تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟

0 280

بعد از 30 سالگی کم کم متوجه می شوید که پوست شما دچار تغییراتی شده است، البته روند این تغییرات آنقدر کم هستند که شما آن را احساس نمی کنید، در این دوران دچار تغییراتی می‌شوید که تا پیش از این سن با آن‌ها رو به رو نشده‌اید. نشانه های این تغییرات شل شدن پوست و نمودار شدن اولین چروک های پوستی در امتداد خط لبخند (اطراف چشم و لب) و نمایان شدن لک های پوستی می باشد.

اما شما نگران نباشید در صورتی که مراقبت از پوست خود را به موقع شروع کنید می توانید این روند را به تاخیر بیندازید. شما با چند راهکار ساده می‌توانید پوست خود را جوان و شاداب کنید.

مراقبت از پوست با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. سعی کنید هر روز صبح پوست صورت خود را بشویید تا تمیز شود و هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً آن را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. رعایت همین نکات کوچک باعث می‌‌شود روند بازسازی پوست تسریع شود و رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس را می دهد تا شاداب و جوان بماند. همچنین از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند.

برای آشنای با روتین روزانه مراقبت از پوست کلیک کنید.

امروز می‌خواهیم یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای مراقبت از پوست صورت انجام بدهید را برای شما بیان کنیم. استفاده از تونر که برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته مانده است، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت در روتین پوستی است تا به شما کمک کند پوست سالم و شادابی داشته باشید.

اما برای خرید و استفاده از تونر، نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها ضروری است. در این مقاله می‌خواهیم ابتدا در مورد اینکه تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟ توصیح دهیم و بعد نکات مهم برای انتخاب یک تونر خوب را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تونر صورت چیست ؟

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، با تقویت سطح پوست، به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

در صورتی که پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست شما را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

حال می خواهیم بدانیم اصلا تونر صورت چیست و چه توانایی برای بازسازی پوست صورت ما دارد؟ تونرها در واقع محصولاتی هستند که باید از آن‌ها بعد از شستشو و تمیز کردن پوست با شوینده مخصوص مانند ژل شستشو و یا میسلار واتر استفاده کرد.

تونر آلودگی‌هایی که بعد از شستن صورت باقی مانده را تمیز کرده، pH پوست را بعد از شستشو تنظیم نموده و مانع از خشکی یا چربی بیش از حد پوست می شوند. همچنین تونر توانایی این را دارد که سطح پوست را تقویت و آبرسانی کند و شادابی، طراوت و نرمی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

نکته دیگری که در مورد تونرها وجود دارد این است که انواع پوست می‌توانند از آن استفاده کنند فقط کافیست در زمان خرید تونر به نوع و نیاز پوستتان دقت کنید و تونر مناسب پوست خود را تهیه کنید. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، یک تونر خوب می‌تواند چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست را کاهش دهد. اگر هم پوست‌ خشک، حساس و نرمالی دارید، تونر مناسب پوستتان، قرمزی و پوسته پوسته شدن را کاهش خواهد داد.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست را تشکیل می دهد. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی صورت می‌کند؟
تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟

یک تونر خوب چه تاثیری در مراقبت از پوست دارد؟

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر شادابی و زیبایی پوست شما تاثیر بگذارند. هدف اصلی استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند را مجدداً احیا شوند.

یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین نماید.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را از پوست شما نیز پاک می‌کند.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوستتان) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنند امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

مکانیسم اثر تونر پوست چگونه است؟

تونر مخصوص افراد خاصی نیست و بهتر است همه از آن استفاده کنند. اگر جزو افرادی هستید که پوستتان همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسد، استفاده از تونر را حتما در برنامه بهداشت فردی خود قرار دهید چون تونر کمک می‌کند چربی بیش از حد و مزاحم پوست از بین برود. اگر می‌خواهید در مورد کاربرد تونر بیشتر بدانید و با عملکرد این محصول آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

استفاده از تونر با کیفیت و تاثیر آن بر روی پوست صورت

اگر می‌خواهید تاثیرات مثبت تونر را روی پوستتان مشاهده کنید باید آن را با توجه به نوع پوست خود و نیازهای پوستی‌ خودتان آن را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که حتما تونری را انتخاب و خریداری کنید که حاوی ترکیبات مفید و باکیفیت باشد و در آن مواد مضر به کار نرفته باشد.

مزایای استفاده از تونر پوست :

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.مزایای استفاده از پوست شامل موارد ذیل می‌باشد:

بسته شدن منافذ پوست

یکی از فواید استفاده از تونر، بسته شدن منافذ باز پوست صورت است. کافی ست کمی تونر روی یک پنبه‌ یا پد آرایشی ریخته و آن را بر روی پوست خود بکشید. این کار کمک می‌کند چربی‌های اضافی پوست‌ پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند. منافذ باز پوستی مکان مناسبی برای تجمع باکتری و آلودگی است. این تجمع باعث بازتر شدن منافذ خواهند شد و به مرور زمان آکنه و جوش های چرکی در این منافذ نمایان می شوند.

