بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

0 364

بدون در نظر گرفتن سن و سال داشتن فعالیت بدنی و انجام تمرینات ورزشی برای سلامتی همه ی گروه های سنی مهم است و به طور کلی تمرینات ورزشی به همه افراد توصیه می‌شود. در این میان ورزش بدنسازی و عضله‌سازی از جمله محبوب‌ترین ورزش‌هایی هستند که در میان نوجوانان و جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اما نکته قابل توجهی که وجود دارد و می تواند حتی دغدغه برخی از خانواده ها باشد این است که بهترین سن برای شروع بدنسازی چه سنی است؟ آیا کودکان هم می توانند ورزش بدنسازی انجام بدهند؟  آیا بدنسازی در نوجوانی مانع از رشد و شکل گیری عضلات می شود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب از مجله داروکار با نکاتی در مورد اینکه بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟ همراه ما باشید. در این مقاله ما حتی در مورد اینکه آیا بانوان هم می توانند ورزش بدنسازی را انجام بدهند؟ نیز صحبت خواهیم کرد.

مطلب مهم و اساسی در مورد ورزش بدنسازی این است که در صورتی که این ورزش به صورت اصولی انجام شود، می‌توان گفت که تقریبا هیچ ضرری ندارد و در تمام بازه‌های سنی می‌توان آن را انجام داد. این در حالی است که اگر تمرین‌ها اصولی انجام نشوند و یا تمرین‌های درستی را انتخاب نکنید، نه تنها بدنسازی برای شما مفید نخواهد بود، بلکه ضرر زیادی هم خواهد داشت.

از سوی دیگر بعضی از خانواده‌ها انجام تمرین‌های بدنسازی را برای فرزندان در سن رشد خود ممنوع می‌کنند. این در حالی است که ورزش بدنسازی در همین بازه سنی اگر به درستی انجام شود، نه تنها به رشد و قد فرزند شما آسیب نمی‌زند، بلکه باعث بهبود روند آن هم می‌شود.

به‌ عنوان‌ مثال، در سنین کودکی، کودکان نباید تمرین‌های سخت بدنسازی را انجام دهند و باید بیشتر به سراغ تمرین‌ها و ورزش‌هایی مانند کراس فیت بروند.

کراس فیت (CrossFit)  چه نوع ورزشی است؟

کراس فیت یک رشته ورزشی همه جانبه است و تمام ابعاد ورزشی را در بر می‌گیرد. هدف از خلق این رشته ورزشی، افزایش تواناییِ کلی بدن مثل قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل است.

درحقیقت، این ورزش ترکیبی از رشته‌های مختلف ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال شدت بالا، هوازی، تمرین سرعت و استقامت است. در این نوع ورزش‌ها، کودکان نشاط بیشتری خواهند داشت.

آیا سن در عضله سازی تاثیر می گذارد؟

سن مانعی برای ساخت توده عضلانی نیست. تا زمانی که می‌توانید بافت‌های عضلانی را از طرق مختلف به چالش بکشید، غذای سالم مصرف کنید و به هورمون‌های رشد اجازه فعالیت بدهید، عضله‌سازی امکان‌پذیر است. با این حال باید بدانید که وقتی ۳۰ سالگی را رد می‌کنید، ماهیچه‌ها رو به تحلیل می‌روند. بنابراین بعد از این سن باید راهی را جهت جلوگیری از تحلیل عضلانی پیدا کنید. مصرف مکمل بدنسازی به ویژه مکمل پروتئین می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. همچنین بهتر است مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مثل گوشت و مرغ را هم در رژیم غذایی خود افزایش دهید تا تحلیل عضلانی به تاخیر بیفتد.

بعضی از افراد هم که سنی بالاتر از 40 سال دارند، تصور می‌کنند که دیگر ورزش بدنسازی مناسب آن‌ها نیست و نباید به سراغ آن بروند. این در حالی است که برای این افراد تمرینات خاصی وجود دارد که باعث بهبود سلامتی و بیشتر شدن طول عمر آن‌ها می‌شود.

