ویتامین های مورد نیاز آقایان

82 111,280

اگر کمبود مواد مغذی دارید، یا اگر در تامین مقدار توصیه شده روزانه خود از طریق غذا به تنهایی مشکل دارید، مولتی ویتامین مردانه ممکن است مفید باشد. مردانی که باید مولتی ویتامین ها را در روتین غذایی خود قرار دهند عبارتند از: کسانی که از رژیم غذایی محدود پیروی می کنند، افرادی که به دلیل فعالیت بدنی بالا نیازهای بیشتری دارند، کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند یا بیماری های خاصی دارند که بر سطوح ویتامین و مواد معدنی بدن آنها تأثیر می گذارد، افرادی که سیگار می کشند و افراد بالای 50 سال.

بنابراین، به عنوان یک مرد، درک کنید که دریافت ویتامین های مورد نیاز از غذاهایی که می خورید برای شما کافی نیست. حال شما به عنوان یک مرد چه ویتامین هایی را باید مصرف کنید و به چه مقدار ؟ ما را با ادامه مقاله ” ویتامین های مورد نیاز آقایان” همراهی کنید تا به پاسخ سوال خود برسید.

به طور معمول، مردان کمتر از زنان در هنگام بیماری یا در اولین نشانه‌های کسالت به پزشک مراجعه می‌کنند و حتی بعید است که آنها مکمل هایی را برای جلوگیری از بیماری مصرف کنند. برخی مکمل‌های اساسی وجود دارد که هر مردی باید برای سلامتی خود مصرف کند.

ویتامین های مورد نیاز آقایان

در اینجا 9 مورد از ویتامین ها و مواد معدنی را که باید مردان زندگی خود را به مصرف آنها تشویق کنید، معرفی می کنیم:

1- روی عاملی برای سطوح بهینه تستوسترون

سطح تستوسترون مردان با افزایش سن، چاقی و استرس کاهش می یابد. برای مردان مهم است که سطح تستوسترون خود را متعادل نگه دارند زیرا تستوسترون پایین با افسردگی، پوکی استخوان، چاقی، بیماری قلبی و حتی مرگ مرتبط است. پسرتان را تشویق کنید تا روی مصرف کند که برای حفظ سطح تستوسترون در خون و ترشح LH(هورمونی که تولید تستوسترون را تحریک می کند) لازم است. روی همچنین به نظر می رسد که از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری می کند. 25 تا 50 میلی گرم در روز همراه غذا مصرف شود.

2- روغن ماهی عامل سلامت قلب و پروستات

روغن ماهی ضد التهاب است و از قلب، مغز، چشم ها و رگ های خونی محافظت می کند. آنها به محافظت از مغز در برابر اثرات مضر سبک زندگی پر استرس کمک نموده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. فواید آن به پروستات نیز می رسد. بر اساس مطالعه‌ای در تحقیقات پیشگیری از سرطان، مردان مبتلا به سرطان پروستات که رژیم غذایی کم‌چرب را با مکمل‌های روغن ماهی ترکیب می‌کردند، سرعت رشد سلول‌های سرطانی آهسته‌تری داشتند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که روغن ماهی می تواند سطح تری گلیسیرید را بین 25 تا 30 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، مشخص شده است که آنها شدت آسیب مغزی پس از سکته را کاهش می دهند. توصیه می کنیم روزانه یک کپسول را در روز همراه با غذا مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : علت بزرگ شدن پروستات چیست؟

ویتامین های مورد نیاز آقایان
ویتامین های مورد نیاز آقایان

3- آنتی اکسیدان ها عاملی برای ضد پیری و تنظیم فشار خون

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E، کوآنزیم Q10 و آلفا لیپوئیک اسید برای ضد پیری و سلامت کلی ضروری هستند. آنها برای جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از آلودگی، قرار گرفتن در معرض آفتاب، ورزش، استرس و فرآیندهای متابولیک طبیعی در بدن کار می کنند.

در یک مطالعه، مردانی که بیشترین مصرف ویتامین C را داشتند، نسبت به همتایان خود که کمترین میزان دریافتی را داشتند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان بودند. مصرف کوآنزیم Q10 می‌تواند فشار خون شما را کاهش داده و در عین حال سطح آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز خارج سلولی (ecSOD) را افزایش دهد، آنزیمی که تصور می‌شود از رگ‌های خونی در برابر آسیب محافظت می‌کند و همچنین ممکن است کیفیت اسپرم و در نتیجه باروری مردان را بهبود بخشد. استفاده از مکمل با فرمول آنتی اکسیدانی با قدرت بالا روزانه برای بهره مندی از مزایای کامل آن توصیه می شود.

