش وزن می‌گردد. این محصول فاقد رنگ و طعم دهنده مصنوعی و مواد نگهدارنده می باشد و برای مصرف گیاهخواران، افراد مبتلا به دیابت، سلیاک و عدم تحمل گلوکز مناسب می‌باشد.

عصاره لوبیا سفید موجود در ترکیبات این محصول مهار کننده هضم و جذب کربوهیدرات‌ها و تبدیل آنها به گلوکز است؛ بدین ترتیب این مواد بدون جذب دفع می‌گردند و برای تولید انرژی به مصرف نمی‌رسند. بعلاوه با جلوگیری از تبدیل گلوکز به چربی، موجب چربی سوزی بیشتر در بدن و در نهایت کاهش وزن می‌گردد. لوبیا سفید موجود در کپسول کربواسلیم هلث اید در کنترل قند خون نیز موثر است.

چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین دارد که با افزایش متابولیسم و اکسیداسیون چربی، تولید انرژی را بالا می‌برد، از جذب چربی جلوگیری کرده و سطح قند خون را متعادل می‌سازد. همچنین در کاهش اشتها موثر است.

کپسول کربواسلیم هلث اید حاوی کروم است؛ عنصری که با افزایش ورود گلوکز به داخل سلول‌ها و تولید انرژی، قند خون را تنظیم کرده و موجب کاهش اشتها می‌گردد. علاوه بر این کاهنده کلسترول و توده چربی بدن و افزاینده توده عضلانی نیز می‌باشد.

کپسول ال کارنیتین 1000 میلی گرم دوبیس نوتریشن :

کپسول ال کارنیتین 1000 میلی گرم دوبیس نوتریشن با داشتن تاثیر مستقیم روی بافت مولکول‌های درشت، آنها را به ترکیبات ساده تر تبدیل نموده و نقش موثری در کاتابولیسمِ بدن دارد. در واقع غذای میل شده را سریعتر به انرژی تبدیل می‌نماید . مقدار مصرف این فرآورده متناسب با اینکه ورزشکار هستید یا خیر، تفاوت دارد. بدنسازان روزانه یک یا دو عدد از این قرص را باید همراه با وعده غذایی میل کنند و سایر افراد با مشاور تغذیه یا پزشک مشورت نمایند.

برای آشنایی بیشتر با مکمل های کاهش وزن به داروخانه آنلاین داروکار مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.