چه عوامل دیگری در بدنسازی و رشد عضلات تاثیرگذار هستند؟

به جز سن که به آن اشاره کردیم، فاکتورهای دیگری نیز در بدنسازی و پیشرفت در آن موثر هستند:

  • استفاده از مکمل‌های ورزشی مثل مکمل پروتئین وی
  • تداوم تمرینات و پشتکار داشتن در انجام آنها
  • شرایط مناسب سلامتی از نظر جسم و ذهن
  • افزودن تمرینات کاردیو به تمرینات روزانه
  • کمک گرفتن از مشاوره‌های مربی ورزشی
  • نوشیدن آب به مقدار کافی در طی روز
  • داشتن رژیم غذایی غنی از پروتئین
  • جلوگیری از آسیب‌های ورزشی
  • داشتن استراحت کافی

اگر می‌خواهید عضله‌سازی به بهترین شکل در بدن شما صورت گرفته و خود را نشان دهد لازم است تا به همه مواردی که عنوان شد، دقت داشته باشید. تغذیه، انجام صحیح تمرینات، خواب کافی و داشتن یک مربی با تجربه بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکمل های بدنسازی کدامند؟

از چه سنی بهتر است بدنسازی را شروع کنیم؟

تا اینجای مقاله در مورد بدنسازی و عوامل موثر در بدنسازی به طور کلی صحبت کردیم. در ادامه مقاله ما سعی کرده ایم به تفکیک سن در مورد ورزش بدنسازی صحبت کنیم و به معرفی بهترین دوران برای این ورزش پرطرفدار بپردازیم:

آیا کودکان می‌توانند ورزش بدنسازی را به صورت حرفه ای کار کنند؟

به طور کلی در کشورهای پیشرفته به کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود که حداقل ۱ ساعت ورزش متوسط ​​تا شدید در روز انجام دهند. همچنین بهتر است فعالیت‌های مربوط به تقویت عضلات را هم ۳ تا چند بار در هفته انجام دهند. تمرینات مربوط به سلامت استخوان‌ها نیز اهمیت بالایی دارد و نباید از آنها غافل شد.

اما نکته مهم در اینجاست که در کودکی نباید سراغ تمرین‌های سنگین رفت. چرا که این باعث بازده منفی ورزش می‌شود و در سلامت فیزیکی و روحی کودک تاثیر زیادی می‌گذارد. اما همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، تمرینات کراس فیت می‌توانند انتخاب مناسبی برای کودکان شما باشند.

کودکان می‌توانند تمرینات با وزنه را انجام دهند؛ به‌شرطی که برای آن‌ها قابل تحمل باشد و با محدودیت‌های خاصی انجام شود. در زیر نکات مهم برای بدنسازی کودکان را بررسی می‌کنیم:

  • تمرینات با وزنه فقط باید بخشی از تمرینات کودکان باشد.
  • کودکان باید به اندازه کافی بالغ باشند که توصیه‌های مربی را کاملاً متوجه شوند و آن‌ها را به‌درستی انجام دهند.
  • هنگام کار با وزنه باید کودکان را کاملاً زیر نظر داشت و به‌ هیچ ‌وجه نباید با وزنه‌ها تنها باشند.
  • کودکان فقط مجاز به ورزش کردن با وزنه‌های سبک هستند.
  • به دلیل کامل نشدن رشد سیستم عضلانی، تکنیک‌های اصولی برای بلند کردن وزنه باید به آن‌ها آموزش داده شود تا از آسیب‌های جدی محافظت شوند.
  • تمرینات ورزشی کودکان باید به‌طور منظم تغییر کنند تا فشار روی یک بخش خاص از بدن نباشد.

با توجه به توصیه‌های بالا و انجام نکات گفته شده، ورزش بدنسازی برای کودکان مانعی ندارد. کودکان به‌ هیچ‌ عنوان نباید از مکمل‌های ورزشی استفاده کنند. حتی افراد بزرگسال نیز برای استفاده از مکمل‌های ورزشی باید با مربی خود مشورت کنند.

برای خرید مکمل بدنسازی می‌توانید به داروخانه آنلاین داروکار مراجعه کنید.

تاثیر ورزش بدنسازی در دوران نوجوانی

ورزش در دوران بلوغ منجر به عضله‌سازی و افزایش قدرت می‌شود. کودکان خردسال به حد کافی دارای هورمون‌های تاثیرگذار در عضله‌سازی نیستند. بسیاری از بدنسازان معروف دنیا بدنسازی را از سن نوجوانی آغاز کرده‌اند. اما نکته قابل توجهه در این است که ورزش بدنسازی در سنین نوجوانی هم می‌تواند انجام شود. اما باید در نظر داشته باشید که دستورالعمل‌های تمرینی که برای این افراد وجود دارد، باید نسبت به بزرگسالان متفاوت باشد. چرا که نوجوانان هنوز به رشد کامل نرسیده‌اند و ورزش‌های غیر استاندارد می‌توانند آسیب جدی به رشد آن‌ها وارد کند. در نتیجه تمرینات قدرتی برای آنها باید متعادل بوده و تمرینات کاردیو، تمرینات انعطاف‌پذیری و … باشد.

