بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

0 97

منافذ پوست یک فرد ممکن است بسته به نوع پوست او کم و بیش قابل توجه باشد. برخی از درمان های خانگی، مانند استفاده از محصولات پوستی مبتنی بر آب، ممکن است به حداقل رساندن ظاهر منافذ بزرگ کمک کند.

دو نوع منفذ وجود دارد. یکی که روغن طبیعی بدن به نام سبوم را آزاد می کند و دیگری عرق را آزاد می کند. گاهی اوقات منافذ آزاد کننده روغن ممکن است بزرگ به نظر برسند.

این مقاله به بررسی بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست می پردازد. بعلاوه در مورد چگونگی ارتقای سلامت پوست و درمان‌های بیشتر و همچنین 9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست صحبت می کند.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست

ممکن است خلاص شدن از شر منافذ بزرگ آسان نباشد، اما راه هایی برای کوچکتر نشان دادن آنها وجود دارد، از جمله نرم نگه داشتن پوست و جلوگیری از مسدود شدن منافذ.

در اینجا 9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست بیان شده است:

1- انتخاب محصولات مبتنی بر آب

محصولات مرطوب کننده حاوی مواد فعال مختلفی از جمله روغن ها هستند. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از محصولات بدون روغن، از جمله آرایش های مبتنی بر آب را توصیه می کند.

افرادی که پوست چرب دارند از محصولاتی که حاوی رطوبت بالایی هستند به جای روغن سود می برند. عسل و اوره نمونه هایی از مرطوب کننده ها در محصولات مراقبت از پوست هستند.

محصولات مبتنی بر روغن حاوی روغن نارگیل و انواع دیگر روغن هستند. آنها به طور موثر پوست را مرطوب می کنند، اما ممکن است برای افرادی که پوست چرب و منافذ بزرگ دارند مناسب نباشند. چربی اضافی که روی پوست جمع می شود می تواند منافذ را بزرگتر نشان دهد.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟
بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

2- روزانه پوستتان را بشویید

شستشوی روزانه صورت ممکن است به جلوگیری از مسدود شدن منافذ روی بینی کمک کند. شستن صورت تا دو بار در روز یا بیشتر بعد از تعریق زیاد یا انجام ورزش توصیه می شود.

شستشوی پوست، چربی ها، محصولات آرایشی و کثیفی را که در طول روز جمع می شوند از بین می برد. حذف این مواد احتمال مسدود شدن منافذ را کاهش می دهد.

استفاده از یک پاک کننده ملایم با آب گرم معمولاً برای از بین بردن مواد زائد از روی پوست کافی است. مهم است که خیلی سفت مالش ندهید، زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند.

آکادمی پوست آمریکا (ADA) توصیه می کند برای به حداقل رساندن تحریک، یک پاک کننده غیر کومدون زا را انتخاب کنید. محصولات غیر کومدوژنیک آنهایی هستند که منافذ پوست را مسدود نمی کنند. افرادی که پوست بسیار چرب دارند، ممکن است یک پاک کننده شبانه اسید سالیسیلیک را مفید بدانند.

3- انتخاب پاک کننده های مبتنی بر ژل

یک پاک کننده مبتنی بر ژل برای افرادی که پوست چرب دارند و می خواهند منافذ پوست خود را کمتر نمایان کنند، مناسب است. بهتر است از پاک کننده های حاوی روغن یا الکل خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند پوست را تحریک کنند.

یک پاک کننده مرطوب کننده مبتنی بر روغن ممکن است در منافذ باقی بماند و چربی را افزایش دهد. اما یک پاک کننده مبتنی بر ژل به پاک کردن چربی از منافذ کمک می کند و ظاهر آنها را کاهش می دهد.

4- لایه برداری

فردی که پوست چرب دارد باید هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کند تا موادی مانند خاک، سلول های مرده پوست و چربی اضافی که می توانند منافذ را مسدود کنند از بین ببرد.

محصولات مناسب منبع مورد اعتماد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اسیدهای بتا هیدروکسی؛ مانند اسید سالیسیلیک

اسیدهای پلی هیدروکسی؛ مانند اسید لاکتوبیونیک و گلوکونولاکتون که به تقویت عملکرد سد پوست کمک می کنند.