4-استرول ها برای کلسترول، استرس و ایمنی

استرول‌های گیاهی بعنوان پیشساز کلسترول و هورمونهای ضد استرس و تقویت کننده ایمنی به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. اگر سیستم ایمنی بدن شما رو به کاهش است، استرول‌ها به تقویت آن و جلوگیری از عفونت کمک می‌کنند. اگر سیستم ایمنی شما بیش از حد فعال است، مانند بیماری های خود ایمنی یا آلرژی، استرول ها به کاهش واکنش آن کمک می کنند.

تنظیم سیستم ایمنی بیش فعال همچنین می تواند به پیشگیری و کاهش آسیب به مفاصل کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مخلوط فیتوسترول یا استرولین قبل از یک رویداد فیزیکی استرس‌زا می‌تواند به محافظت در برابر سرکوب سیستم ایمنی و التهاب بیش از حد مرتبط با استرس فیزیکی بالا کمک کند. با ترکیبات ضد التهابی و ضد استرس قوی، استرول ها همچنین می توانند به بهبود سطح کلسترول کمک کنند.

فیتواسترول ها با مهار جذب کلسترول در روده کوچک، کلسترول سرم را کاهش می دهند. استرول‌ها بیشتر در روغن های گیاهی خوراکی مانند: روغن بذر کتان flaxseed oil، روغن تخم کدو pumpkinseed oil و روغن هسته انگور یافت می شوند. توصیه می کنیم یک کپسول را در روز بدون غذا مصرف کنید، مانند هنگام برخاستن یا قبل از خواب.

بیشتربخوانید: بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف

5- ویتامین D عاملی برای سلامت باروری و تستوسترون

ویتامین D یکی از ویتامین های مورد نیاز آقایان است. ثابت شده است که ویتامین D انسولین را کاهش می دهد، سطح سروتونین را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی را تقویت می کند، اشتها را کنترل می کند و حتی به کاهش چربی کمک می کند. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کپنهاگ نشان داد که بین سلامت باروری و سطح ویتامین D ارتباط مثبت وجود دارد.

در واقع، مردانی که سطوح ویتامین D تا 75 نانومول در لیتر داشتند، به طور قابل توجهی تحرک اسپرم بالاتری نسبت به همکارانشان که دچار کمبود ویتامین D بودند، داشتند. از مطالعه دیگری که بر روی بیش از 3300 مرد انجام شد، ارتباط بین سطوح پایین تستوسترون و ویتامین D را مشخص شد. توصیه می شود روزانه 2000iu تا 5000iu را همراه با صبحانه و دوز بالاتر از 4000iu تا 5000iu  را در طول ماه های زمستان مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : علل ناباروری در زنان و مردان چیست؟

6- فولات عاملی برای سلامت گلبول های قرمز

ما در مورد زنانی که فولات مصرف می کنند زیاد خوانده ایم. اما آیا مردان هم به آن نیاز دارند! برای استفاده از پروتئین، ساخت DNA و تشکیل گلبول های قرمز سالم، بدن مردان به فولات (اسید فولیک و فولاسین نیز نامیده می شود) نیاز دارد. این ویتامین B همچنین ممکن است به جلوگیری از تغییرات ناسالم در اسپرم که با ناهنجاری های کروموزومی در کودکان مرتبط است کمک کند. منابع خوب فولات شامل اسفناج، کلم بروکسل، مارچوبه، لوبیا، آجیل و جگر است.

7- پتاسیم و پیشگیری از بیماریهای قلبی

پتاسیم به مبارزه با اثرات افزایش فشار خون سدیم کمک می کند. این باعث می شود که با افزایش سن مردان، آن را به یک ماده مغذی کلیدی برای حفظ سلامت رگ های خونی و پیشگیری از بیماری های قلبی تبدیل کند. اسفناج، قارچ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، خربزه، آلو، کشمش، پرتقال، موز، شیر، ماست و ماهی تن سرشار از پتاسیم هستند.

