ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

0 34

ماسک های مو محصولاتی هستند که با روغن، کره و سایر مواد مغذی فرموله می شوند. این ماسک‌های آب‌رسان مو نسبت به شامپو یا نرم‌کننده معمولی شما زمان بیشتری را صرف فرو بردن و پرورش مو می‌کنند و در یک بار استفاده فواید چشمگیری می‌دهند.

ما موهای خود را تحت فشار زیادی قرار می دهیم، چه به دلیل حالت دادن به گرما، مدل موی جدید یا قرار گرفتن در معرض عناصری که می تواند آسیب جدی به مو وارد کند. ماسک‌های درمان مو می‌توانند به کاهش شکستگی مو کمک کنند و به موهای شما احساس سلامتی ببخشند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟ صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از ماسک مو

ماسک های مو به راحتی در روتین مراقبت از موی شما جای می گیرند، زیرا معمولاً جای نرم کننده شما را می گیرند. ماسک ها انواع مختلفی دارند، بعضی از ماسک‌های مو باید داخل حمام مورد استفاده قرار گیرند و بعضی از آنها بعد از حمام. بنابراین حتما لازم است تا دستورات روی جلد ماسک مو را خوب مطالعه کنید. همچنین در دستور استفاده از برخی از انواع ماسک مو آمده است که حتما باید بعد از نرم کننده مو مورد استفاده قرار گیرند در حالی‌که بعضی دیگر از ماسک‌های مو خود حالت نرم کننده داشته و استفاده از نرم کننده را منتفی می‌کنند. در اینجا نحوه استفاده از ماسک مو آمده است:

مرحله 1: موهای خود را شامپو بزنید، سپس آبکشی کنید.

مرحله 2: ماسک موهای خود را بمالید.

مرحله 3: سه تا پنج دقیقه صبر کنید.

مرحله 4: آبکشی کنید.

مرحله 5: موهای شاداب شده خود را با حوله خشک کنید و مانند حالت عادی حالت دهید.

مرحله 6. در صورتی که از ماسک بدون ابکشی بعد از حمام استفاده می کنید دیگر نیازی به آبکشی ندارید و می توانید مویتان را حالت بدهید.

چند بار باید از ماسک مو استفاده کرد؟

حداقل هفته ای یکبار باید از ماسک مرطوب کننده مو استفاده کنید. اما اگر موهای شما خشک‌تر یا آسیب دیده‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد، آن را به دو یا سه بار در هفته افزایش دهید.

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟
ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

چه مدت باید ماسک مو را روی موهای خود بگذارید؟

شما باید حداقل سه تا پنج دقیقه ماسک مو را روی موهای خود بگذارید، اما اگر موهایتان خیلی خشک است و وقت دارید، می توانید اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی موهای مرطوب فرو برود. اگر می خواهید ماسک را بر روی موهای خشک بگذارید، می توانید یک شب آن را بگذارید. (موهای خشک نسبت به موهای مرطوب تخلخل کمتری دارند، بنابراین خطر کمتری برای از بین بردن رطوبت آن وجود دارد که اگر آن را بیش از حد طولانی بگذارید امکان پذیر است.)

آیا می توانید ماسک مو را برای مدت طولانی روی مو باقی بگذارید؟

بستگی به ماسک موی مورد استفاده شما دارد. اگر ماسک موی خود را روی موهای مرطوب بمالید، یعنی زمانی که ساقه مو متخلخل تر است، در صورتی که زمان زیادی بماند ممکن است موها با اضافه شدن رطوبت کشیده و منقبض شده، به حدی که ضعیف و مستعد شکستن شوند. گذاشتن ماسک مو بیش از حد طولانی یا حتی یک شبه، به خصوص روی موهای مرطوب، می تواند آسیب زا باشد. پس بهتر است فقط ماسک موی خود را بعد از پنج دقیقه یا طبق دستور آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه از خشک شدن موهایم جلوگیری کنم؟

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

یک ماسک درمانی عمیقا مغذی مو می تواند تفاوت زیادی در درخشش و استحکام موهای شما ایجاد کند و اگر موهای خشک، آسیب دیده، وز یا خیلی بلند دارید، بسیار مهم است که از ماسک مو استفاده کنید.

به علاوه، بهترین ماسک‌های مو معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده هستند و آنها می توانند نوع موهای خاص و نگرانی های شما را نیز هدف قرار دهند. به عنوان مثال، بهترین ماسک‌ها برای موهای خشک معمولاً با کره و روغن‌هایی مانند شی باتر، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن آووکادو ساخته می‌شوند که می‌توانند به بازسازی مو و افزایش درخشندگی آن کمک کنند. یا می‌توانید روغن آووکادو را در بهترین ماسک‌های مو برای موهای مجعد پیدا کنید. سایر مواد طبیعی شفابخش نیز مانند عسل و بره موم برای موهای آسیب دیده ضروری هستند.

امتیاز دیگر استفاده از ماسک این است که بسیاری از ماسک های مو بوی خوبی دارند. بنابراین اگر احساس استرس یا شکنندگی می کنید، از ماسک مو در خانه به عنوان نوعی مراقبت از خود استفاده کنید. یک ماسک موی آبرسان را بر روی پوست بمالید، چند نفس عمیق بکشید و از این تجربه لذت ببرید.

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟
ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

انتخاب ماسک مو متناسب با جنس مو

شما باید بدانید که ماسک مو را باید با توجه به نوع و جنس موهای خود و مشکلی که جهت بهبود آن می‌خواهید از ماسک مو استفاده کنید، انتخاب نمایید. مثلا اگر برای تثبیت رنگ مو می‌خواهید ماسک مو بزنید، باید ماسک مویی را انتخاب کنید که مخصوص این عملکرد تهیه شده باشد. همچنین اگر موخوره دارید، در پی تقویت موهای خود هستید و … ماسک موی مخصوص این کار را باید انتخاب کنید. فراموش نکنید که استفاده از ماسک موی نامناسب ممکن است وضعیت موهای شما را از آنچه که هست بدتر کند.