همچنین در صورتی که نوجوانی دارای بیماری و سابقه پزشکی باشد، باید از ورزش‌های سنگین صرف نظر کند. به همین خاطر، پیش از حضور در باشگاه‌های بدنسازی، باید ارزیابی پزشکی انجام دهید.

دوران طلایی ورزش بدنسازی چه دورانی است؟

دهه 20 سالگی را می‌توان دوران طلایی ورزش بدنسازی و حجیم شدن عضلات دانست. بین سنین 20 تا 30 سالگی، می‌توان با خیالی آسوده انواع تمرین‌های بدنسازی را انجام داد. چرا که در ابتدای این بازه سنی، رشد فرد کامل می‌شود و دیگر مشکلی بابت قد و تاثیرات این ورزش بر روی رشد نخواهد داشت.

به این دلیل از دهه 20 سالگی به عنوان دوران طلایی بدنسازی یاد می‌شود که در این بازه سنی می‌توانید بیشترین وزنه را با کوتاه‌ترین زمان ریکاوری بلند کنید. اگر مدت زمان ریکاوری برای یک فرد سی ساله 4 روز باشد، این زمان برای یک فرد 20 ساله تنها دو روز است. به همین خاطر، این بازه سنی باید برای حجیم کردن عضله افراد استفاده شود.

تستوسترون نقشی کلیدی در رشد و قدرت عضلات و همچنین سلامت استخوان‌ها دارد. تستوسترون یعنی هورمون جنسی مردانه در حدود سن ۱۹ سالگی به اوج خود می‌رسد.  بنابراین نوجوانی زمان مناسبی برای بدنسازی به شمار می‌آید. اما این سخن به این معنا نیست که یک نوجوان می‌تواند تمریناتی مشابه با افراد بزرگسال داشته باشد. محققان توصیه می‌کنند که نوجوانان بدنسازی را با وزنه‌های سبک آغاز کرده و وزنه را به تدریج افزایش دهند.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟
بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

تاثیرات ورزش بدنسازی در دهه‌های سی و چهل سالگی

سطح تستوسترون در حدود ۱۹ سالگی به اوج خود رسیده و بعد از ۳۰ سالگی به تدریج حدود ۱ درصد در سال کاهش می‌یابد. تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰ درصد از مردان بالای ۴۵ سال تستوسترون پایینی دارند. سطح پایین این هورمون با کاهش رشد عضلانی و افزایش توده چربی در بدن ارتباط مستقیم دارد.

در نتیجه بین سنین 30 تا 50 سالگی، قدرت عضلانی و توانایی ریکاوری حدودا 10 درصد کاهش پیدا می‌کند و حجیم کردن عضلات در این بازه سنی کار سختی است. اما این بازه سنی، بازه‌ای مناسب برای قوی و سالم ماندن است و در این دوران بهتر است شرایط خوب بدنی خود را حفظ کنید.

اما توجه کنید که در این بازه سنی دیگر امکان انجام تمرینات سختی که در 20 سالگی انجام می‌دادید، وجود ندارد و با انجام این تمرین‌ها ممکن است به بدن آسیب جدی بزنید.

تاثیرات بدنسازی در افراد پنجاه سال به بالا

آیا فکر می کنید با بالا رفتن سن دیگر نباید فعالیت ورزشی داشته باشید و به خودتان استراحت بدهید. اما باید این را بگوییم ورزش در بالای 50 سال تضمین کنندگی سلامتی شماست. چرا که با افزایش سن، تراکم عضله، استخوان و توده بافت همبند به طور طبیعی به همراه سطح ترشح هورمون‌ها، کاهش پیدا می‌کنند و شما با ورزش بدنسازی می‌توانید این اتفاق را خنثی کنید.

با ورزش بدنسازی در میانسالی شما می توانید عضلات خود را حفظ کنید، مفاصلتان را قوی نگه دارید و خطر آسیب‌های فیزیکی را به حداقل برسانید. با ورزش کردن در میانسالی می‌توانید به کاهش وزن و کاهش چربی بدن کمک کرده و در نتیجه خطر بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مرتبط با چاقی را کاهش دهید.

