آرتروز بیماری خاموش

0 135

آرتریت شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در سراسر جهان، میلیون ها نفر به آرتریت مبتلا هستند. آرتریت می تواند منجر به درد شدید مفاصل شود و در نتیجه فعالیت هایی را که افراد به طور معمول در زندگی روزمره انجام می دهند محدود می کند. این می تواند بر سلامت روان و توانایی آنها برای کار و شرکت در فعالیت بدنی مفید تأثیر بگذارد.

انواع آرتریت

استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید 2 نوع شایع آرتریت هستند. استئوآرتریت یا آرتروز اغلب در افراد 40 سال یا بالاتر ایجاد می شود. همچنین در زنان و افرادی که سابقه خانوادگی این عارضه را دارند، شایع تر است. اما می تواند در هر سنی در نتیجه آسیب رخ دهد یا با سایر بیماری های مرتبط با مفصل مانند نقرس یا آرتریت روماتوئید همراه باشد. استئوآرتریت در ابتدا غضروف صاف مفصل را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر حرکت را دشوارتر از حد معمول می کند و منجر به درد و سفتی می شود.

هنگامی که پوشش غضروف شروع به زبری و نازک شدن کرد، تاندون ها و رباط ها باید سخت تر کار کنند. این می تواند باعث تورم و تشکیل خارهای استخوانی به نام استئوفیت شود. از دست دادن شدید غضروف می تواند منجر به مالش استخوان روی استخوان شود، شکل مفصل را تغییر داده و استخوان ها را از موقعیت طبیعی خود خارج کند. دست ها، ستون فقرات، زانوها و استخوانهای لگن شایع ترین مفاصل درگیر آرتروز هستند. در ادامه مقاله در مورد آرتروز بیماری خاموش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آرتریت روماتوئید چه کسانی را درگیر می کند؟

آرتریت روماتوئید اغلب زمانی شروع می شود که فرد بین 30 تا 50 سال سن دارد. زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند. در آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی بدن مفاصل آسیب دیده را هدف قرار می دهد که منجر به درد و تورم می شود. پوشش خارجی (سینوویوم) مفصل اولین جایی است که تحت تأثیر قرار می گیرد. سپس این می تواند در سراسر مفصل پخش شود و منجر به تورم بیشتر و تغییر شکل مفصل شود.

این ممکن است باعث شکسته شدن استخوان و غضروف شود. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید همچنین ممکن است در سایر بافت ها و اندام های بدن خود دچار مشکل شوند.

آرتروز بیماری خاموش
آرتروز بیماری خاموش

آرتروز بیماری خاموش

آیااستئوآرتریت یا آرتروز فقط باعث دردهای جزئی می شود؟ نه دقیقا. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این بیماری ساییدگی اغلب ناتوان‌کننده داشته باشیم.

برخلاف آرتریت روماتوئید، که یک بیماری خودایمنی است، استئوآرتریت یا آرتروز به عنوان یک بیماری “ساییدگی و پارگی” در نظر گرفته می شود. استئوآرتریت بیش از 32.5 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به رایج ترین شکل آرتریت در جهان و یکی از علل اصلی ناتوانی در ایالات متحده تبدیل می کند.

مردم تمایل دارند علائم استئوآرتریت را به عنوان درد و درد جزئی و فقط یک واقعیت ساده از پیری تصور کنند. با این حال، واقعیت این است که می تواند در اوایل 20 سالگی ظاهر شود. ممکن است انجام کارهایی را که دوست دارید دشوار و اغلب غیرممکن کند. در واقع، درد مزمن همراه با آرتروز معمولاً با اضطراب و افسردگی همراه است.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد استئوآرتریت بدانید و اینکه چه زمانی باید به پزشک خود مراجعه کنید، بیاموزید.

