آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

0 85

فهرست مطالب

آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟ برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند پوست چرب نیازی به مرطوب کننده ندارد باید بگوییم بله پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارد. حال چرا با اینکه پوست چرب است باید از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

هنگامی که پوست چرب دارید، اولین غریزه شما این است که تا حد امکان از شر چربی صورت خود خلاص شوید و به طور طبیعی، شما تمایلی به استفاده از مرطوب کننده ندارید، زیرا انجام این کار روی پوستی که قبلاً چرب است، احساس می کنید بیش از حد است.

واقعیت علمی ثابت شده این است که پوست چرب نیاز به مرطوب کردن دارد. اگر با چربی بیش از حد دست و پنجه نرم می کنید، این مقاله به شما کمک می کند بفهمید که چگونه یک مرطوب کننده می تواند به شما کمک کند تا پوست سالم و متعادلی داشته باشید.

آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

بله، پوست چرب همچنان به مرطوب کننده نیاز دارد زیرا به تنظیم تولید چربی کمک می کند. آیا می دانستید مرطوب نکردن پوست چرب می تواند باعث شود پوست شما چربی بیشتری تولید کند تا خودش را آبرسانی کند و آیا می دانستید که روغن یکی از ارزشمندترین دارایی های پوست شماست؟ با مقدار مناسب چربی، پوست شما می تواند چین و چروک را از بین ببرد و آن را صاف و مرطوب نگه دارد و همین چربی پوست است که باعث می شود چین و چروک دیرتر به سراغ شما بیاید و این امتیاز پوست چرب است.

روغن های طبیعی پوست شما نیز برای حفظ یک سد پوستی سالم و محافظت در برابر محرک های محیطی ایجاد کننده آکنه ضروری هستند. اما دردسر از جایی شروع می شود که میزان چربی پوست زیاد شود و کم کم آکنه و جوش به سراغ شما می آید. چربی اضافه ی پوست باعث جمع شدن آلودگی ها در منافذ پوست شده و با بسته شدن منافذ باز پوست آکنه و جوش به وجود می آید.

کلید مدیریت پوست چرب این است که مطمئن شوید بدون استفاده از روغن اضافی از سایر محصولات، آن را هیدراته می کنید. به طور کلی اگر از مرطوب‌کننده صرف نظر کنید، اما از ترکیبات ضدچربی برای مراقبت از پوست استفاده کنید، پوستتان بدون رطوبت می ماند که می‌تواند منجر به کم‌آبی آن شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، غدد چربی در پوست شما با تولید روغن بیشتر برای حمایت از عملکرد پوست و جلوگیری از خشکی پوست، به فعالیت بیشتر خود ادامه می دهند و متاسفانه این تولید بیش از حد چربی منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود که در نهایت می تواند منجر به آکنه و کومدون (جوش های سرسیاه و سرسفید) شود.

آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟
آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می شود؟

چربی پوست به دلیل تولید بیش از حد سبوم توسط غدد چربی پوست رخ می دهد. سبوم در حفظ رطوبت و محافظت از سد پوستی مهم است، اما زمانی که سبوم بیش از حد تولید شود، پوست می تواند براق و چرب به نظر برسد.

شما سبوم اضافی را از عوامل مختلفی مانند مراقبت نامناسب از پوست، استرس، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و تغییرات هورمونی دریافت می کنید. اینها یکپارچگی پوست شما را به هم می زند و باعث می شود رطوبت خود را از دست بدهد. در نتیجه شما به مرطوب کننده مناسب نیاز دارید تا تعادل سطح سبوم خود را بازگردانید و چربی را از بین ببرید.

مرطوب کننده برای پوست های چرب

نیازهای مرطوب کننده پوست چرب کمی پیچیده است، زیرا شما باید مقدار مناسبی از آبرسانی را برای حفظ تعادل پوست خود پیدا کنید. آب کم در مرطوب کننده می تواند پوست شما را کم آب کند، در حالی که روغن زیاد می تواند پوست شما را چرب و مستعد لک کند. بنابراین، هنگام انتخاب مرطوب کننده برای پوست های چرب باید مراقب باشید. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد اینکه چه نوع مرطوب کننده هایی باید اجتناب کرد و به سراغ آنها رفت آمده است.

مرطوب کننده های مبتنی بر روغن را انتخاب نکنید: این محصولات حاوی نفت خام یا انواع روغن های معدنی و گیاهی می باشند که می توانند پوست چرب شما را خفه کنند.