ویتامین های مورد نیاز آقایان
ویتامین های مورد نیاز آقایان

8- ویتامین  A و سلامت چشم ها

علاوه بر حمایت از چشم های سالم و تقویت سیستم ایمنی، غذاهای سرشار از ویتامین A ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند. شیر، پنیر، سالمون، کلم بروکلی، هویج، سبزیجات برگ سبز، کدو، طالبی، انبه و زردآلود دارای ویتامین آ هستند.

9- منیزیم

منیزیم یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز آقایان است که البته بسیاری از مردان، به ویژه مردان آفریقایی-آمریکایی، به اندازه کافی از این ماده معدنی دریافت نمی کنند. منیزیم علاوه بر حمایت از ماهیچه ها، اعصاب و استخوان های سالم، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از بیماری قلبی جلوگیری کند. اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز، غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه ها منابع خوب منیزیم هستند.

معرفی چند نمونه از مکمل های مورد نیاز آقایان

در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین مکمل های مورد نیاز آقایان می پردازیم:

قرص انرژکس گلدن لایف

تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات و مصرف الکل مانع از تامین نیازهای بدن به مواد مغذی مورد نیاز و کمبود برخی از آن‌ها شده که پیامدهایی مانند کاهش قدرت بدنی، ریزش مو، کاهش حافظه و تمرکز و ضعف سیستم ایمنی را به دنبال دارد. قرص مولتی ویتامین انرژکس گلدن لایف ویژه ی آقایان تحت لیسانس شرکت گلدن لایف استرالیا فرموله شده است که با تامین انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز در کنار گیاهان دارویی اختصاصی، نقش مهمی را در حفظ و ارتقاء سلامت عمومی بدن و افزایش قدرت بدنی آقایان ایفا می‌کند.

افزایش قدرت بدنی

وجود ۳۰ میلی گرم کوآنزیم کیوتن، گیاهان Ginseng، Ginkgo Biloba، Tribulus و Damiana به همراه مقادیر بالای ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند روی و منیزیم سبب تاثیر چشمگیر قرص انرژکس گلدن لایف در افزایش توان جسمانی و بهبود قدرت و عملکرد عضلات به ویژه در ورزشکاران می‌شود. همچنین تامین میزان کافی ویتامین‌های گروه B در کنار دریافت مقادیر مناسب اسیدهای آمینه  برای ساختن عضلاتی قدرتمند ضرورت دارد.

تقویت سیستم ایمنی

روی، سلنیوم و ویتامین C موجود در ترکیبات قرص انرژکس گلدن لایف، به تقویت سیستم ایمنی و افزایش توانایی بدن برای مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند. عنصر روی در حفظ سلامت جنسی مردان نقش مهمی نیز ایفا می‌کند و این در حالیست که  بیش از ۵% مردان به دلیل تغدیه نامناسب و فقر روی در خاک ایران، دچار کمبود روی هستند. کمبود روی و سلنیوم سبب کاهش مقدار هورمون تستوسترون و کاهش تعداد اسپرم ها می‌شود.

نکات قابل توجه برای مصرف قرص انرژکس گلدن لایف:

روزانه یک قرص همراه غذا مصرف شود. هیچ گونه منع مصرفی تا به امروز برای قرص انرژکس گلدن لایف گزارش نشده است. استفاده از این محصول برای زنان باردار یا شیرده بی خطر است. زنان باردار یا شیرده باید قبل از استفاده از این محصول با پزشک مشورت کنند. هیچ تداخلی با سایر فرآورده های دارویی تا به امروز گزارش نشده است.

قرص انرژکس گلدن لایف مکمل اقایان

قرص اکتی من لیبرتی سوئیس

قرص مولتی ویتامین اکتی من لیبرتی سوئیس، ترکیبی کامل از ویتامین ها و ریز مغذی های مورد نیاز بدن آقایان و همچنین حاوی رزوراترول، ال کارنیتین، ال آرژینین و ویتامین K می باشد که سبب افزایش انرژی بدن، افزایش توده عضلانی، تقویت قوای جنسی، حفظ سلامت سیستم ایمنی و سیستم قلبی-عروقی بدن در آقایان می گردد.

روش مصرف قرص اکتی من لیبرتی سوئیس :

روزانه یک عدد قرص همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب خنک میل شود.

