درمان چربی پوست صورت

0 44

پوست چرب زمانی اتفاق می افتد که غدد موجود در پوست بیش از حد سبوم تولید کنند. درمان های خانگی، تنظیم سبک زندگی و درمان های بالینی ممکن است به درمان چربی پوست صورت یا کاهش ظاهر براق آن کمک کند.

چربی پوست صورت یکی از نگرانی های رایج برای بسیاری از افراد است. همچنین می تواند منجر به انواع عارضه های پوستی مانند بروز جوش و آکنه شود.

چرا پوست چرب می شود؟

غدد سباسه غدد کوچکی در پوست هستند. آنها در تمام نواحی پوست به جز کف دست و کف پا وجود دارند.

این غدد سبوم تولید می کنند، ماده ای روغنی که پوست را می پوشاند و از آن محافظت می کند. هنگامی که بدن بیش از حد سبوم تولید می کند، پوست می تواند چرب شود. سبوم می تواند با سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد مخلوط شود که ممکن است منافذ را مسدود کند. و منجر به بیماری های پوستی مانند آکنه شود.

در این مقاله 16 راه برای خلاص شدن از شر پوست چرب را بیان کرده و به معرفی تعدادی از بهترین محصولات مراقبت از این نوع پوست می پردازیم:

16 راه برای درمان چربی پوست صورت

راه های زیادی برای کاهش ظاهر پوست چرب وجود دارد. برخی درمان های خانگی هستند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بالینی هستند. راههای کاهش چربی پوست صورت زیا هستند در ذیل با 16مورد آنها اشاره می کنیم:

این روش ها عبارتند از:

1- درمان چربی پوست صورت با تمیز کردن منظم

شستن صورت با یک پاک کننده ملایم و بدون صابون با pH متعادل هر روز صبح و عصر برای حفظ پوست تمیز و سالم بسیار مهم است و به رفع چربی پوست صورت کمک زیادی می کند.

مردم همچنین ممکن است از انتخاب شوینده های ملایم صورت سود ببرند. این به این دلیل است که محصولات قوی و خشن می توانند باعث تولید روغن اضافی شوند.

درمان چربی پوست صورت با تمیز کردن منظم
درمان چربی پوست صورت با تمیز کردن منظم

2-اجتناب از مصرف الکل برای درمان چربی پوست صورت

مصرف مزمن الکل می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. همچنین می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی و غدد چربی شود که منافذ پوست را نیز بزرگ می کند. در نتیجه، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است از قطع کردن مصرف الکل سود ببرند.

3-استفاده از محصولات اسید سالیسیلیک برای درمان چربی پوست صورت

لایه برداری ملایم، به طور ایده آل با استفاده از یک لایه بردار مبتنی بر ترکیبات شیمیایی مانند اسید سالیسیلیک به صورت هفتگی، می تواند به حذف سلول های مرده پوست، رفع چربی پوست صورت و سایر مواد زائد از سطح پوست کمک کند.

برای بهترین نتیجه، شما باید محصولات لایه بردار را با حرکات ملایم، کوچک و دایره ای به مدت حدود 30 ثانیه یا کمتر بر روی پوست ماساژ داده، سپس با آب ولرم صورت را شستشو دهید.

4- درمان چربی پوست صورت با مرطوب کردن منظم

برخی افراد فکر می‌کنند که مرطوب‌کننده‌ها میزان چربی روی پوست را افزایش می‌دهند یا منافذ را مسدود می‌کنند، اما مرطوب‌کننده‌های بدون چربی و غیر کومدوژنیک به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کنند.

برای پوست های به خصوص چرب، افراد می توانند از مرطوب کننده های با فرمول بالاتر در شب استفاده کنند، مانند تغییر از کرم های سنگین به سرم یا ژل های بر پایه ی آب.

