آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟

0 2,010

استفاده از کرم های ضد آفتاب یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای محافظت از ظاهر و سلامت پوست در هر سنی است. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب از آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می کند.به نظر شما ما فقط باید در بیرون از خانه و فضاهای باز و یا کنار ساحل از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟ اگر بله، ادامه مقاله را دنبال کنید تا به پاسخ آن برسید.

SPF چیست؟

فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF  نشان دهنده توانایی ضد آفتاب برای محافظت در برابر بخش خاصی از اشعه ماوراء بنفش (UV) به نام UVB است. اشعه UVB مسئول آفتاب سوختگی و سرطان پوست است. دو بخش دیگر از نور UV وجود دارد: اشعه UVC (که از جو زمین عبور نمی کند) و اشعه UVA (که مانند اشعه UVB مسئول سرطان پوست و همچنین پیری پوست هستند).

چه ضد آفتابی بخرم؟

برای استفاده روزانه، یک ضد آفتاب با SPF حداقل 30 انتخاب کنید. اگر زمانی را در فضای باز می گذرانید، محصولی با SPF 60 یا بیشتر انتخاب کنید. در واقعیت، اکثر مردم آنطور که باید از ضد آفتاب استفاده نمی کنند و این SPF بالاتر به جبران کاهش مصرف کمک می کند.

آیا واقعا نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب در طول روز دارم؟

به طور کلی، کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار تجدید کرد، مخصوصاً بعد از شنا یا تعریق.اگر در داخل خانه کار می کنید و دور از پنجره می نشینید، ممکن است نیازی به برنامه دوم نداشته باشید. با این حال، حواستان به این باشد که چند بار از خانه بیرون می روید. یک کرم یدکی ضد آفتاب را روی میز خود نگه دارید تا با استفاده از آن از آسیب های محیطی در امان باشید.

به خاطر داشته باشید که هیچ ضد آفتابی کامل نیست. پس سعی کنید در کنار ضدآفتاب از کلاه های لبه پهن، عینک آفتابی یا سایر لباس های محافظ استفاده کنید و تا حد امکان به دنبال سایه باشید.

آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟
آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟

آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟

چه در خانه کار کنید، چه در محل کار، یا صرفاً تعطیلات آخر هفته خود را در داخل خانه می گذرانید، کرم ضد آفتاب در هر کجا که هستید مهم است، حتی در داخل خانه.

ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما استفاده از کرم ضد آفتاب را در داخل خانه توصیه می کنیم. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، چه در حال خروج از خانه باشید یا نه، مهم است. این می تواند از شما را در برابر سرطان پوست محافظت کند، روند پیری را کاهش دهد و روتین مراقبت از پوست شما را تقویت کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما فواید زیادی برای سلامت پوست در دراز مدت و کوتاه مدت دارد. در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.

5 فایده استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه

1- جلوگیری از پیری زودرس

خورشید دو نوع نور فرابنفش تولید می کند که می تواند به پوست آسیب برساند – اشعه های UVA و UVB.

طبق گفته بنیاد سرطان پوست، اشعه ماوراء بنفش  UVA می تواند عمیقا به پوست نفوذ کند و باعث آسیب شود، حتی از شیشه پنجره و در روزهای ابری. ممکن است آفتاب سوختگی ناشی از اشعه UVB را تجربه نکنید، اما ممکن است آسیبی را که به سلول‌های پوست می زند تا زمانی که لکه‌ها ظاهر می‌شوند، متوجه نشوید.

قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه های UVA می تواند منجر به پیری زودرس پوست، مانند از دست دادن قابلیت ارتجاعی و چین و چروک شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال حتی در داخل خانه بسیار مهم است، زیرا پیری زودرس تنها  می تواند یک نشانه از یک مشکل بزرگتر باشد و آن چیزی نیست جز تجزیه کلاژن و بافت پوست که می تواند به سرطان پوست منجر شود.

بدون نشان دادن هیچ نشانه ای از برنزه شدن یا سوزش، تعیین میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش غیرممکن است و استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع را به ایمن ترین قانون تبدیل می کند.

آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟
آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟

2- از خود در برابر سرطان پوست محافظت کنید

این ممکن است واضح ترین دلیل برای استفاده از کرم های ضد آفتاب باشد. با این حال، بسیاری تحت این فرض نادرست هستند که خورشید نمی تواند در داخل خانه به آنها آسیب برساند.

چه نشستن پشت کامپیوتر در کنار پنجره، گذراندن وقت ناهار با لذت بردن از هوای تازه و یا تشویق بچه ها به فعالیت های مختلف، اشعه های UVB دائما به پوست شما آسیب می رسانند. به همین دلیل است که طبق بررسی‌های تشخیص سرطان پوست، حتی برای افرادی که در مکان های سرپوشیده قرار دارند استفاده از ضد افتاب را توصیه می کنند.

بیشتر بخوانید : فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

3- نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش را مسدود کنید

ممکن است تعجب کنید که آیا نور آبی یک افسانه یا واقعیت است، زیرا محصولاتی مانند فیلترهای نور آبی و لنزها در بازار وجود دارند.

ما نمی‌توانیم به طور دقیق درباره تأثیر آن بر چشم صحبت کنیم، اما مطالعات زیادی برای تعیین تأثیر نور آبی بر روی پوست انجام شده است. نور آبی از صفحه نمایش های دیجیتال از جمله تلفن، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون ساطع می شود.

ضد آفتاب برای چیزی بیشتر از “غربالگری نور خورشید” مفید است. به ویژه کرم ضد آفتاب معدنی، می تواند مانعی بین پوست شما و آلاینده های محیطی مانند نور آبی، عطرها، ذرات معلق در هوا، مونوکسید کربن و میکروپلاستیک ها ایجاد کند. کرم ضد آفتاب باعث کاهش اگزما، پیری زودرس و البته سرطان پوست می شود.

با وجود اینکه نور آبی نمی تواند باعث آفتاب سوختگی شود، اما می تواند به طور باور نکردنی برای پوست مضر باشد. رادیکال های آزاد تشکیل شده توسط نور آبی می توانند باعث پیری زودرس، لکه های پیری ناشی از افزایش ملانین و افتادگی ناشی از کاهش کلاژن شوند.

مطالعه ای در مجله پزشکی اکسیداتیو و طول عمر سلولی نشان داد که نور آبی باعث کاهش کاروتنوئیدها در پوست می شود که نشان دهنده قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد است.

آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟
آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟

4- روتین مراقبت از پوست خود را تقویت کنید

روتین های مراقبت از پوست یکی از داغ ترین موضوعات بین افراد دوست دار پوست است. استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند “رتینول” و “اسید هیالورونیک” می توان گفت جز بخش عمده ایی از یک روتین روزانه پوست  قرار گرفته اند.

با این حال، این واقعیت باقی می‌ماند که شما می‌توانید صدها محصول را برای بهترین محصولات مراقبت از پوست در بازار هزینه کنید ولی آنها بدون برخورداری از SPF 30+ برای جلوگیری از پیری، توانایی‌های خود را برآورده نمی‌کنند. نادیده گرفتن کرم ضد آفتاب نه تنها اثربخشی محصولات شما را کاهش می دهد، بلکه این محصولات می توانند پوست شما را در معرض خطر بیشتری در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار دهند.

استفاده از رتینول می تواند پوست شما را مستعد آفتاب سوختگی کند. محصولاتی مانند رتینول می توانند لایه بیرونی پوست را نازک کنند و حساسیت به نور خورشید را افزایش دهند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند.

علاوه بر این، لایه‌بردارها و اسیدهای سالیسیلیک خاصی که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند، می‌توانند پوست شما را در معرض آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش قرار دهند و مطمئن شدن از ایمن بودن هر محصولی که استفاده می‌کنید در صورت ترکیب با نور خورشید می‌تواند چالش برانگیز باشد.