معرفی دو نمونه ماسک موی با آبکشی و بدون آبکشی

ماسک مو پروکراتین بایوریچ با آبکشی

ماسک مو پروکراتین بایوریچ با آبکشی سرشار از روغن های با ارزش مانند؛آواکادو و آرگان است که باعث تقویت و آبرسانی عمیق موها می‌شود و حالت ابریشمی و درخشندگی به موها می‌بخشد.

این محصول مناسب موهای کراتین شده، بوتاکس شده و ویتامینه شده است که سرشار از روغن های با ارزش مانند: آواکادو و آرگان است که باعث تقویت و آبرسانی عمیق موها می‌شود و حالت ابریشمی و درخشندگی به موها می‌بخشد این ماسک حاوی ترکیباتی مانند:پروتئین هیدرولیز شده سویا،کراتین و شی‌باتر که سبب تغذیه فیبر و ساختمان موها شده و باعث تقویت و استحکام ساقه مو می‌شود این ترکیبات یه لایه پوشاننده روی مو ایجاد کرده که باعث حالت پذیری هرچه بیشتر مو می‌گردد. همچنین این ماسک فاقد نمک و پارابن می‌باشد و به مو هیچگونه آسیبی وارد نمی‌کند.

ویژگی های ماسک مو پروکراتین بایوریچ با آبکشی :

  • رفع خشکی و آسیب های مو به واسطه وجود انواع ویتامین ها و پروتئین در ترکیبات این ماسک
  • دارای ترکیبات تقویت کننده و رفع عیوب ساختاری و ظاهری مو
  • حاوی پروتئین هیدرولیز شده سویا،کراتین و شی‌باتر
  • دارای مواد تغذیه کننده جهت بازسازی فولیکول مو
  • ترمیم کننده و احیا کننده

چگونه ماسک مو پروکراتین بایوریچ با آبکشی را استفاده کنیم؟

مقداری از ماسک مو را برداشته و به ساقه موهای خود بزنید. بهتر است زدن ماسک مو را از چند سانتی‌متر پایین‌تر از ریشه موها شروع کنید. باید اجازه دهید حدود ۳ تا ۵ دقیقه روی موها باقی بماند. سپس موهای خود را آبکشی کنید

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟
ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

ماسک مو پروکراتین بایوریچ بدون آبکشی

ماسک مو پروکراتین بایوریچ بدون آبکشی با دارا بودن پروتئین هیدرولیز شده و کراتین از حالت وز و شکنندگی مو جلوگیری نموده و نرمی و درخشندگی را به موی شما هدیه می دهد.

این محصول ترمیم کننده موهای آسیب دیده و احیاء کننده ساقه مو است که باعث جلوگیری از حالت وز و رفع حالت شکنندگی مو و ایجاد نرمی و درخشش مو می‌شود. این ماسک حاوی ترکیباتی مانند: پروتئین هیدرولیز شده سویا، کراتین و شی‌باتر که سبب تغذیه فیبر و ساختمان موها شده و باعث تقویت و استحکام ساقه مو می‌شود این ترکیبات یه لایه پوشاننده روی مو ایجاد کرده که باعث حالت پذیری هرچه بیشتر مو می‌گردد. همچنین این ماسک فاقد نمک و پارابن می‌باشد و به مو هیچگونه آسیبی وارد نمی‌کند.

ویژگی های ماسک مو پروکراتین بایوریچ بدون آبکشی :

  • حاوی عصارهای روغن نارگیل، عصاره مریم گلی و عصاره دم اسبی
  • رفع الکتریسیته و افزایش درخشندگی و حالت دهندگی موی سر
  • مخصوص موهای کراتینه، پلاتینه، ریباندینگ و دکلره شده
  • ترمیم کننده موهای آسیب دیده و احیا کننده ساقه مو
  • بازسازی موهای آسیب دیده، خشک و رنگ شده
  • حافظ و پوشش دهنده و نگهدارنده رطوبت
  • حاوی پروتئین هیدرولیز شده و کراتین
  • جلوگیری از حالت وز و شکنندگی مو
  • فاقد سولفات، نمک، پارابن و سیلیکون
  • ضد التهاب، تقویت ریشه و تار مو
  • فرموله شده از شرکت jojo آلمان
  • رطوبت دهنده مو و التیام بخش
  • نرمی و درخشندگی موها
  • حاوی روغن آرگان

چگونه ماسک مو پروکراتین بایوریچ بدون آبکشی را استفاده کنیم؟

ماسک مو پروکراتین بایوریچ بدون آبکشی را پس از استحمام و قبل از خشک کردن موها روی موی نمدار مالیده و سپس با سشوار حالت دهید.

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟
ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کوتاه سخن:

ماسک مو چیست ؟ ماسک موها به طور کلی وظیفه جلوگیری از آسیب و بهبود موهای آسیب دیده را دارند. اما خواص دیگر آنها متناسب با نوع ماسک مو و موهایی که ماسک برای آن تهیه شده است، متفاوت است. اگر شما هم به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهید، تهیه یک ماسک موی متناسب با جنس و نوع موهایتان را مانند ماسک مو پروکراتین بایوریچ به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر پرسشی در زمینه ماسک مو دارید، می‌توانید در پایان همین مقاله در بخش کامنت گذاری آن را درج نموده و منتظر پاسخ کارشناسان پوست و مو و یا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار باشید. (پیروز و سربلند باشید)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.