علت آرتروز (استئوآرتریت) چیست؟

غضروف بافت محکمی است که مفاصل شما را قادر می سازد بدون اصطکاک یا ساییدگی حرکت کنند. در نهایت، اگر غضروف فرسوده شود، استخوان روی استخوان ساییده می شود و این همان استئوآرتریت است که کل مفصل را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد تغییراتی در استخوان و زوال بافت های همبند می شود که مفصل شما را در کنار هم نگه می دارد. این اغلب باعث التهاب و درد مزمن می شود و شرکت در فعالیت های روزمره را دشوار می کند.

در حالی که آرتروز به طور کامل قابل پیشگیری نیست، اما اقدامات احتیاطی متعددی وجود دارد که می توان برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری «ساییدگی» انجام داد، از جمله ورزش مکرر، حفظ وضعیت بدنی خوب و کاهش وزن.

چه عواملی باعث بیماری آرتروز می شوند؟

افزایش سن: بالا رفتن سن یکی ازدلایل بروز آرتروز در سال های میانسالی و کهنسالی است.

ارتباط جنس: اگرچه علت آن هنوز ناشناخته است، اما 62 درصد از افراد مبتلا به استئوآرتریت زن هستند.

آسیب های مفصلی: صدمات می تواند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. حتی صدماتی که چندین سال پیش اتفاق افتاده و ظاهراً به درستی بهبود یافته اند، می توانند خطر ابتلا را افزایش دهند.

فشار مداوم روی مفاصل: اگر کار، ورزش یا سایر فعالیت‌ها، استرس مکرری بر مفصل وارد کند، آن مفصل در معرض خطر ابتلا به آرتروز قرار می گیرد.

اضافه وزن: وزن اضافی بدن به بروز آرتروز کمک می کند و به مفاصل تحمل کننده فشار بیشتری وارد می کنند. علاوه بر این، بافت چربی پروتئین هایی تولید می کند که می تواند باعث التهاب مضر در مفاصل و اطراف آن شود.

ژنتیک: در حالی که الگوی دقیقی هنوز شناسایی نشده است، اما برخی افراد تمایل به ابتلا به آرتروز را به ارث می برند.

مفاصل بد شکل: برخی از افراد با مفاصل ناقص یا غضروف معیوب به دنیا می آیند که می تواند منجر به ایجاد آرتروز شود.

بیماری های متابولیک: برخی از بیماری ها، از جمله دیابت و هموکروماتوز، می توانند شما را در معرض افزایش خطر ابتلا به آرتروز قرار دهند.

آرتروز بیماری خاموش
آرتروز بیماری خاموش

بیماری آرتروز چه علائمی دارد؟

استئوآرتریت یک بیماری دژنراتیو، “ساییدگی” است که با گذشت زمان بدتر می شود. علائم اغلب سریع هستند و می توانند منجر به درد مزمن شوند. درد و سفتی مفاصل می تواند آنقدر شدید شود که کارهای روزمره را دشوار کند. برای دریافت مراقبت مناسب، ضروری است که زودتر اقدام کنید.

به این علائم و نشانه های آرتروز توجه کنید:

  • درد در مفصل در حین فعالیت، پس از فعالیت طولانی مدت یا در پایان روز
  • محدوده حرکتی محدودی که ممکن است پس از حرکت از بین برود
  • بی ثباتی یا کمانش مفصل (مانند بیرون آمدن زانو)
  • سفتی مفاصل معمولاً اول صبح یا بعد از استراحت
  • صدای کلیک یا ترکیدن هنگام خم شدن مفصل
  • توده های سخت به نام “خار استخوان”
  • حساسیت به هنگام اعمال فشار
  • ضعف عضلانی اطراف مفصل
  • از دست دادن انعطاف پذیری
  • تورم در اطراف مفصل

بیشتر بخوانید: چگونه با بیماری های روماتیسمی زندگی کنیم؟

8 روش موثر برای پیشگیری از آرتروز

در استئوآرتریت، غضروف مفاصل شما از بین می رود. غضروف انتهای استخوان ها را می پوشاند و به عنوان یک بالشتک عمل می کند. اگر غضروف بیش از حد از بین برود، استخوان به استخوان ساییده می شود و درد شدیدی ایجاد می کند. تغییرات مفصلی در استئوآرتریت (OA) باعث درد، سفتی و مشکل در حرکت می شود.