پس می توان نتیجه گرفت پس از استفاده از پاک کننده ها، تونرها، سرم ها و محصولات لایه بردار، استفاده از کرم ضد آفتاب لازم و ضروری به نظر می رسد.

5- پوست خود را مرطوب نگه دارید

کرم‌های ضد آفتاب در دهه گذشته پیشرفت زیادی کرده اند. زیرا دانشمندان و شرکت‌های مراقبت از پوست متوجه شده‌اند که مردم نمی‌خواهند سلامت پوست خود را قربانی کنند و دوست دارند محصولاتی استفاده کنند  که هم از پوست خود محافظت نموده و هم جنبه آرایشی داشته باشد.

در واقع، اکنون بسیاری از گزینه‌های ضدآفتاب برای ترکیب با گزینه‌های مرطوب‌کننده روزانه یا به عنوان مکمل‌های آرایشی ایجاد شده‌اند که استفاده از ضد آفتاب را در تمام طول سال کار آسانی می‌کند.

کرم‌های ضدآفتاب در حال حاضر مملو از مواد باکیفیت و نرم‌کننده پوست هستند. سریع جذب می شود، به طور موثر عمل می کند و احساس لوکسی دارد.

در هنگام خرید کرم های ضدآفتاب به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در هنگام خرید باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید: اولا کرم ضدآفتاب شما “طیف گسترده”باشد. یعنی کرم ضدآفتاب باید پوست را در برابر هر دو اشعه ی UVA و UVB محافظت کند.

دوما اس پی اف 30 یا بالاتر داشته باشد.  SPF مخفف فاکتور حفاظتی در برابر خورشید است و اشاره به مقدار زمانی دارد که شما می توانید در مقابل نور خورشید بدون اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید، قرار بگیرید.

نکاتی در مورد کرم ضدآفتاب که باید بدانیم!

لازم است که ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا نیم ساعت طول می کشد تا پوست، کرم ضدآفتاب را جذب خود کند.

هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب باید به مقدار آن نیز توجه کرد. لازم نیست که ضدآفتاب به مقدار زیاد روی پوست مالیده شود بلکه باید طوری باشد که تنها لایه ی نازکی از پوست را بپوشاند تا اثر محافظتی داشته باشد و هر دو ساعت یک بار تمدید شود.

در استفاده از ضد آفتاب در خانه این محصول را باید تقریباً هر 4 تا 6  ساعت یکبار یا بعد از دوش گرفتن یا تعریق شدید تجدید کنید. حتی کرم‌های ضدآفتاب به اصطلاح مقاوم در برابر آب ممکن است بعد از 40 دقیقه در آب کارایی خود را از دست بدهند.

کرم های ضدآفتاب انواع مختلفی دارند و باید متناسب با پوست انتخاب شوند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که متناسب با نوع پوست، از کرم ضدآفتاب مخصوص استفاده شود.

معرفی چند نمونه از بهترین ضد آفتاب ها

در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین ضد آفتاب ها که می توانند به شما در مواظبت از پوستتان کمک کنند، می پردازیم.

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور SPF50

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور با SPF50 با دارا بودن ترکیبات خاص و مواد خنک کننده و تقویتی، پوست را جوان و نرم می کند و خاصیت ارتجاعی آن را نیز حفظ می کند.

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور حاوی ویتامین C بوده که جهت کاهش لک های پوستی و روشن شدن پوست صورت بسیار موثر است.  این کرم با دارا بودن SPF50 ، محافظت مناسبی را برای پوست شما به ارمغان می آورد. این ضد آفتاب با پوشش کرم پودری و ماندگاری بسیار بالا، لک ها و عیوب پوست را به طور کامل پوشش می دهد.

همچنین این کرم دارای خاصیت ضد تعریق بوده و فاقد پارابن و چربی می باشد و بر روی پوست ایجاد حساسیت نمی کند.

چگونه کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور را استفاده کنیم؟

30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مقدار مناسب از کرم را بر روی محل مورد نظر بمالید و هر چهار ساعت یکبار آنرا تجدید نمایید. از این کرم می توان در خانه نیز استفاده کرد. در صورت مشاهده هرگونه آلرژی نسبت به این کرم مصرف را متوقف نمایید و با پزشک خود مشورت نمایید.