همچنین این منافذ باز بر ظاهر پوست شما اثر گذاشته و هنگام آرایش کردن پوست شما را شبیه به پوست پرتقال نشان خواهد داد. پس تمیز کردن و انجام کارهایی که منجر به کوچک شدن منافذ باز می‌شوند را جدی بگیرید.

تنظیم کننده سطح PH پوست

پوست انسان اسیدی است اما صابون‌های شست و شوی صورت قلیایی هستند. پس زمانی که پوست خود را می‌شویید، تعادل آن بهم می‌خورد. استفاده از یک تونر خوب باعث می شود، پوست سریع به حالت تعادل برگردد. دقت کنید که برای شستن صورت خود نیز از شوینده مخصوص همین کار و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. استفاده از صابون‌هایی که چربی مفید پوست را از بین برده و در نتیجه پوست شما را خشک و قرمز می کند، اجتناب کنید.

مرطوب سازی پوست

یکی از ویزگی های مهم تونر آبرسانی پوست است. تونر پوست شما را بیشتر آبرسانی کرده و باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. تونرها باعث جذب بهتر مرطوب کننده به عمق پوست می‌شوند.

جلوگیری کردن از ایجاد موهای زیر پوستی

در تونرها از موادی مانند اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده شده و این مواد می‌توانند از رویش موهای زیرپوستی جلوگیری کنند.

پاکسازی پوست از آلودگی

مواد آرایشی، ذرات گرد و غبار و … وارد منافذ پوست صورت شده و متاسفانه حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. اما با استفاده از تونر می‌توانید مواد آرایشی و سایر آلودگی باقی مانده روی پوست را تمیز کنید.

کنترل و کاهش جوش و آکنه

از مواد به کار رفته در تونرها می‌توان به گلیکولیک، سالیسیک اسید و نیاسین امیدها اشاره کرد که همگی برای درمان آکنه کاربرد دارند. این مواد می‌توانند به خوبی چربی پوست را کنترل کرده، ظاهر و قرمزی آکنه‌ها را کمرنگ کرده و پوست را هم روشن‌تر کنند.

آماده سازی پوست برای استفاده از مرطوب کننده

تونر باقیمانده‌های مواد آرایشی و آلودگی را پاک می‌کند و همین مسئله کمک خواهد کرد که مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، راحت تر به پوستتان جذب شود

اگر به دنبال رطوبت بیشتر برای پوست خود هستید، کلیک کنید.

کاهش چین و چروک صورت با استفاده از تونر

همانطور که پیش از این هم گفتیم تونر به مرطوب شدن پوست کمک کرده و از کاهش رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. از آنجایی که چین و چروک هم نتیجه خشکی و کمبود رطوبت پوست است، به کمک تونر چین و چروک پوست کاهش خواهد یافت.

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟
تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟

چگونه یک تونر خوب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب تونر مناسب باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. فاکتورهای موثر در انتخاب تونر شامل موارد زیر است:

انتخاب بر اساس نوع و نیاز پوست باشد

تونر باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. مثلا اگر پوست خشکی دارید، تونر مخصوص پوست خشک و اگر پوست چربی دارید تونر مخصوص پوست چرب را تهیه کنید. افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از تونری استفاده کنند که ترکیبات آبرسان داشته باشد و افرادی که پوست چرب دارند باید به دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشند.

تونر دارای ترکیبات مفید و اصلی باشد

مورد بعدی که در انتخاب تونر باید به آن دقت کرد، ترکیبات سازنده به کار رفته در آن است: اگر منافذ پوست بزرگی دارید، از تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید استفاده کنید تا منافذ را از بین ببرند. در صورتی که پوست حساسی دارید، تونرهای حاوی گیاهان آرامش بخش را استفاده کنید و اگر پوست چرب یا مستعد جوش دارید، از تونر با پایه سالیسیک اسید یا تونر حاوی نارون کوهی استفاده کنید تا چربی اضافی پوست را از بین ببرد.

اگر پوست کدری دارید، به دنبال تونرهایی که حاوی لایه بردارهای طبیعی هستند، باشید. و اگر پوستتان پیر شده، از تونرهایی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و عناصر آبرسان باشند. مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید، رز واتر، لسیتین و…

بطور کلی ترکیبات موثر و مفیدی که باید در تونر باشند عبارتند از: آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات ضد التهاب، ترکیبات احیاکننده‌ پوست، اسیدهای هیالورونیک، سرامیدها، گلیسیرین، پانتنول سی وایپ و ویلو هرب.