آرتروز نتیجه استفاده روزانه از مفاصل شماست. هر چه سن فرد بالاتر می رود، فرسودگی بیشتر اتفاق می افتد. شما نمی توانید به طور کامل از استئوآرتریت جلوگیری کنید. اما می توانید به کاهش استرس روزانه روی مفاصل خود کمک کنید. این می تواند احتمال وقوع این بیماری یا بدتر شدن آن را کاهش دهد. خودمراقبتی می تواند به جلوگیری از مشکلات مفصلی کمک کند. به راههای زیر برای داشتن زندگی راحت تر فکر کنید:

1- وزن بدن خود را کنترل کنید

اضافه وزن به مفاصل شما فشار وارد می کند. این می تواند بیشتر به لگن، زانو، مچ پا و پاهای شما آسیب برساند و چربی اضافی باعث تغییراتی در غضروف می شود. کاهش وزن اضافی و حفظ وزن سالم برای افراد مبتلا به آرتروز بسیار مهم است. برای افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، کاهش وزن باعث کاهش استرس روی مفاصل، به ویژه مفاصل تحمل کننده وزن مانند باسن و زانو می شود.

در واقع، کاهش وزن 10 تا 12 کیلویی می تواند درد را کاهش دهد و عملکرد فیزیکی افراد مبتلا به آرتروز را بهبود بخشد. در هر سنی، فعالیت بدنی کم‌تأثیر و سازگار با آرتروز (مثلاً پیاده‌روی) همراه با تغییرات غذایی سالم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر اضافه وزن دارید، مقاله اضافه وزن را مطالعه نمایید.

2- قند خون خود را کنترل کنید

سطح بالای قند خون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد. اگر دیابت دارید، سطح قند خون خود را به طور مرتب چک کنید. کارشناسان تغذیه خود در مورد راه هایی برای مدیریت سطوح قند خود در صورت بالا بودن سطح صحبت کنید.

آرتروز بیماری خاموش
آرتروز بیماری خاموش

3- ورزش کردن

ورزش راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات مفصلی است. ورزش به جلوگیری از سفت شدن مفاصل کمک می کند. ماهیچه ها را قوی نگه می دارد. همچنین بخش مهمی از درمان آرتروز است. سعی کنید در اکثر روزها حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

4- از آسیب به مفاصل خود جلوگیری کنید

آسیب های مفصلی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد. وقتی ورزش می کنید، به آرامی شروع کنید و به هدف خود برسید. هر بار که ورزش می کنید، 5 تا 10 دقیقه با حرکات و کشش های ملایم بدن خود را گرم کنید. این به جلوگیری از آسیب به ماهیچه ها، مفاصل، رباط ها و تاندون ها کمک می کند.

هر روز به تغییر تمرینات و فعالیت های خود فکر کنید. از قسمت های مختلف بدن خود استفاده خواهید کرد. این به جلوگیری از استرس هر روز به مفاصل یکسان کمک می کند

مراقب فعالیت های روزانه خود باشید. برخی از فعالیت ها فشار بیشتری را به مفاصل وارد می کنند. به عنوان مثال، کیسه های سنگین مواد غذایی را به جای اینکه با دستان خود نگه دارید، نزدیک به بدن خود در قوز بازو حمل کنید.

5- به درد توجه کنید

اگر درد مفصلی دارید که 1 تا 2 ساعت بعد از فعالیت یا ورزش طول می کشد، ممکن است بیش از حد به مفصلتان فشار وارد کرده اید. به مفصل خود استراحت دهید و برای تسکین درد از کیسه یخ استفاده کنید.

برای یادگیری بهترین تمرینات برای محافظت از مفاصل، ارزیابی توسط یک فیزیوتراپیست را در نظر بگیرید.