کرم ها و لوسیون های سنگین را انتخاب نکنید: این محصولات خیلی سنگین هستند. به جای اینکه جذب شوند، فقط روی پوست شما می نشینند و باعث چربی و مسدود شدن منافذ می شوند.

استفاده از مرطوب کننده های غیر کومدوژنیک: “غیر کومدون زا” به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی کند، در نتیجه احتمال کمتری برای ایجاد کومدون یا جوش های سر سیاه و سرسفید وجود دارد.

استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی با فرمول ژل مبتنی بر آب: این دسته از محصولات نسبت به محصولات روغنی غنی‌تر هستند و به بازسازی تعادل رطوبت طبیعی پوست شما کمک می‌کنند. به علاوه، آنها احساس سبکی و طراوت به پوست شما می دهند.

آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟
آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

چگونه پوست های چرب را مرطوب کنیم؟

مراقبت از پوست های چرب می تواند چالش برانگیز باشد، اما ترفندها و بهترین روش ها برای مرطوب کردن مناسب و داشتن پوستی متعادل و بدون آکنه وجود دارد.

از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا چربی طبیعی پوست خود را از بین نبرید

اولین قدم از روتین مراقبت از پوست شما باید پاک کردن باقی مانده آرایش و چربی اضافی و کثیفی از روی صورت باشد. بهتر است این کار را با یک پاک کننده ملایم انجام دهید تا از تمیز کردن بیش از حد جلوگیری شود. حتی با یک پاک کننده ملایم، تمیز کردن بیش از حد می تواند تعادل pH پوست شما را به هم بزند و روغن طبیعی آن را از بین ببرد.

یک بار در هفته از یک ماسک ژل آبرسان طبیعی برای تقویت آبرسانی بیشتر استفاده کنید

می توانید یک یا دو بار در هفته، ترجیحاً شب ها، از ماسک صورت ژل آبرسان استفاده کنید. سپس با استفاده از نوک انگشتان روی پوست خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه روی پوست بماند،

برس ها و اسفنج های آرایش خود را به طور مرتب تمیز کنید

این ابزارهای آرایشی کثیفی های مسدود کننده منافذ را جمع می کنند، بنابراین باید آنها را مرتب تمیز کنید. برس ها و اسفنج های خود را با استفاده از یک شوینده یا شامپوی طبیعی، به آرامی ماساژ دهید و کثیفی ها را بشویید. مطمئن شوید که این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ اثر آرایشی و آلودگی در برس و اسفنج شما باقی نماند.

مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی نامناسب و کم آب می تواند باعث تجمع سموم در بدن شما شود و در نهایت پوست بدی خواهید داشت، زیرا این عوامل محیط مناسبی برای رشد آکنه هستند. آب پوست شما را هیدراته نگه می دارد و به دفع سموم کمک می کند. بنابراین، به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید و با تغذیه مغذی به بدن خود کمک کنید تا پوستی سالم داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه جلوی چرب شدن صورتم را بگیرم؟

برای انتخاب مرطوب کننده مناسب زمان بگذارید

هیدراته نگه داشتن پوست چرب کمی مشکل است، اما با توجه ویژه به محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنید، می توانید به پوستی سالم دست پیدا کنید.

همه مرطوب‌کننده‌ها یکسان نیستند، زیرا برخی از آنها برای انواع خاصی از پوست بهترین عملکرد را دارند. اگر فکر می کنید چربی مشکل اصلی پوست شماست، باید مرطوب کننده مناسب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. یک محصول غیر کومدون زا و سبک، بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب است. به غیر از مرطوب‌کننده‌ها، حتماً محصولاتی را تهیه کنید که برای پوست‌های چرب فرموله شده‌اند.

آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟
آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

معرفی چند نمونه از بهترین مرطوب کننده های پوست چرب

1- کرم آبرسان پوست چرب تگودر، ۱۰۰ میلی لیتر

کرم آبرسان پوست چرب تگودر، چربی پوست را کنترل کرده و به کاهش جوش های پوستی و جمع شدن منافذ باز پوست نیز کمک می کند.

این محصول حاوی ترکیبات موثری است که برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است و همچنین موجب مات شدن سطح پوست می شود.

کرم آبرسان پوست چرب تگودر، با دارا بودن روغن درخت چای وعصاره بابونه، آبرسان بسیار سبک بوده و بدون چربی به راحتی جذب پوست می شود و در برابر آکنه نیز موثر می باشد. همچنین این کرم آبرسان منافذ پوست را مسدود نمی کند و در تمام طول روز پوست صورت را مرطوب و نرم نگه می دارد.