اما نکته مهم در اینجا این است که در افراد 50 سال به بالا، برنامه‌های ورزشی باید به شکل متفاوت‌تری ارائه شوند. به این صورت که کاهش وزن و ریکاوری باید با سرعت پایین‌تری انجام شود تا به سلامت فیزیکی فرد آسیبی وارد نشود.

آیا بانوان هم می توانند ورزش بدنسازی را انجام بدهند؟

به عنوان یک خانم شاید از اسم بدنسازی بترسید و وقتی اسم بدنسازی به گوشتان می خورد، مردان و زنان با عضلات درشت را تصور می کنید. این یک باور غلط است که ناشی از عدم آگاهی کافی زنان است. مطمئن باشید بدنسازی هرگز عضلات زنان را حجیم و مردانه نمی کند.

ورزش بدنسازی در بانوان هرگز سبب حجیم شدن ماهیچه‌های بدن و برآمده‌شدن عضلات آنها نمی‌شود. بنابراین خانم ها نباید نگران این موضوع باشند و علاوه بر این نکته لازم است که بدانید هر اندازه که مدت انجام ورزش بدنسازی بیشتر شود فرم بدن نیز زیباتر خواهد شد.

از سوی دیگر بانوان می توانند از تمرینات با وزنه یا همان بدنسازی برای اهداف مختلفی بهره بگیرند. شما می توانید از این ورزش برای درمان مشکلات و ناهنجاری های بدنی نیز استفاده کنید.

ورزش بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که نیاز به تداوم در تمرین کردن دارد و در کنار آن حتما باید تغذیه مناسب داشته باشید تا نتیجه ی بهتری را کسب کنید و بدن شما سریعتر و در مدت زمان کوتاه‌تری فرم دلخواه خود را بگیرد. هر اندازه که درصد و میزان چربی در بدن بانوان کمتر باشد در مدت زمان کمتری بدن آن ها به فرم دلخواه می رسد و افرادی که متابولیسم سلولی بالایی دارند در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه‌ی مورد ‌نظر خواهند رسید.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟
آیا بانوان هم می توانند ورزش بدنسازی را انجام بدهند؟

چه نکات مهمی را بانوان باید در هنگام ورزش بدنسازی در نظر بگیرند؟

استفاده کردن از رژیم غذایی برای بانوان بسیار مهم‌تر و با اهمیت تر از آقایان می‌باشد، زیرا خانم ها از نظر متابولیسم بدن و ساختار فیزیولوژیکی بدن با مردان تفاوت‌های زیادی دارند و در نتیجه برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر حتما باید از رژیم‌های مناسب استفاده نمایند. همچنین متعادل نگه داشتن سطح هورمون‌ها در زنان نیز در حین بدنسازی بسیار مهم و ضروری است، زیرا همان طور که می‌دانید هورمون‌ها نقش اساسی و ویژه‌ای در عضله‌سازی دارند. بنابراین به خانم‌هایی که مشکل هورمونی دارند توصیه می‌شود که قبل از اقدام به ورزش بدنسازی نسبت به درمان مشکل هورمونی خود اقدام نمایند.

خانم ها به علت این که همانند مردان نمی‌توانند برای انجام ست‌های بدنسازی از وزنه‌های سنگین استفاده کنند باید تعداد ست های ورزشی بیشتری کار کنند تا به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه برسند. بنابراین اگر خانم هستید و می‌خواهید که در مدت زمان کوتاهی به بدن خود فرم دهید و میزان چربی بدن خود را کاهش دهید بهتر است که وزن وزنه‌های بدنسازی را کاهش دهید و به جای آن تعداد ست‌های تمرینات بدنسازی را افزایش دهید.

یکی دیگر از نکاتی که سبب نتیجه‌ی بهتر در بدنسازی می‌شود این است که تمرینات خود را به صورت 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید و مدت زمان انجام تمرینات بهتر است که بین 45 دقیقه الی یک ساعت باشد و هرگز مدت زمان طولانی به انجام حرکات بدنسازی نپردازید، زیرا در این صورت ممکن است که دیرتر به نتیجه ی مطلوب برسید و به دلیل خستگی انگیزه‌ی خود را از دست بدهید.

