فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

0 397

مراقبت از پوست به صورت یک روتین روزانه می تواند روند طبیعی پیر شدن پوست را کندتر کرده و از مشکلات مختلف پوستی جلوگیری نمایند در این میان انتخاب سبک زندگی سالم می تواند در به تاخیر انداختن پیری طبیعی پوست و جلوگیری از مشکلات مختلف پوست کمک کننده باشد.

یکی از مهمترین مراقبت های روزانه، محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نورخورشید است. استفاده از محصولات ضد آفتاب مانند کرم ها، فلوئیدها و اسپرهای ضد آفتاب می توانند به شما از پیری زودرس پوست، چین و چروک و کک و مک ناشی از نورخورشید کمک کنند.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد  فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست صحبت کنیم و بهترین ضد آفتاب ها را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

محصولات ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب استفاده می شوند. از فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست می توان به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست و کاهش خطر سرطان پوست و واکنش های پوستی مشابه آفتاب سوختگی ناشی از برخی داروها اشاره نمود.

کرم ضد آفتاب چیست و چگونه عمل می کند؟

کرم های ضد آفتاب محصولات موضعی هستند که بخشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس نموده و به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می کنند. آن ها به عنوان یک سپر در برابر اشعه ماوراء بنفش عمل می کنند و باید هر زمان که پوست شما در معرض آفتاب قرار می گیرد، صرف نظر از فصلی که در ان قرار دارید، از کرم های ضد افتاب استفاده کنید.

به گفته مرکز کنترل بیماری های  امریکا (CDC)، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است، با این وجود قابل پیشگیری ترین آن ها هم به شمار می رود، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید عامل اصلی در رشد آن ها است. بهترین راه دفاع در برابر سرطان پوست، استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست است.

استفاده از ترکیبات ضد آفتاب برای حفاظت در برابر اثرات مضر اشعه خورشید در چند دهه اخیر افزایش‌ یافته است. این امر ممکن است ناشی از افزایش آگاهی در مورد اثرات مضر بالقوه ناشی از مواجهه مکرر با خورشید و آگاهی از فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست باشد. قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب، خطر ابتلا به سه نوع سرطان را افزایش ‌می‌دهد: ملانوم، کارسینوم سلول بازال و سرطان سلول سنگفرشی که همراه با ملانوم باعث مرگ و میر بالاتر ‌می‌شود، در حالی که سرطان‌های پوستی غیر ملانومی شایع‌تر بود و با آسیب‌های پوستی بیشتری همراه است.

مطالعات بالینی مختلف نشان داده است که استفاده منظم از ضد آفتاب ‌می‌تواند باعث کاهش سرطان پوست، به ویژه ملانوم و کارسینوم سلول سنگفرشی شود. شواهدی در مورد نقش محافظتی ضد آفتاب‌ها در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید نیز اثبات شده است.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست و نحوه استفاده از آن

شاید فکر کنید فقط در تابستان است که باید برای خرید لوسیون ضدآفتاب به فروشگاه بروید. اما حقیقت این است که ما باید هر روز از سال را از ضد آفتاب استفاده کنیم. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان. شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

چندین دلیل مهم برای استفاده از محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش، حتی در داخل خانه وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV

لایه اوزون که به طور مداوم در حال تخریب است، ما را در معرض خطر بیشتری برای تحت تأثیر قرار گرفتن اشعه‌های مضر خورشید قرار داده است. درست است که برای دوز روزانه ویتامین D خود به نور خورشید نیاز دارید، اما به این معنی نیست که باید سلامت خود را به خطر بیندازید!

استفاده از ضد آفتاب در واقع مانع نفوذ این اشعه های مضر در پوست و ایجاد اختلالات پوستی می شود.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

یکی از فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست محافظت از پوست شما در برابر ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، رنگدانه‌ها، آسیب نوری و پوست خشک می باشد. مطالعات نشان می‌دهد که افراد زیر 55 سال که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، 24 درصد شانس بیشتر از افرادی که کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند و یا گاهی اوقات از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، کاهش ابتلا به علائم پیری را دارند.

کاهش خطر سرطان پوست

استفاده از کرم ضدآفتاب خود را به صورت روزانه مداومت کنید تا از پوست خود در برابر خطر انواع سرطان پوست محافظت کنید. این بدترین نوع سرطان پوست است که با افزایش سن زنان می‌تواند زندگی آنها را تهدید کند. 

