میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

0 112

سلامت پوست اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که پوست اندام های داخلی بدن را از ناهنجاری و آسیب عناصر خارجی محفوظ نگاه می دارد. پوست پیوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگی، خشکی و… قرار می گیرد و در صورتی از این عضو حیاطی مراقبت نشود ممکن است آسیب ببیند.

علاوه بر حفاظت از اندام های داخلی، سلامتی و درخشندگی پوست صورت در زیبایی ظاهری ما نیز تاثیر چشمگیری دارد. پوست شفاف، صاف و زیبای دوران جوانی با گذر عمر دستخوش تغییراتی شده و کم کم اثرات پیری در آن ظاهر می شود. اما در صورتی که راه های مراقبت از پوست صورت را بدانید و به دقت از آن‌ها پیروی کنید، می‌توانید پیری پوست را تا حد زیادی به تاخیر بیدازید.

در این میان خانم ها نسبت به گروههای دیگر نسبت به پوست خود حساس تر هستند و یکی از دغدغه های فکری بسیاری از آنها، داشتن پوستی سالم و شاداب است که امروزه برای رسیدن به این منظور، روش‌های مختلفی را امتحان می کنند و متأسفانه با اینکه بازار لوازم ‌آرایشی و بهداشتی بسیار داغ است وخانم‌ها مشتری‌های اصلی این محصولات هستند اما اکثر خانم ها اطلاعات كافی در مورد این دسته از محصولات را ندارند.

در کنار شناخت محصولات آرایشی و بهداشتی داشتن برنامه روتین روزانه جهت جوانسازی پوست نیز به شما پیشنهاد می شود. در این مقاله ما قصد داریم در مورد میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟ صحبت کنیم و به معرفی بهترین میسلار واترها بپردازیم.

آیا داشتن یک برنامه روزانه برای مراقبت از پوست لازم است؟

شما با داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست، متوجه خواهید شد که داشتن یک پوست عالی صرفا به ژنتیک مربوط نمی شود بلکه با انجام یک سری راهکارهای روزمره ساده می توان پوست را به مرحله فوق العاده رساند. این عادت های روزانه در طولانی مدت تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. اما به این نکته داشته باشید که انجام این برنامه روزانه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

مراقبت از پوست بصورت روزانه چگونه امکان پذیر است؟

قبل از اقدام به هرکاری باید در رابطه با مراقبت روزانه اطلاعاتی داشته باشید. اینکه این مراقبت ها در چند مرحله انجام می شود و هر مرحله چه کاربردی برای پوست دارد. مراقبت ها شامل پاکسازی پوست از آلودگی ها و رادیکال های آزاد، ایجاد تعادل و تسکین پوست و در نهایت رطوبت رسانی می شود. هدف از این برنامه روزانه رفع هرگونه مشکلات پوستی موجود و پیشگیری از بروز مسائل دیگر می باشد.

بهتر است این برنامه را دو بار در روز به هنگام بیدار شدن از خواب و همچنین شب ها هنگام رفتن به رختخواب انجام دهید.

برای اطلاع از یک روتین روزانه مراقبت از پوست کلیک کنید.

شستشوی پوست

اولین و اساسی ترین مرحله مراقبت از پوست با شستن صورت آغاز می شود. پوست در معرض آلودگی های محیط و مواد آرایشی قرار می گیرد. برای اینکه بتوان از بروز جوش، رفع منافذ باز و خستگی پوست جلوگیری نمود باید به طور کامل صورت را بشوییم.

استفاده از پاک کننده برای مراقبت از پوست

در پایان یک روز طولانی هیچ چیز به اندازه پاک کردن صورت خوشایند و آرامش بخش نیست. از بین بردن هرگونه آلودگی، عرق و آرایش به پوست امکان تنفس و ترمیم بافت های خود را می‌دهد. اما استفاده از مواد پاک کننده با کیفیت و مناسب با نیازهای پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که هر کدام از این مواد، دارای خواص مختلفی هستند و مناسب انواع خاصی از پوست ها می باشند. شما با دانستن تفاوت بین مواد پاک کننده مختلف می توانید محصول مناسب با پوست خود را انتخاب کنید.