بیشتر بخوانید : چگونه جلوی چرب شدن صورتم را بگیرم؟

5- ساخت ماسک صورت برای درمان چربی پوست صورت با تمیز کردن منظم

اگرچه شواهد علمی محدود است، اما می توان از محصولات مختلف گیاهی یا طبیعی برای کاهش چربی اضافی پوست استفاده کرد و بسیاری از این محصولات را می توان برای درمان خانگی چربی پوست صورت گنجاند.

بر اساس تحقیقات اخیر، برخی از ماسک های مورد مطالعه و توصیه شده برای کاهش چربی پوست شامل خاک رس و جعفری هستند.

خاک رس، به خصوص خاک رس سبز، کاربردهای آرایشی متعددی دارد، از جمله جذب و از بین بردن مواد زائد، کثیفی و فع چربی پوست صورت کمک زیادی می کند.

جعفری حاوی ترکیبی متنوع از ویتامین ها و مواد معدنی است که به مدیریت تولید و جذب سبوم کمک می کند. ماسک های حاوی حدود 4 درصد پودر جعفری می توانند در مدیریت چربی اضافی موثر باشند.

6- استفاده از محصولات چای سبز برای درمان چربی پوست صورت

پلی فنول های آنتی اکسیدانی موجود در چای سبز می تواند به درمان بیماری های پوستی مختلف از جمله پوست چرب کمک کند. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک منبع معتبر در سال 2017 نشان داد که پلی فنول های موجود در چای سبز ممکن است ترشح سبوم را کاهش دهد. شما ممکن است از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، تونرها یا شوینده‌های صورت با 3% عصاره چای سبز با منبع مطمئن بهره ببرید.

7- تغییرات در رژیم غذایی برای درمان چربی پوست صورت

آکادمی پوست آمریکا پیشنهاد می کند که غذاها و نوشیدنی های دارای گلیسمی بالا ممکن است التهاب و تولید سبوم را تحریک کنند زیرا قند خون را به سرعت بالا می برند.

بنابراین، افرادی که پوست چرب دارند باید سعی کنند روی مصرف غذاهای کم گلیسمی تمرکز کنند، مانند:

مصرف بیشتر جو و غلات کامل

مصرف بیشتر سبزیجات تازه

مصرف چند میوه تازه

مصرف حبوبات

با توجه به شاخص گلیسمی، شیر گاو همچنین می تواند از طریق مسیرهای التهابی باعث ایجاد آکنه شود و این منجر به مسدود شدن منافذ می شود.

تغییرات در رژیم غذایی برای درمان چربی پوست صورت
تغییرات در رژیم غذایی برای درمان چربی پوست صورت

8- کاهش استرس

استرس می تواند باعث ترشح هورمون هایی از جمله کورتیزول شود که به تولید سبوم کمک می کند.

در نتیجه، کاهش استرس ممکن است تولید چربی در پوست را کاهش دهد.

9- استفاده از پودرهای معدنی و سفت کننده برای درمان چربی پوست صورت

محصولات آرایشی فاقد روغن و آب یا مواد معدنی کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند. استفاده از پودرهای بدون تالک نیز می تواند به جذب چربی اضافی صورت و رفع چربی پوست صورت کمک کند.

10- پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب برای درمان چربی پوست صورت

هنگامی که فردی آرایش را یک شبه باقی می گذارد، می تواند منافذ را مسدود کند و پوست را تحریک کند. همیشه قبل از خواب آرایش را با استفاده از یک پاک کننده ملایم و متعادل با pH پاک کنید.

بیشتر بخوانید: آیا پوست های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

11- درمان چربی پوست صورت با کمک محصولات دارای رتینوئید

مشتقات ویتامین A به نام رتینوئیدها ممکن است تولید سبوم و اندازه منافذ را کاهش دهند. با این حال، یک بررسی در سال 2017 به این نتیجه رسید که تحقیقات بیشتری برای ارزیابی ارتباط موقت بین رتینوئیدها و تولید سبوم ضروری است.

اینها محصولات نسخه ای هستند، بنابراین فرد برای کسب اطلاعات بیشتر باید با یک متخصص پوست دارای مجوز صحبت کند.