مراکز کنترل بیماری (CDC) استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و با حداقل SPF 30 را توصیه می کند. اما هرچه مقدار SPF  بیشتر باشد ، محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش نیز بهتر است.

کاهش لکه‌های روی پوست صورت

برای جلوگیری از بروز لک و از بین بردن رگ های قرمز، ضد آفتاب را کاملاً روی صورت خود بمالید. همچنین می‌توانید از بروز آکنه و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید ناشی از قرار گرفتن بیش از حد خورشید نیز جلوگیری کنید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند پوست را نازک‌تر و شفاف‌تر کند و موجب شود کبودی‌ها بیشتر نمایان شوند. پوست شما به دلیل اشعه UVB  ممکن است حملات مکرر لایه‌برداری، تورم، قرمزی، کهیر و خارش را تجربه کند. بنابراین استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید.

جلوگیری از برنزه شدن پوست

در حالی که دوست دارید پوست خود را برنزه کنید مواظب باشید که از پوست خود در مقابل اشعه های مضر نورخورشید نیز مراقبت کنید. سعی کنید ضدآفتابی را انتخاب کنید که حداقل فاکتور محافظتی در برابر آفتاب 30 داشته باشد تا از برنزه شدن ناشی از UVB جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. همچنین بعد از ورزش و تعریق آن را تجدید کنید، زیرا عرق می‌تواند پوشش محافظ را از بین ببرد.

افزایش سلامت پوست با استفاده از ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب از پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین محافظت می‌کنند. این پروتئین‌ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز هستند. اطمینان حاصل کنید که ضدآفتاب شما حاوی دی‌اکسید تیتانیوم است تا به انعکاس اشعه ماوراءبنفش از پوست شما کمک کند و از فعالیت این پروتئین‌ها محافظت نماید.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

بهترین میزان SPF چقدر است؟

اس پی اف مخفف Sun Protection Factor یا فاکتور مراقبت در برابر خورشید است. میزان این فاکتور در کرم ضد آفتاب شما باید همیشه بالای ۳۰ باشد تا بتواند نورخورشید را منعکس کرده و از پوست دور کند. در نتیجه کرم پودرها یا کرم‌هایی که اس پی اف پایین‌تر دارند، از پوست شما در برابر اشعه‌های نور خورشید مراقبت نخواهند کرد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که استفاده از یک کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالا، مثل اس پی اف ۵۰ نباید به شما امنیت خاطر بیش از حد بدهد و کاری کند که برای مثال برای مدت طولانی در معرض آفتاب بمانید. حتی با وجود اس پی اف زیاد همچنان باید از خودتان مراقبت لازم را داشته باشید.

نکته دیگری که خوب است از آن آگاه باشید این است در حالی که یک کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ می‌تواند ۹۷ درصد اشعه خورشید را دفع کند، یک کرم دیگر با اس پی اف ۵۰ تنها ۹۸ درصد از این اشعه را بلوکه خواهد کرد. بنابراین چه اس پی اف ۳۰ و چه ۵۰ باید به خاطر داشته باشید که همیشه مقدار کافی از کرم را استفاده کنید و داشتن اس پی اف بالاتر بهانه‌ای برای زدن مقدار کمتر کرم نیست.

میزان محافظت کرم های ضد آفتاب با اس پی اف های متفاوت :

SPF 15 تقریباً 93 درصد از پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند.

SPF 30 تقریبا 97 درصد از پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند.

SPF 50    تقریبا 98 درصد از پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند.

در چه زمان هایی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

استفاده از کرم ضدآفتاب ارتباطی به فصل‌ها یا بیرون و داخل خانه بودن ندارد. شما در هر حالتی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از ضدآفتاب نباید بهانه داشته باشید که زمستان است و خورشیدی برای آسیب رساندن به پوست وجود ندارد.

لذا باید در فصول مختلف سال هنگامی که قصد خارج شدن از خانه را دارید حتی در زمانی که هوا ابری است، نیم ساعت قبل از خروج از خانه از این کرم استفاده کنید. همچنین برای کسانی که تمام روز را در خانه می گذرانند نیز استفاده از ضد آفتاب توصیه می شود. زیرا نور UVA  می تواند با تابیدن به شیشه پنجره به پوست شما نفوذ کند. اگر روز را در اتاقی هستید که نور خورشید به داخل اتاق می تابد، شما همان مقدار اشعه UVA را دریافت می کنید که اگر در فضای باز بودید دریافت می کردید.

