بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف

0 257

برای سلامتی و تندرستی مطلوب، تمام تلاش خود را برای خوردن غذاهای مغذی، فعال ماندن و خواب کافی انجام می دهید. اما آیا به عنوان یک مرد به مواد مغذی متفاوتی نسبت به یک زن نیاز دارید؟ و آیا با افزایش سن نیاز به مواد مغذی شما تغییر می کند؟ به عنوان مثال، یک مرد 30 ساله چه ویتامین هایی باید مصرف کند؟ آیا این با ویتامین هایی که مردان 50 ساله باید مصرف کنند متفاوت است؟  اگر می خواهید بدانید بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف، چه ویتامین هایی هستند؟ ما را با ادامه مطلب همراهی کنید.

بدن انسان به 13 ویتامین و حداقل 16 ماده معدنی ضروری برای سلامتی نیاز دارد. با این حال، در حالی که همه بزرگسالان هر روز به انواع ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی نیاز دارند، اما مردان و زنان نیازهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، زنان در سنین باروری به آهن بیشتری نسبت به مردان هم سن نیاز دارند، بنابراین مکمل‌های زنانه معمولاً شامل آهن هستند و مکمل‌های مردانه اینگونه نیستند.

اگر از خود می‌پرسید « مردان در سنین مختلف روزانه چه ویتامین هایی باید مصرف کنند؟ » به خاطر داشته باشید که بسته به سن و سبک زندگی شما متفاوت است.

بهترین راه برای دریافت این ویتامین ها و سایر مواد مغذی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، دانه ها، حبوبات، گوشت بدون چربی، چربی های سالم و لبنیات کم چرب است. اما اگر اینطور نیستید، ممکن است مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی را دریافت نکنید تا بهترین احساس را داشته باشید. یک مولتی ویتامین فرموله شده ویژه برای سن و جنس شما، ممکن است برای پر کردن شکاف های تغذیه ای موجود در رژیم غذایی شما، پشتیبانی خوبی را به شما ارائه دهد.

بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف، چه ویتامین هایی هستند؟

در ادامه به معرفی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آقایان به تفکیک سن می پردازیم:

7 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در سن 30 و 40 سالگی

در حالت ایده آل، شما تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از طریق غذاهای غنی از مواد مغذی دریافت می کنید. اما یک مرد 30 ساله چه ویتامین هایی باید مصرف کند؟ و وقتی کمی بزرگتر می شوید، اما کاملاً مسن نیستید، چطور می شود؟ یک مرد 40 ساله چه ویتامین هایی باید مصرف کند؟

مردان در این گروه سنی باید روی این مولتی ویتامین مینرال های کلیدی تمرکز کنند.

1- ویتامین A

این ویتامین محلول در چربی از سلامت چشم و دید سالم در شب حمایت می کند. بدن برای حمایت از سیستم ایمنی و کمک به حمایت از پوست سالم به ویتامین A نیاز دارد. مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ویتامین A برای مردان 19 تا 50 ساله 900 میکروگرم در روز است.

2- ویتامین‌های B

یکی از بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف، ویتامین های گروه B هستند. وجود ویتامین‌های B برای بدن شما ضروری هستند تا بدن غذا را به انرژی سلولی تبدیل کند و تمام سلول‌های بدن بتوانند از آن استفاده کنند و همچنین موجب سلامت مغز و سیستم عصبی شوند. به ویژه، ویتامین‌های B6 و B12 برای ساختن انتقال‌دهنده‌های عصبی خاصی در مغز شما که خلق و خو را تنظیم می‌کنند، مورد نیاز هستند. آنها همچنین نقش کلیدی در تشکیل گلبول های قرمز خون را دارند.

اگر گیاهخوار هستید، ممکن است کمبود ویتامین B12 و روی داشته باشید. ویتامین B6 برای مردان 19 تا 50 ساله 1.3 میلی گرم در روز و ویتامین B12 برای مردان بالای 19 سال 2.4 میکروگرم در روز است.

بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف
7 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در سن 30 و 40 سالگی

3- ویتامین C

به عنوان یک آنتی اکسیدان، ویتامین C از سیستم ایمنی پشتیبانی می کند و به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کند. همچنین ممکن است به جذب آهن در بدن کمک کند. برای مردان بالای 19 سال 90 میلی گرم در روز است. با این حال، اگر سیگار می کشید، به 35 میلی گرم در روز اضافی نیاز دارید.