قرص اکتی من لیبرتی سوئیس مولتی ویتامین آقایان

قرص سوپرابیون آقایان

قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان سوپرابیون توسط شرکت اکسون فارمد ایرانیان تهیه و تولید شده است. قرص سوپرابیون آقایان حاوی 29 ویتامین، مواد معدنی، اسید آمینه و عناصر کمیاب طبیعی است که می تواند نیازهای طبیعی بدن آقایان را تأمین کند.  

روش مصرف قرص سوپرابیون آقایان :

روزانه 1 عدد قرص همراه با غذا یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

قرص سوپرابیون آقایان مکمل مولتی ویتامین آقایان

 

قرص مولتی ویتامین بایو – بیسیکس آقایان نیچرز اونلی

قرص مولتی ویتامین بایو – بیسیکس آقایان نیچرز اونلی علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن آقایان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن آنها نیز می‌شود. قرص مولتی ویتامین آقایان نیچرز اونلی یک مکمل معدنی سبب ارتقاء سلامت، جبران کمبود ویتامین‌ها و افزایش انرژی بدن آقایان می باشد.

روش مصرف :

روزانه 1 قرص با یک لیوان آب مصرف شود. از نصف کردن و جویدن قرص خودداری کنید.

قرص مولتی ویتامین بایو – بیسیکس مکمل آقایان

قرص اسکای من ویت اسکای، 30 عدد

قرص اسکای من ویت اسکای با دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز آقایان، به سلامت عمومی بدن، سلامت پروستات، تقویت قوای جنسی و … در آقایان کمک موثری می‌نماید.

قرص مولتی ویتامین اسکای من علاوه بر ویتامین‌ها حاوی جینسینگ کره‌ای، ال آرژینین و لیستین نیز هست که هر یک اثرات بی نظیری دارند.

مصرف اسکای من ویت اسکای علاوه بر افزایش انرژی و حفظ سلامتی آقایان، به تقویت قوای جنسی، سلامت پروستات، افزایش متابولیسم پایه و قدرت عضلانی آنان نیز کمک نموده و با تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

قرص اسکای من ویت اسکای مکمل آقایان

 

کوتاه سخن :

ما در مقاله ویتامین های مورد نیاز آقایان در مورد مواد معدنی و ویتامین هایی صحبت کردیم که آقایان باید برای سلامت خود از آنها استفاده کنند. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بهترین مولتی ویتامین مخصوص آقایان باید دربرگیرنده همه ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن آنها باشد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی و قدرت جسمی، ذهنی و جنسی را نیز در پی داشته باشد. اگر مقدار توصیه شده روزانه مواد مغذی کلیدی را با خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت نمی کنید، بهتر است از مصرف مولتی ویتامین مردانه مانند قرص انرژکس گلدن لایف بهره مند شوید.

در صورتی که در مورد مقاله بالا پرسشی دارید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا پزشک داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروز و سربلند باشید)

 

82 نظرات
  1. حجت می گوید

    بسیار عالی

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سپاس از شما

  2. حسن می گوید

    باسلام..خیلی جالب بود ممنون اگر ممکن هست قیمتش را عنوان فرماید. باتشکر

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام و سپاس از شما
      قیمت و سایر اطلاعات لازم را در سایت darukar.com جستجو فرمایید

  3. صمد می گوید

    بسیار عالی بود

    1. دکتر محمد معین می گوید

      ممنون از حسن توجه شما

  4. حسن می گوید

    سلام ممنون از برنامه وراهنمای خوبتان درمورد نعوظ وزودانزالی چه ویتامینی باید استفاده کرد تشکر

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      ممنون از شما
      برای بهبود عملکرد نعوذ از کپسول تستوبوست و یا ارکتومکس استفاده کنید، همچنین از ساشه جینسینگ سمانیک
      و برای زودانزالی هم از قرص کانفیدو استفاده کنید
      وارد سایت darukar.com شوید و این محصولات را جستجو کنید

  5. حسین می گوید

    انرژیک گلدن لابف تولید کدام کشور و محدوده قیمتی آن چند است آیا اصلی و فلک دارد

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام بر شما
      تمام این اطلاعات را میتوانید در سایت darukar.com پیدا کنید.
      وارد سایت شوید و در قسمت جستجو انرژکس را بنویسید

  6. سیدامیربکران می گوید

    سلام
    ممنون
    مطالب بسیار آموزنده وعالی

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      سپاس از شما

  7. Abolfazl می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر
    خواستم ببینم تا چه مدت میشه استفاده کرد
    و اینکه معده را اذیت نمیکنه.