16 راه برای خلاص شدن از شر پوست چرب، داروخانه آنلاین اصفهان
16 راه برای خلاص شدن از شر پوست چرب

12- درمان چربی پوست صورت با کمک محصولات حاوی نیاسینامید

نیاسینامید، مشتق ویتامین B3، می تواند به کاهش میزان دفع سبوم و کاهش ظاهر پوست چرب کمک کند.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2017، 100 نفر که از محصولات موضعی حاوی 2٪ نیاسینامید استفاده کردند، پس از 2 تا 4 هفته استفاده، کاهش قابل توجهی در میزان تولید سبوم داشتند.

13- درمان پوست چرب صورت با محصولات دارای ال کارنیتین

برخی تحقیقات نشان می دهد که ال-کارنیتین، اسید آمینه ای است که بدن برای کمک به تجزیه اسیدهای چرب تولید می کند و ممکن است به کاهش ظاهر پوست چرب کمک کند.

14- استفاده از ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین یک رتینوئید خوراکی است که می تواند میزان سبوم تولید شده توسط غدد چربی را کاهش دهد. با این حال، این دارو فقط برای درمان آکنه های شدید مناسب است.

افراد فقط باید ایزوترتینوئین را طبق تجویز یک متخصص مراقبت های بهداشتی مصرف کنند.

15-تلاش برای درمان هورمونی

داروهای هورمونی مانند آنتی آندروژن ها می توانند در کاهش تولید سبوم موثر باشند. در یک مطالعه منبع معتبر، متخصصان پوست از اسپیرونولاکتون برای درمان پوست چرب در زنان استفاده کردند. آنها دریافتند که پوست آنها سبوم کمتری تولید می کند.

16- درمان پوست چرب صورت با مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی

داروهای ضد بارداری خوراکی ممکن است به تعادل هورمون‌هایی که می‌توانند باعث تولید چربی اضافی و کاهش چربی پوست صورت کمک کنند. استروژن، به ویژه، به نظر می رسد تولید سبوم را کاهش می دهد.

با این حال، شایان ذکر است که برخی از انواع پروژسترون که ممکن است فرد همراه با استروژن مصرف کند، در واقع می تواند تولید سبوم را افزایش دهد.

بنابراین، افراد باید برنامه پیشگیری از بارداری خود را با پزشک در میان بگذارند تا مطمئن شوند که نوعی پروژسترون دریافت می کنند که با پوست چرب مرتبط نباشد.

16 راه برای خلاص شدن از شر پوست چرب، داروخانه آنلاین اصفهان
16 راه برای خلاص شدن از شر پوست چرب

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید

هر زمان که پوست چرب برای شما نگران کننده شد، چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی، شما می توانید با پزشک صحبت کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که داروهای خانگی یا بدون نسخه (OTC) تاثیری نداشته باشند.

درمان های خانگی و OTC می توانند به کاهش چربی پوست صورت کمک کنند. اکثر آنها نتایج نسبتاً فوری، هرچند موقتی را ارائه می دهند. با این حال، برخی از آنها تنها پس از هفته ها یا ماه ها استفاده مداوم کار می کنند.

پوست چرب می تواند یک مزاحم آرایشی باشد، اما چربی اضافی پوست نیز می تواند منافذ را مسدود کند و به ایجاد آکنه کمک کند که بدون درمان، می تواند باعث ایجاد جای زخم شود.