4- ویتامین D

یکی دیگر از بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف ویتامین D است. این ویتامین محلول در چربی به جذب کلسیم برای حمایت از دندان ها و سلامت استخوان ها کمک می کند. ویتامین D همچنین با کمک به تنظیم پاسخ ایمنی بدن از سلامت ایمنی شما حمایت می کند. تقریباً 95 درصد از مردان و زنان ویتامین D کافی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند. برای مردان 19 تا 50 ساله 15 میکروگرم در روز برای حمایت از سلامت استخوان ها مورد نیاز است.

5- ویتامین E

به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، ویتامین E یک ماده مغذی ضروری برای سلول های شما است و به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان در بدن شما کمک می کند. برای مردان بالای 14 سال 15 میلی گرم در روز توصیه می شود.

6- کلسیم

وجود کلسیم برای سلامت استخوان ها ضروری است، داشتن کلسیم و ویتامین D کافی در رژیم غذایی سالم، همراه با فعالیت بدنی منظم، ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را در آینده کاهش دهد. برای مردان 19 تا 50 ساله 1000 میلی گرم در روز توصیه شده است.

7- منیزیم

این ماده معدنی کلیدی به صدها واکنش متابولیک کمک می کند. منیزیم به حمایت از سلامت استخوان، عملکرد عصب و ماهیچه کمک می کند و به تبدیل غذا به انرژی سلولی کمک می کند. برای مردان بالای 19 سال و بالاتر 400-420 میلی گرم در روز نیاز است.

بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف
7 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در سن 30 و 40 سالگی

6 مولتی ویتامین مورد نیاز آقایان در سن 50 سالگی و بعد از آن

با افزایش سن، نیازهای تغذیه ای شما تغییر می کند، به خصوص اگر با مشکلات سلامتی مواجه هستید، دارو مصرف می کنید یا صرفاً فعالیت کمتری دارید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که متابولیسم شما کند شده است، بینایی شما به آن تیز بینی نیست، یا احساس درد بیشتری نسبت به گذشته دارید. اگر مردی 50 ساله یا بیشتر هستید، باید روی این مواد مغذی اصلی تمرکز کنید:

1- ویتامین A

برای بینایی سالم و حمایت از سیستم ایمنی، مهم است که اطمینان حاصل کنید که ویتامین A کافی در روز دریافت می کنید، چه به صورت رتینول و چه به عنوان کاروتنوئید مانند بتاکاروتن. برای مردان بالای 50 سال900 میکروگرم به ویتامین آ در روز نیاز است.

2- ویتامین های B، به ویژه ویتامین های B6 و B12

همانطور که در بالا ذکر شد، ویتامین های B6 و B12 هر دو در تبدیل غذایی که می خورید به انرژی سلولی مهم هستند. ویتامین B12 همچنین به شکل گیری مناسب گلبول های قرمز خون کمک می کند و برای عملکرد صحیح اعصاب مورد نیاز است.

در افراد مسن جذب ویتامین B12 در دستگاه گوارش آنها کاهش یافته و خطر کمبود B12 بیشتر است، بنابراین، بزرگسالان بالای 50 سال باید مکمل ویتامین B12  را به برنامه روزانه خود اضافه کنند یا با پزشک خود در مورد مصرف مکمل ویتامین B12 صحبت کنند. برای مردان بالای 50 سال 2میلی گرم در روز ویتامین B6 و 4/2میلی گرم ویتامین B12 در روز مورد نیاز است.

بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف
6 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در سن 50 سالگی و بعد از آن

3- ویتامین C

برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما به اندازه کافی غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، توت فرنگی و فلفل قرمز دارد. برای مردانبالای 50 سال 90 میلی گرم در روز توصیه می شود.