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      مشکلات گوارشی با این مکمل کمتر دیده شده. معمولا باید در یک دوره سه ماهه استفاده کرد و بعد یک ماه استراحت داد

  8. اردشیر می گوید

    عالی و مفید بود ممنون از طرف من وخانواده ام

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      خواهش می کنم
      سپاسگزار لطف و توجه شما هستیم

  9. رضا مقدم راد می گوید

    سلام این قرص انرژکس گلدن لایف دارای تمام مواد معدنی و یتامینهای لازم که نامبردید از جمله روغن ماهی و منیزیم و خارمریم و …و…..و….. هست؟

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      در این مقاله سعی شده به کلیه ویتامینهای مورد نیاز آقایان اشاره شود ولی تجمیع آنها در یک فراورده غیر ممکن است
      ترکیبات قرص انرژکس را می توانید در سایت darukar.com جستجو کنید.
      این قرص حاوی بسیاری از موادی که در مقاله ذکر شده از جمله گیاه سیلیمارین یا خار مریم می باشد ولی منیزیم و روغن ماهی یا همان امگا۳ باید جدای از آن مصرف شود

  10. بنفشه طاهرخانی ازتاکستان می گوید

    سلام عالی بود درزندگی روزمره بایداستفاده شود چونک بدن نیازداردواگربتوانیم همیشه استفاده کنیم تاثیرگذارخواهدبود

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بر شما
      درست میفرمایید
      بدن ما ننیتواند صرفا با تغذیه معمول، کلیه نیازهای تغذیه ای و ویتامینی خود را بدست بیاورد

  11. فاضل خیرآبادی می گوید

    باتشکر از زحمات فراوان شما به بخش های زیبایی ،تغذیه و سلامتی و دانستنی پزشکی علاقه دارم باسپاس

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بر شما
      و سپاس از حسن نظر شما
      سلامت و پیروز باشید

  12. لطف اله پیرزاده می گوید

    کسی که ناراحتی قلبی دارد میتواند ازاین دارواستفاده کند یانه

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      بله میتواند و البته با مشورت پزشک خودش

  13. ناشناس می گوید

    این ویتامین برای بیماران قلبی ضر ندارد

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      اگر فشار خون و ضربان قلبتون تحت کنترل هست میتونید با مشورت پزشکتون مصرف کنید

  14. علی می گوید

    سلام علیکم بسیار عالی تشکر از مطالب خوبتان
    چگونه در گروه خانوادگی اشتراک گذاری کنیم

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بر شما
      لینک سایت darukar.com را برای دوستان و آشنایان بفرستین تا بتونن از تمام مطالب علمی این سایت استفاده کنن

  15. خان می گوید

    خوب چرا اموزش این جور چیزها خیلی کم است

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      بله متاسفانه، و درست به همین دلیل یکی از رسالتهای سایت darukar.com بر این قرار گرفت که آموزشهای علمی خودش را به اقشار مختلف جامعه در قالب ارائه مقالات علمی، گسترش بده

  16. بیژن می گوید

    لطفآ والی سه قلم داروخوب معرفی کنید
    این همه دارو حداقل ماهی دومیلیون خرج داره درآمد کجاست مثل قبل انقلاب دارو
    ارزان نیست بگیم اشکالی نداره سپاسگزارم

    1. دکتر محمد معین می گوید

      جانا سخن از زبان ما می گویی
      ولی دوست من! هنوز دارو نسبت به خیلی اقلام دیگر، به نسبت از قیمت پایینی برخورداره و با توجه به ارزش حیاتی و پشتوانه علمی که در ساخت اون دخیله، رشد چندانی نسبت به سایر اقلام نداشته

  17. محمد بی نظیر می گوید

    سلام آقای دکتر بنده قرص کوکیوتن ۱۰۰ میخورم لازم است قرص انرژکس گلدن لایف هم بخورم سن ۶۶

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله قطعا مفیده
      هر دوی این مکملها را میتونین در کنار هم مصرف کنین

  18. ناشناس می گوید

    عالی

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سپاس فراوان

  19. احمد خیراندیش شورکی می گوید

    سلام خیلی عالی توضیح داده شده اما آیا برای پیشگیری از کمبود مواد مغذی خوردن این قرص اشکال ندارد کسی که سیگار میکشد و روزانه ده سی‌سی اپیوم شربت تریاک مصرف می کند ؟

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بر شما
      دوست عزیز! مصرف این مکملها بیشتر برای پیشگیری از بیماریها و کمک به حفظ سلامت عمومی بدن هست و قطعا به شما هم میتونه کمک کنه

  20. بهرام می گوید

    درود به شما
    نکات خیلی با ارزشی را عنوان کردی .سپاس

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بیکران
      و سپاس از نظر خوب شما

  21. ناشناس می گوید

    خیلی خوبه ممنون بابت اطلاع رسانی شما لطفآآ درباره مکمل های اشتهاور هم توضیح دهید.