معرفی بهترین محصولات بدرمان چربی پوست صورت

در ادامه مقاله به معرفی تعدادی از محصولات مراقبت از پوست چرب مانند مرطوب کننده ها، ضد جوش و آکنه، شوینده های پوست چرب و میسلار واتر و تونر می پردازیم :

معرفی چند نمونه از معروفترین مرطوب کننده های پوست چرب

پوست چرب دارای مزیت های خاص خود است. شاید فکر کنید کدام مزیت؟ پوست چرب در مقایسه با انواع پوست های مشابه با کمترین سرعت پیر می شود. این باعث خوشحالی شما می شود اما باید بدانید مراقبت از پوست چرب کمی سخت است، چرا که همین چربی اضافه پوست مشکلاتی را برای شما نیز به دنبال دارد. یکی از این مشکلات انتخاب یک مرطوب کننده خوب برای پوست چرب است. اما نگران نباشید ما به شما بهترین مرطوب کننده ها را معرفی می کنیم.

مرطوب کننده های پوست چرب حاوی ترکیبات ستاره ای هستند که به کاهش آکنه معروف هستند. رایج ترین مواد موجود در مرطوب کننده برای پوست های چرب چای سبز، اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک، اسانس درخت چای و غیره است.

کرم مرطوب کننده پوست چرب امونی 50 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده پوست چرب امونی پوست را مرطوب نگه می دارد، از دهیدراته شدن پوست پیشگیری می کند و کاهش چربی پوست صورت کمک شایانی می کند.

این کرم فاقد چربی است بنابراین منجر به افزایش چربی پوست نمی شود. همان طور که می دانید چربی باعث درخشیدن بیش از حد پوست می شود و این مشکلی آزار دهنده می باشد؛ این کرم با متعادل سازی میزان سبوم، به کاهش میزان احساس چربی و درخشندگی در پوستتان کمک می کند.

کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست نرمال تا مختلط اسکن اسکین، 50 میلی لیتر

کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست نرمال تا مختلط اسکن اسکین با دارا بودن آبرسان‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی، علاوه بر رفع خشکی پوست، در کاهش چین و چروک‌های سطحی نیز موثر می باشد.

کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست نرمال تا مختلط اسکن اسکین دارای بافت سبک و کرمی بوده و به راحتی روی پوست می‌نشیند.

کرم ویتامین C روشن کننده و مرطوب کننده مدیلن

کرم ویتامین C روشن کننده و مرطوب کننده مدیلن با دارا بودن ویتامین C(ویتامین زیبایی و سلامت پوست)، علاوه بر حفظ رطوبت پوست و رفع تیرگی و لک‎های پوستی، سبب جوان سازی و رفع چین و چروک پوست نیز می‌شود.

کرم ویتامین C روشن کننده و مرطوب کننده مدیلن به مرور زمان لکه‌های قهوه‌ای ناشی از تابش آفتاب یا جای جوش را کم رنگ کرده و از بین می برد.

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک با تکنولوژی منحصر به فرد خود سبب آبرسانی عمقی و بادوام پوست شده و با دارا بودن کوانزیم Q10 به عنوان یک ضد رادیکال آزاد قوی کاربرد دارد.

فلوئید مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب درماتیپیک برای آزادسازی تدریجی کمپلکس مرطوب کننده به درون اپیدرم (لایه سطحی پوست) نفوذ کرده و سبب آبرسانی عمقی و بادوام به پوست می‌شود.

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی علاوه بر حفظ رطوبت و آبرسانی به عمیق ترین لایه های پوست، چربی های اضافه ترشح شده پوست را جذب کرده به کاهش چربی پوست صورت کمک نموده و از ایجاد جوش در پوست های چرب جلوگیری می کند. 

کرم مرطوب کننده پوست چرب درمالیفت مدل هیدرالیفت ای سی حاوی آسپارلین، فوکوژل، سبوکسیل، سدیم لاکتیت و 5 آلفا آووکوتا می باشد که باعث افزایش میزان فاکتورهای مرطوب کننده طبیعی پوست، آبرسانی به عمیق ترین لایه های پوست، تنظیم ترشح چربی و جلوگیری از بروز آکنه و جوش های سر سیاه و سر سفید در پوست می شود.

کرم مرطوب کننده لایت ورونیک مناسب پوست چرب، 40 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده لایت ورونیک وظیفه آبرسانی به سلول‌های پوستی را برعهده داشته و علاوه بر حفظ رطوبت پوست، چربی پوست را نیز تنظیم می‌کند.