دلایل مهم ورزش بدنسازی برای بانوان:

ورزش کردن برای خانم ها و آقایات تاثیرات مثبت و فواید بسیار زیادی دارد اما به دلیل این که خانم ها زمان زیادی از روز را در خانه سپری می‌کنند ورزش کردن برای آنها اهمیت بیشتری داشته و به خانم ها توصیه می شود که ورزش کنند.

یکی از مهم ترین فواید ورزش بدنسازی برای خانم ها، جلوگیری کردن از افسردگی می باشد، زیرا همان طور که گفته شد زنان زمان زیادی را در محیط خانه سپری می‌کنند و درصد افسردگی در زنان بیشتر از مردان است و به همین دلیل به خانم ها توصیه می‌شود که برای شاد کردن روحیه ی خود و کاهش درصد افسردگی و افزایش سطح انگیزه و روحیه ساعاتی از روز را به ورزش کردن و انجام تمرینات بدنسازی اختصاص بدهند.

از دیگر تاثیرات ورزش بدنسازی برای بانوان جلوگیری‌کردن از پوکی استخوان ها می باشد و به همین علت بانوان پس از سن 50 سالگی حتما باید ورزش کردن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهند تا دچار پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها در زمان میانسالی نشوند.

معرفی تعدادی از بهترین مکمل های بدنسازی:

بعد از آشنایی با بهترین سن برای شروع بدنسازی و اینکه آیا بانوان هم می توانند ورزش بدنسازی را انجام بدهند؟ ما به شما تعدادی از بهترین مکمل های بدنسازی را معرفی می کنیم:

پودر گینر پرو نوتریشن پلاس وی آی آر

پودر گینر پرو نوتریشن پلاس با دارا بودن حلالیت بالا، جذب سریع و کیفیت فوق العاده، برای افرادی که به دنبال افزایش وزن، حجم عضلات و رفع خستگی بعد از تمرین هستند، بسیار مناسب است.

روش مصرف :

روزانه ۲ الی ۴ اسکوپ (معادل ۱۶۷ الی ۳۳۵ گرم) مکمل را همراه با ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلی لیتر آب یا شیر مخلوط کرده و بعد از تمرین میل نمایید.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر وی پروتئین نوتریمد

پودر وی پروتئین نوتریمد یکی از اصلی‌ترین مکمل‌های مورد استفاده ورزشکاران در رشته بدنسازی می باشد که به حفظ بافت و ریکاوری عضلات حین تمرینات سنگین بدنسازی کمک می نماید.

روش مصرف :

یک پیمانه از محصول را با 250  میلی لیتر آب سرد یا شیر مخلوط نموده و میل نمایید.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر سوپر وی، پی ان سی کارن

پودر سوپر وی پی ان سی کارن کارن با دارا بودن پروتئین غلیظ شده آب پنیر و شیر به عنوان یک مکمل کارا و فوق‌العاده برای ورزشکاران، سبب افزایش ساخت پروتئین، افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ابتلا به بیماری ها می شود.

روش مصرف :

میزان مصرف این فرآورده 2 تا 5 پیمانه در طول روز است. هر دو پیمانه محصول را در یک لیوان آب یا شیر خنک کاملا حل نمایید. در روزهای تمرین 1 تا 2 پیمانه را تا 3 ساعت پیش از تمرین و 1تا 3 پیمانه را تا یک ساعت پس از تمرین میل نمایید.

به دلیل ناپایداری گلوتامین در محلول، نوشیدنی تهیه شده بلافاصله مصرف شود.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر پروتئین وی دلیشس وی کیو ان تی

پودر پروتئین وی دلیشس وی کیو ان تی سرشار از پروتئین های طبیعی می باشد که به حفظ عضلات و حجم آن ها کمک می کند.

3 نوع پروتئین ایزوله، هیدرولایز و کنسانتره موجود در پودر پروتئین وی دلیشس وی کیو ان تی می تواند همه آمینواسیدهای ضروری برای رشد عضلات را فراهم کند. مکمل دلیشز وی کیو ان تی به خوبی قابل حل شدن است و می تواند نوشیدنی خوشمزه ای برایتان باشد.

روش مصرف :

صبحانه، عصرها یا بعد از اتمام تمرین 2 پیمانه کامل 30 گرمی را با 500 میلی لیتر آب یا شیر بدون چربی ترکیب کرده و میل کنید.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن

پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن با دارا بودن ترکیبات مؤثری همچون پروتئین هیدرولیز شده، کنسانتره و ایزوله با تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن به حفظ و سلامت عضلات کمک شایانی می‌کند.