آرتروز بیماری خاموش

6- از یکجا نشستن بپرهیزید

فعالیت بدنی یک راه ساده و موثر و بدون دارو برای تسکین درد آرتروز است. فعالیت بدنی می تواند درد را کاهش دهد، عملکرد، خلق و خو و کیفیت زندگی بزرگسالان مبتلا به آرتروز را بهبود بخشد. فعالیت بدنی منظم می تواند به بهبود خواب و حمایت از سلامت استخوان، سلامت مغز و کنترل وزن کمک کند. فعالیت بدنی همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد و به شما در مدیریت این بیماری‌ها در صورت ابتلا به آن‌ها کمک کند.

داشتن یک فعالیت روزانه مانند یک پیاده روی ساده و یا قدم زدن با کسانی که دوستشان دارید به شما کمک می کند تا با این درد راحتر کنار بیایید. مقداری فعالیت بدنی بهتر از هیچ است.

7-  با پزشک خود صحبت کنید.

اگر درد مفاصل و سایر علائم آرتروز را دارید با پزشک خود صحبت کنید. مهم است که در اسرع وقت یک تشخیص دقیق دریافت کنید تا بتوانید درمان را شروع کنید. درمان زودهنگام و موثر برای به حداقل رساندن علائم و جلوگیری از بدتر شدن بیماری مهم است

8- استفاده از مکمل های گیاهی برای کاهش دردهای آرتروز

هزاران سال است که از داروهای گیاهی برای درمان و کاهش دردها استفاده می شود. از آنجایی که آنها از منابع طبیعی می آیند، ممکن است تصور کنید که آنها بی خطر هستند. با این حال، داروهای گیاهی نیازی به آزمایش‌های کیفیت و ایمنی مشابهی ندارند که برای داروهای تجویزی مورد نیاز است.

محققانی که به دنبال یافتن گزینه‌های درمانی طبیعی برای آرتروز هستند، تعداد معدودی از گیاهان را مطالعه کرده‌اند. تعدادی از اینها اثرات درمانی نشان داده اند که ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به آرتروز مفید باشد.

آرتروز بیماری خاموش
آرتروز بیماری خاموش

معرفی چند نمونه از بهترین مکمل های گیاهی کاهش دهنده علائم بیماری آرتروز

در این قسمت از مقاله ما سعی داریم به معرفی تعدادی از بهترین مکمل های گیاهی مناسب بیماریهای مفاصل و استخوان بپردازیم:

1- کپسول فست ران 300 او پی دی، کاهش التهاب و درد مفاصل

کپسول فست ران 300 او پی دی دارای ترکیبات گیاهی می باشد که به بهبود بیماری آرتروز کمک نموده و هیچ گونه از عوارض داروهای شیمیایی را ندارد و به میزان قابل توجهی درد و التهاب مفاصل مبتلا به آرتروز را کاهش می دهد.

کپسول فست ران او پی دی حاوی ۳۰۰ میلی گرم آواکادو ( یک قسمت ) و سویا ( دو قسمت ) می باشد که وجود این دو ماده در کنار هم، اثر هم افزایی داشته و سبب می شوند اثرات بهبود دهنده و تسکین دهنده یکدیگر را تکمیل نموده و درنتیجه بهبود و درمان بیماری های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت را به همراه دارد.

2- کپسول پیاسینیل 300 نیل فارمد 15 عدد، درمان آرتروز

کپسول پیاسینیل ۳۰۰ نیل فارمد با دارا بودن ترکیبات گیاهی همچون؛ آووکادو و سویا، در درمان و تسکین درد و التهاب مفاصل و همچنین بیماری‌های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت موثر عمل می‌کند.

این محصول علاوه بر آووکادو و سویا شامل ترکیبات موثره ای است که اثرات بهبود دهنده و تسکین دهنده یکدیگر را تکمیل نموده و در نتیجه موجب بهبود و درمان بیماری‌های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت می شود.

3- کپسول پیازیتون 300 میلی گرم آرمان زیست فارمد، 15 عدد

کپسول پیازیتون 300 میلی گرم آرمان زیست فارمد حاوی ترکیبات غیرصابونی حاصل شده از روغن سویا و آووکادو می باشد که به بهبود علائم آرتروز، کاهش دردهای آرتروز و ترمیم غضروف‌های تخریب شده کمک شایانی می‌کند.