این محصول ترشح سبوم در پوست صورت و گردن را تنظیم نموده و از براق شدن آن جلوگیری می‌کند و بعد از استفاده به هیچ وجه احساس چربی روی پوست خود نخواهید داشت.

معرفی چند نمونه از معروفترین محصولات ضد جوش

اگرچه ما معمولاً آکنه را با بخش‌های آزاردهنده‌تر سال‌های نوجوانی‌مان مرتبط می‌دانیم، اما این موضوع در بزرگسالان به طور فزاینده‌ای رایج‌تر شده است. این مشکل در بین زنان نیز بیشتر به چشم می خورد .

بسته به شدت وضعیت شما، کنترل آکنه می تواند دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. متخصصان پوست در مورد ترکیبات مراقبت از پوست که می تواند به مبارزه با آکنه، التهاب و لکه های تیره به پاکسازی پوست شما کمک کند، می گویند: به دنبال محصولاتی با ترکیبات ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، آداپالن و آزلائیک اسید برای پوست مستعد آکنه باشید. همچنین سایر مواد توصیه‌شده توسط متخصصان برای مبارزه با آکنه مانند نیاسینامید و اکسید روی را نیز در نظر بگیرید. کارشناسان داروخانه آنلاین داروکار محصولات زیر را برای مبارزه با آکنه به شما معرفی می کنند:

ژل ضد جوش سبولیا اکسپرت درمال فوکوس مناسب پوست چرب و مختلط، 40 میلی لیتر

ژل ضد جوش سبولیا اکسپرت درمال فوکوس علاوه بر تنظیم تولید چربی در پوست، با کاهش التهاب به بهبود جوش و آکنه نیز کمک می‌کند. این ژل به طور اختصاصی برای پوست‌های مختلط تا چرب فرموله شده است.

زینک گلوکونات یکی از ترکیبات موثر در ژل ضد جوش سبولیا اکسپرت است که تنظیم کننده سبوم بوده و براقی پوست را کاهش می‌دهد. عصاره برگ مریم گلی موجود در ترکیبات ژل ضد جوش درمال فوکوس یک تونر عالی به شمار می‌آید که تنظیم چربی در پوست را متعادل کرده، موجب کاهش چربی پوست صورت شده و با داشتن خاصیت ضد التهابی به درمان آکنه‌های مقاوم کمک می‌کند.

ژل ضد جوش فوری (SOS) درمال فوکوس، مناسب پوست مستعد جوش، 40 میلی لیتر

ژل ضد جوش فوری (SOS) درمال فوکوس چربی اضافی پوست را کاهش داده و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند و برای پوست های چرب و مختلط مناسب است.

ژل ضد جوش سبولیا SOS درمال فوکوس حاویAHA  (آلفا هیدروکسی اسید) می باشد. مهم‌ترین کاربرد AHA در درجه اول لایه‌برداری پوست است. هنگام لایه‌برداری پوست سلول‌های رویی پوست که در واقع مرده هستند، از بین می‌روند و راه برای تولید سلول‌های جدید پوست باز می‌شود. همچنین آلفا هیدروکسی اسید می‌توانند مشکل زبری و پوسته پوسته شدن پوست را بدون ایجاد تحریک از بین ببرند. در این صورت با لایه برداری پوست خشکی پوست، لک‌ها و کراتوز پیلاریس (اختلال پوست مرغی) کاهش خواهد یافت.

ژل ضد جوش کانبیو، ۳۰ میلی لیتر

ژل ضد جوش کانبیو با دارا بودن ترکیبات موثر و با خاصیت ترمیم کنندگی که دارد موجب بازسازی جای جوش شده، رطوبت طبیعی پوست راحفظ نموده و بافت مخملی و لطیف بر روی پوست ایجاد می کند.