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود و سپاس از شما
      بله حتما بزودی در این خصوص هم مفاله خواهیم داشت

  22. اسماعیل می گوید

    سلام خیلی خوبه ممنون لطفآ درمورد مکمل های اشتهاور توضیح دهید.

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      بله حتما بزودی مقاله ای در این خصوص منتشر خواهد شد.
      میتونید به بخش مکملهای تغذیه ای و رژیمی سایت داروکار هم مراجعه کنید

  23. ابیبک می گوید

    سلام من مشکل نقوض دارم آیا داروی هست که برطرف کنه

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      بله علاوه بر هر یک محصولات معرفی شده در این مقاله میتونید از یک یا دو محصول اختصاصی دیگر نیز استفاده کنید. مانند: قرص ایکس اید، ارکتو مکس، ساشه جینسینگ سمانیک و سایر مواردیکه در بخش مکملهای تقویت ج ن س ی آقایان در سایت darukar.com آمده است

  24. زارع کهکران می گوید

    ممنون.دست شما درد نکنه

    1. دکتر محمد معین می گوید

      پایدار و پیروز باشید

  25. ناشناس می گوید

    سلام پس چرا پزشکان اینهارا تجویز نمیکنند؟

    1. دکتر محمد معین می گوید

      سلام
      البته در موارد بسیاری این محصولات توسط پزشکان محترم نیز تجویز می شود اما متاسفانه در کشور ما تمرکز بیشتر بر روی درمان بیماریهاست و نه پیشگیری از آنها
      چه بسا اگر افراد به اهمیت این مکملها آگاه باشند و از آنها استفاده کنند از بسیاری از بیماریها پیشگیری می شود

  26. Jacki shine می گوید

    با سلام خسته نباشيد مطالب بسا مفید و مشرح بود استفاده بردیم اما در مورد خرید مکمل‌های معرف اتباع که با انجام کارهای شاقه بیشترین نیازمندی را دارند آدرس و کد پستی ندارند آیا در دارو خانه های شهر و روستایی توزیع و پخش بکنید که قابل دسترسی باشد من از مکمل ال آرژنین ، زینک پلاس و کلاژن استفاده کردم فوق‌العاده مؤثر بوده

    1. دکتر محمد معین می گوید

      با سلام و سپاس
      دوست عزیز همه میتوانند با مراجعه به سایت darukar.com مکملها و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. نیازی به کد ملی و کد پستی نیست.
      در صورتیکه در خرید از سایت مشکلی داشتید با شماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۳۳۸۲۰ تماس حاصل فرمایید.

  27. نادر می گوید

    جالب بود

    1. moein می گوید

      سپاس از شما

  28. ناشناس می گوید

    سلام بنده دیابت دارم آیا این قرص برای بنده خوب است با تشکر فراوان

    1. moein می گوید

      معمولا بیماران دیابتی نیاز به مولتی ویتامینهای خاص و کنترل شده ای دارند که در مقاله دیگری به آن پرداخته میشود.

  29. علی می گوید

    با سلام.لاغرهستم.ووقتی برای درست کردن. غذا ندارم..برای اینکه سو تغذیه نداشته باشم.چه مکملی استفاده کنم

    1. moein می گوید

      سلام دوست عزیز
      از انرژکس می توانید بعنوان یک مولتی ویتامین روزانه استفاده کنید. در کنار آن از برخی مکملهای ورزشی هم برای تامین انرژی و مواد مغذی روزانه یعنی کربوهیدرات و پروتئین باید استفاده کنید.
      در بخش مکملهای ورزشی سایت داروکار، کلمه 《وی پروتئین》و 《گینر》 را جستجو کنید