در فصل زمستان و هوای برفی نیز استفاده از ضد آفتاب توصیه می شود. برف تا 80٪ از اشعه های آسیب رسان آفتاب را منعکس می کند. بنابراین دفعه دیگر که در دامنه قرار گرفتید، برای محافظت در برابر افزایش اشعه ماورا بنفش ناشی از انعکاس، از ضد آفتاب استفاده کنید.

از سوی دیگر وزش باد، رطوبت پوست را کاهش می دهد: احتمالاً متوجه شده اید که وقتی هوا سرد است پوست شما خشک تر و حساس تر می شود. در طول زمستان، اغلب سرعت باد افزایش می یابد، بنابراین رطوبت پوست شما از بین می رود. خشکی پوست، چین و چروک و خطوط نازک در سطح پوست را آشکار می کند و احتمال ترک خوردگی یا پارگی آن را افزایش می دهد و شما را در معرض خطر عفونت های پوستی قرار می دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان می تواند به بازگرداندن بخشی از رطوبت از دست رفته پوست شما کمک کند.

همچنین نور رایانه، تلویزیون، صفحه نمایش تلفن های همراه و حتی لامپ ها و دیگر انواع روشنایی داخلی ممکن است بر آسیب پوستی بیفزاید و در دراز مدت چین و چروک را به دنبال خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از پیری زودرس چه در خارج از منزل و چه در داخل منزل حتما کرم ضد آفتاب بزنید.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب چگونه است؟

ضد آفتاب ها معمولا در بافت های مختلفی از جمله کرم، کرم ژل، فلوئید، لوسیون و اسپری به بازار عرضه می شوند . از هر نوع ضد آفتابی که استفاده می کنید باید حداقل 20 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید. در حالی که بیرون از منزل هستید ، هر 3 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

اگر زیاد در معرض آفتاب هستید یا به شدت تعریق می کنید ، هر دو یا یک ساعت یک بار آن را مجدد بزنید. خانم ها باید از کرم های ضد آفتاب در زیر آرایش استفاده کنند.

انواع تقسیم بندی ضد آفتاب بر اساس رنگ

اگر چه استفاده از ضد آفتاب ها آسان است، اما برای خرید آنها باید دقت لازم را داشته باشید تا نسبت به نیاز و نوع پوست خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. ضد آفتاب ها دارای دو نوع بی رنگ و رنگی می باشند که ضدآفتاب رنگی نیز خود دارای رنگهای مختلف مانند بژ روشن، بژ تیره و یا بژ متوسط می باشند.

ضد آفتاب بدون رنگ

این ضد آفتاب ها هیچ نوع رنگی ندارند و بر اساس نوع بافت متفاوت هستند. پوست آقایان نیز همانند خانم ها نیاز به ضد آفتاب دارد اما آقایان می توانند در صورت در دسترس نبودن ضد آفتاب مخصوص آقایان، از ضد آفتاب های بدون رنگ نیز استفاده نمایند.

ضد آفتاب رنگی

این ضد آفتاب ها دارای تنوع رنگی مختلفی هستند و علاوه بر داشتن رنگدانه، پوششی ملایم بر روی پوست ایجاد می کنند و از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کنند.

انواع تقسیم بندی ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

با توجه به آنکه نوع پوست ها متفاوت است، هر نوع پوستی نیازمند محصول مناسب خود می باشد، ضد آفتاب ها نیز بر اساس نوع پوست به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

ضد آفتاب مخصوص پوست خشک

به افرادی که دارای پوست خشک هستند توصیه می شود تا از ضد آفتاب های کرمی که رطوبت رسانی بالایی دارند استفاده نمایند. این ضد آفتاب ها علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، همانند یک سد دفاعی از پوست در برابر بیماری های پوستی، آفتاب سوختگی و پیری زودرس جلوگیری می کنند.

جهت خرید ضد آفتاب مخصوص پوست خشک از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و مختلط

افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، اگر از کرم های چرب استفاده کنند احساس سنگینی را روی پوست صورت خود احساس می کنند و بعد از مدتی صورت آن ها جوش می زند. افرادی که دارای پوست چرب هستند، برای جلوگیری از جوش، آکنه و براق شدن پوست خود نیازمند استفاده از ضد آفتاب های فاقد چربی هستند.