ژل ضد جوش کانبیو از بین برنده باکتری های مولد آکنه، ضدالتهاب و قابض منافذ باز پوست است و باعث حفظ رطوبت طبیعی پوست برای مدت طولانی و موثر در بهبود زخم های ناشی از جای جوش می باشد.

کرم ضد جوش و ضد آکنه اسکن اسکین، 30 میلی لیتر

کرم ضد جوش و ضد آکنه اسکن اسکین با ترکیبات موثری که در خود دارد برای درمان جوش زیرپوستی، جوش سرسیاه، جوش سرسفید و حتی جوش‌های التهابی موثر بوده و به جمع کردن منافذ باز نیز کمک بسیار فراوانی می‌کند.

کرم ضد جوش و کنترل کننده چربی اسکن اسکین اثر کنترل کننده چربی، لایه بردار، آنتی باکتریال و ضد التهاب داشته و برای بهبود جوش‌های التهابی و سر سیاه فرموله شده است.

کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک

کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک با دارا بودن ترکیبات فوق العاده، جهت درمان جوش‌های قرمز و التهابی، جوش‌های سر سفید و سر سیاه، جمع کردن منافذ و کنترل چربی پوست بسیار مفید است.

استفاده از کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک سبب کاهش چشمگیر جوش‌ها، دانه‌های سرسیاه و اسکارهای پس از جوش می‌شود.

کرم ژل ضد جوش ویتالیر مدل اکتی ویت، 15 میلی لیتر

کرم ژل ضد جوش ویتالیر مدل اکتی ویت محصولی مناسب برای پوست های چرب و مستعد جوش است که می تواند ترشح چربی پوست را به خوبی تنظیم کرده و دارای اثر ضد جوش موضعی با اثرگذاری سریع باشد.

کرم ژل ضد جوش ویتالیر به دلیل اثر پوشانندگی مناسبی که دارد می تواند مانند کرم پودر، پوشش دهنده جای جوش، قرمزی و دیگر مشکلات پوستی شود.

کرم ضد جوش آکنه سل لایسل

کرم ضد جوش آکنه سل لایسل با دارا بودن فرمولاسیون پیشرفته‌، به از بین رفتن علائم آکنه کمک کرده، ترشح چربی پوست را کنترل نموده و به رفع عوارض ناشی از آلودگی‌های محیطی در پوست کمک شایانی می‌نماید.

این کرم آلودگی و باکتری‌های سطح پوست را رفع کرده و با محافظت از پوست، از بروز جوش و التهاب جلوگیری می‌کند تا پوستی بی‌نقص و یکدست داشته باشید.

فلوئید ضد جوش بیکن پلاس، 40 میلی لیتر

فلوئید ضدجوش بیکن پلاس، با کنترل چربی پوست و لایه برداری خیلی ملایم باعث رسیدن مواد آنتی باکتریال به حفره جوش شده و آنها را از بین می برد.

فلوئید ضدجوش بیکن پلاس با پاکسازی منافذ پوست، باعث پیشگیری از جوش زدن می شود. فلوئید ضد جوش بیکن حاوی آزلائیک اسید، سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای، آربوتین، هیالورونیک اسید، عصاره آلوورا و روغن بادام شیرین می باشد.

معرفی چند نمونه از بهترین شوینده های پوست چرب:

رام کردن پوست چرب ممکن است دشوار باشد. اما بهترین خط دفاعی شما، داشتن محصولات زیبایی مناسب این پوست که شامل شستشوی صورت است و پایه و اساس هر روتین مراقبت از پوست می باشد. سعی کنید به دنبال پاک کننده ای باشید که نه تنها چربی های سطح، آرایش و کثیفی را پاک می کند، بلکه دارای مواد فعالی است که منافذ را باز می کند و به آرامی پوست را لایه برداری می کند.

بهترین شستشوی صورت برای کسانی که پوست چرب دارند باید بدون چربی، غیر کومدون زا و بدون عطر باشد.