تونر فاقد ترکیبات مضر برای پوست باشد

از تونری که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، اجتناب کنید. آیا می دانید این تونرها چه عوارضی برای پوست شما به همراه دارند؟ ترکیبات نام برده، باعث قرمزی و التهاب پوست شده و علیه مواد مغذی (که پوست را سالم نگه می‌دارند) عمل می‌کنند.

تونرهای معطر

ترجیحاً سعی کنید از تونرهای حاوی ترکیبات عطری نظیر: گلاب، مرکبات و یا اسانس‌ها اجتناب کنید. این تونرها که اغلب دارای برچسب “خوشبو کننده یا freshener” یا “پاک کننده یا clarifiers” هستند، برای صورت حکم ادکلن داشته و از علت های شایع واکنش‌هایی هستند که تاثیر منفی بر پوست دارد.

تونرهای فاقد مواد مغذی

از مصرف تونرهای ساده و فاقد مواد مغذی خودداری کنید. اگرچه اغلب این تونرها ضرری برای پوست ندارند اما مفید هم نیستند. متاسفانه، بسیاری از تونرها فاقد مواد مغذی قوی بوده و پوست را تشنه‌تر می‌کنند. لازم به تاکید است که بهترین تونرها، آن‌هایی هستند که ترکیبات مفید مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند.

روش استفاده از تونر چگونه است؟

جهت استفاده از تونر باید پنبه یا پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کرده و به آرامی روی پوست خود بکشید. در این حالت پوست برای جذب رطوبت(استفاده از مرطوب کننده) آماده می‌شود. بسیاری از تونرها به شکل اسپری در دسترس بوده و کاربرد راحت و آسانی دارند. بسته به نوع پوست ۲ بار در روز می‌توان از تونر استفاده کرد. این محصول بعد از استفاده نیازی به شستشو ندارد.

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟
چه زمانی از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنیم؟

چه زمانی از تونر صورت استفاده کنیم ؟

بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که چه زمانی باید از تونر استفاده کنیم؟ در پاسخ به سوال این افراد باید گفت بهترین زمان برای استفاده از تونرها وقتی است که شما آرایشتان را با پاک کننده آرایش پاک کرده و با شوینده مناسب شسته‌اید. بعد از این که آرایش را پاک کردید و صورتتان را شستید به سراغ تونر بروید. بعد از تونر نوبت استفاده از سرم است. همین طور از رقیق‌ترین محصولاتی که دارید به سمت غلیظ‌ترین آنها بروید.

برای آشنایی با میسلار واتر کلیک کنید.

چند وقت یکبار از تونر صورت استفاده کنیم؟

تونرهای آبرسان و تسکین دهنده پوست را می‌توان به طور کلی ۲ بار در روز استفاده نمایید. اما باز هم اینکه آیا باید هر روز تونر بزنید یا نه، به طور کامل بستگی به نوع پوست و نوع تونری که استفاده می‌کنید، دارد. اگر تونر مورد استفاده شما پوستتان را خشک می‌کند، باید کمتر از آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که یک تونر مرغوب انتخاب کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

عوارض استفاده از تونر چیست؟

تونرها هیچ نوع عوارض جانبی ندارند. به شرط آنکه از تونرهای مبتنی بر الکل که ممکن است باعث تحریک پوست شوند، اجتناب نمایید. استفاده بیش از حد از تونر (بیش از ۲ بار در روز) نیز می‌تواند سبب تحریکات پوستی شده و علائمی همچون خشکی، قرمزی و خارش را ایجاد کند. اگر به شکل درست از تونر استفاده کنید، این محصول هیچ نوع عارضه‌ای برای شما نخواهد داشت.

آیا تونر برای انواع پوست مناسب است؟

افراد با داشتن انواع مختلف پوست می‌توانند از تونر استفاده نمایند. بهتر است از تونری برای پوست استفاده کنید که از الکل در مقادیر زیاد از آن استفاده نشده باشد زیرا در غیر این صورت پوست به شدت خشک خواهد شد. البته امروزه تونرهایی که تولید می‌شوند نسبت به گذشته ترکیباتی ملایم‌تر و سازگارتر با پوست دارند. در تونرهای امروزی الکل در ترکیبات محدود شده و از ترکیبات ملایم‌تری استفاده می‌شود که معمولا اثرات ضد پیری داشته و به آبرسانی به پوست و ترمیم آن کمک می‌کند.

با داشتن پوست چرب، تونری را انتخاب کنید که دارای خواص ضد باکتریایی و لایه برداری بوده و به جذب چربی اضافی، حذف سلول‌های مرده پوست و جلوگیری از بروز آکنه‌های جدید کمک کند.