پوست های مختلط هم در قسمت تی زون صورت چرب هستند و در دیگر نقاط صورت دارای پوست نرمال تا خشک هستند. بنابراین این افراد بهتر است از ضد آفتاب های فاقد چربی با بافتی ژلی یا کرم ژلی استفاده نمایند.

جهت خرید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

ضد آفتاب مخصوص پوست حساس

مراقبت از پوست حساس بسیار مهم است. سرخی، خارش و التهاب عوارضی است که ممکن است روی این نوع پوست ایجاد شود. معمولا پوست‌های حساس در برابر هوای خشک و زمانی که به درستی آبرسانی نمی‌شوند واکنش بیشتری از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل بیماری‌های پوستی مانند اگزما، روزاسه و یا درماتیت تماسی در این پوست‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد.

یکی از مضرترین عوامل برای این پوست نور خورشید است. افرادی که دارای پوست حساس هستند در تمام شرایط آب و هوایی و همه فصول سال باید از ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنند. این ضد آفتاب باید هر 3 ساعت یک بار شارژ شود. این افراد هنگام خرید محصول باید توجه کنند که ضدآفتاب هم مواد محافظ UVA و هم محافظ UVB را داشته باشد.

جهت خرید ضد آفتاب مخصوص پوست حساس از داروخانه آنلاین داروکار کلیک کنید.

ضد آفتاب شیمیایی چیست؟

انواع کرم ضد آفتاب بسیار متنوع می باشد و ضد افتاب های شیمیایی یک ترکیب شیمیایی را ایجاد می کند و اشعه های فرابنفش خورشید را به گرما تولید خواهد کرد و در آخر گرما از طریق پوست خارج خواهد شد. ترکیبات استفاده شده در ضد آفتاب شامل: آویینوزن، اکتینوکسات، امسی بزون و اکتیسالات می باشد. ضد افتاب های شیمیایی دارای غلظت بالاتری از ضد آفتاب های طبیعی می باشند و به راحتی بر روی پوست پخش می شوند و برای استفاده روزانه از این دسته از ضد افتاب ها به شما پیشنهاد می شود.

ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

به ضد آفتاب های فیزیکی، ضد آفتاب های طبیعی یا مینیرال نیز گفته می شود. ضد آفتاب های فیزیکی دارای ترکیبات معدنی فعال مانند: تیتانیوم دی اکسید یا اکسید روی هستند، که روی سطح پوست می نشینند تا از اشعه های UVA و UVB محافظت کند. ضد آفتاب فیزیکی، منافذ را کم تر مسدود می کند. اما این دسته از ضد آفتابها باعث احساس سنگینی روی پوست و باقی ماندن یک لایه سفید رنگ روی پوست صورت می شوند و به راحتی نیز پاک می شود یعنی در مدت زمان کوتاه تری باید ضد آفتاب را تمدید کنید.

از سوی دیگر بیش تر پزشکان کرم ضد آفتاب مینیرال را به ضد آفتاب شیمیایی ترجیح می دهند، به دلیل این که طیف وسیع تری از اشعه های فرابنفش را می تواند مسدود کند.

سوالات متداول در مورد استفاده از ضد آفتاب

آیا امکان حساسیت به کرم ضد آفتاب وجود دارد؟

حساسیت به ضد آفتاب امکان پذیر است. با این حال ، اکثر این حساسیت ها واکنش به مواد خاص ضد آفتاب است. آلرژی به ماده اکسی بنزون ​​70٪ از کل حساسیت های ضد آفتاب را تشکیل می دهد. اگر مارک ضد آفتاب خاصی باعث ایجاد بثورات پوستی می شود، می توانید مارک های دیگر را امتحان کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب برای کودکان و نوجوانان ضروری است؟

ضد آفتاب برای نوزادان توصیه نمی شود و بهتر است نوزادتان بین ساعات 10 صبح و 2 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

اگر مجبور به قرار گرفتن در معرض آفتاب هستید از لباس محافظ استفاده کنید. نوزادان بیشتر از بزرگسالان در معرض عوارض ضد آفتاب مانند بثورات پوستی هستند. بهترین محافظت برای نوزادان این است که آنها را کاملاً در معرض آفتاب قرار ندهید.