انواع پاک کننده های صورت شامل : ژل پاک کننده، کرم پاک کننده، فوم پاک کننده، پاک کننده رسی، پاک کننده پودری، پاک کننده میسلار، صابون پاک کننده، پاک کننده بدون آبکشی، دستمال مرطوب، پاک کننده روغنی و پاک کننده مومی می باشد. پاک کننده ها بدون اینکه پوست شما را خشک و یا چرب کنند مواد آلوده را از بین می برند. به این نکته دقت کنید که از پاک کننده های لایه بردار (اسکراب) فقط هفته ای یکبار استفاده کنید.

ما در این مقاله تلاش می کنیم که شما را با یکی از پاک کننده های صورت یعنی میسلار واتر بیشتر آشنا کنیم.

اولین قدم هر روتین مراقبت روزانه از پوست پاکسازی پوست است که هر گونه آرایش، آلودگی، چربی اضافی و رسوب روی پوست را از بین می‌برد.

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما با این حال بسیاری از افراد با این محصول ناآشنا بوده و کاربرد آن را نمی‌دانند. اگر خواهان حفظ طراوت و شادابی در پوست خود هستید و دوست دارید پوستی شفاف داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل برایتان توضیح بدهیم که میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، نوعی پاک کننده‌ی صورت است که به از بین بردن سبوم و ناخالصی‌های اضافی پوست کمک کرده و باعث احساس نرمی و زیبایی در پوست می‌شود.

میسلار واتر از میسل‌ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است که این میسل‌ها با جذب کثیفی‌ها و ناپاکی‌ها، آن‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند.

میسلار واتر به دلیل ترکیبات کاملی که دارد، می‌تواند انواع محصولات آرایشی، از کرم پودر بیس گرفته تا آرایش چشم و ریمل را پاک کرده و عرق و چربی اضافی پوست را نیز از بین ببرد. اغلب، مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش به دو محصول جداگانه احتیاج دارد. بهترین نکته در مورد میسلار واتر این است که این محصول ساده و با کاربری آسان، هر دو کار را انجام می‌دهد، یعنی هم از پوست شما مراقبت می کند و هم آرایش و آلودگی های صورت را شما را برطرف می نماید.

میسلار واتر از چه موادی تشکیل شده است؟

میسلار واتر از میسل‌ها، یعنی ذرات لیپیدی پاک کننده که به صورت سوسپانسیونی در آب معلق شده‌اند، تشکیل شده است.

میسل ها، هر دو ویژگی آب‌گریزی و آب‌دوستی را دارند؛ در واقع میسل ها می‌توانند کثیفی، ناخالصی و آرایش صورت را از بین ببرند. ظاهر میسل مانند آب شفاف است؛ اما وقتی با پوست تماس پیدا می‌کند، متوجه می‌شوید که این محصول ترکیبات پیچیده‌ی بیشتری دارد.

میسل‌های موجود در میسلار واتر عملکردهای مختلفی دارد؛ از جمله کمک به از بین بردن آرایش، پاک‌سازی صورت و مرطوب کردن پوست.

میسل، مانند آهن‌ربا، بدون نیاز به سابیدن شدید کثیفی، چربی و آرایش را از سطح پوستتان جذب کرده و بدون آن‌که پوستتان را خیلی خشک کند، آن را تمیز و آبرسانی می‌کند. میسل‌ها آن‌چنان کامل بوده که حتی می‌توانند آرایش‌های ماندگار مانند ریمل ضد آب را نیز پاک کنند.

تفاوت میسلار واتر با دیگر پاک کننده های صورت چیست؟

میسلار واتر، نوعی پاک‌کننده و تمیزکننده‌ی صورت است. اما برتری این محصول نسبت به محصولات شوینده‌ صورت که پیش‌تر از آن‌ها استفاده می‌کردید چیست؟ برخلاف پاک کننده‌هایی که به شکل فوم یا لوسیون بودند، میسلار واتر ظاهری شبیه به آب داشته و نیازی به شستشو ندارد.

ترکیبات موجود در میسلار واتر کاملا ملایم است و به پاکسازی منافذ پوست و در عین حال تقویت سلامت پوست کمک می‌کند. از آنجایی که این محصول فاقد الکل است، ممکن است در هیدراتاسیون (آبرسانی) پوست نیز موثر بوده، تحریک و التهاب پوست را کاهش دهد و به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک کند.

برای خرید میسلار واتر می‌توانید به داروخانه آنلاین داروکار مراجعه نمایید.