روش مصرف :

روزانه ۳ بار و هر بار ۳۰ گرم را با ۲۰۰ میلی لیتر آب یا شیر مخلوط و میل نمایید.

در روزهای تمرین : سروینگ اول صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، سروینگ دوم در حین ۵/۱ ساعت تمرین، سروینگ سوم در زمان خواب.

در غیر روزهای غیر تمرین : سروینگ اول صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، سروینگ دوم بین وعده‌های غذایی، سروینگ سوم در زمان خواب.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر کازئین پرو یوروویتال 1000 گرم

پودر کازئین پرو یوروویتال با دارا بودن منبع پروتئین غنی و با کیفیت بالا در شرایطی که بدن در حال تخریب عضلات به دلیل عوامل مختلف است به حفظ عضلات و افزایش حجم عضلانی کمک شایانی می نماید.

روش مصرف :

بزرگسالان روزانه ۳۰ گرم از پودر را داخل ۳۰۰ میلی لیتر آب حل نموده و میل نمایند.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر وی پروتیئن آپوویتال با طعم شکلات، 1000 گرمی

پودر وی پروتیئن آپوویتال با دارا بودن وى پروتئین ایزوله، کنسانتره وى پروتئین، BCAAs، گلوتامین و سایر آمینواسیدها، عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشیده و به ساخت عضلات آنها کمک می‌کند.

روش مصرف :

بزرگسالان، روزانه 30 گرم از پودر داخل 300 میلی لیتر آب حل و میل شود.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر کراتین سی ام 3 گلد کر لاین ترک نوتریشن 250 گرم

پودر کراتین سی ام ۳ گلد کر لاین ترک نوتریشن با ترکیبات منحصر به فرد خود منجر به افزایش عملکرد فیزیکی در تمرینات کوتاه مدت و مقاومتی می‌شود. پودر کراتین CM3 گلد کور حاوی تری کراتین کریستالی خالص از جمله مالات و بتا آلانین می باشد که به بالا بردن قدرت و انرژی و حفظ عضلات ورزشکاران کمک می‌کند. مصرف پودر کراتین سی ام 3 گلد کر لاین ترک نوتریشن باعث می‌شود که توده‌های عضلانی افراد ورزشکار در مدت زمان کوتاه تری تقویت و بازسازی شده و عضله سازی با فرم و روند بهتری پیش برود.

روش مصرف :

روزانه یک سروینگ (نصف پیمانه معادل ۳,۵ گرم) را با ۳۰۰ میلی لیتر آب مخلوط و ۲ بار در روز میل نمایید.

در روزهای تمرین: یک سروینگ صبح بعد از بیدار شدن. یک سروینگ قبل و یا بلافاصله بعد از تمرین مصرف نمایید.

در روزهای غیر تمرین: یک سروینگ صبح بعد از بیدار شدن و سروینگ دوم بین وعده‌های غذایی مصرف شود.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر کراتین مونو هیدرات کارن

پودر کراتین مونو هیدرات کارن با افزایش ذخایر کراتین و کراتین فسفات (CP) علاوه بر بالا  بردن سطح استقامت و عملکرد بدن موجب افزایش قدرت و حجم عضلانی بدن نیز می شود. پودر کراتین مونو هیدرات کارن (پی ان سی- PNC) در بهبود عملکرد در ورزش‌های توام با شروع سریع مانند وزنه برداری، کشتی، دو و… موثر بوده و موجب تحریک ساخت پروتئین عضلانی می‌شود. کراتین در بدن از سوختن پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه آرژینین، گلیسین و متیونین بدست می‌آید. این ماده به طور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی یافت می‌شود.

روش مصرف:

مصرف پودر کراتین مونوهیدرات کارن در دو دوره نگهدارنده و بارگیری به روش زیر صورت می گیرد:

در دوره نگهدارنده: روزانه یک تا دو قاشق مرباخوری همراه با آب یا نوشیدنی ورزشی قبل و بعد تمرین، مصرف شود.