بعد از 2 سالگی تا 12 سالگی کودکان می ‌توانند از ضد آفتاب‌ های مخصوص برای این سنین استفاده کنند.

با بالا رفتن سن نیاز به مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید بیشتر می‌شود؛ چون در بیشتر موارد افزایش سن می‌تواند به کاهش قدرت سیستم ایمنی و بالا رفتن ریسک ابتلا به مشکلات منجر شود.

آیا می‌توانیم بعد از مرطوب‌کننده از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

همیشه خوب است که بعد از اتمام روتین مراقبت از پوست خود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا استفاده از سرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها همراه ضد آفتاب شما بر میزان محافظتی که ایجاد می‌کند تأثیر می‌گذارد.

آیا می‌توانم در دوران بارداری از ضد آفتاب استفاده کنم؟

استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری بسیار مهم است. اما دقت داشته باشید همه ضد آفتاب‌ها بی‌خطر نیستند. ضدآفتاب‌های شیمیایی زیادی وجود دارند که ترکیبات آن‌ها می‌تواند وارد جریان خون شما شود و روی جنین شما تأثیر بگذارد. همچنین می‌تواند باعث تحریک پوست و واکنش‌های آلرژیک شود. پس سعی کنید از ضدآفتاب طبیعی استفاده کنید.

ماندگاری ضد آفتاب‌ها تا چه زمانی است؟

بسته به SPF معمولا دو تا سه ساعت طول می‌کشد. در حالت ایده‌آل، ضد آفتاب باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید استفاده شود. این باعث می‌شود که مواد به درستی به پوست بچسبند. استفاده مجدد از ضدآفتاب به اندازه استفاده از آن مهم است پس هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

برای من که پوستم دارای لک و جای جوش و کک و مک است چه نوع ضد آفتابی مناسب است؟

ما به شما محصولات زیر را توصیه می کنیم:

کرم ضد آفتاب ضد لک و روشن کننده درماتیپیک SPF50

کرم ضد آفتاب ضد لک و روشن کننده درماتیپیک با SPF50 علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید، به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد لک قوی، انواع لک‌های حاصل از پیری، آفتاب، جوش و لیزر و لک های هورمونی و بارداری را نیز از بین می‌برد.

فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده سیسپرسا SPF50

فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده سیسپرسا SPF50 با دارا بودن بهترین فیلترهای ضدآفتاب، از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت نموده و تیرگی‌های پوست را از بین برده و لک‌ها را محو می‌کند.

فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده سیسپرسا وظیفه محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید را برعهده دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این ضدآفتاب مقابله با رادیکال‌های آزاد و از بین بردن اثرات مخرب آن‌ها است. این فلوئید بسیار سبک بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود.

فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین با SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین با SPF50 با ایجاد یک سپر محافظتی یکپارچه از پوست در برابر طیف گسترده ای از اشعه های UVA-UVB محافظت می کند.

ترکیبات موثر ضد لک و روشن کننده در فرمولاسیون کرم ضد آفتاب و ضد لک اسکن اسکین باعث شده این ضدآفتاب به عنوان یک مکمل درمان برای انواع لک های قهوه ای دست و صورت و دکلته ناشی از تابش آفتاب، پیری، ملاسما، لک ناشی از جوش مورد استفاده قرار گیرد.

فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب و ضد لک ورونیک

کرم ضد آفتاب و ضد لک ورونیک SPF50 علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر نورخورشید به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد لک برای پوست های دارای لک بسیار مناسب می باشد.

کرم ضد آفتاب و ضد لک ورونیک با ترکیبات موثر و طبیعی خود یک آنتی اکسیدان، روشن کننده و رطوبت رسان می باشد که تاثیر چشمگیری در کاهش علایم پیری زودرس پوست دارد.

فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

من هر ضدآفتابی میزنم پوستم جوش میزند آیا می توانم ضد آفتاب مصرف نکنم؟

نه شما باید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید چرا که در دراز مدت پوستتان سریع چروک می شود، درگیر لک آفتاب و کک و مک شده ، جای جوشهای قرمز تبدیل به لک قهوه ای می شود و قرمزی و حساس شدن پوست نیز ممکن است پیدا کنید. ما به شما توصیه می کنیم از محصولات زیر استفاده کنید:

کرم ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار درماتیپیک SPF50

کرم ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار درماتیپیک حاوی ترکیبات کنترل کننده ترشح چربی در پوست می باشد که مانع از چرب شدن بیش از حد پوست و گرفتگی منافذ پوست می گردد و از ایجاد جوش و آکنه روی پوست جلوگیری می نماید.

فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب بی رنگ اسکن اسکین با SPF50 مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه

کرم ضد آفتاب بی رنگ اسکن اسکین با SPF50 با کنترل ترشح چربی پوست علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید از ایجاد آکنه بر روی پوست جلوگیری نموده و برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب است.

مقدار محافظت از اشعه های مضر نورخورشید در کرم ضدآفتاب پوست چرب اسکن اسکین برابر با میزان SPF50 است که درصد محافظتی بالایی را برای شما در مقابل تابش نورخورشید به ارمغان می آورد.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب بی رنگ فیوژن واتر بیکن SPF30

کرم ضد آفتاب بی رنگ فیوژن واتر بیکن با SPF30 به دلیل برخورداری از تکنولوژی های بسیار پیشرفته، بافتی بسیار نرم و سبک داشته و به سرعت جذب پوست می‌ شود.

کرم ضد آفتاب بی رنگ بیکن مدل فیوژن واتر از پوست در برابر اشعه های مضرUVA/UVB و نور آبی محافظت نموده و از ایجاد آفتاب سوختگی، آلرژی به نور خورشید، لک و… جلوگیری می‌ نماید.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی ضد آکنه اریکه SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی ضد آکنه اریکه SPF50 با دارا بودن فیلترهای UVA و UVB و با کارایی بالا و طیف گسترده از پوست در برابر انواع پرتوهای فرابنفش و مضر خورشید محافظت نموده و مانع از نفوذ آن به لایه‌های پوستی می‌شود.

این محصول دارای ترکیبی منحصر به فرد با خاصیت مات کنندگی و کنترل سبوم بوده که به راحتی روی پوست پخش شده و برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب می باشد.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

من وقتی ضدآفتاب میزنم روی پوستم مشخص می شود، کرم پودرش میره داخل منافذ پوستم، احساس سنگینی و خفگی رو پوستم می کنم، از طرفی می خواهم ضدآفتابم رنگ داشته باشد و پوستم یکدست شود شما چه نوع ضد آفتابی را معرفی می کنید؟

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک و نرمال اریکه SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک و نرمال اریکه SPF50  بدون بر جای گذاشتن حس چربی روی پوست و سرعت جذب بسیار بالا از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید UVB و UVA  محافظت می کند.

این کرم با ساختاری سبک به سرعت جذب پوست شده و به دلیل داشتن مواد مرطوب کننده، پوست را نرم و لطیف می‌کند. بعلاوه کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک و نرمال اریکه SPF50  قابلیت تجدید و پاک کردن بسیار آسانی دارد.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور SPF50

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور با SPF50 دارای ترکیبات خاص و مواد خنک کننده و تقویتی برای پوست می باشد به طوریکه پوست را جوان و نرم می کند و خاصیت ارتجاعی آن را نیز حفظ می کند.

کرم ضد آفتاب انواع پوست نستور حاوی ویتامین C بوده که جهت کاهش لک های پوستی و روشن شدن پوست صورت بسیار موثر است.  این کرم با دارا بودن SPF50 محافظت مناسبی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

ضد آفتاب کرم پودری مناسب پوست خشک و حساس کاربا SPF50

ضد آفتاب کرم پودری مناسب پوست خشک و حساس کاربا SPF50 با دارا بودن فرمولاسیون ویژه، پوست را در برابر اشعه های زیانبار UVA و UVB خورشید محافظت نموده و از ایجاد خطوط و چین و چروک پیشگیری می نماید.

ترکیبات قوی و آبرسان این کرم با حفظ رطوبت در پوست موجب نرمی و پیشگیری از خشکی و رفع التهاب در پوستهای خشک و حساس می شود. با از بین رفتن حساسیت ها و التهابات پوستی، پوست التیام یافته و ترمیم و بازسازی می شود.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

ضد آفتاب کرم پودری مناسب پوست چرب و مختلط کاربا SPF50

ضد آفتاب کرم پودری مناسب پوست چرب و مختلط کاربا SPF50  با ترکیبات ویژه ایی که دارد از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و رادیکال های آزاد محیطی محافظت می کند.