در چه مواردی می توانیم از میسلار واتر استفاده کنیم؟

  • تمیز کردن پوست از آلودگی و چربی‌ها
  • افزایش رطوبت‌رسانی به پوست
  • پاک کردن آرایش
میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

مکانیسم اثر میسلار واتر روی پوست چگونه است؟

چگونگی اثرگذاری میسلار واتر روی پوست تا حدود زیادی به سورفکتانت‌های موجود در آن ارتباط دارد. مولکول‌های سورفکتانت دو سر دارند: یکی که آب را جذب می‌کند و دیگری که چربی‌ها را به دام می‌اندازد. آب و چربی معمولا با هم مخلوط نمی‌شوند اما مکانیسم اثر سورفکتانت‌ها به گونه ایی است که می‌توانند آب و چربی را با هم ترکیب کنند.

به همین دلیل است که معمولا در انواع شوینده و پاک کننده پوست از سورفکتانت‌ها استفاده می‌شود. تفاوت میسلار واتر با دیگر شوینده‌ها در مولکول‌های توپی شکل آن است. انتهای جذب کننده آب رو به بیرون است در حالی‌که انتهای جذب کننده چربی رو به داخل قرار دارد.

این مسئله به میسل‌ها این امکان را می‌دهد که در مایع شناور بمانند و چربی‌هایی را که با آنها در تماس هستند، جذب کنند. وقتی شما میسلار واتر را به صورت خود می‌زنید، میسل‌ها آرایش و سبوم را به دام انداخته و از پوست پاک می‎‌نمایند. دقت داشته باشید که میسلار واتر دارای سورفکتانت‌های غیریونی است که بسیار ملایم عمل می‌کنند.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید که میسلار واتر چیست؟ بهتر است با مزایای آن نیز بیشتر آشنا شوید:

کمک به پاکسازی صورت

میسلار واتر در واقع نوعی پاک کننده است که امکان پاک کردن آلودگی‌ها، چربی‌ها و آرایش را از روی پوست فراهم می‌کند. بسیار مهم است که هر شب آلودگی‌ها و آرایش را از روی پوست خود پاک کنید؛ در غیر این صورت منافذ پوست بسته شده و مشکلاتی همچون جوش و آکنه نمایان می شوند. زمانی که دسترسی به آب ندارید، استفاده از این محصول می‌تواند فوق‌العاده باشد.

افزایش آبرسانی به پوست

چنانچه در بالا توضیح دادیم میسلار واتر حاوی ترکیبات آبرسان است و جزء گروه مرطوب کننده‌ها می‌شود. مرطوب کننده‌ها آب را از پوست و محیط اطراف جذب لایه‌های بیرونی پوست می‌کنند. یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌هایی که اغلب در میسلار واتر از آن استفاده می‌شود، گلیسیرین است. این ماده هم هیدراتاسیون را افزایش می‌دهد و هم اثر ترمیم کنندگی برای پوست دارد.

آیا از میسلار واتر می توانیم برای پوست های حساس استفاده کنیم؟

میسلار واتر برای انواع مختلف پوست مناسب است. مطالعات نشان داده است که حتی افراد مبتلا به رزاسه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. افرادی که پوست حساس دارند باید به دنبال میسلار واتری باشند که حاوی الکل، اسانس و روغن‌های ضروری نباشد. میسلار واتر به دلیل وجود گلیسیرین نیز باعث کاهش تحریکات پوستی و التهاب می‌شود.

استفاده روزانه از میسلار واتر منعی ندارد. بعضی از افراد صبح‌ها به عنوان یک پاک کننده ملایم از میسلارواتر استفاده کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند شب‌ها برای پاک کردن آرایش از آن بهره بگیرند.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

این نوع پاک کننده‌ی جدید، با هر پنبه‌ی توپی یا پد آرایشی، تاثیر مثبتش را بر جای می‌گذارد اما برای نتیجه‌ی بهتر، از پدهای بزرگ پنبه‌ای استفاده کنید که در اکثر داروخانه‌ها موجود است. آنها به طور معمول به صورت استوانه‌هایی حاوی چند پد پنبه‌ای فروخته می‌شوند.

میسلار واتر (مانند تمام پاک کننده‌های صورت) باید اولین قدم در روتین مراقبت از پوستتان باشد.

روش مصرف میسلار واتر:

یک پد پنبه‌ای را به پاک کننده آغشته کرده و روی صورتتان بکشید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که هیچ لکه و رنگ جدیدی روی پد ظاهر نشود. برای پاک کردن آرایش چشم، ابتدا مطمئن شوید که پد را به خوبی به پاک کننده آغشته کرده‌اید.