اسید ماندلیک؛ برای پوست های حساس

محصولات بدون نسخه (OTC) معمولاً حاوی 7 تا 10٪ منبع مطمئن ماده فعال هستند. درصد بیش از حد ممکن است پوست را تشدید کند، اگرچه متخصص پوست ممکن است فرمولاسیون قوی‌تری نسبت به گزینه‌های OTC تجویز کند.

مهم است که بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید، زیرا باعث خشکی پوست می شود. اگرچه لایه برداری به باز نگه داشتن منافذ پوست کمک می کند، اما اگر پوست خیلی خشک شود، منافذ می توانند بزرگتر به نظر برسند.

لایه برداری پوست چه به صورت فیزیکی و چه شیمیایی، می تواند این سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

محصولات لایه برداری فیزیکی حاوی مواد زبری هستند که سلول های مرده پوست را با شستشوی ملایم از بین می برند. شستشوی بیش از حد سخت می تواند به پوست آسیب برساند.

محصولات لایه بردار شیمیایی نیازی به اسکراب ندارند زیرا با افزایش گردش سلولی پوست عمل می کنند. با این حال، آنها معمولا حاوی رتینول یا اسید گلیکولیک هستند که می تواند باعث تحریک پوست و حساسیت به نورخورشید شود. بنابراین، بهتر است آنها را در شب استفاده کنید.

افرادی که پوست خشک و حساس دارند، بهتر است لایه بردارها را به روش ساندویچ استفاده کنند یعنی اول مرطوب کننده، سپس لایه بردار و مجددا مرطوب کننده را استفاده کنند.

9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست
بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

معرفی 7 محصول لایه بردار بسیار خوب

سرم لایه بردار صورت بیکن پلاس، 40 میلی لیتر

سرم لایه بردار صورت بیکن پلاس به صورت مؤثر سلول های مرده سطح پوست را از بین برده و به جوانسازی پوست کمک شایانی می نماید.

فلوئید لایه بردار ده درصد BHA بیکن پلاس با لایه برداری و پاکسازي کنندگی سطح پوست موجب کاهش لکه ها و چین و چروك پوست شده و پوستی جوان و شاداب برای شما به ارمغان می آورد.

بافت فلوئیدي و سبک سرم لایه بردار صورت بیکن پلاس مناسب پوست هاي چرب ، مختلط و مستعد آکنه می باشد که موجب تحریک ساخت کلاژن و پیشگیري از افتادگی پوست می شود.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

کرم لایه بردار% AHA 15 درماتیپیک، 30 میلی لیتر

کرم لایه بردار% AHA 15 درماتیپیک با ترکیبات موثر خود به عنوان یک لایه بردار، ضد چروک، سفت کننده و استحکام بخش بافت پوست عمل نموده و برای انواع پوست مناسب می باشد.

کرم لایه بردار AHA ۱۵ درصد درماتیپیک با ترکیبی از آلفا هیدروکسی اسید فرموله شده است که تاثیر چشمگیری در کاهش علائم قابل رویت پیری دارد.

کرم‌ درماتیپیک حاوی AHA با لایه برداری موثر، موجب افزایش سنتز کلاژن و الاستین و رطوبت رسانی عمقی پوست می شود و جوانی، شادابی و شفافیت را برای پوست به ارمغان می آورد.

 وجود ترکیبات ضد التهاب، التیام بخش و آنتی اکسیدان اثربخشی این محصول را دو چندان می‌کند و حساسیت را به حداقل می‌رساند.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

کرم لایه بردار %AHA 15 مدیلن، 50 میلی لیتر

کرم لایه بردار %AHA 15 مدیلن با دارا بودن آلفا هیدروکسی اسید خاصیت لایه برداری، ضد لک و روشن کنندگی دارد و همه ی افراد با پوست‌های مختلف می‌توانند جهت لایه برداری از آن استفاده نمایند.

آلفا هیدروکسی اسید موجود در ترکیبات کرم لایه بردار 15درصد AHA مدیلن ساختار پوست را ظریف و روشن کرده و فرآیند لایه برداری از اپیدرم، جوان‌سازی پوست، تحریک تولید سلول‌های جدید، روشن سازی و افزایش رطوبت پوست را به دنبال خواهد داشت.