فوم شستشوی پوست چرب ویتالیر مدل اکتی ویت، 150 میلی لیتر

فوم شستشوی پوست چرب ویتالیر مدل اکتی ویت با دارا بودن ویتامین C و ترکیبات موثر، علاوه بر پاکسازی پوست چرب از هرگونه چربی اضافی و مواد آرایشی و آلودگی ها، موجب کاهش چربی پوست صورت شده و از ایجاد آکنه پیشگیری نموده و موجب تنظیم ترشح چربی پوست نیز می‌شود.

فوم شستشوی صورت اکتی ویت ویتالیرمناسب پوست چرب، با تنظیم ترشح چربی پوست، موجب بهبود آکنه و کمک به پیشگیری از ایجاد جوش‌های جدید می‌شود.

ژل شستشوی پوست چرب و مختلط ( سبوریچ) بایوریچ

ژل شستشوی پوست چرب و مختلط ( سبوریچ) بایوریچ بدون ایجاد تحریک و التهاب به راحتی آلودگی ها و مواد آرایشی باقیمانده از سطح پوست را پاک نموده و از خشکی و کشیدگی پوست جلوگیری می نماید.

این ژل با دارا بودن مواد تنظیم کننده ترشح چربی پوست و مواد ضد باکتری علاوه بر پاک کردن صورت بعد از هر بار آرایش تأثیر زیادی بر روی کیفیت پوست گذاشته و موجب لطافت، نرمی و زیبایی آن می شود. ژل شستشوی صورت دارای بافتی سبک و نرم و فاقد هرگونه مواد صابونی می باشد.

ژل شستشوی صورت کانبیو ۱۵۰ میلی لیتر

ژل شستشوی صورت کانبیو با پاک کنندگی عمیقی که دارد برای درمان انواع آکنه و کنترل سبوم پوست صورت مناسب می باشد. این ژل مناسب برای انواع پوست به خصوص پوست های مختلط و چرب است.

ژل شستشوی صورت کانبیو علاوه بر کاهش چربی پوست صورت، موجب پاکسازی عمیق منافذ پوست شده و آن را خنک و باطراوت می کند.

ژل شستشوی پوست چرب اسکن اسکین، 150 میلی لیتر

ژل شستشوی پوست چرب اسکن اسکین علاوه بر تنظیم چربی پوست صورت با یک لایه برداری ملایم پوست را از آلودگی ها و سلول های مرده پاکسازی می کند.

ژل شستشوی پوست چرب اسکن اسکین حاوی عصاره میوه سالپالمتو است که این میوه دارای خواص ضد التهاب و آنتی باکتریال است و می تواند از پوست در برابر آلودگی ها محافظت کند.

ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک

ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک ضمن حفظ تعادلPH پوست، تمام آلودگی‌های پوست را پاک نموده و با جمع کردن منافذ باز پوست، سبب تنظیم ترشح چربی و حفظ رطوبت پوست می شود.

این محصول حاوی زینک پی سی ای، جهت پاک کردن پوست، کاهش چربی پوست صورت و کمک به رفع چربی اضافی و براقی پوست فرموله شده است.

محلول پاک کننده پوست چرب و جوشدار درمالیفت مدل سبولیفت

محلول پاک کننده پوست چرب و جوشدار درمالیفت مدل سبولیفت بدون ایجاد هر گونه خشکی و حساسیت، پوست صورت را از مواد آرایشی و آلودگی ها پاک نموده و باعث شادابی و سلامت پوست می گردد.

وجود ترکیبات ضد جوش و قابض منافذ در محلول پاک کننده پوست چرب و جوشدار درمالیفت مدل سبولیفت سبب کاهش چربی پوست صورت می گردد.

معرفی چند نمونه از بهترین میسلار و تونرهای مناسب پوست چرب:

در برخی افراد، تونرهای قابض طبیعی می‌توانند منافذ بزرگ شده را کوچک‌تر به نظر برسانند و مواد آرایشی و آلودگی ها را که می‌توانند منافذ را مسدود کنند، پاک کنند.