سپس پد را به آرامی روی پلک‌تان فشار داده و آن را برای چند ثانیه در محل نگه دارید با این روش یعنی فشردن و نگه داشتن به میسل‌ها کمک می‌کنید تا مانند آهن‌ربا عمل کرده و آرایش، آلودگی و ناخالصی‌های پوستتان را پاک کنند.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟
میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

میسلار واتر چه کاربردهای دیگری دارد؟

اکنون که با نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر آشنا شده‌اید، لازم است بدانید که در چه مواقعی باید از این محصول استفاده کنید:

آیا در آرایش‌تان اشتباه کرده‌اید؟ آیا ریملتان پخش شده است؟ به جای این که مجدداً تمام صورت‌تان را بشویید، می‌توانید از میسلار واتر استفاده کنید. کافی است یک گوش پاک کن را درون محلول آرایش پاک کن فرو کرده و اشکالات آرایشتان را پاک کنید. حتی در روزهایی که هیچ آرایشی ندارید نیز می‌توانید برای شاداب شدن پوستتان از میسلار واتر استفاده کنید.

زمانی که در حال پیاده‌روی هستید یا بیرون از خانه ورزش می‌کنید، برای تمیز کردن ظاهرتان و دور کردن هرگونه آلودگی از سطح پوست‌تان، این محصول را به همراه داشته باشید.

حتی اگر نوعی فعالیت سنگین داشته باشید، میسلار واتر می‌تواند به شما کمک کند که سرحال به نظر برسید. برای این که دائم بتوانید پوست‌تان را به راحتی پاکسازی کنید، از دستمال‌ مرطوب بر پایه‌ی میسلار واتر استفاده کنید.

بعد از باشگاه، روزهای که تعریق زیادی دارید یا مواقعی که پوستتان به تقویت بیشتری نیاز دارد، دستمال‌های مرطوب بر پایه‌ی میسلار واتر بسیار مناسب هستند.

آیا میسلار واتر برای پوست صورت مضرر است؟

میسلار واتر یک محلول ملایم، بدون الکل، بدون روغن و بدون هرگونه مواد شیمیایی مضر برای پوست صورت ما است. این محلول دارای مواد صابونی قوی و یا عوامل پاک کننده سنگین نیست که چربی طبیعی و مفید پوست را از بین می برند. در نتیجه، میسلار واتر باعث خشک شدن پوست صورت و چروک شدن آن نمی شود. در عوض پوست را نرم کرده و به آن هیچ گونه صدمه ای نمی زند.

از طرفی دیگر، به دلیل اینکه میسلار واتر حاوی مواد پاک کننده خیلی قوی نیست، ممکن است که نتواند به خوبی تمام مواد آرایشی موجود بر روی پوست صورت شما را از بین ببرد. به همین دلیل، ممکن است که مجبور شوید پس از استفاده از میسلار واتر، از یک شوینده صورت، پاک کننده صورت و یا تونر صورت استفاده کنید.

برای آشنایی با تونر مناسب پوستتان کلیک کنید.

بعد از استفاده از میسلار واتر پوست خود را شستشو دهیم؟

میسلار واتر نوعی پاک‌کننده صورت است که نیازی به آبکشی ندارد. این محصول در واقع آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند اما برای پاک‌کردن آلودگی‌هایی که در عمق پوست وجود دارد باید از سایر شوینده‌ها استفاده کرد.

اگر صورتتان در معرض آلودگی زیاد قرار داشته است یا آرایش سنگین داشته‌اید، بهتر است ابتدا با میسلار واتر صورت را پاک کنید و پس از آن از شوینده صورت یا تونر مناسب پوستتان استفاده نمایید. اما اگر در خارج از خانه هستید یا دسترسی به آب یا شوینده صورت ندارید میتوانید از میسلار واتر به تنهایی استفاده کنید.    

معرفی بهترین میسلار واتر

برای افرادی که می‌پرسند بهترین میسلار واتر چیست؟ چندین میسلار واتر پرطرفدار در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

میسلار واتر هیدرا بالانس کامپودرما 150 میلی لیتر

میسلار واتر هیدرا بالانس کامپودرما با دارا بودن ترکیبات موثر علاوه بر پاک کننده عمقی منافذ و آرایش از سطح پوست خشک و خیلی خشک، موجب آبرسانی پوست های دهیدراته نیز می شود.