آواکادو موجود در ترکیبات کپسول پیازیتون 300 میلی گرم یکی از این مواد غذایی است که اثر درمانی ویژه ای در درمان زانو درد دارد. آووکادو میوه ایی چرب، دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستئین، تریپتوفان و تیروزین می باشد. در تحقیقات جدیدی، وجود چند نوع آنتی‌ بیوتیک درآووکادو ثابت شده است‌.

4- کپسول پی اسکلتون 300 دارو پژوهان پاسارگاد

کپسول پی اسکلتون 300 دارو پژوهان پاسارگاد، یک داروی گیاهی حاوی عصاره سویا و آووکادو بوده که نقش بسزایی در بهبود بافت همبند و جلوگیری از تخریب غضروف ها، استئوآرتریت، بهبود آرتروز مفاصل و زانو ایفا می کند

5- کپسول پیاسودکس اکسیر 15 عدد، کاهش دردهای مفصلی

کپسول پیاسودکس اکسیر با داشتن مقادیر مناسبی از عصاره آووکادو وسویا، به کاهش دردهای آرتروزی و افزایش ترمیم بافت غضروف کمک نموده و باعث کاهش درد در این دسته از افراد می‌شود.

کپسول پیاسودکس اکسیرPiasodox   محصولی مناسب و موثر برای مصرف افراد مبتلا به آرتروز یا مشکلات غضروفی می باشد.

کپسول پیاسدوکس آووکادو سویا با منشا کاملا گیاهی، حاوی حدود ۳۰۰ میلی گرم ترکیبات غیر صابونی از روغن آووکادو و سویا در هر کپسول می باشد. تحقیقات نشان می دهند، مصرف این محصول یک مرتبه در روز و به مدت حداقل ۹۰ روز، آنزیم‌های التهاب زا را مهار کرده و باعث کاهش درد و التهاب مفاصل مخصوصا درد زانو می‌شود.

6- قرص روکش دار تالنتال 480 میلی گرم رازک

قرص روکش دار تالنتال 480 میلی گرم رازک حاوی گیاه پنجه شیطان (Devil’s Claw) یک مسکن گیاهی می باشد که در درمان تب، سر درد های میگرنی، درد و ورم مفاصل، نقرس، درد های عضلانی، کمر درد و التهاب تاندون تأثیر بسزایی دارد.

قرص تالنتال ۴۸۰ میلی گرم رازک با داشتن عصاره گیاه پنجه شیطان برای کمردرد، درد اسکلتی، عضلات، آرتروز، روماتیسم، تب و سردرد میگرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص با نام قرص پنجه شیطان نیز معروف است که باعث کاهش التهاب و درد می‌شود و برای کاهش تب نیز مفید است.

7- کپسول آرترولیستیکا هولیستیکا

کپسول آرترولیستیکا هولیستیکا با فرمولاسیون ویژه ایی که دارد یک فرآورده طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات می باشد.

عصاره های گیاهی موجود در کپسول آرترولیستیکا، دارای پلی فنل های محافظت کننده و بسیاری از مواد مغذی گیاهی است که جهت کمک به سلامت عضلات و مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ترکیبات گیاهی این محصول منجر به کاهش نفوذپذیری و افزایش تحکیم دیواره های عروقی می شوند که در نهایت منجر به جلوگیری از افزایش تورم، التهاب و قرمزی می گردند. قدرت بالای این ترکیبات در از بین بردن رادیکال های آزاد، منجر به محافظت از بافت ها در برابر فرآیند پیری و فرسودگی می شود.

8- کپسول آوودین هولیستیکا

کپسول آوودین هولیستیکا با منشا کاملا گیاهی، حاوی عصاره زنجبیل، سویا و آووکادو به مدت 3 ماه تا 3 سال، با تحریک ساخت کلاژن و پروتئوگلیکان، درد و التهاب مفاصل را کاهش داده، غضروف را بازسازی کرده و از تخریب غضروف ها پیشگیری می نماید.