2- کرم مرطوب کننده و آبرسان لایسل مدل لایت هیدراسل مناسب پوست چرب، 50 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده و آبرسان لایسل مدل لایت هیدراسل، با رطوبت رسانی طولانی مدت و موثر به پوست، تنظیم ترشح چربی سبوم، کنترل عوامل مولد آکنه و جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت، برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب می باشد.

کرم مرطوب کننده و آبرسان لایت هیدراسل سرشار از هیالورونیک اسید، ویتامین آ، ویتامین‌های گروه ب و ویتامین سی است که با جذب فوق العاده سریع سبب نرمی، لطافت و روشن شدن پوست می‌شود. این محصول فاقد پارابن و برای افرادی که دارای پوست چرب هستند، انتخاب مناسبی است.

همچنین میتوکینیل موجود در ترکیبات کرم مرطوب کننده و آبرسان لایسل مدل لایت هیدراسل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است که این ترکیب ضد آلودگی اثرات مخرب آلاینده‌ها و رادیکال‌های آزاد را کنترل نموده و در یکنواخت نمودن رنگ پوست نقش موثری دارد.

3- کرم مرطوب کننده لایت ورونیک مناسب پوست چرب، 40 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده لایت ورونیک وظیفه آبرسانی به سلول‌های پوستی را برعهده داشته و علاوه بر حفظ رطوبت پوست، چربی پوست را نیز تنظیم می‌کند.

این محصول ترشح سبوم در پوست صورت و گردن را تنظیم نموده و از براق شدن آن جلوگیری می‌کند و بعد از استفاده به هیچ وجه احساس چربی روی پوست خود نخواهید داشت.

کرم مرطوب کننده ورونیک مدل لایت، کمک شایانی به کاهش سایز منافذ پوستی کرده و پوستی سالم و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این کرم خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد بر پوست را از بین برده و آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون را مهار می‌کند. همچنین این کرم از خشکی پوست جلوگیری کرده و از پوست صورت و گردن در برابر عوامل آسیب رسان محیطی محافظت می‌نماید.

4- کرم مرطوب و مات کننده پوست چرب متیدرم درماگور، 40 میلی لیتر

کرم مرطوب و مات کننده پوست چرب متیدرم درماگور با کنترل ترشح غدد سبوم، چربی پوست را کاهش داده و مانع از براق شدن پوست می‌شود. ترکیبات این محصول به درمان جوش و کاهش کومدون‌های سر سیاه کمک می‌کند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب درماگور به دلیل مات نگه‌داشتن پوست و تنظیم ترشح چربی در طول روز، به عنوان پایه آرایش برای افرادی است که پوست‌های چرب و مختلط بسیار مناسب است.

این محصول فاقد پارابن و با حداقل حساسیت ساخته شده و این فرآورده با خاصیت جذب چربی‌ها، ظاهر چرب و براق پوست را از میان برده و پوست را با طراوت و لطیف می‌کند.

5- کرم مرطوب کننده پوست چرب امونی، 50 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده پوست چرب امونی پوست را مرطوب نگه می دارد، از دهیدراته شدن پوست پیشگیری می کند و میزان چربی پوست را کاهش می دهد.

این کرم فاقد چربی است بنابراین منجر به افزایش چربی پوست نمی شود. همان طور که می دانید چربی باعث درخشیدن بیش از حد پوست می شود و این مشکلی آزار دهنده می باشد؛ این کرم با متعادل سازی میزان سبوم، به کاهش میزان احساس چربی و درخشندگی در پوستتان کمک می کند. جذب سریع و بدون ایجاد احساس چربی در پوست از دیگر ویژگی های این کرم می باشد.

6- کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا مناسب پوست های چرب تا مختلط

کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا با کنترل چربی پوست و تأمین رطوبت مورد نیاز پوست و افزایش حفظ توان رطوبت در لایه شاخی، سبب افزایش چربی پوست و تشدید آکنه نمی شود و برای پوست های چرب و مختلط مناسب است.

ترکیبات مرطوب کننده، التیام بخش و ضد آفتاب ارزشمند موجود در کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا این امکان را می دهند تا پوست های چرب، حساس و جوش دار دهیدراته نیز بتوانند بدون هیچ مشکلی آب از دست رفته خود را تأمین کنند.

همچنین وجود ترکیبات مناسبی در این محصول از چروک و پیری زودرس پوست نیز پیشگیری می کند.

7- کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن

کرم مرطوب کننده پوست چرب مدیلن با دارا بودن ترکیبات گیاهی همچون روغن بادام شیرین و عصاره آلوئه ورا از خشکی و خارش پوست جلوگیری نموده و خاصیت آنتی باکتریال و ضد چروک نیز دارد. این محصول فاقد چربی بوده و از چربی بیش از حد پوست جلوگیری می نماید.

عصاره آلوئه ورا موجود در این محصول با خاصیت رطوبت رسانی قوی که دارد پوست را تازه و درخشان می نماید و مانع پیری پوست و چروک آن می شود. همچنین عصاره آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه بوده و خاصیت ضد التهابی، آنتی باکتریال و احیا کنندگی را دارد. این کرم به دلیل داشتن روغن بادام شیرین باعث طراوت و شادابی پوست می گردد و به علت دارا بودن عناصر معدنی مانند پتاسیم و فسفر از پیدایش خشکی و خارش جلوگیری می کند.

روغن جوانه گندم پوست را لطیف کرده و از چربی بیش از حد پوست جلوگیری می کند و باعث افزایش استحکام شبکه پروتئینی پوست و تقویت آن می شود. کوآنزیم ۱۰Q نیز بعنوان عامل ضد چروک و ضد رادیکال های آزاد عمل می کند.

8- کرم مرطوب کننده پوست چرب درمایونیک

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمایونیک علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، با تنظیم ترشح چربی و جذب چربی‌های اضافه، برق ناخوشایند پوست را برطرف می‌ نماید.

این محصول با دارا بودن بافتی بسیار سبک و فاقد چربی، کومدون‌زا بوده و ویژه پوست‌های جوش‌دار یا مستعد آکنه فرموله شده است.

ترکیبات موجود در این محصول رطوبت از دست رفته پوست‌های چرب را جبران نموده و در روند بهبود آکنه بسیار تأثیرگذار است و از ایجاد مجدد جوش نیز جلوگیری می‌کند.

شایان ذکر است این محصول علاوه بر تقویت پوست، به تنظیم غدد سبابه و کنترل چربی پوست کمک کرده و در نتیجه پوستی سالم، یکدست، مات و با طراوت را به شما هدیه خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با نوع پوست خود مقاله شناخت نوع پوست اولین قدم برای مراقبت بهتر از آن را مطالعه نمایید.

9- کرم مرطوب‌کننده پوست چرب دوتینی

کرم مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی که دارد از پوست در برابر خشکی و ترک خوردگی محافظت نموده و باعث نگه داشتن رطوبت در پوست می‌شود. کرم مرطوب کننده پوست چرب دوتینی، علاوه بر کنترل ترشح چربی و متعادل سازی چربی پوست، موجب آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست چرب نیز می شود. این کرم باعث حذف آکنه و لایه برداری و ضد التهاب می‌شود و به دلیل بافت نرم و سبکی که دارد بسیار سریع جذب پوست می‌شود.

10- فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک با تکنولوژی منحصر به فرد خود سبب آبرسانی عمقی و بادوام پوست شده و با دارا بودن کوانزیم Q10 به عنوان یک ضد رادیکال آزاد قوی کاربرد دارد.

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک برای آزادسازی تدریجی کمپلکس مرطوب کننده به درون اپیدرم (لایه سطحی پوست) نفوذ کرده و سبب آبرسانی عمقی و بادوام به پوست می‌شود.

فلوئید درماتیپیک با دارا بودن کوانزیم Q10 به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد رادیکال آزاد قوی از پوست در برابر هر گونه پیری زودرس و آلودگی محافظت می‌نماید. بعلاوه با کمک عوامل تنظیم کننده چربی، ترشح چربی را کم کرده و منافذ باز را جمع می‌کند و با بستن منافذ باز پوست سبب نرمی و صاف شدن پوست می‌شود.

11- کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی علاوه بر حفظ رطوبت و آبرسانی به عمیق ترین لایه های پوست، چربی های اضافه ترشح شده پوست را جذب کرده و از ایجاد جوش در پوست های چرب جلوگیری می کند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی حاوی آسپارلین، فوکوژل، سبوکسیل، سدیم لاکتیت و 5 آلفا آووکوتا می باشد که باعث افزایش میزان فاکتورهای مرطوب کننده طبیعی پوست، آبرسانی به عمیق ترین لایه های پوست، تنظیم ترشح چربی و جلوگیری از بروز آکنه و جوش های سر سیاه و سر سفید در پوست می شود.