آلفا هیدروکسی اسید به صورت کمپلکسی از اسیدهای چندین میوه به دست آمده است. گیاهانی همچون پرتقال (اسید آسکوربیک)، لیمو (اسید سیتریک)، نیشکر (اسید گلیکولیک)، انگور (اسید تارتاریک) و سیب (اسید مالیک)، که بر اساس تحقیقات انجام شده سبب افزایش پوسته ریزی طبیعی پوست و در نتیجه جداسازی لایه خارجی پوست می‌شود.

از جمله مزایای دیگر این محصول می‌توان به افزایش کلاژن سازی و کاهش چروک‌های پوستی آن اشاره نمود.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

اسکراب و لایه بردار صورت پیلاری الکسیس، 150 میلی لیتر

اسکراب و لایه بردار صورت پیلاری الکسیس با لایه برداری ملایم پوست، موجب از بین رفتن سلول‌های مرده، جوانسازی و رفع ضایعاتی مانند جوش‌های سر سیاه و زیر پوستی می‌شود.

اسکراب و لایه بردار صورت پیلاری برای برطرف کردن تیرگی‌های صورت و حتی نواحی زیر بغل، زیر سینه، زانو، آرنج و … مناسب بوده و یک لایه برداری ملایم انجام می دهد.

استفاده از این اسکراب موجب افزایش شادابی و درخشندگی پوست شده و ضایعاتی مانند جوش‌های سر سیاه و زیرپوستی را نیز برطرف می کند. علاوه بر این، کلاژن هیدرولیز شده به کار رفته در این محصول به طور باورنکردنی پیری پوست را به تاخیر انداخته و در ظاهر پوست تاثیرات مثبت می‌‎گذارد.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

کرم لایه بردار 15 درصد AHA لایسل مدل آلفاسل، 30 میلی لیتر

کرم لایه بردار 15 درصد AHA لایسل با از بین بردن لایه‌های مرده پوست، کاهش چین و چروک‌ها و یک دست شدن رنگ پوست به جوانسازی و زیبایی پوست کمک شایانی می نماید.

کرم لایه بردار آ اچ آ 15 درصد آلفاسل لایسل به عنوان بخشی از درمان روزانه پوست و با استفاده از آلفاهیدروکسی اسید به عنوان یک لایه بردار قوی در ترکیبات خود جهت افزایش چشمگیر توانایی طبیعی پوست برای بازسازی خود فرموله شده تا باعث ایجاد پوستی سالمتر و جوانتر شود.

کرم فوق قوی AHA15% آلفاسِل لایسِل با پاکسازی سلول‌های مرده پوست صورت، باعث کاهش و اصلاح جای جوش‌ها می شود.

لایسل آلفاسل حاوی ترکیبات خاص ضد آلودگی و آنتی اکسیدان است که پوست را در مقابل آسیب‌های هوای آلوده و رادیکال‌های آزاد مخرب پوست محافظت می‌کند.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15 درصد آردن مناسب پوست های چرب و جوشدار

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15 درصد آردن بعنوان یک لایه بردار قوی، ضد چروک و مرطوب کننده عمل کرده و فاقد هر گونه روغن معدنی یا گیاهی بوده و برای پوست های چرب و دارای جوش مناسب می باشد.

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15% آردن مناسب پوست های چرب و جوشدار (Ardene) با از بین بردن لایه شاخی و سلول های مرده پوست، لایه های جوان و تازه زیرین را نمایان نموده و باعث بی رنگ نمودن تدریجی لک های قهوه ای پوست و جای جوش می شود.

ژل آلفا هیدروکسی اسید 15 درصد آردن با کنترل ترشح چربی پوست، از فعالیت باکتری های مولد آکنه جلوگیری می کند.

آلفا هیدروکسی اسیدها که AHA نامیده می شوند، از گیاهانی نظیر نیشکر (اسید گلیکولیک)، سیب (اسید مالیک)، انگور (اسید تارتاریک)، پرتقال (اسید آسکوربیک) و لیمو (اسید سیتریک) به دست می آیند.