9- قرص جوینت میکر رها

قرص روکشدار جوینت میکر رها، حاوی گلوکوزامین، کندرویتین، هیالورونات سدیم، عصاره زردچوبه، عصاره کندر و عصاره پنجه شیطان به عنوان مکملی مؤثر جهت کاهش التهاب، کنترل استئوآرتریت و کمک به درمان دردهای ماهیچه ای کمر و درد پشت مورد استفاده قرار می گیرد.

10- کپسول گیاهی آرتروفید 300 میلی گرم بهارپایا

کپسول گیاهی آرتروفید 300 میلی گرم بهارپایا درد و التهاب مفاصل ناشی از بیماری آرتریت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کپسول گیاهی آرتروفید 300 میلی گرم بهارپایا از مجموع عصاره خشک دانه سویا به میزان 200 میلی گرم و عصاره خشک میوه آووکادو به میزان 100 میلی گرم(درهرکپسول) بعنوان مواد مؤثره ساخته شده است.

11- کپسول سورناندین گرین نیچر، 30 عدد

کپسول سورناندین گرین نیچر با دارا بودن ترکیبات مغذی و مفیدی همچون صدف دریایی، آووکادو، سویا و سایر ریز مغذی‌ها، سبب بهبود علائم آرتروز، کاهش درد و تورم مفاصل و تسکین درد پیچ خوردگی و آسیب مفصل مچ پا می‌شود.

استفاده از کپسول سورناندین گرین نیچر در بهبود علائم استئوآرتریت اعم از درد، التهاب و تخریب غضروف‌ها موثر است.

12- قرص کرامپز اوی کاروسوس نچرال هلث 30 عدد، درمان آرتروز

قرص کرامپز اوی کاروسوس نچرال هلث یک مکمل گیاهی – دارویی است که با بهره مندی از عصاره‌های گیاهی، مواد معدنی و مغذی و ویتامین‌ها در رفع گرفتگی و اسپاسم عضلانی، تسکین و رفع درد، تورم و التهاب مفاصل بسیار موثر عمل می‌کند

قرص روکش دار کرامپز اوی کاروسوس نچرال هلث یکی از بهترین مکمل‌های غذایی جهت درمان آرتروز، اسپاسم عضلانی و رفع گرفتگی می باشد که علاوه بر تسکین درد، تورم، التهاب و درد مفاصل را تا درصد بالایی برطرف می کند.

قرص کرامپز اوی کاروسوس فاقد لبنیات، لاکتوز، مخمر، گلوتن، سویا، نمک و هرگونه نگهدارنده می باشد که باعث شده است از دیگر مکمل های این رده متمایز شود.

13- قرص رومالین فورت فارمالایف ۶۰ عددی، کاهش دردهای عضلانی

قرص رومالین فورت فارمالایف به عنوان یک ضد التهاب قوی جهت درمان آرتریت روماتوئید، دردهای رماتیسمی، افزایش سطح ایمنی و محافظت از بدن فرموله شده است.

بعلاوه قرص رومالین برای سرماخوردگی های ملایم، بیماری های مزمن روماتیسمی، سردرد و دردهای با منشا تب نیز مناسب می باشد.

ترکیبات دارویی این مکمل : عصاره خشک کندر، عصاره خشک پوست درخت بید، عصاره خشک شیرین بیان، عصاره خشک ویتانیا، عصاره خشک زرد چوبه، ویتامین E، کلسیم پانتوتنات، ویتامین B۶، ویتامین C، نیکوتینامید، سلنیوم پروتبینات.

14- قرص سلرکس فورت گلدن لایف 30 عدد

قرص سلرکس فورت گلدن لایف با دارا بودن ترکیبات مؤثر، تحرک و انعطاف پذیری مفاصل را افزایش داده و باعث کاهش التهاب و دردهای ناشی از آن می شود.

قرص سلرکس فورت گلدن لایف حاوی عصاره سلری، جونیپر و امگا 3 می باشد که دردهای روماتیسمی و نقرس را کاهش می دهد.