 4- ویتامین D

یکی از بهترین ویتامین ها برای آقایان ویتامین دی است.برای مردان بالای 50 سال 15-20 میکروگرم در روز ویتامین دی برای حمایت از سلامت استخوان مورد نیاز است. انجمن غدد درون ریز دستورالعمل های بالینی را منتشر کرده است که به طور معمول توسط پزشکان مراقبت های بهداشتی که با بیماران کار می کنند تا سطح ویتامین خون آنها را افزایش دهند، استفاده می شود. این دستورالعمل‌ها 37.5-50 میکروگرم در روز ویتامین D را برای بزرگسالان توصیه می‌کنند تا به افرادی که ویتامین D دریافت کافی ندارند کمک کنند تا نیازهای غذایی روزانه خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید : ویتامین های مورد نیاز آقایان

5- کلسیم

همانطور که در بالا ذکر شد، کلسیم یک ماده مغذی ضروری برای استخوان های سالم است، زیرا یکی از اجزای ساختاری اصلی در تمام استخوان ها و دندان ها است. برای مردان بالای 50 سال 1000-1200 میلی گرم در روز مورد نیاز است. بسیاری از افراد در همه گروه های سنی کلسیم کافی از غذا دریافت نمی کنند، اما این امر در مردان بالای 71 سال شایع تر است.

6- منیزیم

افراد مسن بیشتر احتمال دارد که مقدار ناکافی منیزیم را تنها از طریق غذا مصرف کنند. این ماده معدنی مهم به آرامش عضلات کمک می کند، از سلامت قلب، اعصاب و استخوان حمایت می کند و به تبدیل غذا به انرژی سلولی کمک می کند. برای مردان بالای 51 سال 420 میلی گرم در روز است.

ویتامین‌ هایی که آقایان باید در هر سنی مصرف کنند
6 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در سن 50 سالگی و بعد از آن

مردان به چه مواد مغذی کلیدی دیگری نیاز دارند؟

مواد مغذی ذکر شده در بالا نشان دهنده نکات برجسته و مقادیر توصیه شده برای تمرکز در سنین مختلف است. اما شما همچنان به سایر مواد مغذی مهم، ویتامین K (برای حمایت از استخوان‌های سالم)، روی (برای حمایت از سیستم ایمنی سالم) و فیبر (برای حفظ سلامت سیستم گوارش) نیاز دارید.

آیا مردان باید روغن ماهی مصرف کنند؟ بله! یکی از بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف، امگا 3 یا اسیدهای چرب هستند. اسیدهای چرب امگا 3 EPA و DHA(که به مقدار زیاد در ماهی های چرب مانند سالمون، هالیبوت و ساردین یافت می شود) فواید زیادی برای سلامتی دارند، مانند حمایت از سلامت قلب، مغز و چشم. متخصصان مصرف حداقل دو وعده ماهی چرب در هفته را توصیه می کنند که معادل 200-500 میلی گرم EPA و DHA در روز است. اگر نگرانی‌هایی برای سلامت قلب دارید، کارشناسان 1000 میلی‌گرم EPA و DHA در روز را توصیه می‌کنند.

با تعدادی از بهترین مکمل های آقایان آشنا شوید:

قرص مولتی ویتامین بایو بیسیکس آقایان نیچرز اونلی

قرص مولتی ویتامین بایو – بیسیکس آقایان نیچرز اونلی علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن آقایان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن آنها نیز می‌شود.

قرص مولتی ویتامین آقایان نیچرز اونلی یک مکمل معدنی سبب ارتقاء سلامت، جبران کمبود ویتامین‌ها و افزایش انرژی بدن آقایان می باشد.

قرص هیر ایکس آقایان ویواتیون 60 عدد

قرص مولتی ویتامین آقایان هیر ایکس سرشار از ویتامین B1, B2, B3, B6, B7 ,B9 ,B12,E, C، آهن، مس، زینک، سلنیوم، ید و اسید های آمینه، جهت سلامت و تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و حفظ رنگ مو در آقایان فرموله شده است.

استفاده روزانه از این محصول می‌تواند سلامت موها را تضمین کند.

قرص مولتی من آلفا ویتامینز

قرص مولتی من آلفا ویتامینز، مخصوص آقایان سبب افزایش قوای جسمی، افزایش قدرت باروری و توانایی جنسی مردان می شود. بعلاوه این محصول موجب حفظ سلامت استخوان، قلب، تقویت سیستم ایمنی و پروستات نیز می شود. این قرص مولتی ویتامین آقایان با دارا بودن ویتامین های گروه B، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و موجب افزایش قدرت و انرژی در آقایان می شود.