  30. قاسم حبیبی عین شیخ می گوید

    اطلاعات مفید و خوبی داشت و با توجه به اینکه خودم دیابت نوع ۲ و فشار دارم حتما قرص انرژکس باید برای بنده فایده زیادی داشته باشد خیلی ممنون و متشکر از ااطلاعاتی که در اختیار هم وطنان قرار میدهید

    1. moein می گوید

      بله دوست عزیز میتوانید از قرص انرژکس بعنوان یک مولتی ویتامین دیابتیک استفاده کنید.
      در خدمت شما هستیم

  31. اوستا می گوید

    بسیار عالیبیییییییییی ومفید بوداززحمت شما سپاسگزارم

    1. moein می گوید

      درود و سپاس
      خوشحالم که براتون مفید بوده

  32. مصطفی می گوید

    چیزی ندبدم

    1. moein می گوید

      درود بر شما
      شاید اطلاعات شما در این زمینه بسیار بالا بوده، با اینحال توصیه بنده اینست که مجددا و اینبار دقیقتر مطالعه بفرمایید

  33. حجت می گوید

    بسیار عالی و مهم برای سلامتی بدن و تناسب اندام

    1. moein می گوید

      سپاس از نظر مثبت و حمایت شما

  34. جمیله حلالی می گوید

    سلام لطفا مطالب سودمندی که هست بتونیم در تلگرام برای دیگران بفرستیم.ممنون. لطفا تکرار کنین

    1. moein می گوید

      سلام
      در قسمت پایانی هر مقاله گفتاری تحت عنوان کوتاه سخن وجود دارد که میتوانید متن آن را کپی و برای دوستانتان ارسال کنید و البته بهتر آنست که به دوستان و عزیزانتان توصیه کنید که خود شخصا وارد سایت darukar.com شوند و از کلیه مطالب مفید سایت استفاده کنند.

  35. ناشناس می گوید

    سلام. پیش دکتر رفتم فرمود عضلات ضعیف شده بهترین ویتامین چیست

    1. moein می گوید

      سلام
      از مکمل مگویت یا سیترامگ استفاده کنید و در کنار آن از پودر ماسل مس یا وی پروتئین ها که حاوی پروتئین جهت بازسازی عضلات میباشند استفاده کنید

  36. 6396071210238036 می گوید

    باسلام وخسته نباشید خدمت شماعزیزا ن من خیلی دردعظلات دارم و استخوانها م چطورمیتونم از مقالات باارزش شما عز برام کمک بگیرم لطف کنید راهنمای کنید سن من۵۰ سال است

    1. moein می گوید

      سلام و سپاس
      از مکملهای حاوی منیزیم استفاده کنید و در قسمت مفاصل و استخوانها، مکملهای حاوی گلوکزامین را جستجو کنید.

  37. 6396071210238036 می گوید

    سلام من۵۰ سال سن دارم عظلاتم واستخوانهام کمی دردداردخواهشمنددر این مورد چه کمکی میتونید به ما بکنی از شماعزیزان کمال تشکرفراوان دارم

    1. moein می گوید

      سلام
      وقتتون بخیر. اگر بررسیهای پزشکی انجام شده و علت خاصی برای آن یافت نشده میتوانید مکملهای مفاصل و استخوانها را در همین سایت جستجو کنید و اگر مجددا نیاز به کمک داشتید کامنت بگذارید

  38. امید می گوید

    در کدام یک از قرصها اکثر ویتامینها وجود دارد وبه جای چند عدد مختلف بتوان از یک یا دو نوع بجای همه استفاده کردممنون

    1. moein می گوید

      اکثر این مکملها حاوی انواع ویتامینهای مورد نیاز آقایان هستند و مصرف یکی از آنها کافیست

  39. علی جیرفت می گوید

    با سلام کسانی که عمل قلب باز انجام داده اند آیا از این ویتامین‌ها میتونن استفاده کنن.

    1. moein می گوید

      سلام
      بیمارانی که فشار خون کنترل نشده یا آریتمی و بخصوص ضربان قلب بالا دارند باید این مکملها را با احتیاط و زیر نظر پزشک خودشان مصرف کنند

  40. محمد رضا می گوید

    سلام و درود خیلی عالی بود

    1. moein می گوید

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما

  41. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    مطالب جالب و بسیار آموزنده بود.
    ممنون از اشتراک مطالب

    1. دکتر محمد معین می گوید

      درود بر شما
      سپاس از حسن نظرتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.