کرم ضدآفتاب نستور را در دمای زیر 25 درجه، دور از رطوبت و نور مستقیم و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

از تماس کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور با سطوح مخاطی، چشم ها و زخم های باز خودداری نمایید. در صورت تماس با چشم ها آنها را با آب فراوان شستشو دهید.

کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین با SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین با SPF50 با ایجاد یک سپر محافظتی یکپارچه از پوست در برابر طیف گسترده ای از اشعه های UVA-UVB محافظت می کند.

ترکیبات موثر ضد لک و روشن کننده در فرمولاسیون کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین باعث شده این ضدآفتاب به عنوان یک مکمل درمان برای انواع لک های قهوه ای دست و صورت و دکلته ناشی از تابش آفتاب، پیری، ملاسما، لک ناشی از جوش مورد استفاده قرار گیرد.

این محصول از بافت بسیار سبک، پخش عالی و جذب سریعی برخوردار است و همین ویژگی ها باعث شده تا این محصول برای انواع پوست مناسب باشد.

کرم ضد آفتاب پوست حساس ویتالیر SPF50 ، حجم 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب پوست حساس ویتالیر SPF50 علاوه بر محافظت کامل پوست در برابر اشعه هایUVB ،UVB ،IR ، منجر به کاهش التهاب و قرمزی پوست نیز می شود.

کرم ضد آفتاب پوست حساس سنسی ویت ویتالیر (sensivit) برای افراد مبتلا به بیماری روزاسه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خوبی التهاب و قرمزی پوست را درمان می‌کند. این ضدآفتاب در دو رنگ بژ طبیعی (شبیه ترین رنگ به پوست) و بی رنگ به بازار عرضه شده است.

کرم ضد آفتاب پوست حساس ویتالیر حاوی فیلتر فیزیکی است که به واسطه داشتن دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی در ترکیبات خود، در لایه‌های سطحی پوست جذب می‌شوند و پرتوهای مضر خورشید را مانند آینه به سمت خارج از پوست منعکس و منحرف می‌کنند. در این صورت مانع از نفوذ آفتاب به پوست می‌شوند. این ترکیبات، معمولا با عنوان فیلتر یا مسدود کننده‌های فیزیکی نیز شناخته می‌شوند.

کرم ضد آفتاب فیوژن واتر بی رنگ دوتینی SPF50 ،حجم 50 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب فیوژن واتر بی رنگ دوتینی از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت بسیار بالایی داشته و در برابر آب و تعریق مقاوم است. ترکیبات انحصاری و بافت سبک این ضد آفتاب حالتی ابریشمی بر روی پوست ایجاد می‌کند.

کرم ضد آفتاب فیوژن واتر بی رنگ دوتینی با تکنولوژی جدید خود جذب پوست می‌شود و دارای یک تأثیر حفاظتی قوی و غیرقابل رویت همراه با اثر لطافت بخش و ضد براقی است.

ضدآفتاب دوتینی به دلیل برخورداری از تکنولوژی های بسیار پیشرفته، بافتی بسیار نرم و سبک داشته و به سرعت جذب پوست می‌ شود.

کوتاه سخن :

شیوع پیری پوست و سرطان های پوست وابسته به نور خورشید در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافته است. برای کاهش آسیب های پوستی و سرطان های پوستی ناشی از نور خورشید، پیشگیری اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از مهم ترین آن، استفاده از محصولات ضدآفتاب می باشد. توصیه می شود با توجه به نکاتی که در مورد استفاده از ضد آفتاب در خانه گفته شد، این مورد را در روتین مراقبت روزانه خود در اولویت قرار دهید.

در صورتی که درمورد مقاله آیا باید در داخل خانه از ضد آفتاب استفاده کنم؟ پرسشی دارید آنرا ذیل همین مقاله درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو و یا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند. (پیروز و سربلند باشید)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.