قرص اکتی من لیبرتی سوئیس

قرص اکتی من لیبرتی سوئیس، ترکیبی کامل از ویتامین ها و ریز مغذی های مورد نیاز بدن آقایان و همچنین حاوی رزوراترول، ال کارنیتین، ال آرژینین و ویتامین K می باشد که سبب افزایش انرژی بدن، افزایش توده عضلانی، تقویت قوای جنسی، حفظ سلامت سیستم ایمنی و سیستم قلبی-عروقی بدن در آقایان می گردد.

کپسول نرم من ویت اورجینال ویواتیون

کپسول نرم ژلاتینی من ویت اورجینال ویواتیون حاوی 26 نوع از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و گیاهان دارویی می باشد که به صورت ویژه برای استفاده آقایان فرموله شده است.

قرص مولتی ویتامین آقایان ویواتیون (Viva Tune Manvit Original For Men) برای حفظ سلامتی، شادابی و افزایش قدرت و سطح انرژی آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین های A، C، D، B6،B12، و مس به کار رفته در این محصول برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن ضروری می باشند. این محصول حاوی زینک می باشد که در تولید و نگهداری تستوسترون در سطح معمول آن نقش به سزایی ایفا می کند دارد.

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس

قرص ولمن برای تقویت سیستم ایمنی بدن آقایان، افزایش سطح انرژی، بازیابی نیروی جوانی بسیار توصیه شده است. همچنین قرص ولمن طبق تحقیقات انجام شده در جلوگیری از سرطان پروستات مفید می باشد.

قرص مولتی ویتامین آقایان ولمن برای مردانی که سبک زندگی فعالی دارند، می تواند منبع مناسبی از ویتامین ها و مواد مغذی باشد. قرص ولمن می تواند سطح انرژی افراد را در طول روز در سطح ایده آل خود نگه دارد و حس، انرژی و نیروی جوانی را به ارمغان آورد.

قرص سوپرابیون آقایان

قرص مولتی ویتامین آقایان سوپرابیون حاوی 29 ویتامین، مواد معدنی، اسید آمینه و عناصر کمیاب طبیعی است که می تواند نیازهای طبیعی بدن آقایان را تأمین کند. 

قرص انرژکس گلدن لایف

قرص مولتی ویتامین آقایان انرژکس با تأمین نیاز بدن به مواد مغذی، سیستم ایمنی بدن را  تقویت می کند.(سیستم ایمنی بدن نقش محافظ را در برابر مواد آلوده و بیماری ها بر عهده دارد.)

داشتن برنامه تغذیه ایی منظم که در آن به میزان کافی میوه، سبزیجات، غذاهای پروتئینی و طبیعی وجود داشته باشد، باعث می شود که نیاز بدن به ویتامینها و املاح معدنی تأمین شود. علاوه برمصرف مواد غذایی مناسب مصرف قرص مولتی ویتامین آقایان گلدن لایف، حاوی ویتامین ها و ریز مغذی هاست سبب می شود سلامت جسمی و روانی آقایان تأمین شود.

کوتاه سخن :

بهترین ویتامین ها برای آقایان در سنین مختلف، چه ویتامین هایی هستند؟ از آنجایی که نیازهای غذایی مردان در طول سال ها تغییر می کند پس به سن، سبک زندگی و نیازهای فردی شما بستگی دارد. مواد مغذی کلیدی که باید در سنین 30 و 40 سالگی روی آنها تمرکز کنید عبارتند از ویتامین A، ویتامین های B مانند ویتامین B6 و ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E و همچنین کلسیم و منیزیم.

مردان 50 ساله و بالاتر نیازهای تغذیه ای مشابهی دارند، اما به مواد مغذی خاصی مانند ویتامین B12 و کلسیم بیشتری نیاز دارند و برای حفظ قلب سالم، باید به اندازه کافی امگا 3، عمدتاً از طریق ماهی های چرب یا مکمل های روغن ماهی، دریافت کنند.

در صورتی که در مورد مقاله بالا پرسشی دارید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا پزشک داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروز و سربلند باشید)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.