مقدار مصرف در دوره بارگیری: یک قاشق مرباخوری، چهار بار در روز (مجموعا ۲۰ گرم)

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر کراتین 3000 آپوویتال 250 میلی گرم

پودر کراتین 3000 آپوویتال با دارا بودن مقدار مناسب و کاملا ایمن کراتین علاوه بر افزایش قدرت و استقامت به عضله سازی بدن نیز کمک نموده و باعث افزایش راندمان تمرینات ورزشی ورزشکاران می‌شود.

روش مصرف :

بزرگسالان روزانه ۳,۵ گرم از این محصول را در ۳۰۰ میلی لیتر آب حل و میل کنید.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر ال گلوتامین میکرونایز اس ان ان

پودر ال گلوتامین میکرونایز اس ان ان بهترین مکمل جهت استفاده پس از تمرینات ورزشی است که با تسریع بازتوانی، تاخیر در بروز خستگی و جلوگیری از تحلیل عضلانی در افزایش عملکرد ورزشکاران موثر است.

روش مصرف :

در وعده های صبح، پس از فعالیت ورزشی و قبل از خواب می توان مصرف کرد.

جهت خرید کلیک کنید.

پودر ال گلوتامین 5000 یوروویتال 300 گرم

پودر ال گلوتامین 5000 یوروویتال نقش مؤثری در ذخیره سازی گلیکوژن در عضلات، افزایش سرعت ریکاوری، بازسازی عضلات و تاخیر در احساس خستگی ورزشکاران ایفا می کند.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر بی سی ای ای های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن 300 گرم

پودر بی سی ای ای های اسپید گلد کر لاین ترک نوتریشن با سرعت تاثیرگذاری مطلوب و حل شوندگی بالا، علاوه بر تامین اسیدهای آمینه شاخه دار، از تحلیل عضلانی ورزشکاران نیز جلوگیری می‌نماید.

روش مصرف :

روزانه ۱۰ گرم (معادل ۲ پیمانه) از پودر BCAA های اسپید را با ۳۰۰ میلی لیتر آب مخلوط و میل نمایید. (روزانه ۲ بار)

در روزهای تمرین: یک سروینگ ۳۰ دقیقه قبل از تمرین و یک سروینگ بلافاصله بعد از تمرین میل شود.

در روزهای استراحت : یک سروینگ صبح‌ها و یک سروینگ بین وعده‌های غذایی میل شود.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

پودر سولید مس گلد کر لاین ترک نوتریشن

پودر سولید مس گلد کر لاین ترک نوتریشن یک مکمل مناسب بر پایه کربوهیدرات و پروتئین می باشد که علاوه بر افزایش وزن، عضله سازی و افزایش حجم توده‌های عضلانی به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ورزشکاران می‌پردازد.

روش مصرف :

یک سروینگ (۵/۳ اسکوپ معادل ۱۰۰ گرم) را در ۲۵۰ میلی لیتر آب یا شیر مخلوط نمایید. روزانه ۴ بار مصرف شود.

در روزهای تمرین: وعده اول بلافاصله بعد از بیدار شدن، وعده دوم حداکثر تا ۱,۵ ساعت بعد از تمرین و مابقی بین وعده‌های غذایی میل شود.

در روزهای غیر تمرین: اولین سروینگ بلافاصله بعد از بیدار شدن و مابقی بین وعده‌های غذایی میل شود.

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

کوتاه سخن :

طبق مطالب بالا به این نکته پی بردید که سن مناسب بدنسازی را به طور دقیق نمی‌توان تعیین کرد. اما در حالت کلی اگر بدنسازی در اواخر نوجوانی آغاز شود، نتیجه‌گیری بهتری حاصل خواهد شد. در بعضی منابع نیز ۲۰ تا ۳۰ سالگی را بهترین سن برای شروع بدنسازی و عضله‌سازی می‌دانند زیرا در این دوره سطح هورمون تستوسترون در بدن بالا رفته و رشد ماهیچه‌ها تسهیل می‌شود. بعد از ۳۰ سالگی نیز برای شروع بدنسازی دیر نیست؛ اگرچه متابولیسم کندتر صورت می‌گیرد.

در واقع می توان گفت هرچه سن فرد بالاتر برود، موفقیت در بدنسازی سخت‌تر می‌شود اما باز هم امکان‌پذیر است. به همین دلیل حتی به افراد میان‌سال یا مسن هم توصیه می‌شود که بدنسازی انجام دهند. بدنسازی به هیچ عنوان برای کودکان ممنوع نیست اما تمرینات آنها به طور مستقیم باید زیر نظر مربی با تجربه ورزشی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.