پوسته ریزی به دنبال مصرف ژل آلفا هیدروکسی اسید امری طبیعی است و از اهداف درمانی می باشد.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

کرم شب لایه بردار AHA %20 ام کیو، 30 میلی لیتر

کرم شب لایه بردار AHA %20 ام کیو با دارا بودن آلفا هیدروکسی اسید به عنوان یک لایه بردار قوی علاوه بر از بین بردن سلول های سطحی مرده پوست، منجر به کاهش چشمگیر چروک های صورت و گردن ناشی از افزایش سن خواهد شد. 

کرم لایه بردار ام کیو بدون ایجاد هیچ گونه آسیب پوستی اعم از حساسیت، تورم، قرمزی، خارش و سوزش موجب افزایش شفافیت و روشن شدن رنگ پوست می شود.

این کرم حاوی ترکیبات مغذی و رطوبت رسان قوی است و با تنظیم PH پوست، نرمی و لطافت را به پوست باز می گرداند. همچنین چون این محصول یک محرک ساخت کلاژن است، از افتادگی پوست نیز پیشگیری خواهد کرد.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

5- مرطوب کننده روزانه

ایده مرطوب کردن پوست چرب ممکن است غیر منطقی باشد. با این حال، یک مرطوب کننده بدون روغن می تواند به کاهش بزرگ شدن منافذ کمک کند.

فرد ابتدا باید پوست خود را بشوید و خشک کند، سپس به آرامی از مرطوب کننده استفاده کند تا به آبرسانی و نرم شدن پوست کمک کند. این به روغن غدد چربی اجازه می دهد تا به جای ماندن در منافذ روی سطح، عمیق تر به پوست نفوذ کند. به این ترتیب، مرطوب کننده از مسدود شدن منافذ با روغن جلوگیری می کند و ظاهر آنها را کاهش می دهد.

6- پاک کردن آرایش قبل از خواب

پاک کردن آرایش همیشه قبل از خواب ضروری است. خوابیدن با آرایش در طول شب می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست به دلیل تجمع مواد آرایشی، روغن و باکتری شود.دستمال های پاک کننده برای پاک کردن سریع آرایش مفید هستند.

7-  استفاده از ضد آفتاب

مراقبت از پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نورخورشید بسیار مهم است. قرار گرفتن در معرض نورخورشید می تواند پوست را خشک کند و منافذ را بزرگتر نشان دهد. بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی ضد آفتاب هستند. افراد باید یکی را با SPF 30 یا بیشتر انتخاب کنند.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید، آن را انعطاف پذیر نگه می دارد. بهترین راه ها برای انجام این کار عبارتند از:

کلاه لبه پهن بر سر بگذارید

استفاده از ضد آفتاب را هر روز و به صورت منظم جدی بگیرید

زمانی که خورشید شدیدتر می تابد، در سایه ماندن را انتخاب کنید

9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست
بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

8-  از درمان بیش از حد خودداری کنید

اگر پوست بیش از حد خشک شود، فرد می تواند یک مرطوب کننده بدون روغن را امتحان کند.

اگرچه محصولات لایه برداری و مراقبت از پوست می توانند ظاهر منافذ را کاهش دهند، اما استفاده بیش از حد از این محصولات می تواند مانع از انجام کار منافذ شود.

لایه برداری یا استفاده از محصولاتی که پوست را خشک می کنند می تواند تولید چربی در منافذ را تحریک کرده و خطر انسداد مجدد را افزایش دهد.

برای جلوگیری از این امر، استفاده از درمان های لایه برداری را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. افرادی که پوست بسیار چرب دارند می توانند یک روز در میان لایه برداری کنند.

اگر پوست، پوسته پوسته شود، سفت شود یا قرمز به نظر برسد ممکن است پوست خیلی خشک شده باشد. در صورت بروز این علائم، بهتر است از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید و تا چند روز از درمان های لایه برداری خودداری کنید.

9- درمان های حرفه ای را در نظر بگیرید

متخصصان پوست می توانند درمان های تخصصی مانند میکرونیدلینگ را برای به حداقل رساندن ظاهر منافذ بزرگ ارائه دهند.

این درمان شامل سوراخ کردن پوست با یک سری سوزن های ریز، با استفاده از یک دستگاه غلتکی یا مکانیکی است. میکرونیدلینگ باعث ایجاد مقدار کمی آسیب پوستی می شود و باعث تولید کلاژن برای بهبود پوست می شود. این کلاژن جدید می تواند ظاهر منافذ را کاهش دهد.