ترکیبات موثر به کار رفته در فرمولاسیون این مکمل به افزایش تحرک و انعطاف پذیری مفاصل کمک می کنند و این امر نقش موثری در بهبود حرکت دارد.

15- کپسول اینفلامید نوتراکس

کپسول اینفلامید نوتراکس یک فرآورده طبیعی حاوی سه گیاه شناخته شده تورمریک، بروملین و بوسولیا می باشد که با دارا بودن خواص ضد التهابی، در بهبود علائم آرتریت، کاهش التهاب، درد و تورم مفاصل، تسریع بهبود زخم‌های جراحی، اسکار، جای زخم و سوختگی، رفع خونمردگی و کبودی پوست بسیار اثر گذار است.

این فرآورده در کمک به هضم غذا، کاهش درد شکمی، رفع گاز معده و نفخ ناشی از اختلالات گوارشی بسیار مؤثر است. این فرآورده فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ و هر گونه شیرین کننده و نگهدارنده است.

16- قرص گلوکواستار نیچرز اونلی

قرص گلوکواستار نیچرز اونلی یک مکمل گیاهی – دارویی است که با بهره مندی از عناصر طبیعی و گیاهی، مولتی ویتامین، مینرال و آنتی اکسیدان، جهت حفاظت از ساختار غضروف و مفاصل، تقویت سیستم ایمنی و حساسیت مفاصل نسبت به سرما مورد استفاده قرار می گیرد.

گلوکزامین سولفات کریستال موجود در این مکمل با دارا بودن خاصیت جذب بالاتر و ماندگاری بیشتر، درد و التهاب ناشی از بیماری آرتروز، ساییدگی و تخریب مفاصل در اثر افزایش سن و صدمات وارد شده را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

استفاده از گلوکواستار نیچرز اونلی به دلیل داشتن فرمولاسیون منحصر به فرد، نیاز به مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و استروئیدی و داروهای ضد درد را بسیار کاهش می دهد. بعلاوه آنتی اکسیدان‌های گلوکواستار با خواص ضد درد و التهاب خود از غضروف و دانسیته استخوان زیر مفصل محافظت نموده و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

17- قرص روماتوگل گل دارو

قرص روماتوگل گل دارو حاوی 480 ميلي گرم عصاره گیاه پنجه شیطان، یک مکمل کاملا گیاهی می باشد که برای رفع التهاب و درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این محصول در کاهش دردهای دوران قاعدگی نیز مؤثر است.

18- قرص اکوئیفلکس وشا، بهبود آرتروز و رماتیسم

قرص اکوئیفلکس وشا حاوی 250 میلی گرم پودر گیاه دم اسب می باشد که منبع غنی و غیر قابل جایگزین عناصر معدنی ضروری برای استخوان ها است.

19- کپسول میکسودین هولیستیکا

کپسول میکسودین هولیستیکا یک آنتی اکسیدان طبیعی بسیار قوی بوده که برای خنثی کردن رادیکال های آزاد که سبب صدمه به سلول ها می شوند، مفید واقع می شود. همچنین این فرآورده اثر مفیدی در کاهش چربی های خون و چربی های کبد را نیز دارد.

کپسول میکسودین هولیستیکا از عصاره های طبیعی کورکومین، جینجرول و پایپرین فرآوری شده است. کورکومین فلاوونوئید طبیعی از ریشه گیاه زردچوبه استخراج شده است که در این ترکیب، 30 برابر تغلیظ شده است. جینجرول عصاره زنجبیل و پایپرین نیز عصاره فلفل سیاه می باشد.

کپسول میکسودین هولیستیکا با داشتن ترکیبات ذکر شده که با یکدیگر اثر تقویت کنندگی و هم افزایی دارند، یک ترکیب طبیعی ضد التهاب قوی می باشد که در پیشگیری و بهبود بیماری های التهابی بدن از جمله درد ها و التهابات مفاصل و استخوان، پوست، دستگاه تنفس و دستگاه گوارش مورد استفاده قرارمی گیرد.