12- سرم آبرسان قوی هیالورونیک اسید فولی سنس، 30 میلی لیتر

سرم آبرسان قوی هیالورونیک اسید فولی سنس با دارا بودن ترکیبی از هیالورونیک اسیدهایی با وزن مولکولی کم و متوسط، علاوه بر آبرسانی عمیق به لایه های پوست، دارای خواص ضد پیری و پر کننده چین و چروک نیز می باشد.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) به اختصار HA که با نام هیالورونان نیز شناخته می شود،‌ یک گلیکوزآمینوگلیکان فاقد سولفات است که به مقادیر زیاد در بافت های پیوندی،‌ پوششی و عصبی بدن و نیز در مایع موجود در چشم ها یافت می شود.

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در ماتریکس برون سلولی حضور دارند و نقش های زیادی از جمله روان کنندگی را ایفا می کنند. برای مثال هیالورونیک اسید در مایع میان مفصلی به افزایش ویسکوزیته‌ و روان کنندگی این مایع کمک می کند. مایع میان مفصلی از ساییدگی استخوان ها در مفاصل جلوگیری می کند.

تاثیر هیالورونیک اسید برای پوست

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست به عنوان یک فاکتور آبرسان طبیعی حضور دارد. بیشترین تراکم هیالورونیک اسید در پوست، در لایه‌ی درم و در ماتریکس برون سلولی است. سلولهای پوستی ما بطور طبیعی HA تولید می کنند تا علاوه بر حفظ میزان رطوبت پوست،‌ به روند حرکت سلول های پوستی در لایه ها و طبقات پوست، جایگزینی سلول های جدید و پوست ریزی در طبقه‌ی disjunctum و نیز به روند بهبود زخم ها کمک کند.

13- سرم هیالورونیک اسید + B5 درماپلاس، 30 میلی لیتر

سرم هیالورونیک اسید + B5 درماپلاس علاوه بر دارا بودن ویتامین B5 از هیالورونیک اسید با سه وزن مولکولی کم،متوسط و بالا جهت افزایش نفوذ و آبرسانی در چند عمق و در یک فرمول مبتنی بر آب استفاده شده است.

با اضافه شدن ویتامین B5 به سرم هیالورونیک اسید + B5 درماپلاس، هیدراتاسیون پوست افزایش پیدا می کند و ویژگی هایی چون بهبود آبرسانی عمقی را برای پوست به همراه دارد.

محلول یا سرم هیالورونیک اسید و ویتامینB5  درماپلاس با کمک به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی و از دست دادن آب، پوست خشک و کم آب را در طول زمان بازیابی و هیدراته می کند.

سرم درما پلاس به جوانسازی و از بین رفتن چین و چروک های پوست از طریق افزایش سطح کلاژن کمک نموده و چرخه احیای طبیعی پوست را تقویت می کند در نتیجه باعث ایجاد پوستی صاف و یکدست می شود.

سرم هیالورونیک اسید درما پلاس به بهبود الاستیسیته و استحکام پوست و بازگرداندن نرمی، لطافت و سلامت پوست کمک کرده و با کمک به بازسازی بافت های آسیب دیده و بهبود اثر زخم از طریق افزایش تکثیر فیبروبلاست های از پوست محافظت می کند.

کوتاه سخن :

چربی پوست و آبرسانی پوست دو چیز متفاوت هستند، به این معنی که افراد دارای پوست چرب نیز باید از مرطوب شدن پوست خود مطمئن باشند. اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب می نوشید و کل بدن به درستی هیدراته شده است.

برخی از محصولات درمان آکنه، مانند رتینوئیدها، پوست را خشک می کنند و نیاز به آبرسانی را افزایش می دهند. فراتر از آن، برخی مرطوب‌کننده‌ها برای افرادی که پوست چرب دارند، گزینه‌های بهتری نسبت به بقیه هستند. مواد تشکیل دهنده آنها رطوبت پوست را محکم می کند و به جذب رطوبت از لایه های عمیق تر پوست کمک می کند.

وقتی صحبت از انتخاب یک مرطوب کننده برای پوست های چرب می شود، هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. برای انتخاب مرطوب‌کننده مناسب با مطالعه برچسب‌های مواد و درخواست توصیه‌هایی از متخصص پوست یا زیبایی خود وقت بگذارید.

در صورتی که در مورد مقاله ی” آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟ “پرسشی دارید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو و یا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند. (پیروز و سربلند باشید)

منبع :

https://www.kiehls.com.ph/blog/does-oily-skin-need-moisturizer-yes-and-heres-why/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.