با این حال، این محصولات ممکن است برای همه کار نکنند. برخی ممکن است متوجه شوند که هنگام استفاده از تونرهای قابض، صورتشان گزگز یا خارش می کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است نشانه ای از تحریک باشد که می تواند منجر به تولید بیشتر سبوم شود. افراد باید هر گونه تونر جدید را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنند تا از تحریک احتمالی جلوگیری شود. طیف وسیعی از تونرها برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

تونر پوست چرب ویتالیر مدل اکتی ویت، 200 میلی لیتر

تونر پوست چرب ویتالیر مدل اکتی ویت با تنظیم میزان ترشح چربی، کاهش چربی پوست صورت و سبوم از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری نموده و موجب کوچک شدن منافذ باز پوست می شود.

تونر پاک کننده صورت اکتی ویت ویتالیر در ترکیبات خود از نیاسین آمید (Niacinamide) که شکلی از ویتامین B3  می باشد و همچنین Zinc PCA کمک گرفته است که هر دو این مواد علاوه بر خواص متعددی که برای پوست دارند، ضد آکنه هستند و به رفع جوش های فعال صورت کمک شایانی می کنند.

میسلار واتر پوست چرب و مختلط اسکن اسکین، 250 میلی لیتر

میسلار واتر پوست چرب و مختلط اسکن اسکین با دارا بودن خواص آنتی باکتریال، ضد التهاب و ضد آکنه، تاثیر بسزایی در تنظیم چربی پوست، کاهش بروز جوش و آکنه و کاهش منافذ باز پوست دارد.

محلول پاک کننده آرایش اسکن اسکین مخصوص پوست چرب و مختلط از جمله محصولات مراقبت از پوست است که تمام آلودگی‌ها و بقایای لوازم آرایش را از روی پوست صورت پاک می‌کند و نیازی به آبکشی ندارد.

میسلار واتر پوست چرب و مختلط نستور 250 میلی لیتر

میسلار واتر پوست چرب و مختلط نستور با کنترل ترشح چربی در پوست مانع از چرب شدن بیش از حد پوست گردیده و با ترکیبات آبرسان موجود در آن، پوست را رطوبت رسانی و هیدراته کرده و مانع از خشکی آن می گردد.

محلول پاک کننده آرایش پوست چرب و مختلط نستور، یک محلول ملایم و بسیار موثر برای پاکسازی انواع آرایش است که آلودگی و آرایش‌های ضد آب را بطور کامل از چهره پاک می‌کند.

تونر پوست چرب و مختلط (سبوریچ) بایوریچ، 200 میلی لیتر

تونر پوست چرب و مختلط (سبوریچ) بایوریچ علاوه بر پاکسازی پوست از ناخالصی‌ها و مواد آرایشی، چربی پوست را کنترل نموده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

تونر پوست چرب و مختلط BIO RICH، باعث کنترل چربی پوست شده، کاهش چربی پوست صورت و از برق افتادن پوست جلوگیری می‌کند و با کنترل ترشح سبوم از چرب شدن پوست صورت نیز جلوگیری می‌کند.

کوتاه سخن :

بیشتر افراد در مقطعی از زندگی خود پوست چرب را تجربه خواهند کرد. برای رفع آن، آنها می توانند پاک کننده ها یا درمان های خانگی را امتحان کنند.

یک فرد باید در مورد پوست بسیار چرب با پزشک صحبت کند، به خصوص زمانی که به نظر می رسد درمان های خانگی یا پاک کننده های OTC موثر نیستند.

در صورتی که در مورد مقاله بالا پرسشی دارید ذیل همین مقاله آن را درج نمایید تا کارشناسان پوست و مو و یا دکتر داروساز داروخانه آنلاین داروکار پاسخگوی شما عزیزان باشند. (پیروز و سربلند باشید)

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-get-rid-of-oily-skin#summary

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.