20- کپسول الارتریت ریحانه، بهبود آرتروز

کپسول الارتریت ریحانه، ضد التهاب و ضد درد بوده و به بهبود بیماری آرتروز یا ساییدگی مفاصل کمک شایانی می‌کند.

کاهش درد و التهاب مفاصل و بهبود عملکرد و حرکت مفاصل از ویژگی های این محصول می باشد. کپسول گیاهی الارتریت به خصوص برای ورزشکاران و افرادی که مشاغل سخت دارند و درگیر مشکلات مفاصل هستند، مناسب است. این فرآورده کاملا گیاهی بوده و در آن از عصاره فرآوری شده سنجد استفاده شده است.

میوه گیاه سنجد سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی و ترپنوئیدی می باشد که این ترکیبات دارای اثرات قابل توجه ضد درد و ضد التهاب هستند. لازم به ذکر است که اثرات ضد درد عصاره میوه سنجد هم به صورت محیطی و هم به صورت مرکزی ثابت شده است.

21- کپسول آناهیل پلاس سلامت پرمون امین

کپسول آناهیل پلاس سلامت پرمون امین یک مکمل گیاهی است که به کاهش التهاب و تسکین دردهای مفصلی در استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. این فرآورده دارای خواص ضد درد و ضد التهاب نیز می باشد.

بروملین ( بروملین نوعی آنزیم است که درآب آناناس و ساقه و میوه آناناس یافت می شود) و کورکومین (عصاره زردچوبه) از ترکیبات مؤثر موجود در این کپسول هستند.

22- کپسول آوسوی بی اس کی

کپسول آوسوی بی اس کی حاوی عصاره کامل آووکادو و سویا یک مکمل غذایی بسیار مؤثر جهت سلامتی استخوان و مفاصل می باشد.

این مکمل با تأثیر گذاشتن بر بافت همبند سبب تولید پروتئو گلیکان‌ها و کلاژن شده که باعث برگرداندن ساختمان غضروف به حالت طبیعی می‌شود. همچنین با مهار تولید واسطه‌های التهابی مانند پروستا گلاندین E2 و کاهش التهاب، درد مفاصل را کاهش داده و از کار افتادگی را بهبود می بخشد.

کوتاه سخن :

ما در مقاله ” آرتروز بیماری خاموش ” متوجه شدیم که آرتروز به عنوان بیماری مفصل دژنراتیو (DJD) شناخته می‌شود و شایع‌ترین نوع آرتریت است که احتمال بروز آرتروز با افزایش سن بیشتر می شود. تغییرات در آرتروز معمولاً به آرامی در طی سال‌ها اتفاق می‌افتد، هرچند استثنائاتی نیز وجود دارد. التهاب و آسیب به مفصل باعث تغییرات استخوانی، تحلیل رفتن تاندون‌ها و رباط‌ها و از بین رفتن غضروف و در نتیجه درد، تورم و تغییر شکل مفصل می‌شود.

همچنین ما به این نتیجه رسیدیم که مهمترین نکته برای کاهش دردهای آرتروز و پیشگیری از این بیماری خاموش، در درجه اول خود مراقبتی است. کاهش وزن، ورزش کردن، تغذیه سالم، پرهیز از فعالیت های سنگین و آسیب زا و استفاده از مکمل های کاهش دهنده دردهای آرتروز از جمله کارهایی است که می توانید در مراقبت بیشتر از خود انجام دهید.

در صورتی که در مورد مقاله بالا پرسشی دارید می توانید آن را ذیل همین مقاله درج نمایید تا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشد. (پیروز و سربلند باشید)

منابع:

https://www.cdc.gov/arthritis/communications/features/4things.htm
https://www.cdc.gov/arthritis/basics/management.htm
https://www.elcaminohealth.org/stay-healthy/blog/osteoarthritis-silent-epidemic
https://www.nhs.uk/conditions/arthritis/
https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=1&contentid=1411
https://www.verywellhealth.com/herbal-remedies-for-osteoarthritis-2551999
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.