این محصول دارای قدرت جذب بالایی بوده و در نتیجه سریعا جذب شده و حالت روغنی روی پوست ایجاد نمی‌کند. بعلاوه ضد آفتاب کرم پودری کاربا حالت مرطوب‌کنندگی داشته و به پوست آبرسانی می‌کند.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی ژیل بوته SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی ژیل بوته SPF50 از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت نموده و پوششی نرم و سبک روی پوست ایجاد می کند.

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی ژیل بوته با دارا بودن ویتامین‌های A و E و عصاره گیاهانی همچون کره شی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از چین و چروک پوست جلوگیری نموده و سبب جوانسازی پوست نیز می شود.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

من میخام ضدآفتابم پوشش داشته باشد که لک های صورتم مشخص نباشند؟

دوست عزیزم پوشاندن پوست مشکلی را حل نمیکند بهتر است برای درمان و بهتر شدن پوستت اقدام کنی. ولی این ضدآفتابها،پوشش خوبی دارند

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک بیکن SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی پوست خشک بیکن با SPF50 محصولی ویژه می باشد که علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر نورخورشید به دلیل داشتن کرم پودر معایب پوست را نیز پوشش می دهد.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب رنگی بیکن، مناسب پوست چرب با SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی بیکن، مناسب پوست چرب با SPF50 یک ضد‌آفتاب قوی دارای خاصیت آنتی باکتریال برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب می‌باشد.

این محصول با کیفیت با دارا بودن ۴% هیالورونیک اسید، پوست را تا 24 ساعت آبرسانی می کند. بعلاوه با داشتن آنتی اکسیدان قوی مانع از جذب آلودگی می شود.

از بارزترین ویژگی های این کرم دارا بودن فیلترهای ضد آب است که مناسب برای سولار و برنزه کردن پوست می باشد.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب فاقد چربی 3 در 1 درماگور SPF50

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی 3 در 1 درماگور SPF50 از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB محافظت نموده و مانع از ایجاد لک بر روی پوست صورت شده و در نتیجه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

این ضد آفتاب با بافتی سبک و فوق العاده روان و نرم به راحتی بر روی پوست پخش می شود و موجب یکدستی و روشن شدن پوست می شود. این محصول با دارا بودن ترکیبات فعال گیاهی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، اثرات پیر شدن پوست را کاهش داده و موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست
فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

فلوئید ضد آفتاب رنگی پوست چرب درماتیپیکSPF50

فلوئید ضد آفتاب رنگی پوست چرب درماتیپیک SPF50 از پوست در برابر اثرات زیانبار نورخورشید محافظت می کند.

این محصول با دارا بودن بازتابنده های فیزیکی و جاذب های پرتوهای فرا بنفش مؤثر و فرموله شده بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و ایجاد فاکتور حفاظتی بالا از پوست در برابر کلیه طول موج های اشعه ماورای بنفش UVB به طور کامل و طولانی مدت و تا حداکثر 4 ساعت محافظت می نماید.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کرم ضد آفتاب پوست چرب و معمولی مدیسان SPF60

کرم ضد آفتاب پوست چرب و معمولی مدیسان SPF60 با قدرت حفاظتی بالا از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌نماید.

این کرم علاوه بر محافظت از پوست در برابر پرتوهای زیان بار خورشید، با دارا بودن ویتامین E و خاصیت مرطوب کنندگی مناسبی که دارد موجب لطافت و شادابی پوست نیز می شود. ضد آفتاب پوست چرب و معمولی مدیسان فاقد چربی بوده و هیچ گونه حساسیتی را روی پوست ایجاد نمی‌کند.

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست

کوتاه سخن:

فواید استفاده از ضد آفتاب برای پوست به اندازه‌ای بالاست که هرگز نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با کمی مطالعه می توان به تأثیر شگفت انگیز این کرم در زیبایی و شادابی پوست پی برد. از منظر زیبایی، ضد آفتاب یک معجزه گر است زیرا از بروز لکه های پوستی و چین و چروک پیشگیری می کند و از نظر درمانی، ضد آفتاب یک داروی شفابخش است که می تواند ما را در برابر یکی از کشنده ترین انواع سرطان محافظت کند. برای آنکه این عوارض شما را از داشتن پوستی شاداب و سالم محروم نکنند، حتما بهره‌مندی از تاثیر کرم ضد آفتاب برای پوست و استفاده از آن را جدی بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.