برخی از دستگاه های میکرونیدلینگ برای مصارف خانگی در دسترس هستند. با این حال، AAD  توصیه می کند که از این دستگاه ها به دلیل نگرانی در مورد آسیب و عفونت اجتناب کنید. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که این دستگاه های خانگی کمتر از درمان های حرفه ای موثر هستند.

لیزر درمانی گزینه دیگری است. لیزر می تواند تولید روغن را کاهش داده و اندازه منافذ را کاهش دهد.

9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست
بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

چرا منافذ پوست بزرگ می شوند؟

موهای ریز پوست فرد را می پوشاند، به جز کف دست ها و پاها. هر فولیکول مو دارای منافذی در بالای خود است.

فولیکول مو غده ای درون خود دارد که چربی تولید می کند. این غده، غده سباسه نام دارد. هنگامی که غده چربی، چربی آزاد می کند، روغن به طرف سطح پوست بالا می رود و در منافذ جمع می شود.

طبق یک مطالعه در سال 2016، دلایل اصلی بزرگ شدن منافذ عبارتند از:

سبوم بیش از حد: این زمانی است که غده چربی پوست، چربی زیادی تولید می کند که منجر به چربی پوست می شود.

کاهش خاصیت ارتجاعی اطراف منافذ: این زمانی است که پوست کمتر انعطاف پذیر می شود.

افزایش حجم فولیکول مو: این زمانی است که منافذ انتهای فولیکول مو مسدود می شود.

مسدود شدن منافذ: وقتی روغن در منافذ جمع می شود و با کثیفی یا آرایش ترکیب می شود، منافذ مسدود می شود. این انسداد منافذ را کشیده و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر منافذ مسدود بماند، ممکن است جوش ایجاد شود.

ژنتیک: ژنتیک و اندازه منافذ فرد به تعیین میزان فعال بودن غدد چربی فرد کمک می کند.

داشتن منافذ بزرگ یک نگرانی برای سلامتی نیست. همانطور که یک منبع مورد اعتماد در سال 2015 اشاره کرد، اندازه منافذ صرفاً یکی از ملاحظات زیبایی شناختی است.

چگونه به سلامتی پوست خود کمک کنیم؟

در حالی که درمان‌های خانگی و یک روال منظم مراقبت از پوست می‌تواند به کاهش دید منافذ کمک کند، موارد زیر می‌تواند سلامت کلی پوست فرد را تقویت کند:

خوب غذا خوردن: داشتن تعادل مناسب از مواد مغذی، چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها به بهبود سلامت کلی کمک می کند. یک رژیم غذایی سالم می تواند سلامت پوست فرد را افزایش دهد.

نوشیدن آب زیاد: آب پوست را از درون آبرسانی می کند. این به بهبود کلی چهره کمک می کند.

ورزش منظم: ورزش منظم جریان خون را در تمام قسمت های بدن از جمله پوست افزایش می دهد و عرق کردن را تحریک می کند. یک مطالعه نشان داد که عرق حاوی یک ماده آنتی بیوتیک طبیعی است که به محافظت از پوست در برابر باکتری ها کمک می کند.

اگرچه تعریق برای پوست مفید است، اما ماندن آن روی سطح پوست ممکن است منافذ را مسدود کند. بنابراین، فرد باید همیشه پس از ورزش پوست خود را بشویید.

9 راه برای به حداقل رساندن منافذ باز پوست
بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

معرفی دو نمونه سرم برای بستن منافذ باز پوست

سرم جمع کننده منافذ پوست بیکن پلاس، 40 میلی لیتر

سرم جمع کننده منافذ پوست بیکن پلاس با داشتن مواد موثره می تواند منافذ باز روی پوست صورت را جمع کرده و با تنظیم چربی پوست از ایجاد جوش نیز پیشگیری می کند.

سرم جمع کننده منافذ باز بیکن پلاس برای جمع کردن منافذ باز روی پوست صورت و بینی استفاده می شود.

زیبایی پوست ممکن است بر اثر عواملی از قبیل قرار گرفتن بیش از حد پوست در معرض نور خورشید، عوامل ژنتیکی، تولید سطح بالای چربی، کاهش کلاژن پوست و…  به خطر افتد و با ایجاد منافذ باز پوست، زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار دهد. داشتن منافذ باز روی پوست، از لحاظ پزشکی، مشکل حاد و نگران کننده‌‌ای نیست ولی بر زیبایی ظاهری افراد تاثیر می‌‌گذارد و مسئله‌‌ای بسیار آزار دهنده است.