معرفی بهترین تونرها

بعد از اینکه برایتان شرح دادیم تونر چیست؟ حالا چند مورد از بهترین تونرهای موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

تونر پاک کننده صورت ویتالایر مدل سنسی ویت

تونر پاک کننده صورت ویتالایر مدل سنسی ویت با دارا بودن عصاره خیار و ترکیبات التیام بخش، محصولی منحصر به فرد جهت فرایند پاکسازی پوست‌های حساس بوده و از سلامت پوست محافظت می‌نماید.

ترکیبات التیام بخش این محصول موجب شده است تا افراد با پوست حساس با خیالی آسوده از این محصول جهت مصرف روزانه خود استفاده کنند و دیگر نگران التهابات پوستی نباشند.

وجود عصاره خیار در این تونر برای درمان پف زیر چشم، سوختگی، رفع التهاب و شادابی هر چه بیشتر پوست کارایی این محصول را بالا می برد.

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی پوست می‌کند؟

تونر صورت حاوی ویتامین C ویتالایر

تونر صورت حاوی ویتامین C ویتالایر با ترکیبات غنی شده ایی که دارد رطوبت رسان و شاداب کننده پوست بوده و بدون نیاز به آبکشی فرایند پاکسازی پوست را تکمیل می‌نماید.

ویتامین C موجود درتونر صورت حاوی ویتامین C ویتالایر موجب بهبود جای آفتاب سوختگی، تسریع بهبود اگزماهای پوستی، تسریع تولید کلاژن و جوان سازی پوست می‌شود. این ویتامین پرکاربرد می‌تواند پوست حساس صورت را از شر جوش‌های قدیمی و لک خلاص کند و روند پیری آن را نیز به تأخیر بیندازد. علاوه بر این، ویتامین ث با بهبود جریان خون در زیر پوست موجب افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها و حفظ خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری آن نیز می‌شود.

چه زمانی از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنیم؟

تونر پاک کننده مناسب پوست چرب درمایونیک

تونر پاک کننده مناسب پوست چرب درمایونیک علاوه بر پاکسازی پوست از بروز جوش و آکنه های پوستی جلوگیری نموده و از پوست محافظت می کند.

این تونر پاک کننده با لایه برداری ملایم منافذ باز پوست را از آلودگی ها پاکسازی کرده و رطوبت طبیعی پوست را حفظ  می کند. عصاره چای سبز، عصاره بابونه، سالیسیلیک اسید، پنتنول موجود در این تونر پوست را لطیف و  نرم می کند.

چه زمانی از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنیم؟

تونر آبرسان میکرو پرمیست کامپودرما 150 میلی لیتر

تونر آبرسان میکرو پرمیست کامپودرما با دارا بودن خاصیت پروبیوتیک جهت تقویت عملکرد سد دفاعی پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست تهیه و تولید شده است.

تونر آبرسان کمپودرما کاهش دهنده و پاک کننده چربی پوست می باشد و با استفاده از این محصول سایز منافذ باز پوست کاهش پیدا می کند.

از ویژگی های دیگر تونر آبرسان میکرو پرمیست کامپودرما می توان به؛ پاکسازی عمقی پوست و قابض منافذ باز پوست، مات کنندگی و کاهش شاین اضافی پوست مخصوصا در ناحیه T-Zone صورت ( پیشانی، بینی و چانه) اشاره نمود.

چه زمانی از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنیم؟

تونر آبرسان مولتی اکتیو کامپودرما 100 میلی لیتر

تونر آبرسان مولتی اکتیو کامپودرما مناسب پوست خشک علاوه برخاصیت ترمیم کنندگی و بازسازی کنندگی پوست به دلیل دارا بودن ترکیبات آبرسان از خشکی پوست، التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

تونر آبرسان پوست خشک کمپودرما سرشار از سورفکتنت های ملایم برگرفته از روغن کرچک و ویتامین E می باشد که موجب آبرسانی عمیق و طولانی مدت پوست می شود.

چه زمانی از تونر برای پاکسازی پوست خود استفاده کنیم؟

کوتاه سخن

در این مقاله با تونر و نحوه استفاده آن آشنا شدید.. اگر می‌خواهید به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم از تونر، پوست خوبی داشته باشید باید تونر را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید و در هنگام خرید دقت کنید که در آن از مواد مضر استفاده نشده باشد. چون تونر خوب و حاوی ترکیبات مفید تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارد، اما تونر بد و حاوی ترکیبات مضر به مرور اثر سوء بر پوست صورت شما خواهد گذاشت.

طرز استفاده از تونر نیز بسیار ساده است. فقط کافیست پد پنبه‌ای را به آن آغشته کرده و روی صورت خود بمالید. نیازی به شستشو هم وجود ندارد. پی اچ تونر متناسب با پوست است و معمولا ایجاد عوارض نمی‌کند.

در صورتی که در مورد مراقبت روزانه پوست و استفاده از تونر سوال داشتید در پایین همین مقاله درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.