میسلارواتر کمپودرما حاوی سورفکتنت های ملایم برگرفته از روغن کرچک و ویتامین E می باشد که خاصیت بازسازی کننده و ترمیم کننده پوست را نیز بر عهده دارد.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟
مزایای میسلار واتر برای پاکسازی پوست چیست؟

میسلار واتر پوست چرب و مختلط نستور 250 میلی لیتر

میسلار واتر پوست چرب و مختلط نستور با کنترل ترشح چربی در پوست مانع از چرب شدن بیش از حد پوست گردیده و با ترکیبات آبرسان موجود در آن، پوست را رطوبت رسانی و هیدراته کرده و مانع از خشکی آن می گردد.

محلول پاک کننده آرایش پوست چرب و مختلط نستور، یک محلول ملایم و بسیار موثر برای پاکسازی انواع آرایش است که آلودگی و آرایش‌های ضد آب را بطور کامل از چهره پاک می‌کند.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟
مزایای میسلار واتر برای پاکسازی پوست چیست؟

میسلار واتر پوست خشک و معمولی نستور 250 میلی لیتر

میسلار واتر پوست خشک و معمولی نستور علاوه بر قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی که دارد و پوست شما را به طور عمقی تمیز می کند با آبرسانی آن مانع از خشکی و کم آبی پوستتان می گردد.

در میسلار واتر پوست خشک و معمولی نستور از هیچ گونه ترکیب مضر و حساسیت زا نظیر پارابن، الکل و … استفاده نشده است و التیام بخش پوست است، این میسلار واتر ضمن تغذیه پوست باعث تقویت لایه محافظ پوست نیز می گردد و از آن می توانید هم برای پاک کردن آرایش صورت و هم آرایش چشم استفاده نمایید.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟
مزایای میسلار واتر برای پاکسازی پوست چیست؟

محلول پاک کننده آرایش چشم و صورت ورونیک 200 میلی لیتر

محلول پاک کننده آرایش چشم و صورت ورونیک حاوی ترکیبات آبرسان و جوان کننده پوست می‌باشد که با حفظ نرمی و شادابی پوست و بدون آسیب به لایه محافظ، آرایش چشم و صورت را پاک کرده و به تقویت و متعادل شدن PH پوست نیز کمک می‌کند.

محلول پاک کننده آرایش 4 در 1 ورونیک یک محصول پاک کننده قوی برای هر نوع آرایش می باشد که قابلیت رطوبت رسانی بالایی نیز دارد. میسلار واتر ورونیک تقویت کننده پوست بوده و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟
میسلار واتر چه کاربردی برای پاکسازی پوست دارد؟

محلول پاک کننده آرایش پوست مختلط تا چرب درماتیپیک

محلول پاک کننده آرایش پوست مختلط تا چرب درماتیپیک بدون تغییر در تعادل لایه محافظ پوست، حتی آرایش‌های ضدآب را پاک می‌کند. این محصول همچنین ترشح اضافی سبوم را کاهش داده و منافذ پوست را جمع می‌کند.

محلول پاک کننده آرایش پوست مختلط تا چرب درماتیپیک با فرمولاسیون پاک کننده بسیار قوی، ضمن حفظ PH فیزیولوژیک، بدون هیچ گونه تغییر در تعادل لایه محافظ پوست، آرایش‌های ضد آب را نیز پاک می‌کند.

این محلول به کمک عوامل تنظیم کننده چربی، ترشح اضافی سبوم را کاهش داده و در جمع کردن منافذ پوست نقش مؤثری دارد.

میسلار واتر چه کاربردی برای پاکسازی پوست دارد؟

کوتاه سخن :

در این مقاله با میسلار واتر آشنا شدیم و فهمیدیم که میسلار واتر محلولی است که برای پاک کردن میکاپ و از بین بردن چربی و آلودگی‌ها از روی پوست مورد استفاده قرار می گیرید. به دلیل وجود میسل در این محصول نام میسلار واتر را برای آن گذاشته‌اند. شما با داشتن هر نوع پوستی می‌توانید از میسلار واتر استفاده کنید. نحوه استفاده از این پاک کننده آسان است و نیازی به آبکشی هم ندارد. برای خرید میسلار واتر می‌توانید به صورت اینترنتی یا حضوری به داروخانه آنلاین داروکار مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.