نوجوانان و افرادی که دارای پوستی مستعد به آکنه یا جوش هستند، با احتمال بیشتری دچار منافذ باز خواهند شد. با تجمع آلودگی و چربی در این منافذ و مسدود شدن آن‌‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید تشکیل می‌‌شوند و با افزایش سن و کاهش کلاژن‌‌سازی پوست، منافذ باز بزرگتر دیده می‌‌شوند.

استفاده از سرم‌‌های تخصصی مراقبت از پوست، منجر به تحریک کلاژن مناطق دارای منافذ باز می‌‌شود و به کوچک شدن منافذ کمک می‌‌کند. تمیز نگه داشتن منافذ و استفاده از محصولات و درمانی‌‌‌‌هایی که کلاژن سازی را افزایش می‌‌دهند، موثرترین روش کوچک کردن منافذ باز است.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

سرم جمع کننده منافذ باز پوست ویتالیر مدل اکتی ویت، 30 میلی لیتر

در هر فرد بزرگسال، به طور متوسط حدود ۵ میلیون منفذ پوستی وجود دارد که حدود ۲۰ هزارتای آن در صورت است. در صورتی که عوامل خارجی مانند چربی، پوست مرده، جوش و آکنه جلوی تنفس پوست را بگیرند، پوست برای تنفس، منافذ خود را بازتر می کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، تصور می شود که چربی و سبوره، از بین رفتن الاستیسیته و قوام پوست و اندازه بزرگ فولیکول مو بیشترین ارتباط را با بزرگ شدن منافذ پوست دارند و علل اصلی باز شدن منفذهای پوست هستند.

سرم جمع کننده منافذ باز پوست ویتالیر با دارا بودن ترکیبات موثر، می‌تواند منافذ باز پوست را از آلودگی‌ها پاکسازی نموده و به کوچک و جمع کردن آن‌ها کمک نماید.

سرم جمع کننده منافذ ویتالیر مدل اکتی ویت برای افرادی که پوست چرب و مختلط همراه با منافذ باز دارند، یک محصول کاملا ایده‌آل بوده که باعث جمع‌تر شدن منافذ باز، کاهش چربی و مات شدن پوست می‌شود.

همچنین سرم جمع کننده منافذ باز پوست ویتالایر بافت بسیار سبک و زودجذبی دارد و برای آماده‌سازی پوست قبل از آرایش بسیار مناسب است.

این سرم موجب صاف و یکنواخت شدن پوست های دارای منفذهای باز شده و می تواند زمینه ی آرایش نیز باشد چرا که دارای خاصیت مات کنندگی و بدون چربی است و از نمایان و دیده شدن بیشتر منفذها می‌کاهد.

بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟

کوتاه سخن:

منافذی در پوست هستند که حاوی فولیکول های مو هستند. تمیز نگه داشتن منافذ از مسدود شدن آنها جلوگیری می کند و باعث سلامت پوست می شود.

منافذ ممکن است با چربی اضافی، پوست مرده یا کثیفی مسدود شوند یا در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نورخورشید برجسته تر به نظر برسند. عوامل دیگری که می توانند بر مسدود شدن منافذ پوست تأثیر بگذارند، ژنتیک و هورمون ها هستند.

کاهش ظاهر منافذ باز با مراقبت خوب از پوست امکان پذیر است. محصولات مختلفی برای پاکسازی و لایه برداری پوست موجود است. در بالا به تعدادی از محصولاتی که به شما کمک می کنند تا منافذ خود را کوچک تر کنید اشاره کردیم.

اگر با وجود استفاده از مراقبت‌های پوستی و لایه‌برداری مناسب، منافذ باز پوستتان برای چند ماه به طور مداوم مسدود می‌شوند، باید برای مشورت در مورد درمان‌های پزشکی به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که در مورد مقاله ” بهترین راهها برای از بین بردن منافذ باز پوست چیست؟ ” پرسشی دارید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو و یا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند. (پیروز و سربلند باشید)

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326576#summary

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.